Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kelly's Bakonyerdõ Maraton | Bakonybél

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
873 hozzászólás a témában

#21
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

Az abba kell hagyni a versenyzést, az azért elég erős kijelentés!

Egyszerű a dolog, vigyázzunk egymásra meg olykor magunkra is, és próbáljuk minimalizálni az ilyen szitukat! Egy nagyon csöpp türelemmel, kb 3mp elkerülhető lett volna mind az anyagi károd mind pedig az hogy negyedórát keresd a szemüveged a Cuhában!

Nyilván nem tudunk meggyőzni róla, hogy olyan helyen próbáltál előzni ahol nem feltétlen szokás, pláne a 71kilis pálya 1/3-nál, de nem tudunk! Ez van! Bízom benne, hogy ahogyan nő a rutinod, az ilyen szitukból, egyre kevésbé mész bele ilyen helyzetekbe! Ennyi! 



#22
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

Ez csak kontrasznak jó: a lánynak szóltam, megvártam míg elenged, elengedett. A srácnak szóltam, szóltam, szóltam, szóltam és nem engedett el, amikor már tényleg muszály lett volna. Mindenkinek jogában áll úgy vélni hogy őt is meg kellett volna várni. Csak nem hogy az összes jel arra mutatott hogy erre nincs szükség (nem, nem volt fekete lyuk a bal oldalon, minden túrista aki ott segített keresni még megvan), hanem nem is adott rá esélyt: a "hatalmas tempóval közelíted meg" ugyanúgy érvényes rá is - amíg nem satuzik és átmegy alvajáróba (nem feltételezem hogy direkt csinálta). Ha ezt el akarod kerülni akkor abba kell hagyni a versenyzést.

 

Viszont "a mezőny ezen részén" gondolom nem a hatalmas tempóra utal. Szóval mindenki máshogy látja a dolgokat :)

Arról hogy továbbment csak annyit hogy szó szerint dülöngéltem egy kicsit amíg visszanyertem az egyensúlyérzékem, az szerintem ott mindenki számára látható volt.



#23
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 438 hozzászólás

A szabály szerint a gyorsabb versenyzőt el kell engedni. A szabály viszont nem részletezi, hogy mi a teendő ott, ahol nem lehet, vagy nem biztonsságos előzni. Nem hiszem, hogy elvárható lenne az elöl haladótól, hogy az előzés megkönnyítéséért kockázatot vállaljon, adott esetben letérjen az optimális / biztonságos nyomról, ne adj isten félreállon. Az adott esetben a videóról nem látszik, az átkelő bal oldalán milyenek voltak a kövek a víz alatt. Ha ez az átlós átkelés látszott a legbiztonságosabbnak, akkor szerintem „joga volt” ehhez a nyomhoz. Szerintem az „el kell engedni” szabály azt jelenti, hogy nem szabad szándékosan nehezíteni az előzést. Aki előzni akar, annak a felelőssége, hogy akkor előzzön, amikor megbizonyosodott arról, hogy ezt biztonságosan meg tudja tenni, amikor látja, hogy tényleg elengedik. A patakátkeléseknél lehetett tudni, vannak, akik nem mernek teljes sebességgel nyílegyenesen átrombolni a patakon, hanem keresik a legkönnyebb, biztonságosabb irányt, erre szerintem számítani kellett a mezőny ezen részén.

 

Egy másik példa: Tekergek 7:15-nél ér utól egy csajt, és amint mögé ér, azonnal mondja, hogy ”balról”, pedig ott nyilvánvalóan nem lehet előzni. Szerencsére a csaj is jó fej (megjegyzem (ha jól sejtem, ki az) ő dobogóért szokott küzdeni), és Tekergek is az, és a csaj pár másodperc múlva féreáll. Szerintem itt Tekergeknek elsőre kellett volna azt mondania, amit másodjára mondott, mármint hogy „majd valahol” (engedj el lécci).

 

Ezt azért hoztam fel, hogy kiemeljem, szerintem alapvetően eltérően értelmezzük az „el kell engedni” szabályt, és ez szisztematikus eltérés. Ilyen helyeken szerintem nem „kell” elengedni a hátulról jövőt. Persze ettől még lehet. (Én pl. a necces lefelékben rendszeresen nem csak félrehúzódok, hanem félre is állok, mindenkit elengedek, pedig én is dobogóra hajtok M3-ban (bár mióta Gabóca1 is M3-as, maratonon még nem termett számomra babér L).)

 

Egyet kell értsek Gabócával: Tekergek szerintem is ön és közveszélyes, mert túl magas kockázatot vállal. Szerencsére emellett nem erőszakos vaddisznó (vannak olyanok is a pályán), ezért mindezekkel együtt / ellenére csípem a srácot.

***

A tatankás srácra visszatérve: ha megállt, látta, hogy nincs baj, és (szerintem jogosan) vétlennek érezte magát, akkor nem vethető a szemére, hogy továbbment. Elvégre versenyben volt, vagy mi?



#24
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.289 hozzászólás

Megnéztem én is a videót, az nem titok én Tekergek-et ön és közveszélyesnek tartom a pályán, volt már erről szó egy Bükkmarci kapcsán, továbbra is fent tartom véleményemet, szerintem akkor megjósoltam neki egyszer nagyon össze fogja csukni magát, úgy látom dolgozik rajta erősen.

A Tatankás nem direkt vágott be eléje szerintem sem, valamit kikerült, nem négyszer kell kiabálni a jobbról jövök-öt, egyszer kellett volna fékezni, nem a leghülyébb helyen eszetlenül előzni...

Téli estéken, munkától fáradtan amikor kevés motiváció volt ráülni a görgőre az jutott eszembe, ha nem vagyok eléggé erős és nem tudok előre menekülni, összetalálkozhatok vele a pályán, így ráültem mindig a görgőre! :P


  • jannusz, Macikutya és zeezoltano kedveli ezt

#25
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

Ha már így beszélitek ezt a bukást, én nem igazán értek egyet Tekergekkel, és meg is mondom miért!

Hátulról jössz! Te tudod kontrolálni a helyzetet! Hatalmas tempóval közelíted meg a zizis részt, ahol túristák és egy spori megy előtted! nem is számolsz azzal hogy a spori megilyedhet a gázlóban lévő szakadásoktól, kövektől, mint ahogyan azt meg is tette, mert szerintem a videón is látszik hogy bal oldalt van egy leszakadás abban a gázlóban, ami tuti fürdést jelent! Ráadásnak elég messziről érkezel rá, a gázlónál meg te is mondod hogy még 15-20m-el van előtted!

A srác egyértelműen beáll irányba a gázlón átlóba, ez tökéletesen látszik a videón, mert úgy látja biztosnak az átkelést amikor rá kiabálsz! A reakció ideje lassú, benne van a gázlóban a vízben, gyakorlatilag már akkor borítékolható a csatt amikor elindult, amikor rákiabáltál meg egyértelmű.

Én biztos nem próbáltam volna meg jobbról a gázlóban lekerülni, mert veszélyes! Kifejezetten.

A srác egyértelműen későn vett észre, a szándékodat meg végképp, és valószínűleg el sem hitte hogy megpróbálod!

Itt érveltek hogy Marcit sem lehetne így feltartani, háát, Marci személyes tapasztalatom, hogy bőven türelmesebb annál mint, hogy ezért az 5mp-be belemenjen egy ilyen szituba, max sprint befutónál de nem a pálya 1/3-nál!

 

Mondjuk az hogy nem maradt ott segíteni az pofátlanság! Én már csak azért is ott maradtam volna, mert ha így belémszállsz hátulról, azon ott helyben elbeszélgettünk volna, ha magamat érzem hibásnak azért ha téged akkor meg azért!

 

Benne van a versóban az ütküzés baleset, de ez az én véleményem szerint elkerülhető lett volna, ráadásul Tekergek tudta volna elkerülni, nem a Tatankás, még ha ő is belehibázott!


  • Macikutya kedveli ezt

#26
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

Szerintem a tatankás nem hitte el, hogy tényleg a patakátkelés közben akarják megelőzni.

 
Mert ez soha nem fordult még/fordulhat elő? Azon nem fogok vitatkozni hogy versenyen szabad e versenyezni. De akkor Alex kérésére megymagyarázom hogy miért ő volt a hibás  :) Ha nem nyilvánvaló, vagy nem éred el a Youtube-ot vagy valami akkor csináljunk diavetítést:

Az átkelés előtt ~15-20 méterre bal oldalon túristacsapat, kollega középen, jobbra fa. Itt még nem dőlt el hogy ki merre, és még alig van sebességkülönbség; mint az látható az előtte levő szakaszból csak lassan közelítettem. Amikor ~2 mp-el később elhaladok a csapat és fa között, ő kb. 5 méterre a pataktól, én tőle ~10-15 méterre, még nem kezdett el kanyarodni és kb. az út bal harmadán halad. Tőlem ~5 méterre balra a csapat első tagja elfoglalja a bal szélét az útnak, mindez önmagától értetődővé teszi hogy jobbról kell előznöm és ezt jelzem is. Itt még semmi gond, úgy néz ki hogy valahol a patakátkelés második felében talán beérem.

Abban a pillanatban középerősen fékez és elfordul jobbra, ami nem meglepetés (max a fékerő), mert jobbra kanyarodik az út is, de rögtön emeltem a hangom és jeleztem hogy még mindig jobbról jövök.

 

Kb. egy mp-el később eléri a patakátkelő szélét, én tőle ~5 méterre, és még mindig az átkelő bal negyedén tartózkodik, vagyis az út szükülése miatt még közelebb került a bal széléhez. Az már kizárt hogy balról el tudjak menni, és elvileg még mindig nincs gáz.

Viszont nem tartja a bal oldalt hanem átlósan megcélozza a túloldal jobb partját, miközben én már erőteljesen kiabálok, immáron harmadszorra hogy jobbról jövök, ez nem vicc. Megállni ott már nem tudtam volna, ha satuzok akkor keresztbecsúszok és istenigazából karambolózunk. Ekkor elkezd még jobban jobbra húzni, és már ahogy tudok fékezek de csak sebességcsökkentésre volt elég. Látom nehéz lesz a jobb oldalon fekvő fadarab és közte elférni, de még mindig lehet, csak hát miközben negyedszer is kiabálok konkrétan elémrántja jobbra, teljesen lezárva az utat. Így lassított felvételben visszanézve mindent megtettem amit az adott szituációban lehetett, nem én bénáztam el.

Az átkelők közti tempójából itélve nem volt teljesen kész, tehát éberségből indulhattam ki, tudtommal nincs hallássérült a Tatankásoknál, csak az jár a fejemben hogy nagyon félreértette és azt hitte azt kiabálom hogy menjen jobbra.
 

Ha én vagyok a tatankás helyében, és úgy nézem, hogy jobbra tartva a legsimább az átkelés, lehet, hogy én is jobbra húzódok


Azzal nincs gond, de akkor is ha valaki már harmadszorra, negyedszerre kiabál és hallod hogy igen, ott van rajtad, komolyan? Az már felelőtlenség lenne.
 

Bár lehet, hogy visszakiabáltam volna, hogy ne pont itt előzz? Ez már nem derül ki.

 
Ha te ezt két-három másodpercen belül tudod közvetíteni, egy mp töredéke alatt remélni választ és kiértékelni hogy közben mennyire komolyodott a helyzet hogy talán az utolsó pillanatban mégis a bozótba kell ugranod mert túl flegma voltál akkor le a kalapom.



#27
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
  • LocationBudapest

Én nagyon csípem „Tekergek” videóit, a videók által dokumentált szóbeli stílusát, és az itteni hozzászólásait is. Mindazonáltal szerintem általában magas (az enyémnek többszöröse) a kockázatvállalási hajlandósága – ezt a videókban látható esései is alátámasztják. Szerintem ebben az esetben is belemenős volt, nekem elég vad ötletnek tűnik zűrös akadálynál előzni. Szerintem a tatankás nem hitte el, hogy tényleg a patakátkelés közben akarják megelőzni. Ha én vagyok a tatankás helyében, és úgy nézem, hogy jobbra tartva a legsimább az átkelés, lehet, hogy én is jobbra húzódok – voltak átkelések, ahol nagyon nem volt mindegy, hol megy az ember. – Bár lehet, hogy visszakiabáltam volna, hogy ne pont itt előzz? Ez már nem derül ki.

Tekergek videói külön tészta ;), én most kizárólag ezt az egy esetet látom és minősítem. Te legalább korrektül fogalmazol, nem mint _Alex_.

 

Alapvetően van egy pár félreértés a "verseny" szó körül. Egy verseny az nem túra, nem séta, kirándulás, hanem pontosan az, aminek hívják: VERSENY. Egy versenyben a kiindulópont hogy minél gyorsabban teljesítse a versenyző a távot a többiekhez képest.

Ebből egy pár dolog adódik:

1. Tudván hogy mindenki a maximumot hozza, általánosságban véve oda kell figyelnie MINDENKINEK. Vagyis nem csak annak aki elől megy és lassabb, hanem annak is aki hátulról jön és gyorsabb.

2. Nincs szabály ami arra vonatkozik hogy lehet e előzni vagy nem. Elég rossz lenne ha lefele a gyorsokon pld nem lehetne előzni, csak felfele. Innentől tudniillik aki lefele béna de felfele erős, az nyert. És fordítva, el tudod képzelni hogy ha valaki felfele lassabb, mindenkinek mögötte várnia kellene? Na ugye. Tehát előzni ugye nem tilos, sőt, a nélkül igazán már a rajtfelállásnál eldőlne hogy ki hanyadikként jön be. Tehát remélem egyetértünk hogy előzni nem csak lehet és szabályos, hanem KELL is egy versenyen, sebességkülönbségekből adódóan.

3. Az előzés értelemszerűen sportszerű, ésszerű, biztonságos és "szabályos" kell hogy legyen. Mint ahogy annak a viselkedése is aki előz: vagyis nem tartom fel szándékosan a másikat, ha szólnak mert sebességgel jönnek akkor félrehúzódok, nem lengek ki olyankor amikor előznek, stb. Tekergek videóin sokszor túlvállalja magát (véleményem szerint) és szerintem óvatlanul közlekedik és én tutira szóvá tenném ha öszeakadnánk, de ez tipikusan nem egy olyan eset. Itt egész egyszerűen az előtte levő tatankás, véletlenül vagy szándékosan, lassan de határozottan kimegy a sáv jobb oldalára, majdnem teljesen átlósan. Ráadásul olya köveknél, hogy tudhatja hogy ott képtelenség előzni. Ha valakinek kiabálnak hátulról négyszer hogy "JOBBRÓL!", akkor úgy gondolom egyértelmű hogy vagy annyira bamba hogy tudomást sem vesz róla és a kövecskéket nézi hogy neki hogy a legkényelmesebb haladni anélkül hogy a cipellője vizes lesz, vagy egyszerűen nem ismeri a szabályt hogy jelzéssel kell előzni és el KELL engedni a gyorsabbat, vagy, és remélem nem erről volt itt szó mint ahogy elő szokott fordulni, egész egyszerűen szart rá és úgy gondolta hogy őt majd szépen megvárják, a maga kis nyugdíjas tempójával. Hát ez nagyon nem sportszerű így...

Most könnyű kikezdeni olyat aki elég sok érdekes mozzanattal bír a videóiban, de mi van ha ez Blazsó lett volna vagy Kefe (OK, ő nem hátulról jönnek fel és Kefe nem megy közép távon, de azt hiszem érthető mire gondolok), biztos vagyok benne hogy egyrészt nem merne belekötni senki hogy joguk van előzni, másrészt kétlem hogy bárki elvárja tőlük hogy hirtelen egy patak közepén áljanak le, csak azért mert egy szerencsétlen ott bénázik, roszabb esetben szemétkedik.

 

De úgy gondolom a sportszerűség ott lett igazán bizonyítva amikor a kedves érintett rögtön tovább hajtott..

 

Szóval szerintem csak óvatosan az általánosításokkal, maradjunk a konkrét esetnél, függetlenül attól hogy ki van benne.

 

Magam is keményen tolom lefelé, csak nagyon ritkán esek, sajnos ha igen akkor vagy gyenge jelölés egy veszélyes szakaszon, vagy mert valaki olyan helyen bénázik ahol életveszélyes. Ha személy szerint én lettem volna akit így jobbra kiszorítanak, nekimentem volna Mr Tatankának, nem bringával hanem ököllel, mert szerintem ez szándélos volt. Kizárás meg feljelentés ide vagy oda, átadtam volna egy kicsit abból a szeretetből amit itt tanúsított. Most hogy sokadszorra visszanézem, egyre inkább úgy látom hogy szándékosan tette. Aki a legbalszélsőbb oldalról így kimegy jobbra miközben kiabálnak, nem tudom ellépzelni hogy véletlenül tette volna. Parasztság a köbön.



#28
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 438 hozzászólás

Én nagyon csípem „Tekergek” videóit, a videók által dokumentált szóbeli stílusát, és az itteni hozzászólásait is. Mindazonáltal szerintem általában magas (az enyémnek többszöröse) a kockázatvállalási hajlandósága – ezt a videókban látható esései is alátámasztják. Szerintem ebben az esetben is belemenős volt, nekem elég vad ötletnek tűnik zűrös akadálynál előzni. Szerintem a tatankás nem hitte el, hogy tényleg a patakátkelés közben akarják megelőzni. Ha én vagyok a tatankás helyében, és úgy nézem, hogy jobbra tartva a legsimább az átkelés, lehet, hogy én is jobbra húzódok – voltak átkelések, ahol nagyon nem volt mindegy, hol megy az ember. – Bár lehet, hogy visszakiabáltam volna, hogy ne pont itt előzz? Ez már nem derül ki.



#29
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
  • LocationBudapest

 Egyébként nem tudom, mert pillanatokon belűl eltűnt. Kétszer megkérdezte hogy segíthet e és továbbállt mielőtt szó szerint magamhoz tértem volna (pl. rájöttem volna hogy hiányzik a szemüvegem :)).

Ez azt hiszem elég nagy szegénységi bizonyítvány a Tatankástól. Hivatkozhatnék itt a szabályzatra is mely szerint a segítségnyújtás az alap és aki nem teszi, kizárásra kerül. Ráadásul nem úgy tűnt mintha sietett volna valahova, a tempójából itélve :D.

De persze mindig vannak akik az ilyeneket áldozatként festik fel. Ugye, _Alex_?..



#30
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
  • LocationBudapest

Ok, hagyjuk.
Most az következne, hogy megmagyarázod miért az a hibás, akinek nekimentél hátulról.
Ki kell próbálni az országúti kerékpározást, ott jobbak az utak, több a pályabiztosító, lehet ereszteni 100-al is. ;)
(Bár ott is meg lehet halni, ha elég bátor vagy. Ráadásul úgy már nehéz perelni a szervezőt.)

Furcsa gondolkodású ember vagy.. Bár kezdem sejteni hogy ha valaki más állásponton van akkor az csak hibázni tud.

Szerintem egyértelmű hogy a Tatankás egy olyan helyen bénázik ahol nem kellene, ráadásul verseny közben, ráadásul egyértelműen jobbra kikanyarodik mintha a halacskákat nézné miközben valaki előzni próbálja. Az ilyenen mit lehet nem észrevenni?..

Ez nem olyan mint a hobbisielés hogy mindig a hátulról jövő a vétkes mindenben és azonnal le kell fékezned amikor van valaki előtted. Ez egy verseny és a szabályok a jelzéssel gondoskodnak arról hogy mindenki figyeljen egymásra. Aki nem figyel a jelzésre ami hátulról jön, ugyanannyira óvatlan de mindenképpen veszélyesebb mint valaki aki épp előzne és nyugodtan kiindulhatna abból hogy a jelzésre a másik nem megy ki jobbra.

Amúgy akár lehetne ez ugyanaz a Tatankás is aki elképesztő módon elkapta a másik kormányát tavaly a Bakonyon. Most azt is ki fogod magyarázni hogy igazából nem volt béna?..

 

Az meg honnan jön hogy megfürdette volna a másikat? Tényleg ennyire igyekszel most valakit befeketíteni akinek a stílusa nem tetszik neked?..

De látom az a fajta ember vagy aki szerint inkább ne is induljunk monti versenyen. Ahogy mondod, menjünk országútizni. Vagy ha mégis, akkor ne siessünk, mert az veszélyes. És semmiképp sem jelöljük a veszélyes szakaszokat, inkább egyszerűen essünk el rajta mert akkor saját hibánk és bénák vagyunk.

Persze látni abból hogy hogy lejtőzöl hogy miért félsz ennyire :D.
Viszont ugye tudod hogy mi az igazán veszélyes? Kormányszarvval versenyezni, az. Csak hogy tudd.

 

Na erről ennyit.



#31
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.084 hozzászólás

Ok, hagyjuk.
Most az következne, hogy megmagyarázod miért az a hibás, akinek nekimentél hátulról.
Ki kell próbálni az országúti kerékpározást, ott jobbak az utak, több a pályabiztosító, lehet ereszteni 100-al is. ;)
(Bár ott is meg lehet halni, ha elég bátor vagy. Ráadásul úgy már nehéz perelni a szervezőt.)


  • zeezoltano kedveli ezt

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#32
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

A srác akit megfürdettél nem volt ideges?  :)


Azt nem tudom hol láttad hogy ő fürdött. Azt szerintem láthattad hogy én fürödtem. Szóval a fogalmazás úgy stimmelne hogy aki megfürdetett, de vágom hogy te miért így írtad. Egyébként nem tudom, mert pillanatokon belűl eltűnt. Kétszer megkérdezte hogy segíthet e és továbbállt mielőtt szó szerint magamhoz tértem volna (pl. rájöttem volna hogy hiányzik a szemüvegem :)).

Valóban látszanak a felvételen rosszul sikerült jelölések, meg olyanok is amik egyértelműek voltak, mégis benézted.


És ezt nem is szégyellem, mint láthattad. Nem tudom annak mi köze van azokhoz ahol nem volt jól kijelölve, vagy ahol veszélyes. Szerintem itt is a tények beszélnek, ha Dénes valahol csúnyán elesik akkor szerintem van rá esély hogy nem a legtutibb a pályarész. De fogalmazhatunk úgy is hogy ha többen megjegyzik mint résztvevők, akkor ne pont akkor hagyjuk figyelmen kívűl amikor baleset is történik.

#33
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.010 hozzászólás

Már nem azért, de ilyen alapon Pl a szilvás hosszú összes + lejtőjét ki lehetne táblázni azt hiszem összesen egy volt és azt sem igazán értettem mert csak feleslegesen lassítottam és nem láttam miért kellett ezt megtenni.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#34
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.084 hozzászólás

Ez veszélyes szakasz mert kritikán aluli a burkolat. Nem tudom hogy lehetne ezt rendesen megjelölni, jobb lenne ha teljesen elkerülnék, vagy ha nincs lehetőség a felújításra akkor elbontanák a töredezett aszfaltrészeket. De legalább azokban a kanyarokban ahol nyilvánvaló hogy aki sebességből jön oda sodrodik ki, és pont ott van egy töredezett él vagy sárlyuk azt előre ki kéne jelölni felkiáltójelekkel. Máshol ez megy, mindenhol kéne menjen. Úgy az ahogy most van felelőtlen benne hagyni. Lásd Papp Dénes.

Dénes nem írta sem a blogján, sem a fb-on, hogy veszélyes lett volna a szakasz ahol bukott.
Lement már ugyanott néhányszor hiba nélkül.
Szerintem nem veszélyes, sebesség megválasztás kérdése.
 


Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#35
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.084 hozzászólás

Elég veszettül lejtőzöl!
A srác akit megfürdettél nem volt ideges? :)
Valóban látszanak a felvételen rosszul sikerült jelölések, meg olyanok is amik egyértelműek voltak, mégis benézted.


Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#36
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

Az idei Bakonybél versenyem (kátyú 46:29, így visszanézve már lassan érkeztem mert előtte csúsztam és elvesztettem a lendületem). De hogy legyen benne jó dolog is: van benne őzike és hátuszás ;)

 



#37
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

Itt előztél meg 24:09-nél.
Ez egy hajdani aszfalt erdészeti út. Nincsenek mély nyomvályúk, nagy kövek, vízmosások. Mégis lehet rajta halálosat is bukni, ha 60-al mégy.
Akkor ez most egy veszélyes szakasz, halálfejjel 5 nyíllal kéne jelölni?

 

Ez veszélyes szakasz mert kritikán aluli a burkolat. Nem tudom hogy lehetne ezt rendesen megjelölni, jobb lenne ha teljesen elkerülnék, vagy ha nincs lehetőség a felújításra akkor elbontanák a töredezett aszfaltrészeket. De legalább azokban a kanyarokban ahol nyilvánvaló hogy aki sebességből jön oda sodrodik ki, és pont ott van egy töredezett él vagy sárlyuk azt előre ki kéne jelölni felkiáltójelekkel. Máshol ez megy, mindenhol kéne menjen. Úgy az ahogy most van felelőtlen benne hagyni. Lásd Papp Dénes.



#38
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.084 hozzászólás

Ez érdekes, mintha ugyanonnan jönne a fogalmazás. Az első a Bakonybél után az ott található veszélyes pályarésszel kapcsolatban, a második a Szilváson egy szintén rossz minőségű pályarészen történt bukás (Szilvás: lásd tavalyi videómban a megjegyzést 23:54-nél).

 

Ez egy kicsit ragtapasz, az már helyesebb hogy az MKSz is belátta hogy nem jó reklám a sok baleset.

Itt előztél meg 24:09-nél.
Ez egy hajdani aszfalt erdészeti út. Nincsenek mély nyomvályúk, nagy kövek, vízmosások. Mégis lehet rajta halálosat is bukni, ha 60-al mégy.
Akkor ez most egy veszélyes szakasz, halálfejjel 5 nyíllal kéne jelölni?


Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#39
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
  • LocationBudapest

Most nem értelek. Szerintem pont ezt írtam, hogy mivel itt valószínűsíthetően kisebb tudással rendelkező versenyzők indulnak nagyobb számban, egy pályajelölésnél ezt figyelembe kellene venni. Hisz még Peti is össze-vissza esett, pedig nem nevezhető sem gyengének, sem sutának.

Értem amit írsz, csak én nem így látom.

Én azt írtam hogy teljesen fölösleges egy XCM versenynél arra hivatkozni hogy az amatőrök vagy azok hiányos tudása miatt kellene jól jelölni: a profiknak sem kedvez a rossz jelölés és balesetveszély fokozottan fennáll náluk mivel a határokat feszegetik, legyen az rockgarden vagy gyors kanyargós lefelé.

A lényeg nem a publikum képességeiben vagy össszetételében van, hanem a kockázatmentes pályajelölésen. Úgy a profiknak mint az amatőröknek. Mindenki a saját határait feszegeti és ha rossz a jelölés, úgy az amatőr, mint ahogy a profi is hamar veszélybe kerülhet.



#40
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás

Óvatosan megjegyzem hogy az MTB maraton "tömegsporton" itt van az XCO krémje is, ahol szinte vérre megy a verseny..

Amúgy szerintem pont nem ez a lényeg, hogy a résztvevők legyenek egy bizonyos "szinten". Abban teljesen igazad van hogy a legtöbbjük nincs. A lényeg e mellett viszont az hogy nem a résztvevőknek kell "felnőniük" a feladathoz, pont ezt próbáltam kihangsúlyozni, hanem a szervezőknek kell kivitelezhető pályát létrehozniuk. Ha még a (fél)profiknak is meggyűlik a baja a pályával, az már azt hiszem a jelzés hogy nem a versenyzőkben kellene keresni a hiányosságokat.

 

Most nem értelek. Szerintem pont ezt írtam, hogy mivel itt valószínűsíthetően kisebb tudással rendelkező versenyzők indulnak nagyobb számban, egy pályajelölésnél ezt figyelembe kellene venni. Hisz még Peti is össze-vissza esett, pedig nem nevezhető sem gyengének, sem sutának.