Könnyû Freeride gép a Caprine Freeride. Az ára 70 körül van. Próbáld meg! Szerintem jó! a János - hegyen is mentek már iyennel, és fulltelós.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
MTB 70e körül
Started by
lazfer
, 2002. January 26. 23:03
#21
Posted 2002. April 08. - 20:07
#22
Posted 2002. April 08. - 16:30
beno:
Az elsõ kérdés mindig az, hogy Te mire szeretnéd használni a biciklit? Illetve milyen stílusban bringázol vagy szeretnél bringázni?
Ha inkább aszfalton tekersz és hosszabb, esetleg több napos túrákat szeretnél tenni. Terepre pedig csak ritkán merészkedsz, akkor elég lehet egy trekking bico.
Ha viszont jobban vonzanak az erdei, hegyi ösvények, ha szereteted magadat a kevésbé járható utakon is kipróbálni, esetleg kicsit testesebb vagy akkor egy MTB már inkább jó lesz. Egy montit is fel lehet szerelni semi-slic (alacsony mintás), slic (minta nélküli) gumikkal, némelyikre oldaltáskát, csomagtartót is lehet szerelni, így aszfaltos túrázásra is kiváló. Egy terepre tervezett váz, a trekkingek igénybevételével terhelve, szinte örökéletû lehet.
Egy trekkinggel ugyan ezt fordítva már nem tudod megtenni...
Ha durvulni, a hegyoldalakat úttalan-utakon lezúzni vágysz, akkor csak monti jöhet szóba. Persze DH, Freeride igénybevételre már nem a 70e-s kategória az, ami megfelel.
Olvasd át ezt a topikot és jópár kérdésedre választ fogsz kapni!
Az elsõ kérdés mindig az, hogy Te mire szeretnéd használni a biciklit? Illetve milyen stílusban bringázol vagy szeretnél bringázni?
Ha inkább aszfalton tekersz és hosszabb, esetleg több napos túrákat szeretnél tenni. Terepre pedig csak ritkán merészkedsz, akkor elég lehet egy trekking bico.
Ha viszont jobban vonzanak az erdei, hegyi ösvények, ha szereteted magadat a kevésbé járható utakon is kipróbálni, esetleg kicsit testesebb vagy akkor egy MTB már inkább jó lesz. Egy montit is fel lehet szerelni semi-slic (alacsony mintás), slic (minta nélküli) gumikkal, némelyikre oldaltáskát, csomagtartót is lehet szerelni, így aszfaltos túrázásra is kiváló. Egy terepre tervezett váz, a trekkingek igénybevételével terhelve, szinte örökéletû lehet.
Egy trekkinggel ugyan ezt fordítva már nem tudod megtenni...
Ha durvulni, a hegyoldalakat úttalan-utakon lezúzni vágysz, akkor csak monti jöhet szóba. Persze DH, Freeride igénybevételre már nem a 70e-s kategória az, ami megfelel.
Olvasd át ezt a topikot és jópár kérdésedre választ fogsz kapni!
#23
Posted 2002. April 08. - 15:45
Sziasztok
En is most szeretnek kerekpart venni es meg nem tudtam donteni. Viszont sehol nem talaltam infot hogy erdemes e trekking kerekpart venni. En egy hauser velacruzt neztem ki magamnak. Az ara 60e korul van es tobbek kozott olvastam a leirasat itt a tesztek kozt. Igaz hogy nem MTB de ha tudtok rola valamit akkor segithetnetek. Vagy legalabb beszeljetek ra egy "jo" MTB-re.
koszi
beno
En is most szeretnek kerekpart venni es meg nem tudtam donteni. Viszont sehol nem talaltam infot hogy erdemes e trekking kerekpart venni. En egy hauser velacruzt neztem ki magamnak. Az ara 60e korul van es tobbek kozott olvastam a leirasat itt a tesztek kozt. Igaz hogy nem MTB de ha tudtok rola valamit akkor segithetnetek. Vagy legalabb beszeljetek ra egy "jo" MTB-re.
koszi
beno
#24
Posted 2002. April 05. - 16:51
En csak azt tudom mondani, hogy aki 70 korul akar vasarolgatni, annak a Magellant tudom ezerrel ajanlani. Nekem mar 2 volt...van es imadom es a Cseke cuccai szerintem nagyon korrektek! Az ar minoseg aranyuk Magyarorszagon bizton allithatom, a legjobb!!!
Udv> Moj
Udv> Moj
#25
Posted 2002. April 04. - 16:06
Jól vetted ki a Sugino márkanév! Hogy ki a forgalmazója nem tudom. Kapni szerintem mindenfelé lehet elvétve egy két db-ot! Bergussonban biztosan van.
Beg
Beg
#26
Posted 2002. April 04. - 15:17
thx for all
Jorus:
Én nem akartam monoblokkot cserélni, de azt mondta Nellás srác, hogy azt is ki kell cserélni. Már nagyon zárásidõ volt, így nem mentünk bele a részletekbe, majd holnap kiderül minden.
A másik ugyan ilyen bicajnál egyébként a monoblock lazult ki...
Bocs lammer vagyok, a Sugino márka vagy típus név (ha jól értem a többesszámot akkor márkanév)? Én még nem hallottam róla :-[. Hol lehet ilyet kapni egyátalán?
Én Accera hajtómûre gondoltam.
Amúgy az bosszant igazán, hogy ez a Hauser csúcsmodellje lenne (persze ha alivio szettel lenne szerelve), legalább ezt ne gányolták volna ennyire.
Fel voltam készülve arra, hogy ezeket idõvel cserélni kell, de ez azért egy kicsit túlzás szerintem.
Ha lenne idõm, és nem hiányozna a gép, biztos verném az asztalt, reklamálnák, de így inkább elõrehozom a cserét.
A caprine-n csak képek vannak a Trinityrõl, bõvebb semmi. És árlistában is csak a nyereggel találkoztam(az egyébként jónak tûnik, persze 50km részletekben nem mérvadó)
Jorus:
Én nem akartam monoblokkot cserélni, de azt mondta Nellás srác, hogy azt is ki kell cserélni. Már nagyon zárásidõ volt, így nem mentünk bele a részletekbe, majd holnap kiderül minden.
A másik ugyan ilyen bicajnál egyébként a monoblock lazult ki...
Bocs lammer vagyok, a Sugino márka vagy típus név (ha jól értem a többesszámot akkor márkanév)? Én még nem hallottam róla :-[. Hol lehet ilyet kapni egyátalán?
Én Accera hajtómûre gondoltam.
Amúgy az bosszant igazán, hogy ez a Hauser csúcsmodellje lenne (persze ha alivio szettel lenne szerelve), legalább ezt ne gányolták volna ennyire.
Fel voltam készülve arra, hogy ezeket idõvel cserélni kell, de ez azért egy kicsit túlzás szerintem.
Ha lenne idõm, és nem hiányozna a gép, biztos verném az asztalt, reklamálnák, de így inkább elõrehozom a cserét.
A caprine-n csak képek vannak a Trinityrõl, bõvebb semmi. És árlistában is csak a nyereggel találkoztam(az egyébként jónak tûnik, persze 50km részletekben nem mérvadó)
#27
Posted 2002. April 04. - 15:02
#28
Posted 2002. April 04. - 13:50
Na látod, Sugino hajtómûvem volt, így ehhez hozzá tudok szólni!
Igaz régi darab volt, acél tányérokkal, de én tökéletesen meg voltam vele elégedve.
Nem kíméltem, mégsem csorbultak meg a fogak egyáltalán, le se lazult! Sõt haverom, aki vagy 90kg, ezzel zúz már vagy 3 éve (Dh, triál)
Veszte egy esés lett, hosszában megcsavarodott, de nem hiszem hogy ezt sok kar élte volna túl. És még mindig jobb mintha a lábam csavarodott volna!
Ajánlom a Sugino hajtómûveket!
Beg, aki szintén csak ahhoz szól hoz hozzá, amiben van tapasztalata!
Igaz régi darab volt, acél tányérokkal, de én tökéletesen meg voltam vele elégedve.
Nem kíméltem, mégsem csorbultak meg a fogak egyáltalán, le se lazult! Sõt haverom, aki vagy 90kg, ezzel zúz már vagy 3 éve (Dh, triál)
Veszte egy esés lett, hosszában megcsavarodott, de nem hiszem hogy ezt sok kar élte volna túl. És még mindig jobb mintha a lábam csavarodott volna!
Ajánlom a Sugino hajtómûveket!
Beg, aki szintén csak ahhoz szól hoz hozzá, amiben van tapasztalata!
#29
Posted 2002. April 04. - 13:42
Én nagyon szívesen véleményezném, de sajna nem volt Trinity hajtómûvem, és amihez nem értek, nem szeretek hozzászólni. Monoblokkot miért akarsz cserélni?! Egyébként egy Sugino hajtómû 5.000 Ft. A bovdenház meg asszem 100 Ft körül van.
#30
Posted 2002. April 04. - 13:29
Hát nem akarlak lelombozni, de nem túl sok esélyed van arra, hogy válaszoljanak... Úgy tûnik errefelé csak a merdzsó kategória tart érdeklõdésre számot. Amúgy lehet, hogy peched volt, mer' az enyém is hasonló (igaz nem Trinity) de még nem esett szét.
üdv
üdv
#31
Posted 2002. April 04. - 11:43
Üdv mindenkinek!
Én is hasonló cipõben jártam, csak én sajnos utólag találtam meg ezt a fórumot. :-[
Az én választásom egy Hauser Eclipse gagyibb verzió volt 80e.ért.
Gagyibb verzió= nem alivio cuccokkal, hanem accera hátsóváltó és fékváltókar, T-szériás elsõ váltó, Joytech agy, Trinity hajtómû, Sync. teló.
A Hervisben ugyan ezt 110e-ért árulják, bár nem tudom ki ad ki ennyit érte.
Utólag már egy kicsit a 80at is sajnálom.
Én nem ezt tapasztaltam. A hajtókar lehet, hogy korrekt, de a lánckerék kritikán aluli.
Persze lehet, hogy több verziója is van a Trinitynek, de én errõl nem tudok. Se honlap, se alkatrész árlista sehol, semmit nem tudok róla.
Az is lehet, hogy én egy selejtes példányt kaptam, de a Nellában kapásból 'vaj' nak aposztrofálták az anyagát.
Én kb. 50km-t tekertem vele a városban, Duna-part, Hajógyári-sziget. Legvadabb terep amin mentem vele: egy kis füves homokos rész és sok macskakõ, legnagyobb emelkedõ: felhajtás a hídra. ;D
Mindemellett 72kg-ot nyomok és nem vagyok egy agresszív állat, mégis gallyra ment a lánckerék.
Több foga is megkopott, az egyik annyira behajlott, hogy a középsõ kerékre sem tudtam felrakni a láncot, így hazáig tekertem a legkisebbet, mint a mókuskereket .
Mindemellett az egyik bovden ház is megtört, rádásul amikor bementem tegnap este a Nellába, rögtön azt kérdezte a srác, hogy ez a bicaj ma már volt itt? Nem az egy másik ugyan ilyen volt...
Szóval most egy teljes hajtómû +közép csere +10 rugó >.
Persze nyomulhatnék a garanciával, de mit érek ezzal, ha kicserélik egy ugyan olyanra?
Idõvel úgyis fejleszteni akartam, de azért nem ilyen hamar!
Vagy szerintetek ilyenkor lehet valamit tenni, pl. legaalább az alkatrész ár beszámítást kérni valahogy?
Örülnék, ha mások is megosztanák a tapasztalataikat a Trinity hajtómûvel kapcsolatban, vagy legalább egy forgalmazót írhatnátok, kíváncsi lennék az árára.
Én is hasonló cipõben jártam, csak én sajnos utólag találtam meg ezt a fórumot. :-[
Az én választásom egy Hauser Eclipse gagyibb verzió volt 80e.ért.
Gagyibb verzió= nem alivio cuccokkal, hanem accera hátsóváltó és fékváltókar, T-szériás elsõ váltó, Joytech agy, Trinity hajtómû, Sync. teló.
A Hervisben ugyan ezt 110e-ért árulják, bár nem tudom ki ad ki ennyit érte.
Utólag már egy kicsit a 80at is sajnálom.
A Trinity hajtómû is korreket, ebben a kategóriában szerintem üti az Acera szintet, ami jó. Bár azt hiszem nem szétszedhetõs (egybe van szegecselve a tányér a karral, ha elkopott, csak kukás javítással mûködik -> t.i. kidobod), ami nem biztos, hogy elõny, de ha nem sokat tekersz, valószínûleg a 100 évig és az örökké között fog tartani Nálad évekban. (plusz minusz 1-2 év).
Én nem ezt tapasztaltam. A hajtókar lehet, hogy korrekt, de a lánckerék kritikán aluli.
Persze lehet, hogy több verziója is van a Trinitynek, de én errõl nem tudok. Se honlap, se alkatrész árlista sehol, semmit nem tudok róla.
Az is lehet, hogy én egy selejtes példányt kaptam, de a Nellában kapásból 'vaj' nak aposztrofálták az anyagát.
Én kb. 50km-t tekertem vele a városban, Duna-part, Hajógyári-sziget. Legvadabb terep amin mentem vele: egy kis füves homokos rész és sok macskakõ, legnagyobb emelkedõ: felhajtás a hídra. ;D
Mindemellett 72kg-ot nyomok és nem vagyok egy agresszív állat, mégis gallyra ment a lánckerék.
Több foga is megkopott, az egyik annyira behajlott, hogy a középsõ kerékre sem tudtam felrakni a láncot, így hazáig tekertem a legkisebbet, mint a mókuskereket .
Mindemellett az egyik bovden ház is megtört, rádásul amikor bementem tegnap este a Nellába, rögtön azt kérdezte a srác, hogy ez a bicaj ma már volt itt? Nem az egy másik ugyan ilyen volt...
Szóval most egy teljes hajtómû +közép csere +10 rugó >.
Persze nyomulhatnék a garanciával, de mit érek ezzal, ha kicserélik egy ugyan olyanra?
Idõvel úgyis fejleszteni akartam, de azért nem ilyen hamar!
Vagy szerintetek ilyenkor lehet valamit tenni, pl. legaalább az alkatrész ár beszámítást kérni valahogy?
Örülnék, ha mások is megosztanák a tapasztalataikat a Trinity hajtómûvel kapcsolatban, vagy legalább egy forgalmazót írhatnátok, kíváncsi lennék az árára.
#32
Posted 2002. March 25. - 10:58
Ugyan nem 7ven ezer, de döntöttem. Wheeler 2900zx 8) lesz a jármûvem. Az oka meg az hogy teccik. Meg a színe(i). Meg Alivio és az kell nekem.
Van vkinek? Mennyire vagytok elégedettek vele?
(Biker's Guide 2002 v. polír, v. sötétszürke)
Van vkinek? Mennyire vagytok elégedettek vele?
(Biker's Guide 2002 v. polír, v. sötétszürke)
#33
Posted 2002. March 22. - 19:05
haho !!!!
En lenni az elobbi Endre csak ott az elobb nem itthonrol es nem akart felismerni a szerver :'(
Para: A ketkerekut bringazasra akarom hasznalni ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Na jo............normalis kezdo CC-re ,meg ilyemi ,de
ha lenne tobb lee biztos hogy nem csak ez lenne a megcelzott felhasznaloi terulet ,ja es nem ezek a bringak de hat tudjatok.........
De lehet ,hogyha hamarossan meglesz megyek en is Szegedre(Tisza Maraton)(mintha nem tudnak-szerzo)
En is magamnak erre a ketore gondoltam ,de inkabb a Boomere ,na arrol ki mit tud ?(felszereltseg ,ilyesmit tudom ami tenyleg erdekel az a ti kulonbejaratu velamenyetek)
Gabo: elolvastam ,aha , kkoszzzzzzzzzzzzz!!!!!!!
Na valszokat kerekk ;D ;D ;D
En lenni az elobbi Endre csak ott az elobb nem itthonrol es nem akart felismerni a szerver :'(
Para: A ketkerekut bringazasra akarom hasznalni ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Na jo............normalis kezdo CC-re ,meg ilyemi ,de
ha lenne tobb lee biztos hogy nem csak ez lenne a megcelzott felhasznaloi terulet ,ja es nem ezek a bringak de hat tudjatok.........
De lehet ,hogyha hamarossan meglesz megyek en is Szegedre(Tisza Maraton)(mintha nem tudnak-szerzo)
En is magamnak erre a ketore gondoltam ,de inkabb a Boomere ,na arrol ki mit tud ?(felszereltseg ,ilyesmit tudom ami tenyleg erdekel az a ti kulonbejaratu velamenyetek)
Gabo: elolvastam ,aha , kkoszzzzzzzzzzzzz!!!!!!!
Na valszokat kerekk ;D ;D ;D
#34
Posted 2002. March 22. - 13:59
...ja en lenni 180 magas es milyet ajanlotok ehhez a magasaghoz ,marmint milyen meretet ?????
Vázméret választással kapcsolatban nézz el ide:
http://www.bikemagaz...l_vazmeret.html
Azt, hogy megfelel-e a váz (a bringa) mérete minden szempontból, legkönnyebben egy próbakörrel vagy kicsit hosszabb használattal lehet csak eldönteni. Érdemes arra is figyelni mire használnád a bicot. Városi állatkodáshoz, technikás lejtökön, fák között való cikázáshoz érdemesebb a magaságodhoz passzoló biconál eggyel kisebb méretût venni. kicsit lejjebb kerül a súlypontod, kicsit fordulékonyabb lesz a bico, kicsit könnyebb helyezni menet közben. Ha viszont hosszabb túrákra mennél, akkor minden esetben passzoló bicot válasz, mert az izületek terhelése szempontjából az lesz jobb, kényelmesebb.
Ha nagyjából megvan a megfelelõ vázmagasság, de késõbb kényelmetlennek érzed a bicot, akkor érdemes a nyereg pozíciójával, billenése szögével, stucni hosszával és állás szögével variálni. Így lehet azt is kompenzálni, ha a magasságodhoz, karod hosszához képest túl hosszú vagy rövid a felsõcsõ.
Azt kell, hogy mondjam nincs egy konkrét képlet arra, hogy mi az ideális vázmagasság. Emberenként változik a karok, lábak hosszának aránya a testmagassághoz viszonyítva.
#35
Posted 2002. March 22. - 13:49
Ahoy kahsgkhgksdfhbksdnflbvkdfjhbv!
Szvsz a felsoroltak közül a Magellan Cratert, vagy a Polarist választanám... bááár ehhez azt is tudni kellene, hogy milyen felszereltséggel párosul eme ár... és egyáltalán mire is szeretnéd hasnyálni??
Csõváz és hátszél...
Paraferee voltam...
Szvsz a felsoroltak közül a Magellan Cratert, vagy a Polarist választanám... bááár ehhez azt is tudni kellene, hogy milyen felszereltséggel párosul eme ár... és egyáltalán mire is szeretnéd hasnyálni??
Csõváz és hátszél...
Paraferee voltam...
#36
vendég__*
Posted 2002. March 22. - 12:30
Napsugarast !!!!
En is olyan helyzetben vagyok ,hogy most akkarok
bringat venni bo 100ebol.
Amit eddig talaltam az a Caprine Boomer,
ja en lenni 180 magas es milyet ajanlotok ehhez a magasaghoz ,marmint milyen meretet ?????
Minden egyeni tapasztalatra kivancsifancsi vagyok,
es arra is hogy meg mas bringat mit tudtok !!!!!
Segitseg !!!
Ja itt van amit meg talaltam ,hasonlo helyzetueknek mint en !!!
Caprine Boomer A ----------------88.000HUF
Giant BOULDER TEAM-------------94500-,
cHEYENNE MUSTANG ALU----------106500-,
TREK4000--------------------------77900-,
TREK4300------------------------106900-,
mAGELLAN CRATER ALU----------82900-,
MAGELLAN POLARIS ALU----------98900-,
KONA HAHHANA----------------------99900-,
KONA LANA'L------------------------89900-,
MERIDA MATTS STRIKER SX-------------1149000-,
En is olyan helyzetben vagyok ,hogy most akkarok
bringat venni bo 100ebol.
Amit eddig talaltam az a Caprine Boomer,
ja en lenni 180 magas es milyet ajanlotok ehhez a magasaghoz ,marmint milyen meretet ?????
Minden egyeni tapasztalatra kivancsifancsi vagyok,
es arra is hogy meg mas bringat mit tudtok !!!!!
Segitseg !!!
Ja itt van amit meg talaltam ,hasonlo helyzetueknek mint en !!!
Caprine Boomer A ----------------88.000HUF
Giant BOULDER TEAM-------------94500-,
cHEYENNE MUSTANG ALU----------106500-,
TREK4000--------------------------77900-,
TREK4300------------------------106900-,
mAGELLAN CRATER ALU----------82900-,
MAGELLAN POLARIS ALU----------98900-,
KONA HAHHANA----------------------99900-,
KONA LANA'L------------------------89900-,
MERIDA MATTS STRIKER SX-------------1149000-,
#37
Posted 2002. March 21. - 10:19
Gabo én koleszból nyomulok szal net az van, csak sajna órára is kell(ene) rohangálni hébe-hóba... :-/
#38
Posted 2002. March 21. - 09:02
Üdv Beginner
Ha tényleg 73.000 pénz az a bringa akkor szerintem érdemes elgondolkozni rajta!
Bár a fék nekem nem ismerõs!
Ha pedig egy egyszerû telót is akarsz bele akkor az RST Gamma kezdetnek jó!
Zöld
Ha tényleg 73.000 pénz az a bringa akkor szerintem érdemes elgondolkozni rajta!
Bár a fék nekem nem ismerõs!
Ha pedig egy egyszerû telót is akarsz bele akkor az RST Gamma kezdetnek jó!
Zöld
#39
Posted 2002. March 21. - 08:44
Ras:
Dolgozom vagy mifene...
Az egyetlen elõnye a munkahelyi netnek, hogy az embernek van lehetõsége fórumozni. ;D
Dolgozom vagy mifene...
Az egyetlen elõnye a munkahelyi netnek, hogy az embernek van lehetõsége fórumozni. ;D
#40
Posted 2002. March 20. - 19:55
Gabo jó hogy neked van idõd írni.. én csak tömören vázoltam a lényeget de te látom kifejted rendesen