Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kerékpárlopás megelõzési ötletek


  • Lezárt topik Lezárt topik
326 hozzászólás a témában

#1
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.646 hozzászólás
A képekkel el kell menni a rendõrségre, meg kell tenni a feljelentést. Az ilyen nem áll meg.
Egyszer valahol elkapják bringa lopás közben akkor van egy azonosítási lehetõség, a fotó.
Ezután már nem megy onnan sehova, azaz dehogynem..
Összegzik honnan mit vitt el és talán megtéríti, hogy ne legyen kényszerpihenõje.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
mindegyik ilyen, és az a durva, hogy ezeket az álcázott sodronyokat (és a sima sodronyokat is) sokszor drágábban árulják, jobb zárnak feltüntetve mint egy láncos, vagy U-lakatot.

#3
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.646 hozzászólás
Kössz a képet. Meg gyõzõ.
Amit eddig láttam képen megbontva azokban nem adzett acél gyûrûk voltak mert össze lapítható.
Azt jó lenne tudni, ez mind ilyen? Kívülrõl komolyabbnak látszik.
Most nézem, a súlyából ítélve az enyém sem lehet jobb. :(
Ide minimum edzett acélból kellene készüljön a gyûrü.
Ez viszont legfeljebb "serbliacél", amibõl a gyereknek az éjjeli edényt préselik.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4
bodaonline

bodaonline

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
mivel otthagytak a lakatokat, meg tudom mutatni
http://bodaonline.co...s900-nyissz.jpg

#5
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás
Sziasztok! Ritkán olvasom a fórumot, pláne a lopott bringákról, de felmerült bennem egy kérdés: Ti, akik rendszeresen olvassátok megfigyeltétek hogy létezik-e preferencia sorrend a tolvajoknál, vagyis hogy melyik márka a leg "kelendõbb"? (Autómárkákról rendszeresen publikálnak ilyen statisztikát, asszem ált. a VW vezet) Én régebben azt halottam hogy bringák közt a Kona... vacogok elõre mert keddtõl "Konás" leszek :-(

#6
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.646 hozzászólás
Elég látványosan vágják. Azt figyeltem éppen, hogy azok a gyûrûk nem is olyan kemények mint gondolnánk! A videón meglapulva hullik ki az egyik. Talán valami hamisítvány lehetett amiben sima vas lemezbõl készült gyûrûk voltak? Vagy a legtöbb ilyen lenne?

Egyébként én nem használok semmilyen lezárást a sportra használt gépen. Nem hagyom magára sehol!

Amit bevásárlásra használok az egy eléggé viseltes, láthatóan hegesztett vázu bicikli.
Van rajta hátul egy csomagtartó használt, kissé viseltes bringás táskával.
Azt mindíg kizippzárazva, a tetejét félig belegyûrve hagyom ott, hogy használt és "üres", ne kívánja meg senki.

Lámpát csak a látszani elv miatt viszek ha várható a sötétedés, de azt magammal viszem szatyorban.
Ezt a bringát magára hagyom, ha elviszik, hát ez van. Arra egy számkombis "jelképes" sodronyzárat és egy hosszabb gerinclakatot teszek feszesen, ami körbe veszi a váz egy zárt pontját és az agyváltós kereket, valamint a kerékpár tároló mindkét oldali részét. Akkor meg is feszül. Na meg jól látható a váz törött részén a kis megerõsített folt mindkét oldalon, talán az is elég riasztó lehet. Na meg az Cora-bájk volt. Talán ez önmagában is riasztó. :D
Ennyi riasztó dolog és a jelek szerint ugyan csíphetõ zár mint jelkép, komolyabb szándéku lopkodósnak talán elég riasztó ahhoz, hogy megérje vele veszõdni.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#7
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás

http://www.testbike.hu/pics/b2361.jpg
Ennél ha jól tudom egymásba illõ acél gyûrûk védik a "spirált".
Nem lehet közé férni szerszámmal, hogy azt elcsíphessék.
Még megtörni sem tudják ha elég feszesen fûzzük.
Az acél sem enged annyit, hogy nyújthassák.
Talán a zár részét piszkálják meg..?



úgy tudom ilyen módon csatlakoznak ezek a fémhengerek, rögzítés nélkül csak egymásba csúsztatva.
http://i653.photobuc...ller/spiral.jpg

a külsõ mûanyagborítás megbontása után pont egy kicsit kell csak megtörni, hogy a csipõfogó odaférjen.

YouTube videók:




http://www.youtube.com/watch?v=fFaLmVqQibo

bár ezekben erõvágót használtak, úgy tudom, gyengébb szerszámmal is rövid ideig tart a levágásuk.

#8
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.646 hozzászólás

persze, hogy semmit nem ér, mert az egy gerinclakat, amiben egy ujjnyi "vastag" spirál van, jól beburkolva..

http://www.testbike.hu/pics/b2361.jpg
Ennél ha jól tudom egymásba illõ acél gyûrûk védik a "spirált".
Nem lehet közé férni szerszámmal, hogy azt elcsíphessék.
Még megtörni sem tudják ha elég feszesen fûzzük.
Az acél sem enged annyit, hogy nyújthassák.
Talán a zár részét piszkálják meg..?

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#9
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás

+1: Az Abus Steel-O-Flex 900-as lakat (12e Ft) kalap sz*rt er.



persze, hogy semmit nem ér, mert az egy gerinclakat, amiben egy ujjnyi "vastag" spirál van, jól beburkolva, hogy erõsnek nézzen ki.
de ameddig marketing szövegek alapján veszik a spirált meg a gerincet, nem kell csodálkozni,hogy egy csípésre elviszik...
ennyi pénzért már két Keeper U-t is lehet venni.

#10
bodaonline

bodaonline

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Ellopott KTM Sport 1.0 kerekparom miatt megtettem a feljelentesem 2. keruleti rendorkapitanysagon, ahol kiderult, hogy
A) Mammut II elott a ket kamera ellenere rendszeresen lopjak a bringakat
B) ennek ellenere meg mindig g-vel irjak a bicikli szot
C) ha a Ugy.Tiszt minden karomkodasa utan 10Ft-ot fizetne az allamkasszaba, nem lenne valsag.
+1: Az Abus Steel-O-Flex 900-as lakat (12e Ft) kalap sz*rt er.

#11
loser66

loser66

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás
Hali!! A keletinél levõ piacon(azthiszem verseny utca) van pár bringaárus. Lehetne csinálni pár képet, hátha felismeri valaki a sajátját is köztük.

#12
vendég_Nád_*

vendég_Nád_*
  • vendég

rengeteg bajunk volt 1-2 evvel ezelott az onguard u-lakatokkal, egyszeruen sz@r volt a zar mechanizmusa, par alkalom utan nem akartak nyilni.

a bolt visszavasarolta az osszeset amit eladott, es visszakuldtuk oket a forgalmazonak.

abussal, kryptonite-tal ilyen sosem volt.


Ez biztos igaz, de amikor ez a lakatot vettem az eladó azt mondta, hogy ö most küldi vissza az összes Kryptonite lakatot mert van valami bajuk. Ezért és a jó árért vettem meg. Nekem a Kryptonite és az Abus felsö kategóriái túl drágák.

Igaz nekem is volt már úgy hogy a kulcsot nem teljesen toltam be a zárba és eltudtam fordítani de a zár nem nyílt, visszafordít-kulcs kihúz- újra betol- zár nyílik. Már lassan egy éve használom.

"rengeteg bajunk volt 1-2 evvel ezelott az onguard u-lakatokkal" hol, ki forgalmazta?

Talán azért is döntöttem e lakat mellett, mert itthon nincs vagy nagyon kevés lehet belöle, és feltételezhetöen a tolvajok is kevésbé ismerik.
Ha megnézzük a lakatgyártókat szinte mindegyiknél voltak problémák, nyilván az ö érdekük is ezen gondok orvoslása.
Azt olvastam valohol, hogy a Assa Abloy / Yale lakatok is kiválóak, de ezek nem bringás-motoros lakatok.

#13
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Ha a lakatszárat nehezen vághatóvá tennék, akkor maradna a zár, mint leggyengébb láncszem és rá is állnának azonnal. Az viszont csak tényleg jelentõs anyagi áldozat árán védhetõ, - ahogy azt a "fantasztikus" videók is bemutatják - az egyszerûbb tipusok max. a tulaj megnyugtatására alkalmasak.

Az autó lopásgátlóknál is mindig az egyedi megoldások az igaziak, amik legalább megnövelik a ténykedési idõt, meglepetést szerezve a másik oldalnak.
Ezekre viszont sokunknak nincs ideje és felkészültsége vagyis, hogy maga készítsen eszközöket. Egy kis egyediség azért mindenkinél elõfordul, még a szériatermékek kombinálásából adódóan is :-)

#14
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
rengeteg bajunk volt 1-2 evvel ezelott az onguard u-lakatokkal, egyszeruen sz@r volt a zar mechanizmusa, par alkalom utan nem akartak nyilni.

a bolt visszavasarolta az osszeset amit eladott, es visszakuldtuk oket a forgalmazonak.

abussal, kryptonite-tal ilyen sosem volt.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#15
vendég_Nád_*

vendég_Nád_*
  • vendég
Üdv!
Én egy Onguard Brute 5001 U-lakatot (39 Euro)használok: váz + kerék a tárolóhoz + olcsó számzáras sodrony a telóhoz. Ha két gépet kell lakatolnom akkor úgy néz ki a dolog, hogy : Citadel kábel az Onguard U-lakatba befüzve, a kerekekhez két Abus számzáras sodrony! Ehez párosul még egy Buffo U-lakat! (ez már csak akkor ha nagyon cinkes a környék)
További megoldások: (az adott helyzettöl függ)
- állító csavarokkal féket a felnihez feszíteni
- Hengerzáras lakatot a lánc-lánckerékre

Az Onguard egy piszkosul erös és nehéz lakat, szerintem partiban van a Abus, Krypronite lakatokkal, sajnos itthon nem beszerezhetö!
(bocs a rövid ö-kért)

#16
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 hozzászólás
Ezek az ötletek szerintem se lennének rosszak, és nem hinném hogy extrém mód megdobná a lakat árát.
Én 1x akartam egy kb 30mm vastag, 100mm átmérõjû ebonit (mûanyag) rudat átmérõ irányban elfûrészelni, fél óra után feladtam. Beleragadt a fûrészlap mert köréolvadt a mûanyag, és így lehetetlen volt elvágni, a feléig se jutottam.

Nekem Abus Winner láncos lakatom van, az egyik láncszemnek kicsit nekiugrottam flexszel és vasfûrésszel még újkorában. Flexnek szerintem kb negyed perc kellett volna, vasfûrésznek meg vagy 2-3 perc se. Vasfûrész az elején valóban csúszkál a felületen, de amint belekap egy helyen az anyagba, elég látványosan halad is benne. Lehet hülyézni hogy belevágtam :D Csak azt kicsit furcsáltam, hogy a boltos csávó szerint "2 korong elfogy, mire ezt elvágják".
Magát a zárszerkezetet is gyengének találom. Az OK hogy masszív a lakat test, de egy tök egyszerû egy oldalon fogazott kulcs nyitja. Youtube-on láttam már sok videót, hogy a köcsögje 1 darab dróttal kb fél perc alatt kinyitja az ilyen típusú zárat, szerintem ez az én lakatommal is kivitelezhetõ :(
Kicsit megbántam hogy megvettem.

Youtube-on keressetek rá a "bump key" szóra, elég szörnyû látni, mik vannak.
Csak azt nem tudom hogy tisztelni, vagy gyûlölni kell az olyan embereket, akik felteszik ezeket a videókat...

#17
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
talan mert az acel rud ennek toredekebe kerul? a kryptonite new york igy is egy kisebb vagyon, gondolj bele mennyi lenne ha meg aluminiumot meg mittomen milyen kompozit szalakat is bele akarnal gyartmanyolni.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#18
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Lakatanyag: a kompozit felépítés lenne a leghatékonyabb pl.: edzett acél lakatszár körbevéve kenõdõs alumíniummal, - amely a flexkorongot azonnal eltömíti - megspékelve egy adag kellemetlenül vágható mûanyag szállal.
Fogalmam sincs, hogy a gyártók miért kerülik ezeket a módszereket?
Tán gondolják, minél súlyosabb valami, annál jobb? Ez csak részben igaz szerintem.

#19
vendég_Ispán_*

vendég_Ispán_*
  • vendég

Többször láttam már, hogy a sporttársak nemtörödömsége határtalan, tavaly a csömöri decatlonnál szóltam egy gyereknek, hogy azt a carbon bringát nem kéne kint hagyni, a kommentárját inkább nem idézném.


Valakin lehet segíteni, s valakin nem. :-) Ha a segítõ szándékot a fogadó fél személyes sértésnek veszi, hagyni kell. Õ nem a más kárából fog tanulni...

#20
vendég_ZZZZ_*

vendég_ZZZZ_*
  • vendég
Üdv.
Gondoltam megosztom veletek ma reggeli tapasztalatomat, nekem is lopták már el bringámat, a mostani a lakásba van Mission 3000 D, manitou black elite, ful XT, stroke trail :). Ezt csak azért írom le, mert mint itt sokunknak, nekem is elég egy pillantás egy jó bringára, hogy belõjem milyen gép is ez
Vidéken dolgozunk, megálltunk reggel pilis mind1 hol egy coop közértnél. Beugrottam kajáért, és ismerõs kopogást hallottam a polcok között, bringás volt. fizettem, kimentem, bokorba bedöntve egy Merida Matts HFS 2000 fehér manitou r7, ful sram X9, és nem volt ott senki. Lánc, sodrony lakat nuku !!!
Kérdés, hogy holnap, vagy jövõhéten, majd sopánkodva fogja írni, hogy ellopták itt és itt???
Többször láttam már, hogy a sporttársak nemtörödömsége határtalan, tavaly a csömöri decatlonnál szóltam egy gyereknek, hogy azt a carbon bringát nem kéne kint hagyni, a kommentárját inkább nem idézném.
Most nem szóltam semmit, de azért a kocsiból megvártam amig a gazdija felül, no, nem emberbaráti szeretetbõl, egyszerûen csak van egy lapát az anyós ülésen, gondoltam megkinálok vele egy tolvajt, csak a saját bringám miatt, de szerencsére nem volt rá szükség. Na mind1, csak azért írtam le, hogy lássa mindenki, hogy soxor felkináljuk a tolvajoknak a bringákat.
Üdv.
Én :)