Akkor egy kis beszámoló a pálya állapotáról középtávon Zörög-tetõvel.
A távot 2 hete vasárnap jártuk le tehát, akkori állapotokat tudom ecsetelni.
Szintet (mind a ketten különbözõ típusú, de barometrikus órákkal) 1675m mértünk.
Így a Cuha völgyhöz képest ~300m mentünk +ba, vagyis a táv kb 1400m szinttel párosul.
Bakonybélrõl az aszfaltoson indulunk Kõris felé majd egy hirtelen balos visszafordítóval megkezdjük a mászást dózeren, aminek jelenleg jó az állapota csak egy rövid szakaszon lehet szaftosabb esõ esetén. 600M környékén elérjük az aszfaltot innét 709-ig aszfalt.
Majd le a Kõrisrõl a kéken. A végén a sziklás rész egész tûrhetõ a tavalyihoz képest, a kövek szépen beültek. Innen irány Kisszéphalma aszfalt, földes út (ez egy rövid szakaszon széttraktorozva), murva, majd ismét aszfalt Borzavárig. Itt fel a dûlõn (most egész szépen le volt gyalulva a mezõgazdasági út, szinte autópálya minõség) Az erdõt elérve a száraz idõ ellenére egy nagy tócsa, de kerülhetõ. Majd le Porva vasútállomásig dózeren. Itt mi megmásztuk a Zörög-tetõt, aminek az eleje szintén elég rendesen szét lett traktorozva. A Varga utat elérve és innen Vinyéig már jobb állapotok uralkodtak, de a Varga út végén két helyen is fák torlaszolják el az utat.
Vinye után fel Likas-kõ. Itt van egy kicsit technikásabb mászás a kövek miatt, de nem vészes. Felérve a zöldön most egész jó volt az út, idén eddig nem gyúrták szét. Le a domboldalon. Ez érdekes volt, a kerék felniig eltûnt a falevélben így csak a megérzéseinkre hagyatkoztunk. Gondolom májusra ez változik. Dózer, majd be a pirosra (alias dühöngõ). Ez tavaly óta nem lett rosszabb, már ami a köves szakaszt illeti (itt a gyengék mindig elvéreznek, akkor is ha ez a pálya elején van), bár a vadetetõ környékén ismét traktorozás volt. A Kõris teteje ugyebár elvileg tolós (kb.30%. kövekkel, gyökerekkel)
Innét le kb 600m-ig szerpentin aszfalton, majd be a piros turista és le a Rézbükin, ami egész tûrhetõ volt, sõt az alsó harmad kifejezetten jó (nyitva volt a sorompó, így 56km/h mertem eltolni).
Kis aszfaltozás (ami kifejezetten alkalmas a frissítésre) után dózeren Witt emlékmû (tiszta idõben látszik Pannonhalma), majd királykapu hullámvasút. Innen aszfalt a piros+ jelzésig (singletrack), ahol lehet engedni, de figyelni kell (pl. traktorgumi benn a talajban, közepében lyuk)
Leérve már közel a cél.
Olyan hegyre mentem, aminek nem volt teteje csak vége. Úgy hívták szél.