Jelentkezz be Regisztrálj
Kerékpárlopás megelõzési ötletek
#1
Posted 2009. July 07. - 15:10
Egyszer valahol elkapják bringa lopás közben akkor van egy azonosítási lehetõség, a fotó.
Ezután már nem megy onnan sehova, azaz dehogynem..
Összegzik honnan mit vitt el és talán megtéríti, hogy ne legyen kényszerpihenõje.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2
Posted 2009. June 28. - 13:05
#3
Posted 2009. June 28. - 11:52
Amit eddig láttam képen megbontva azokban nem adzett acél gyûrûk voltak mert össze lapítható.
Azt jó lenne tudni, ez mind ilyen? Kívülrõl komolyabbnak látszik.
Most nézem, a súlyából ítélve az enyém sem lehet jobb.
Ide minimum edzett acélból kellene készüljön a gyûrü.
Ez viszont legfeljebb "serbliacél", amibõl a gyereknek az éjjeli edényt préselik.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4
Posted 2009. June 28. - 08:49
#5
Posted 2009. June 27. - 20:30
#6
Posted 2009. June 27. - 17:53
Egyébként én nem használok semmilyen lezárást a sportra használt gépen. Nem hagyom magára sehol!
Amit bevásárlásra használok az egy eléggé viseltes, láthatóan hegesztett vázu bicikli.
Van rajta hátul egy csomagtartó használt, kissé viseltes bringás táskával.
Azt mindíg kizippzárazva, a tetejét félig belegyûrve hagyom ott, hogy használt és "üres", ne kívánja meg senki.
Lámpát csak a látszani elv miatt viszek ha várható a sötétedés, de azt magammal viszem szatyorban.
Ezt a bringát magára hagyom, ha elviszik, hát ez van. Arra egy számkombis "jelképes" sodronyzárat és egy hosszabb gerinclakatot teszek feszesen, ami körbe veszi a váz egy zárt pontját és az agyváltós kereket, valamint a kerékpár tároló mindkét oldali részét. Akkor meg is feszül. Na meg jól látható a váz törött részén a kis megerõsített folt mindkét oldalon, talán az is elég riasztó lehet. Na meg az Cora-bájk volt. Talán ez önmagában is riasztó.
Ennyi riasztó dolog és a jelek szerint ugyan csíphetõ zár mint jelkép, komolyabb szándéku lopkodósnak talán elég riasztó ahhoz, hogy megérje vele veszõdni.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#7
Posted 2009. June 27. - 16:26
http://www.testbike.hu/pics/b2361.jpg
Ennél ha jól tudom egymásba illõ acél gyûrûk védik a "spirált".
Nem lehet közé férni szerszámmal, hogy azt elcsíphessék.
Még megtörni sem tudják ha elég feszesen fûzzük.
Az acél sem enged annyit, hogy nyújthassák.
Talán a zár részét piszkálják meg..?
úgy tudom ilyen módon csatlakoznak ezek a fémhengerek, rögzítés nélkül csak egymásba csúsztatva.
http://i653.photobuc...ller/spiral.jpg
a külsõ mûanyagborítás megbontása után pont egy kicsit kell csak megtörni, hogy a csipõfogó odaférjen.
YouTube videók:
http://www.youtube.com/watch?v=fFaLmVqQibo
bár ezekben erõvágót használtak, úgy tudom, gyengébb szerszámmal is rövid ideig tart a levágásuk.
#8
Posted 2009. June 27. - 15:41
http://www.testbike.hu/pics/b2361.jpgpersze, hogy semmit nem ér, mert az egy gerinclakat, amiben egy ujjnyi "vastag" spirál van, jól beburkolva..
Ennél ha jól tudom egymásba illõ acél gyûrûk védik a "spirált".
Nem lehet közé férni szerszámmal, hogy azt elcsíphessék.
Még megtörni sem tudják ha elég feszesen fûzzük.
Az acél sem enged annyit, hogy nyújthassák.
Talán a zár részét piszkálják meg..?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#9
Posted 2009. June 27. - 14:38
+1: Az Abus Steel-O-Flex 900-as lakat (12e Ft) kalap sz*rt er.
persze, hogy semmit nem ér, mert az egy gerinclakat, amiben egy ujjnyi "vastag" spirál van, jól beburkolva, hogy erõsnek nézzen ki.
de ameddig marketing szövegek alapján veszik a spirált meg a gerincet, nem kell csodálkozni,hogy egy csípésre elviszik...
ennyi pénzért már két Keeper U-t is lehet venni.
#10
Posted 2009. June 27. - 13:19
A) Mammut II elott a ket kamera ellenere rendszeresen lopjak a bringakat
ennek ellenere meg mindig g-vel irjak a bicikli szot
C) ha a Ugy.Tiszt minden karomkodasa utan 10Ft-ot fizetne az allamkasszaba, nem lenne valsag.
+1: Az Abus Steel-O-Flex 900-as lakat (12e Ft) kalap sz*rt er.
#11
Posted 2009. June 27. - 09:49
#12
vendég_Nád_*
Posted 2009. May 28. - 07:51
rengeteg bajunk volt 1-2 evvel ezelott az onguard u-lakatokkal, egyszeruen sz@r volt a zar mechanizmusa, par alkalom utan nem akartak nyilni.
a bolt visszavasarolta az osszeset amit eladott, es visszakuldtuk oket a forgalmazonak.
abussal, kryptonite-tal ilyen sosem volt.
Ez biztos igaz, de amikor ez a lakatot vettem az eladó azt mondta, hogy ö most küldi vissza az összes Kryptonite lakatot mert van valami bajuk. Ezért és a jó árért vettem meg. Nekem a Kryptonite és az Abus felsö kategóriái túl drágák.
Igaz nekem is volt már úgy hogy a kulcsot nem teljesen toltam be a zárba és eltudtam fordítani de a zár nem nyílt, visszafordít-kulcs kihúz- újra betol- zár nyílik. Már lassan egy éve használom.
"rengeteg bajunk volt 1-2 evvel ezelott az onguard u-lakatokkal" hol, ki forgalmazta?
Talán azért is döntöttem e lakat mellett, mert itthon nincs vagy nagyon kevés lehet belöle, és feltételezhetöen a tolvajok is kevésbé ismerik.
Ha megnézzük a lakatgyártókat szinte mindegyiknél voltak problémák, nyilván az ö érdekük is ezen gondok orvoslása.
Azt olvastam valohol, hogy a Assa Abloy / Yale lakatok is kiválóak, de ezek nem bringás-motoros lakatok.
#13
Posted 2009. May 28. - 00:47
Az autó lopásgátlóknál is mindig az egyedi megoldások az igaziak, amik legalább megnövelik a ténykedési idõt, meglepetést szerezve a másik oldalnak.
Ezekre viszont sokunknak nincs ideje és felkészültsége vagyis, hogy maga készítsen eszközöket. Egy kis egyediség azért mindenkinél elõfordul, még a szériatermékek kombinálásából adódóan is :-)
#14
Posted 2009. May 27. - 16:59
a bolt visszavasarolta az osszeset amit eladott, es visszakuldtuk oket a forgalmazonak.
abussal, kryptonite-tal ilyen sosem volt.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15
vendég_Nád_*
Posted 2009. May 27. - 14:17
Én egy Onguard Brute 5001 U-lakatot (39 Euro)használok: váz + kerék a tárolóhoz + olcsó számzáras sodrony a telóhoz. Ha két gépet kell lakatolnom akkor úgy néz ki a dolog, hogy : Citadel kábel az Onguard U-lakatba befüzve, a kerekekhez két Abus számzáras sodrony! Ehez párosul még egy Buffo U-lakat! (ez már csak akkor ha nagyon cinkes a környék)
További megoldások: (az adott helyzettöl függ)
- állító csavarokkal féket a felnihez feszíteni
- Hengerzáras lakatot a lánc-lánckerékre
Az Onguard egy piszkosul erös és nehéz lakat, szerintem partiban van a Abus, Krypronite lakatokkal, sajnos itthon nem beszerezhetö!
(bocs a rövid ö-kért)
#16
Posted 2009. May 21. - 23:51
Én 1x akartam egy kb 30mm vastag, 100mm átmérõjû ebonit (mûanyag) rudat átmérõ irányban elfûrészelni, fél óra után feladtam. Beleragadt a fûrészlap mert köréolvadt a mûanyag, és így lehetetlen volt elvágni, a feléig se jutottam.
Nekem Abus Winner láncos lakatom van, az egyik láncszemnek kicsit nekiugrottam flexszel és vasfûrésszel még újkorában. Flexnek szerintem kb negyed perc kellett volna, vasfûrésznek meg vagy 2-3 perc se. Vasfûrész az elején valóban csúszkál a felületen, de amint belekap egy helyen az anyagba, elég látványosan halad is benne. Lehet hülyézni hogy belevágtam Csak azt kicsit furcsáltam, hogy a boltos csávó szerint "2 korong elfogy, mire ezt elvágják".
Magát a zárszerkezetet is gyengének találom. Az OK hogy masszív a lakat test, de egy tök egyszerû egy oldalon fogazott kulcs nyitja. Youtube-on láttam már sok videót, hogy a köcsögje 1 darab dróttal kb fél perc alatt kinyitja az ilyen típusú zárat, szerintem ez az én lakatommal is kivitelezhetõ
Kicsit megbántam hogy megvettem.
Youtube-on keressetek rá a "bump key" szóra, elég szörnyû látni, mik vannak.
Csak azt nem tudom hogy tisztelni, vagy gyûlölni kell az olyan embereket, akik felteszik ezeket a videókat...
#17
Posted 2009. May 21. - 22:52
RAUH-Welt
B E G R I F F
#18
Posted 2009. May 21. - 21:05
Fogalmam sincs, hogy a gyártók miért kerülik ezeket a módszereket?
Tán gondolják, minél súlyosabb valami, annál jobb? Ez csak részben igaz szerintem.
#19
vendég_Ispán_*
Posted 2009. May 20. - 09:44
Többször láttam már, hogy a sporttársak nemtörödömsége határtalan, tavaly a csömöri decatlonnál szóltam egy gyereknek, hogy azt a carbon bringát nem kéne kint hagyni, a kommentárját inkább nem idézném.
Valakin lehet segíteni, s valakin nem. :-) Ha a segítõ szándékot a fogadó fél személyes sértésnek veszi, hagyni kell. Õ nem a más kárából fog tanulni...
#20
vendég_ZZZZ_*
Posted 2009. May 19. - 21:06
Gondoltam megosztom veletek ma reggeli tapasztalatomat, nekem is lopták már el bringámat, a mostani a lakásba van Mission 3000 D, manitou black elite, ful XT, stroke trail . Ezt csak azért írom le, mert mint itt sokunknak, nekem is elég egy pillantás egy jó bringára, hogy belõjem milyen gép is ez
Vidéken dolgozunk, megálltunk reggel pilis mind1 hol egy coop közértnél. Beugrottam kajáért, és ismerõs kopogást hallottam a polcok között, bringás volt. fizettem, kimentem, bokorba bedöntve egy Merida Matts HFS 2000 fehér manitou r7, ful sram X9, és nem volt ott senki. Lánc, sodrony lakat nuku !!!
Kérdés, hogy holnap, vagy jövõhéten, majd sopánkodva fogja írni, hogy ellopták itt és itt???
Többször láttam már, hogy a sporttársak nemtörödömsége határtalan, tavaly a csömöri decatlonnál szóltam egy gyereknek, hogy azt a carbon bringát nem kéne kint hagyni, a kommentárját inkább nem idézném.
Most nem szóltam semmit, de azért a kocsiból megvártam amig a gazdija felül, no, nem emberbaráti szeretetbõl, egyszerûen csak van egy lapát az anyós ülésen, gondoltam megkinálok vele egy tolvajt, csak a saját bringám miatt, de szerencsére nem volt rá szükség. Na mind1, csak azért írtam le, hogy lássa mindenki, hogy soxor felkináljuk a tolvajoknak a bringákat.
Üdv.
Én