A masik amit akartam irni, az a garancia kerdese. Az itthoni forgalmazok tobbsegenel sajnos ez nem szamit.
Tapasztalat: Fakerek Kft /Grimeca/: nala semmilyen garancialis dolog nem letezik, az alkatreszutanpotlast is elfelejtheted.
Hajdu / ShockWorks/: becsuszoszarra ket es fel honapot vartam mire meghoztak, de legalabb hoztak. / Termeszetesen 40 -el egy faba, az nem szamit rendeltetesszeru hasznalatnak, ezert e garancia meg sem fordult a fejemben, holott nem volt fel eves a cucc/
A rugostagba nem lehet kapni 750 -esnel kemenyebb rugot, tehat erre is varhatok meg egy honapot, de legalabb ingyen kicserelik a rugot, mivel nincs fel honapos.
A legtobb forgalmazonal konyoreghetsz sokaig, mert nem nagyon hajlandoak neked egy az egyben kicserelni barmit.
/ Kulfoldon ez egy kicsit maskeppen mukodik./
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
MTB 70e körül
Indította
lazfer
, 2002. január 26. 23:03
#161
Írta 2002. február 04. - 20:15
#162
Írta 2002. február 04. - 20:09
Gabo: Ez erdekes, korabban ketsegbe vontad, hogy ez egy alap vaz, most meg belattad, hogy az. / Orulok, hogy valamit azert elertem, az elet apro oromei lelkesitik az embert/. Szoval en tovabbra sem bantalak, de egy kezdonel nem az a megoldas, hogy vegyen egy nagyon jo vazat, gagyi cucokkal, hogy a vazat meg 10 evig ne kelljen cserelnie, a cuccokat meg fojamatosan. Mondjuk, ha fekez egy eroset, rajon hogy kell egy jobb, es megveszi. Ha felfele menetben valtani akar, es nagyon nem sikerul, akkor vesz uj valtokat. Ha rosszul megy fel a jardara vehet uj felnit. Ez nem igy mukodik. Az lenyeg, hogy a vaz ugyis kibirja amit egy kezdo csinal, barmilyen szar, meg egy velolux is. / De ha egy picit jobb, akkor annyit siman kibir, hogy amint eldonti a illeto, hogy mit is akar, raer akkor kicserelni. Az alkatreszeknek kell kiszolgalnia a vevot, nem pedig folyamatosan a vevo penzenek az eladot. Szerintem az amit en ajanlottam, azzal garantaltan lesz ideje kideriteni mit akar, amellett, hogy nem kell lecserelni semmit.
Egyebkent egyszeru a dolog. olcsobb kesobb kicserelni a vazat, mint a felnit, feket, valtot, kormanyt, hajtokart.
A `vita` persze tovabbra sem egy igazi vita, csak proballak meggyozni, hogy ez igy logikusabb.
Amugy nem tudom te hogy vagy vele, de en mar legalabb 5 montit raktam ossze, amig a mostaniig elutottam. Persze mindig tudtam, hogy mit kene venni, csak nem volt ra penzem.
/ A mostaninak az ara meghaladja a 700e forintot, tehat nem eppen egy kezdo gep./
Egyebkent egyszeru a dolog. olcsobb kesobb kicserelni a vazat, mint a felnit, feket, valtot, kormanyt, hajtokart.
A `vita` persze tovabbra sem egy igazi vita, csak proballak meggyozni, hogy ez igy logikusabb.
Amugy nem tudom te hogy vagy vele, de en mar legalabb 5 montit raktam ossze, amig a mostaniig elutottam. Persze mindig tudtam, hogy mit kene venni, csak nem volt ra penzem.
/ A mostaninak az ara meghaladja a 700e forintot, tehat nem eppen egy kezdo gep./
#163
Írta 2002. február 04. - 19:51
Élettartam garancia.....de szép kifejezés is ez....
De vajon mit fedhet?
1.:Eltörik egy hegesztés:
-Ja,hát ez nem ugrálásra való!
-De hát a katalógus szerint ez egy freeride váz...
-Nem kellett volna így meghízni!
2.:Szétrohad? Hát mitõl rohadna szét egy alu vagy egy karbonváz?
3.: Széttörik egy csõ középen-na ezt lehet hogy nem lehetne kimagyarázni,de ez nem gyakori eset az olcsóbb vázaknál sem.
Szóval azért kíváncsi lennék ,ha az OCLV vázamra felülne a 125kg súlyú barátom(nem engedném neki ),eltörne alatta karcmentesen(látok rá esélyt),majd visszavinném hogy kérek egy másikat(merthogy javítani elég esélytelen egy ilyet),mit lépne rá a forgalmazó? Merthogy a handbuilt vázakanak bárhol érvényesíthetõ az "élettartam garanciája"! SOSE FORDULJON ELÕ!
Ne vegye senki kötekedésnek,nem azzal a szándékkal írtam .
IMRE a TREK mániás(és két Trek tulaja),aki fázik egy kicsit az ilyen élettartam garanciáktól.....
De vajon mit fedhet?
1.:Eltörik egy hegesztés:
-Ja,hát ez nem ugrálásra való!
-De hát a katalógus szerint ez egy freeride váz...
-Nem kellett volna így meghízni!
2.:Szétrohad? Hát mitõl rohadna szét egy alu vagy egy karbonváz?
3.: Széttörik egy csõ középen-na ezt lehet hogy nem lehetne kimagyarázni,de ez nem gyakori eset az olcsóbb vázaknál sem.
Szóval azért kíváncsi lennék ,ha az OCLV vázamra felülne a 125kg súlyú barátom(nem engedném neki ),eltörne alatta karcmentesen(látok rá esélyt),majd visszavinném hogy kérek egy másikat(merthogy javítani elég esélytelen egy ilyet),mit lépne rá a forgalmazó? Merthogy a handbuilt vázakanak bárhol érvényesíthetõ az "élettartam garanciája"! SOSE FORDULJON ELÕ!
Ne vegye senki kötekedésnek,nem azzal a szándékkal írtam .
IMRE a TREK mániás(és két Trek tulaja),aki fázik egy kicsit az ilyen élettartam garanciáktól.....
#164
Írta 2002. február 04. - 16:49
re: Merida Dual fun: bõven 40K alatt van az ára, tamaskaa is töpreng, hogy mire föl kérnek el annyit azért a gépért. Mellesleg komoly ember nem nézi dualgépnek, mert szvsz attól nagyon messze van.
#165
Írta 2002. február 04. - 16:47
Vole:
Nézd! Nem azt mondtam, hogy a TREK az "Isten", a "Király" és hogy aki nem ilyet vesz az nem ember. Tisztában vagyok vele, hogy a 4000-res széria váza egy alap váz. Viszont véleményem szerint jó alap, amire lehet építkezni. Átlagos felhasználási igényeket nézve mindenkép jó, még ha kicsit drága is. Jó a geometriája, jó a kidolgozása, véleményem szerint szép és igényes is, biztosít minden lehetõséget arra, hogy valaki a saját ízlése szerinti bringát építsen belõle. (Láttam már drágábban csúnyább kerokat is.) A garanciális oldalt nézve pedig a 1-3 év gari (távol-keleti gyártók többsége) messze elmarad az élettartam garancia mellett amit a TREK nyújt. Ha nem lennének a vázaik megbízhatóak, nem vállalnák rá ennyit még akkor sem ha "izzómból" bírná a cég.
Ami a jó váz olcsó alkatrész, kevésbé jó váz minõségi alkatrész témát illeti. A magyar átlag ember talán max. 100-150e-t hajlandó egy bringára kiadni (hosszas megfontolás után). Az eladók ehhez igazodnak. Ha a bringákat a vázhoz illõ felszereléssel árusítanák, kutya nem venné meg. Az olcsóbb vázakat pedig "eladja" a jobb felszereltség.
Kicsit feljebb leírtam, hogy hogyan indult a bringám fejlesztése, ami még mindig nem ért véget. Az alap ott is egy 80e-s TREK volt, amirõl szép lassan egy 150e-s bringáig jutok el. Azt is elmondhatom, hogy nem a neve miatt választottam a TREK-et, hanem a lehetõségek miatt amit a bringába láttam.
Azt hiszem értelmetlen a "vita", hiszen elbeszélünk egymás mellett. Az is tény, hogy kicsit elfogult vagyok a TREK irányába, hiszen imádom a bringám. De ezzel azt hiszem mindenki így lenne.
Amiket leírtam nem azért tettem, hogy lazfer vagy bárki más csak és kizárólag TREK-et vegyen. Csak szerettem volna elmondani, hogy Én miért választottam ezt és szerettem volna rámutatni, hogy jó választásokhoz elõbb szélesebb körben kell szétnézni, távlatokban kell gondolkodni. Nem szabad mereven leragadni egy elképzelésnél, mérlegelni kell azt is, hogy hosszabb távon mi az ami elõnyösebb.
Én tudom, hogy a bringám velem együtt fejlõdik, az igényeimnek megfelelõen alakítható. De mint ahogy feljebb is leírtam, ha az alap bringa egy monstrum, amit már sehova nem érdemes fejleszteni, akkor az nem fogja semmilyen formában elõsegíteni a fejlõdését a tulajdonosnak.
Mindenkinek saját magának kell eldöntenie azt, hogy mit is szeretne. Amiket leírtam csak egy másik oldalról próbálták megmutatni a dolgokat.
Mára ennyi...
Nézd! Nem azt mondtam, hogy a TREK az "Isten", a "Király" és hogy aki nem ilyet vesz az nem ember. Tisztában vagyok vele, hogy a 4000-res széria váza egy alap váz. Viszont véleményem szerint jó alap, amire lehet építkezni. Átlagos felhasználási igényeket nézve mindenkép jó, még ha kicsit drága is. Jó a geometriája, jó a kidolgozása, véleményem szerint szép és igényes is, biztosít minden lehetõséget arra, hogy valaki a saját ízlése szerinti bringát építsen belõle. (Láttam már drágábban csúnyább kerokat is.) A garanciális oldalt nézve pedig a 1-3 év gari (távol-keleti gyártók többsége) messze elmarad az élettartam garancia mellett amit a TREK nyújt. Ha nem lennének a vázaik megbízhatóak, nem vállalnák rá ennyit még akkor sem ha "izzómból" bírná a cég.
Ami a jó váz olcsó alkatrész, kevésbé jó váz minõségi alkatrész témát illeti. A magyar átlag ember talán max. 100-150e-t hajlandó egy bringára kiadni (hosszas megfontolás után). Az eladók ehhez igazodnak. Ha a bringákat a vázhoz illõ felszereléssel árusítanák, kutya nem venné meg. Az olcsóbb vázakat pedig "eladja" a jobb felszereltség.
Kicsit feljebb leírtam, hogy hogyan indult a bringám fejlesztése, ami még mindig nem ért véget. Az alap ott is egy 80e-s TREK volt, amirõl szép lassan egy 150e-s bringáig jutok el. Azt is elmondhatom, hogy nem a neve miatt választottam a TREK-et, hanem a lehetõségek miatt amit a bringába láttam.
Azt hiszem értelmetlen a "vita", hiszen elbeszélünk egymás mellett. Az is tény, hogy kicsit elfogult vagyok a TREK irányába, hiszen imádom a bringám. De ezzel azt hiszem mindenki így lenne.
Amiket leírtam nem azért tettem, hogy lazfer vagy bárki más csak és kizárólag TREK-et vegyen. Csak szerettem volna elmondani, hogy Én miért választottam ezt és szerettem volna rámutatni, hogy jó választásokhoz elõbb szélesebb körben kell szétnézni, távlatokban kell gondolkodni. Nem szabad mereven leragadni egy elképzelésnél, mérlegelni kell azt is, hogy hosszabb távon mi az ami elõnyösebb.
Én tudom, hogy a bringám velem együtt fejlõdik, az igényeimnek megfelelõen alakítható. De mint ahogy feljebb is leírtam, ha az alap bringa egy monstrum, amit már sehova nem érdemes fejleszteni, akkor az nem fogja semmilyen formában elõsegíteni a fejlõdését a tulajdonosnak.
Mindenkinek saját magának kell eldöntenie azt, hogy mit is szeretne. Amiket leírtam csak egy másik oldalról próbálták megmutatni a dolgokat.
Mára ennyi...
#166
Írta 2002. február 04. - 16:37
Ezennel eldõlt, hogy TREK 4300-at semmiképp sem veszek, ugyanis a 94e Ft-os gyanúsan alacsony ár minden bizonnyal elírás volt, hiszen a Speed Metal kijavította ezt az árat 107e Ft-ra.
A kérdésem tehát a köevtkezõ: vegyek CAPRINE HIGHLANDER "A"-t (60e Ft) és egy jobb teleszkópot (max. 35e), vagy pedig HIGHLANDER "B"-t (73e Ft) és egy RST 321-es telót (22e Ft)?
Az említett "jobb teleszkóp" milyen lehetne esetleg? A lényeg, hogy 95e Ft fölé egy forinttal sem szeretnék menni! Te jó ég, eredetileg 70e-rõl indultam...
A kérdésem tehát a köevtkezõ: vegyek CAPRINE HIGHLANDER "A"-t (60e Ft) és egy jobb teleszkópot (max. 35e), vagy pedig HIGHLANDER "B"-t (73e Ft) és egy RST 321-es telót (22e Ft)?
Az említett "jobb teleszkóp" milyen lehetne esetleg? A lényeg, hogy 95e Ft fölé egy forinttal sem szeretnék menni! Te jó ég, eredetileg 70e-rõl indultam...
#167
Írta 2002. február 04. - 16:34
Teljesen támogatom Vole hszólását.Én nagy TREK mániás vagyok,de a TREK sem tudna megélni csak a drága vázak eladásából (8000-estõl felfele),ezért gyártanak olcsóbbakat is,mert azért sokat elad azokból is ez a misztikus négy betû....
Van ugye a TREK USA,esetleg a TREK USA HANDBUILT ;D,meg van a TREK TAIWAN,ehelyett nyugodtan vegyél monjuk Meridát,ua. a pénzért jobbat fogsz kapni! Na persze a májerfaktor akkor kisebb értékû ;D ;D ;D!
IMRE aki TREK FUN ,sznob is,de egyre jobban becsüli a MERIDA nyomulását....
Van ugye a TREK USA,esetleg a TREK USA HANDBUILT ;D,meg van a TREK TAIWAN,ehelyett nyugodtan vegyél monjuk Meridát,ua. a pénzért jobbat fogsz kapni! Na persze a májerfaktor akkor kisebb értékû ;D ;D ;D!
IMRE aki TREK FUN ,sznob is,de egyre jobban becsüli a MERIDA nyomulását....
#168
Írta 2002. február 04. - 15:39
#169
Írta 2002. február 04. - 15:39
Nem szeretem azt aki elkezd egy `vitat`, vagy inkabb egy beszelgetest es nem fejezi be, tehat csak nyugodtan kotekedj.
Tovabbra sem ertek egyet veled: en is mondtam, hogy a trek nagy marka, es nem a szepsege tesz egy markanevet naggya, hanem a minosege.
Hasonlitsd ossze a Caprine Boomert a Trek 4300 -al. Mindketto alap vazkategoria. de ugyanakkor nezd meg a ket bringa felszereltseget. Sajnos a Trek joval elmarad a Boomer mogott. A vazban meg nincs ekkora kulonbseg, foleg, hogy a kedves kolleganknak, aki ezt az egeszet kezdemenyezte nem az a fontos, hogy egy hiper-szuper mega-giga vaza legyen, hanem az, hogy a bringa a leheto legjobb legyen ezert az arert. Neki tobbet szamit, ha az alkatreszek normalisan mukodnek, es nem kell allandoan szervizelni.
pont ma lattam egy neked valo bringat a Bergusonba: Merida Dual Fun. Elkepeszto. 160e korul van az ara, ebe beletartozik egy jo vaz / alairom, hogy tenyleg jo a vaz/, de rettenetes alkatreszek. Pl.: TG / TopGun/ telo, promax V-fekek, Alivio hatso valto... Minosithetettlen. Azt meg ne mondd nekem, hogy ez egy 100e forintos vaz.
Szerintem hasonlisad ossze egy 2001 -es Caprine Team -el. Jo vaz / tobb CC -s sracot is ismerek, aki ilyennel megy, es nagyon dicserik/, LX hajtokar, elso valto, agyak, a obbi Deore. nincs gagyi alkatresz. Az ara pedig 160e alatt van. A ket vaz nagyjabol egy kategoriat kepvisel arban / A Merida nem tudom mennyi, de a Team kozel 50e, a Dual Fun sem lehet tobb, mert akkor nem eri meg/, mindketto integralt kormanycsapaggyal. Azert ezen szerintem gondolkozz el.
Hozza teszem ,hogy en senkit nem akarok megbantani, nem az a celom, csak szeretnem ha belatnad, hogy nincs igazad, vagy ha megis, akkor biztosan en nem ertek hozza.
Hali.
Tovabbra sem ertek egyet veled: en is mondtam, hogy a trek nagy marka, es nem a szepsege tesz egy markanevet naggya, hanem a minosege.
Hasonlitsd ossze a Caprine Boomert a Trek 4300 -al. Mindketto alap vazkategoria. de ugyanakkor nezd meg a ket bringa felszereltseget. Sajnos a Trek joval elmarad a Boomer mogott. A vazban meg nincs ekkora kulonbseg, foleg, hogy a kedves kolleganknak, aki ezt az egeszet kezdemenyezte nem az a fontos, hogy egy hiper-szuper mega-giga vaza legyen, hanem az, hogy a bringa a leheto legjobb legyen ezert az arert. Neki tobbet szamit, ha az alkatreszek normalisan mukodnek, es nem kell allandoan szervizelni.
pont ma lattam egy neked valo bringat a Bergusonba: Merida Dual Fun. Elkepeszto. 160e korul van az ara, ebe beletartozik egy jo vaz / alairom, hogy tenyleg jo a vaz/, de rettenetes alkatreszek. Pl.: TG / TopGun/ telo, promax V-fekek, Alivio hatso valto... Minosithetettlen. Azt meg ne mondd nekem, hogy ez egy 100e forintos vaz.
Szerintem hasonlisad ossze egy 2001 -es Caprine Team -el. Jo vaz / tobb CC -s sracot is ismerek, aki ilyennel megy, es nagyon dicserik/, LX hajtokar, elso valto, agyak, a obbi Deore. nincs gagyi alkatresz. Az ara pedig 160e alatt van. A ket vaz nagyjabol egy kategoriat kepvisel arban / A Merida nem tudom mennyi, de a Team kozel 50e, a Dual Fun sem lehet tobb, mert akkor nem eri meg/, mindketto integralt kormanycsapaggyal. Azert ezen szerintem gondolkozz el.
Hozza teszem ,hogy en senkit nem akarok megbantani, nem az a celom, csak szeretnem ha belatnad, hogy nincs igazad, vagy ha megis, akkor biztosan en nem ertek hozza.
Hali.
#170
Írta 2002. február 04. - 14:59
Vole:
Nem igazán értek veled egyet a TREK vázait illetõen, de nincs kedvem kötekedni.
Azért az elgondolkodtató, hogy az Index fórum bringás topicján a Magellanok után a második legnépszerûbb tipus a TREK. A többség ott sem a márkanév miatt vesz meg egy bringát.
70-80es kategóriában pedig nehezen fogsz átlagosnál jobb vázat kapni. Sõt lehet, hogy az lenne a kérdés, hogy átlagosat kapsz-e?
Nem igazán értek veled egyet a TREK vázait illetõen, de nincs kedvem kötekedni.
Azért az elgondolkodtató, hogy az Index fórum bringás topicján a Magellanok után a második legnépszerûbb tipus a TREK. A többség ott sem a márkanév miatt vesz meg egy bringát.
70-80es kategóriában pedig nehezen fogsz átlagosnál jobb vázat kapni. Sõt lehet, hogy az lenne a kérdés, hogy átlagosat kapsz-e?
#171
Írta 2002. február 04. - 13:53
Én még soha nem vettem semmit Vole kollégától, de azt már megtanultam, mint rendes és rendszeres fórumozó, hogy nagyon jó ajánlatai vannak, nagyon korrekt áron, és mindíg mindent megszerez. Egyszóval öröm vele az üzlet!
nylanyalnyal...
nylanyalnyal...
#172
Írta 2002. február 03. - 21:06
Ezer koszonet Andix ;D ;D ;D
Viccet felreteve tenyleg fontold meg a dolgot, bar azt most megigerem, hogy ebbol alkudni nem tudsz, de ennyiert megeri, es a telo ugyben pedig biztosan tudok segiteni, megmondod mennyit szansz ra, es en annyiert a leheto legjobbat hozom.
Megkerdezheted a tobbieket is majd, hogy milyen az amit ajanlok.
En megteszek mindent, hogy segitsek, igy mindenki jol jar.
Viccet felreteve tenyleg fontold meg a dolgot, bar azt most megigerem, hogy ebbol alkudni nem tudsz, de ennyiert megeri, es a telo ugyben pedig biztosan tudok segiteni, megmondod mennyit szansz ra, es en annyiert a leheto legjobbat hozom.
Megkerdezheted a tobbieket is majd, hogy milyen az amit ajanlok.
En megteszek mindent, hogy segitsek, igy mindenki jol jar.
#173
Írta 2002. február 03. - 20:41
Helyedben megfontolnám Vole Highlanderjét, nem tûnik rossznak, duplafalú felnik, a legújabb Acera hátsóváltó, és még így is 60 alatt. Viszont ha környéken sok a földút, kényelmi szempontból a teleszkóp is megfontolandó. És még így is szerintem 70bõl megúszod, csak jól kell alkudni Voleval ;D .
#174
Írta 2002. február 03. - 20:09
Vole: nagyon hálás leszek Neked!
Andix: köszi a véleményedért! Szavaidból én úgy veszem ki, hogy azért még az Altus cuccos sem valami rakás szar, vagyis az ennél eggyel jobbal, azaz Acerával szerelt TREK 4300 sem lehet rossz választás. Én amúgy városban nem sokat használnám, ugyanis Bp. aglomerációban lakom, a hegyek, dombok aljánál. Nem vagyok egy vadulós típus, amire jó példa, hogy még az elõzõ filléres bringáimmal sem volt semmi baleset, azok is kibírtak engem, vagyis úgy vélem, hogy rám még egy alap TREK, vagy CAPRINE is bõven túl van méretezve.
Andix: köszi a véleményedért! Szavaidból én úgy veszem ki, hogy azért még az Altus cuccos sem valami rakás szar, vagyis az ennél eggyel jobbal, azaz Acerával szerelt TREK 4300 sem lehet rossz választás. Én amúgy városban nem sokat használnám, ugyanis Bp. aglomerációban lakom, a hegyek, dombok aljánál. Nem vagyok egy vadulós típus, amire jó példa, hogy még az elõzõ filléres bringáimmal sem volt semmi baleset, azok is kibírtak engem, vagyis úgy vélem, hogy rám még egy alap TREK, vagy CAPRINE is bõven túl van méretezve.
#175
Írta 2002. február 03. - 18:12
Én elsõ gépnek a következõt ajánlanám:
Merev acél váz, merev villa. FULL Shimano Altus szett. JÓ felni, ami bír, egy kis durvulást is már, mondjuk a Vuelta Airline 1. Ez így egyben 60ból már bõven kijön. A teló nem rossz dolog, de a 20eFtos nem számít olyan sokat ám, jó telók 50tõl kezdõdnek. Van elõnye egy ilyen telónak is mondjuk, nem fájdul meg a kezed annyira!
Nyilván az Acera, Alivio cuccok jobbak, mint az Altus, de szerintem neked nincs szükséged rájuk. Viszont a full szetten az értem, hogy pl.: a kerékagyak is Altusok, a fékek is, és minden. Így minden cucc megbízható, és elég jó. Lehet, hogy van olyan gép, ahol Acera hátsó váltó van, viszont pl.: a fék/agy ratyi.
Voltam már 2 túrán, és tapasztalat, hogy a legszervízigényesebb cucc, a kerék. Még lighots használat esetén, is lehetnek problémák (kitört küllõ). Ezért jó egy jó felni. Sõt ha picit durvulni akarsz (lejtõzés), akkor sem lesznek gondok. Persze egy ilyen gép dhra nem "jó", de meg lehet szeretni a lejtõzést, és lehet fejlõdni evvel is.
Ha lejtõzésnél járunk, ami kezdetben számít a felni és a fék.
Ha csak vársoban tekeregsz, ez bõven elég, és felesleges +30e-t rááldozni, és 100asért Treket meg ilyeneket venni. Ezzel a géppel lehet közlekedni / meg lehet tanulni mért "kéne" jobb. Na itt az érem másik oldala. Ha nem fogsz soakt cangázni ez bõven elég, ha meg sokat fogsz, még a 100eFtos sem elég. Tehát érdemes a tanulópénzen spórolni, és ha tetszik céltudatosan fejleszteni. De pl.: az Altus/Acera/Alivio cuccok késõbb felhasználhatók általában. Ilyenkor a fõ csere mindig a váz és a teló, úgyhogy erre nem érdemes költeni kezdetben sokat (ezért éppen elég az acél is).
Andix
Az én elsõ gépem már úgy össz 85ebe volt. hasonló mint amiket leírtam, csak azért lett több, mert én is "márkás" vázat válaszottam, egy Peugeot-t. Persze számít a neked tetszõ váz, nagyon is! És az a gép bõven elég volt MINDENRE amíg nem vettem komolyan a bringázást, bringa túrán is megállta a helyét.
Merev acél váz, merev villa. FULL Shimano Altus szett. JÓ felni, ami bír, egy kis durvulást is már, mondjuk a Vuelta Airline 1. Ez így egyben 60ból már bõven kijön. A teló nem rossz dolog, de a 20eFtos nem számít olyan sokat ám, jó telók 50tõl kezdõdnek. Van elõnye egy ilyen telónak is mondjuk, nem fájdul meg a kezed annyira!
Nyilván az Acera, Alivio cuccok jobbak, mint az Altus, de szerintem neked nincs szükséged rájuk. Viszont a full szetten az értem, hogy pl.: a kerékagyak is Altusok, a fékek is, és minden. Így minden cucc megbízható, és elég jó. Lehet, hogy van olyan gép, ahol Acera hátsó váltó van, viszont pl.: a fék/agy ratyi.
Voltam már 2 túrán, és tapasztalat, hogy a legszervízigényesebb cucc, a kerék. Még lighots használat esetén, is lehetnek problémák (kitört küllõ). Ezért jó egy jó felni. Sõt ha picit durvulni akarsz (lejtõzés), akkor sem lesznek gondok. Persze egy ilyen gép dhra nem "jó", de meg lehet szeretni a lejtõzést, és lehet fejlõdni evvel is.
Ha lejtõzésnél járunk, ami kezdetben számít a felni és a fék.
Ha csak vársoban tekeregsz, ez bõven elég, és felesleges +30e-t rááldozni, és 100asért Treket meg ilyeneket venni. Ezzel a géppel lehet közlekedni / meg lehet tanulni mért "kéne" jobb. Na itt az érem másik oldala. Ha nem fogsz soakt cangázni ez bõven elég, ha meg sokat fogsz, még a 100eFtos sem elég. Tehát érdemes a tanulópénzen spórolni, és ha tetszik céltudatosan fejleszteni. De pl.: az Altus/Acera/Alivio cuccok késõbb felhasználhatók általában. Ilyenkor a fõ csere mindig a váz és a teló, úgyhogy erre nem érdemes költeni kezdetben sokat (ezért éppen elég az acél is).
Andix
Az én elsõ gépem már úgy össz 85ebe volt. hasonló mint amiket leírtam, csak azért lett több, mert én is "márkás" vázat válaszottam, egy Peugeot-t. Persze számít a neked tetszõ váz, nagyon is! És az a gép bõven elég volt MINDENRE amíg nem vettem komolyan a bringázást, bringa túrán is megállta a helyét.
#176
Írta 2002. február 03. - 11:33
Hetfon megnezem, hogy megvan -e meg az itteni boltban, es ha igen, akkor meg is tudod nezni.
Holnap irok, mert szerintem ugyis megyek a boltba.
csao
Holnap irok, mert szerintem ugyis megyek a boltba.
csao
#177
Írta 2002. február 03. - 11:05
Vole: tudnál segíteni nekem abban, hogy hol tudnám egymás mellett megtekinteni a CAPRINE HIGHLANDER-t, és a TREK 4300-at?
A CAPRINE BOOMER nem igazán tetszik a piros gumijaival, meg igazából 90 rugóba kerül, és ebben az árban még nincs benne a teleszkóp, amit mindenképpen szeretnék a bringámra.
A CAPRINE BOOMER nem igazán tetszik a piros gumijaival, meg igazából 90 rugóba kerül, és ebben az árban még nincs benne a teleszkóp, amit mindenképpen szeretnék a bringámra.
#178
Írta 2002. február 03. - 00:15
En a minap alaposan megszemleltem mind a ket bringat, mert a kozeli boltban pont van, es a Trekrol azert mondtam, hogy `alap` szintu, mert semmi kulonleges dolog nincs benne, csak az alapok. Huzott, bi-axial, nem tul konnyu, nem tul eros, nem tul szep... Egy teljesen atlagos vaz, csak ez pont Trek.
Ezt ertettem a korabbi mondandom alatt. Nem azt mondtam hogy rossz, hanem azt, hogy nincs benne semmi kimagaslo dolog. Egy atlagos alu vaz.
Ezt ertettem a korabbi mondandom alatt. Nem azt mondtam hogy rossz, hanem azt, hogy nincs benne semmi kimagaslo dolog. Egy atlagos alu vaz.
#179
Írta 2002. február 02. - 23:59
lazfer:
Próbáld meg megnézni mind a TREK-et, mind a HIGHLANDER-t élõben. Amelyik így számodra jobbnak látszik válaszd azt.
De a legfontosabb, hogy olyan bicot válassz, ami tetszik!
Próbáld meg megnézni mind a TREK-et, mind a HIGHLANDER-t élõben. Amelyik így számodra jobbnak látszik válaszd azt.
De a legfontosabb, hogy olyan bicot válassz, ami tetszik!
#180
Írta 2002. február 02. - 23:54
Vole:
Pontosan mit értesz az alatt, hogy "alap szintû alu váz"? Örülnék neki, ha kifejtenéd. (Nem kötekedés akar lenni, csak kíváncsi vagyok az érveidre.)
Tény, a TREK nagy névnek számít, de arra esetleg nem is gondlosz, hogy nem csak a név miatt drágábbak a gépeik?
Pontosan mit értesz az alatt, hogy "alap szintû alu váz"? Örülnék neki, ha kifejtenéd. (Nem kötekedés akar lenni, csak kíváncsi vagyok az érveidre.)
Tény, a TREK nagy névnek számít, de arra esetleg nem is gondlosz, hogy nem csak a név miatt drágábbak a gépeik?