hát ti nemtom mit csináltok de én az ijen 70 ezres bikokat az alkatrészeivel együtt ugy összecsuktam mint ahogy azt illik.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
MTB 70e körül
Indította
lazfer
, 2002. január 26. 23:03
#1
Írta 2002. június 12. - 16:47
#2
Írta 2002. június 12. - 12:01
Hi All!
Látom itt közben ismét szóba került a Trinity hajtómû, leírom hát az én storym végét.
Szóval anno, nem az egész biciklit küldtem vissza garanciában, hanem vettem új hajtómûvet (FSA Power Pro, az eltérõ szélesség miatt a monoblokkot is ki kellett cserélni), és csak a csorba hajtómûvet küldtem vissza. Mindez 2 hónappal ezelõtt.
A kereskedõ elküldte a Hausernek, azok tovább Caprine, azok pedig Kermi-nek (de minek?)
Mostanra sikerült a cserét elküldeniük a boltba, (a kereskedõ most korházban van, így még 2 hét mire megkapom)
A Kermi eredményrõl semmit nem tudok, de nagyon pedzegetik, hogy biztos valami kõ, vagy egyéb csorbította ki.
Szerintem viszont a nagy tányér gyenge aluból van. Ebben az árkategóriában talán egy kicsit nagyzolás az alu tányér, inkább egy rendes acél tányért raktak volna rá, ’oszt 50g-al nehezebb az egész, de strapabíró. (ettõl eltekintve nem is volt vele gond, bár nem használtam túl sokat)
A problémát szerintem az okozta, hogy a városban sokszor kellet gyorsan megállni, és nem tudtam idõben visszaváltani. Ez után úgy indultam el, hogy elõl a nagytányéron volt a lánc, ami elég nagy terhelés a fogaknak.
Más: elvileg csak egyfajta Trinity hajtómû van. Min. design-ra viszont kettõ: az enyém (a lánckerék) szürke volt, felirat nélkül (csak matrica), míg egyébként a honlapon található, és a Caprine-kon lévõk fekete feliratos nagytányérral rendelkeznek.
Kérdés, hogy ettõl eltekintve ugyanarról a hajtómûrõl van-e szó?
A Caprine-ok egyébként elég jónak tûnek, ma már én is ilyet vennék (tavasszal még nem jöttek ki az új modellek, és az árak is mások voltak).
Egy Caprine Revenge-t nagyon elfogadnák…
(nincs vkinek belõle egy felesleges darab? :)
Látom itt közben ismét szóba került a Trinity hajtómû, leírom hát az én storym végét.
Szóval anno, nem az egész biciklit küldtem vissza garanciában, hanem vettem új hajtómûvet (FSA Power Pro, az eltérõ szélesség miatt a monoblokkot is ki kellett cserélni), és csak a csorba hajtómûvet küldtem vissza. Mindez 2 hónappal ezelõtt.
A kereskedõ elküldte a Hausernek, azok tovább Caprine, azok pedig Kermi-nek (de minek?)
Mostanra sikerült a cserét elküldeniük a boltba, (a kereskedõ most korházban van, így még 2 hét mire megkapom)
A Kermi eredményrõl semmit nem tudok, de nagyon pedzegetik, hogy biztos valami kõ, vagy egyéb csorbította ki.
Szerintem viszont a nagy tányér gyenge aluból van. Ebben az árkategóriában talán egy kicsit nagyzolás az alu tányér, inkább egy rendes acél tányért raktak volna rá, ’oszt 50g-al nehezebb az egész, de strapabíró. (ettõl eltekintve nem is volt vele gond, bár nem használtam túl sokat)
A problémát szerintem az okozta, hogy a városban sokszor kellet gyorsan megállni, és nem tudtam idõben visszaváltani. Ez után úgy indultam el, hogy elõl a nagytányéron volt a lánc, ami elég nagy terhelés a fogaknak.
Más: elvileg csak egyfajta Trinity hajtómû van. Min. design-ra viszont kettõ: az enyém (a lánckerék) szürke volt, felirat nélkül (csak matrica), míg egyébként a honlapon található, és a Caprine-kon lévõk fekete feliratos nagytányérral rendelkeznek.
Kérdés, hogy ettõl eltekintve ugyanarról a hajtómûrõl van-e szó?
A Caprine-ok egyébként elég jónak tûnek, ma már én is ilyet vennék (tavasszal még nem jöttek ki az új modellek, és az árak is mások voltak).
Egy Caprine Revenge-t nagyon elfogadnák…
(nincs vkinek belõle egy felesleges darab? :)
#3
Írta 2002. június 03. - 09:26
Hi!
Hát megvettem!!!!!
Caprine Highlander B: alu váz-merev villa, alu duplafalú szegecselt abroncsok, shimano agyak.
Elöl hátul acera, a fékváltókar és az elsõ agy is.
Shimano TS-31 hajtómû, shimano v-fékek, shimano IG 31 lánc, trace racsni 8-as.
Trinity ülés, üléscsõ, kormány és stucni.
És ez volt 66e HUF.
Precízen vált, jók a fékek, a kerekek pedig erõsek.
Péntek óta van meg, edig nagyon jó véleménnyel vagyok róla és remélem ez késõbb is így lesz...
Tényleg Lazfer vett már bicót???
Hát megvettem!!!!!
Caprine Highlander B: alu váz-merev villa, alu duplafalú szegecselt abroncsok, shimano agyak.
Elöl hátul acera, a fékváltókar és az elsõ agy is.
Shimano TS-31 hajtómû, shimano v-fékek, shimano IG 31 lánc, trace racsni 8-as.
Trinity ülés, üléscsõ, kormány és stucni.
És ez volt 66e HUF.
Precízen vált, jók a fékek, a kerekek pedig erõsek.
Péntek óta van meg, edig nagyon jó véleménnyel vagyok róla és remélem ez késõbb is így lesz...
Tényleg Lazfer vett már bicót???
#4
Írta 2002. május 31. - 22:30
Hat szerintem, ha nagyon sokaig akarod hasznalni, akkor elvileg CrMo a jobb ,de ebben a kategoriaban ugyis nagyjabol egy szinten van az alu vazakkal, legalabbis a Highlander -el / ami igazabol a boomer egy olcsobbik valtozata, mert annnyi a kulonbseg, hogy nincs rajta tarcsafekszem, igy iden a highlander nagyon jo ar-ertek aranyu bringa/. Szoval ha nem vagy 80 kg felett joval, akkor inkabb alu, az legalabb nem fog mindenhol rozsdasodni, es ugyanugy kibir mint egy acel vaz.
#5
Írta 2002. május 31. - 22:17
De a legnagyobb problémám, hogy pillanatnyilag csak 45 rongyom van rá.
:-[ :-[ :-[
:-[ :-[ :-[
#6
Írta 2002. május 31. - 22:12
Üdv mindenkinek.
az a hejzet, hogy egy cc gépet szeretnék megalkotni. Már van pár cuccom hozzá, nem tom mennyire ideálisak hozzá:
Váz: Diamondback Sorrento (ezt ingyér kaptam. Ez jó márka?)
H.váltó: Acera X (úgy 97-es kiadás)
E. váltó: Altus
Fékkar/váltókar: Altus C20 ( ez is elég kopottak, de hibátlanok)
Hajtómû: az is van, de nemtom milyen, majd megnézem (QPC Hi-perforamce. Na az elsõ három betû sorrendjére nem emléxem.)
Kormány: ZOOM (ezt tegnap vettem, fasza nagyon, aluból van direkt CC géphez.
És amibe a segítségeteket kérném:
Kéne valami teló ( RST Omega TL-re gondoltam, de nekem modt az drága)
Felnik
Fékek
Fogaskoszorú
Elõre is köszi!
Mindenkinek jó gurit!
az a hejzet, hogy egy cc gépet szeretnék megalkotni. Már van pár cuccom hozzá, nem tom mennyire ideálisak hozzá:
Váz: Diamondback Sorrento (ezt ingyér kaptam. Ez jó márka?)
H.váltó: Acera X (úgy 97-es kiadás)
E. váltó: Altus
Fékkar/váltókar: Altus C20 ( ez is elég kopottak, de hibátlanok)
Hajtómû: az is van, de nemtom milyen, majd megnézem (QPC Hi-perforamce. Na az elsõ három betû sorrendjére nem emléxem.)
Kormány: ZOOM (ezt tegnap vettem, fasza nagyon, aluból van direkt CC géphez.
És amibe a segítségeteket kérném:
Kéne valami teló ( RST Omega TL-re gondoltam, de nekem modt az drága)
Felnik
Fékek
Fogaskoszorú
Elõre is köszi!
Mindenkinek jó gurit!
#7
Írta 2002. május 31. - 12:26
Vole:
Mindenekelõtt kösz a hozzászólást!
A Caprine vázait valóban dicsérik, a környéken néhányan versenyeznek is ilyennel.
Viszont a Magellannak jobban tetszik a formája, (amit sokan geometriának hívnak).
Ha feltételezzük hogy mindkét váz ok. és mindkét bicón Shimano váltók vannak, akkor már csak az a kérdés hogy Trinity vagy Bike Positive...
Meg hogy Cr-mo vagy alu. :
Mindenekelõtt kösz a hozzászólást!
A Caprine vázait valóban dicsérik, a környéken néhányan versenyeznek is ilyennel.
Viszont a Magellannak jobban tetszik a formája, (amit sokan geometriának hívnak).
Ha feltételezzük hogy mindkét váz ok. és mindkét bicón Shimano váltók vannak, akkor már csak az a kérdés hogy Trinity vagy Bike Positive...
Meg hogy Cr-mo vagy alu. :
#8
Írta 2002. május 31. - 11:52
Van egy Trynity topic, oda nezz be, a tobbi alkatreszt, meg gondolom nem kell bemutatni. Szerintem a highlanderrel nagyon jol jarsz, folegmert az uj vaz nagyon kiraly lett.
#9
Írta 2002. május 31. - 11:44
Sziasztok!
Szóval én ma, vagy ajövõ héten szeretnék venni egy bringát.
Amin gondolkodom:
Gepida Sirmium: 49900
Magellan Crater (Bike Positive+Shimano):56000
Caprine Highlander (Trinity+Shimano):59000-66000
A Gepidákról ezidáig nem sok jót hallottam, a helyi boltban/ szervizben (Ózd) a Craterrõl sem voltak túl jó véleménnyel, viszont igen magasztalták a Caprine-t. Ez azonban Trinity+Shimano szett-es és föntebb volt egy negatív vélemény a Trinity-rõl (Mellon).
Véleményekre lenne szükségem...
Leendõ bringámat aszfalton, könnyû terepen és a hegyekben is szeretném használni, kb. 80 kg vagyok és most már teljesen tanácstalan is...
Please help me!
Szóval én ma, vagy ajövõ héten szeretnék venni egy bringát.
Amin gondolkodom:
Gepida Sirmium: 49900
Magellan Crater (Bike Positive+Shimano):56000
Caprine Highlander (Trinity+Shimano):59000-66000
A Gepidákról ezidáig nem sok jót hallottam, a helyi boltban/ szervizben (Ózd) a Craterrõl sem voltak túl jó véleménnyel, viszont igen magasztalták a Caprine-t. Ez azonban Trinity+Shimano szett-es és föntebb volt egy negatív vélemény a Trinity-rõl (Mellon).
Véleményekre lenne szükségem...
Leendõ bringámat aszfalton, könnyû terepen és a hegyekben is szeretném használni, kb. 80 kg vagyok és most már teljesen tanácstalan is...
Please help me!
#10
Írta 2002. május 13. - 16:29
Nagyon örülök, hogy ilyen segítõkészek vagytok, úgy látszik a biciklisek ilyen rendes bandát alkotnak!
Amúgy a HIGHLANDER egyre szimpibb nekem, de most találtam rá a MAGELLAN CRATER-re, és valami MÁTRIX bringákra. Ezek milyenek? Mármint "komoly" márkák?
elõre is köszi again
Hi nekem is ilyen MÁTRIX bringám van Ez NEUZER cucc (lehet fikázni) DEORE cucc, meg SR SUNTOUR XCP75 telo nekem nincs vele bajom 7005 alu váz duplafalu felni könnyû meg ilyesmi
az 1el kisebb verzió 64eFt ezen nincs tárcsafék
www.neuzer-bike.hu
ITAL
#11
Írta 2002. május 13. - 11:09
Bocs! Kicsit bugos a rendszer!
Szóval!!!
a: Magellan Crater Alu Altus
b: Caprine Highlander B
Szóval!!!
a: Magellan Crater Alu Altus
b: Caprine Highlander B
#12
Írta 2002. május 13. - 11:08
Bocs, hogy megint felteszek egy olyan kérdést, amit már részben megválaszoltatok, de azok még inkább a tavalyi modellekre vonatkoztak.
Szóval:
Szerintetek melyik bicaj éri meg jobban:
a:
b:
Mind a kettõ 70e, ebben nincs különbség.
Kösz elõre is a válaszokat!
Szóval:
Szerintetek melyik bicaj éri meg jobban:
a:
b:
Mind a kettõ 70e, ebben nincs különbség.
Kösz elõre is a válaszokat!
#13
Írta 2002. április 11. - 13:11
Sziasztok!
Ha valaki hosszab távra vesz biciklit, akkor nem érné meg egy cro-mo vázat venni? Igaz az alu szeb, jobb, meg divat, de mégis hamarabb fárad. Egyáltalán hazánkban lehet kapni, vagy forgalmaz mostanában cro-mo vázat?
Sekee
Ha valaki hosszab távra vesz biciklit, akkor nem érné meg egy cro-mo vázat venni? Igaz az alu szeb, jobb, meg divat, de mégis hamarabb fárad. Egyáltalán hazánkban lehet kapni, vagy forgalmaz mostanában cro-mo vázat?
Sekee
#14
Írta 2002. április 11. - 12:40
Sziasztok!
Kösz a tanácsot. A Trek kicsit drágának tûnik a felszereltségéhez képest, nem tudom, hogy a váz annyival jobb-e, amennyivel olcsóbbak a kiegészítõk.
Közben gondolkoztam és valószínûleg inkább azt csinálom, hogy a új bringát (ami valószínûleg alivio/deore váltós, stb. lesz) meghagyom eredeti formájában és a Woodlands-et alakítgatom - akkor arra lesz idõm és olyan lesz, amilyenre én szeretném és nem a szervizesek, és ha mégsem jön be az SS feeling, akkor sem bukom akkorát.
Azért várom az ötleteket, elõre is köszönöm azokat.
Üdvözlettel:
Kerékpár
Kösz a tanácsot. A Trek kicsit drágának tûnik a felszereltségéhez képest, nem tudom, hogy a váz annyival jobb-e, amennyivel olcsóbbak a kiegészítõk.
Közben gondolkoztam és valószínûleg inkább azt csinálom, hogy a új bringát (ami valószínûleg alivio/deore váltós, stb. lesz) meghagyom eredeti formájában és a Woodlands-et alakítgatom - akkor arra lesz idõm és olyan lesz, amilyenre én szeretném és nem a szervizesek, és ha mégsem jön be az SS feeling, akkor sem bukom akkorát.
Azért várom az ötleteket, elõre is köszönöm azokat.
Üdvözlettel:
Kerékpár
#15
Írta 2002. április 11. - 12:07
#16
Írta 2002. április 11. - 11:59
Paraferee:
Voksolnák.... egy hozzaszolason belul ketszer is.....ejnye nem kene meg gepeles kozben is a joghurt kanalazgatasara gondolni
Voksolnák.... egy hozzaszolason belul ketszer is.....ejnye nem kene meg gepeles kozben is a joghurt kanalazgatasara gondolni
#17
Írta 2002. április 11. - 11:09
kerékpár:
Két variáció:
1.) Tudom ajánlani számodra a TREK 4000-est. (Bár ezért jól le fognak majd hurrogni engem a többiek.) Full merev gép. Hátul Acera 7, elõl C050-es váltó, Suntour hajtómû és hajtókar, Wellgo mûanyag taposó pedál, ProMax V-fékek. (Leírás a Nella oldalán.) Szép festésû, jó geometriájú, élettartam garanciás váz, szintén szép kialakítású elsõ villával. A hajtómûvet és a hajtókart érdemes szerintem kapásból valami jobbra cserélni, esetleg a fékeket is. Jelen esetben szerintem a váltok árából ez simán megoldható.
Részletek itt:
http://www.nella.hu/
Képet nem fogsz találni, de a váz megegyezik a 2001-es 4x00-es széria mindegyik gépénél. Így ha megnézed a 4300-ast, lényegében ugyan azt láthatod.
2.) De a Te esetedben, ha értesz hozzá egy kicsit, esetleg érdemes alkatrészenként vásárolni a komplett bringa helyett. Kinézel valami szép vázat, hozzá passzoló merev villával és a többi alkatrészt pedig igény szerint megveszed. Majd az egészet összeszereled, összeszerelteted. Nem tartom kizártnak, hogy lényegesen olcsóbban összejönne a single speed így, mint egy komplett gép variálásával.
Két variáció:
1.) Tudom ajánlani számodra a TREK 4000-est. (Bár ezért jól le fognak majd hurrogni engem a többiek.) Full merev gép. Hátul Acera 7, elõl C050-es váltó, Suntour hajtómû és hajtókar, Wellgo mûanyag taposó pedál, ProMax V-fékek. (Leírás a Nella oldalán.) Szép festésû, jó geometriájú, élettartam garanciás váz, szintén szép kialakítású elsõ villával. A hajtómûvet és a hajtókart érdemes szerintem kapásból valami jobbra cserélni, esetleg a fékeket is. Jelen esetben szerintem a váltok árából ez simán megoldható.
Részletek itt:
http://www.nella.hu/
Képet nem fogsz találni, de a váz megegyezik a 2001-es 4x00-es széria mindegyik gépénél. Így ha megnézed a 4300-ast, lényegében ugyan azt láthatod.
2.) De a Te esetedben, ha értesz hozzá egy kicsit, esetleg érdemes alkatrészenként vásárolni a komplett bringa helyett. Kinézel valami szép vázat, hozzá passzoló merev villával és a többi alkatrészt pedig igény szerint megveszed. Majd az egészet összeszereled, összeszerelteted. Nem tartom kizártnak, hogy lényegesen olcsóbban összejönne a single speed így, mint egy komplett gép variálásával.
#18
Írta 2002. április 11. - 10:23
Szeva kerékpár!
Ha a kettõ közül kellene most választanom, Én személy szerint a CAPRINEra voksolnák...
amit idén kihoztak ár/teljesítmény szinten, azt nehezen teszik túl mások...
a váz nehézségén meg ne nagyon akadj meg, szvsz legalább kicsit tartósabb lesz a vázad... (bááár remélem, hogzy ezen a szinten már alap hogy egy ilyen váz legyen az bármilyen márkájú is, tartós...)
szal Én a caprine-ra voksolnák...már csak azért is, mert alapból merevvillával szállítják... és naghoyn jó cuccokkal szerelik...
csõváz és hátszél...
Joghurt legyen veled...Paraferee voltam...
Ha a kettõ közül kellene most választanom, Én személy szerint a CAPRINEra voksolnák...
amit idén kihoztak ár/teljesítmény szinten, azt nehezen teszik túl mások...
a váz nehézségén meg ne nagyon akadj meg, szvsz legalább kicsit tartósabb lesz a vázad... (bááár remélem, hogzy ezen a szinten már alap hogy egy ilyen váz legyen az bármilyen márkájú is, tartós...)
szal Én a caprine-ra voksolnák...már csak azért is, mert alapból merevvillával szállítják... és naghoyn jó cuccokkal szerelik...
csõváz és hátszél...
Joghurt legyen veled...Paraferee voltam...
#19
Írta 2002. április 11. - 10:04
Sziasztok!
Negyedik éve gyûrök a AceraX-es Schwinn Csepel Woodlands-et és most újra kerékpárvásárláson töröm a fejem.
Alapvetõen egy puritán, de megbízható, merevvillás gépet szeretnék (egysebességessé alakíttatnám, mert valahogy ez közel áll a lelkivilágomhoz) vagy úgy, hogy egy eredetileg merevvillával szállított gépet vásárolok, vagy a villát kicseréltetem benne.
100 000 Ft körüli összegben gondolkozom, ez a külföldi gépek esetén aluváz + olcsó teló + Acera szintû alkatrészek, magyarok közül pedig Caprine Boomer B (Deore h. váltó - igazából nem lényeg, mert ez úgyis lekerülne róla, duplafalú szegecselt felni, tûrhetõ minõségû fék és agyak), illetve Magellan Polaris (gyengébb agyak és kerekek).
Szerintetek a mostani kínálatban melyik a legjobb ár/érték arányú kerékpár? Nem vagyok nehéz és extremitásra sem törekszem, olyan kerékpárra vágyom, amit szinte csak hajtani kell.
A Caprine-t dícsérték a Bikemag-ben, a Polaris vázáról és felszereltségérõl viszont nem beszéltek túl kedvezõen a Bringában.
Ti melyiket (illetve mely másik, külföldi kerékpárt) választanátok és miért?
Azt hallottam, hogy a Caprine váza nehezebb a Magellánoknál. Van esetleg valakinek pontos számadata a Boomer-re?
Elõre is köszönöm a segítségeteket.
Üdvözlettel:
kerékpár
Negyedik éve gyûrök a AceraX-es Schwinn Csepel Woodlands-et és most újra kerékpárvásárláson töröm a fejem.
Alapvetõen egy puritán, de megbízható, merevvillás gépet szeretnék (egysebességessé alakíttatnám, mert valahogy ez közel áll a lelkivilágomhoz) vagy úgy, hogy egy eredetileg merevvillával szállított gépet vásárolok, vagy a villát kicseréltetem benne.
100 000 Ft körüli összegben gondolkozom, ez a külföldi gépek esetén aluváz + olcsó teló + Acera szintû alkatrészek, magyarok közül pedig Caprine Boomer B (Deore h. váltó - igazából nem lényeg, mert ez úgyis lekerülne róla, duplafalú szegecselt felni, tûrhetõ minõségû fék és agyak), illetve Magellan Polaris (gyengébb agyak és kerekek).
Szerintetek a mostani kínálatban melyik a legjobb ár/érték arányú kerékpár? Nem vagyok nehéz és extremitásra sem törekszem, olyan kerékpárra vágyom, amit szinte csak hajtani kell.
A Caprine-t dícsérték a Bikemag-ben, a Polaris vázáról és felszereltségérõl viszont nem beszéltek túl kedvezõen a Bringában.
Ti melyiket (illetve mely másik, külföldi kerékpárt) választanátok és miért?
Azt hallottam, hogy a Caprine váza nehezebb a Magellánoknál. Van esetleg valakinek pontos számadata a Boomer-re?
Elõre is köszönöm a segítségeteket.
Üdvözlettel:
kerékpár
#20
Írta 2002. április 10. - 02:01
Sziasztok
Atolvastam a temat mostmar tobbszor is
Azert en is kerdeznek. Nem teljesen jott le nekem hogy melyik a jobb a Magellan Crater vagy a Caprine Highlander B. Foleg hogy most mar ujabb verziok is vannak belole. Nekem foleg a Highlander B tetszett meg. A 2002es modell raadasul mar alu vazas. Es neztem a bigbikeban Cratert ami alu vazas de altus valtokkal.
Szoval akkor most melyik a jobb ?
Hihlander B +alu ~70e
Crater +alu + altus valtok ~70e
Crater +acel ~60e
Vagy inkabb dobjak ra meg egy 10est. Es vegyek egy sima alu vazas Cratert nem altus valtosat? Ugyis ezt fogjatok mondani.
Ps igy legalabb visszaterunk a 70ezres kategoriahoz
Atolvastam a temat mostmar tobbszor is
Azert en is kerdeznek. Nem teljesen jott le nekem hogy melyik a jobb a Magellan Crater vagy a Caprine Highlander B. Foleg hogy most mar ujabb verziok is vannak belole. Nekem foleg a Highlander B tetszett meg. A 2002es modell raadasul mar alu vazas. Es neztem a bigbikeban Cratert ami alu vazas de altus valtokkal.
Szoval akkor most melyik a jobb ?
Hihlander B +alu ~70e
Crater +alu + altus valtok ~70e
Crater +acel ~60e
Vagy inkabb dobjak ra meg egy 10est. Es vegyek egy sima alu vazas Cratert nem altus valtosat? Ugyis ezt fogjatok mondani.
Ps igy legalabb visszaterunk a 70ezres kategoriahoz