Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Crosskovácsi Maraton | Nagykovácsi

- - - - -

  • Please log in to reply
1710 replies to this topic

#321
MSONAJ

MSONAJ

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,462 posts

Kokszhuszárok...:D


Jajj Csabika! Tudod,hogy ilyet nem szabad mondani.. :D
Team Heavy Pedál Szeged

#322
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

Nem lehet, hogy vétlen-véletlen kokszhuszár volt?


Koffeintúladagoláshoz több mint tíz eszpresszó kávét kellene megigyál, szóval a vétlen túladagolást ki lehet zárni.

#323
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Nem lehet, hogy vétlen-véletlen kokszhuszár volt? Akár én is lehettem volna. Ha jól emlékszem, akkor a verseny során háromszor kértem, hogy töltsék meg a kulacsom "izoval", ami mint utóbb kiderült, hígitott Red Bull volt. Ezen a három helyen le hajtottam egy, volt ahol két pohárkával.


Az erõsen vizezett Red Bull volt, abból a boltba sem lehet elmenni még, nemhogy hegyre, túladagolni nem attól fogod, hanem egy levélnyi ampullától...:D
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#324
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Kokszhuszárok...:D


Nem lehet, hogy vétlen-véletlen kokszhuszár volt? Akár én is lehettem volna. Ha jól emlékszem, akkor a verseny során háromszor kértem, hogy töltsék meg a kulacsom "izoval", ami mint utóbb kiderült, hígitott Red Bull volt. Ezen a három helyen le hajtottam egy, volt ahol két pohárkával. Nem fogtam gyanút, mert nem ismerem a Red Bull ízét, nem élek ilyesmivel. Ezen kívül beszippantottam egy koffeines energia zselét. A kulacsom 7.5 decis, a plusz pohárkákkal alkalmanként közel egy liter, vagyis megittam 3 liter, állítólag 50%-osra felhígított Red Bullt, ami így 1.5 liternek, azaz 7 adagnak felel meg. Ha jól tudom, egy adag kb. egy erõs kávéval ér fel. Ehhez jön még a zselé, vagyis 8 kávényi koffeint vettem magamhoz kevesebb mint 3 óra alatt. Amúgy naponta 1 kávét szoktam inni, ebéd után, vagyis nem vagyok igazán hozzászokva a koffeinhez.

Az eddigi legjobb helyezésem értem el (középtáv, Master2 7. hely), és a végén cseppet sem éreztem magam kimerültnek. - Most már sejteni vélem, miért. Azért legközelebb inkább legyek 20. (ahogy szoktam) minthogy esetleg egy kaptatón a napsütésben hirtelen leessek a bringáról.

Azért ezt beszéljétek majd meg a Red Bullosokkal, mert ez hülye vicc volt.

#325
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Srácok, az elkövetkezendõ percekben itt egy sokak szemében talán turbóhobbista véleményét olvashatjátok. Életem második magyar versenye volt ez, az idei Buda Maraton után, ami számomra egy kissé bizony csalódásnak bizonyult... De még a csúnyán, jó egyhete fájós jobb térdem ellenére is nagy várakozással tekintettem a verseny elé és egyben bizakodva abban, hogy ezúttal talán nem lesz olyan nagy tülekedés és tumultus, mint a Buda Maratonon. A rajt pillanatában voltak félelmeim efelõl, mert nagyon hátul álltam, de aztán a mezõny kellõen szellõs textúrát vett fel ahhoz, hogy 150-160-as pulzuson is szépen feljöjjek az elõl haladókra úgy, hogy az út kb. 20%-án nem tekertem, csak gurultam – nekem úgy tûnt, elég sokan próbálnak tartalékolni az elsõ mászásra. (A verseny elõtt az elsõ kaptatót bejártam egyébként, bõven középtányéros volt még nekem is, a kérdés az volt inkább, lesz-e elõttem leszálló bicajos és elég hely kikerülni õket.) Az aszfaltról jobbra lefordulva az enyhe emelkedõ elõtt a befordulás könnyebb volt, mint gondoltam és viszonylag lazán tartottam a tempót a kapuig. Nos, onnan egybõl láttam a sok kicsatolót, de maradtam elöl középtányéron és a nem ideális, csúszós vályúban el tudtam tekerni mellettük – s innen hirtelen szabad lett a pálya. Lehúzódtam oldalra és folyamatosan tekintgettem visszafelé, hogy ha gyorsabb jön valaki, idõben le tudjak húzódni – sikerült is segítenem többek közt két leányzónak (Giant-esek voltak), hogy tudjanak haladni, jelezve, hogy jöhetnek, figyelek rájuk és szabadon hagytam az ideális nyomvonalat. (Egyikükkel egy darabig egy bolyban mentem, a Nagy-Kopaszra mászás körül maradtam le – borzasztóan jól ment a leányzó! –, mikor megálltam és segítettem egy srácnak, akinek aztán adtam Mg-B6 rágótablettát a begörcsölt lába miatt.) Szóval, az elsõ mászásnál kapkodtam a lábaim, a pulzusom pedig túl magasan szórt, 170-180 közt, de nem lett probléma belõle, szerencsére: néha alacsonyabb áttételre váltva levittem a pulzusom, annyi elég volt feltöltõdésnek. Sajnos a szinte folyamatos félrehúzódva tekerés és hátra tekintgetés dacára hátulról az egyik kaptatón belém egy srác kétszer is nekem jött és másodszorra a váltómat érhette az ütés, mert onnantól kezdve a hátsó soron a három lassú fokozat nem volt kapcsolható, amibõl az alsót a középtányérozásnál is használtam volna... Sebaj, legalább a fokozatok közt nem állítódott el (nagyon)! Az elsõ lejtõn ért az elsõ komoly meglepetés: jól látható, sárga alapon fekete felkiáltójel jelzi a lejtõket és kockázatosabb részeket, a kiálló kövek mindenhol jól látható festékkel jelölve – mint Ausztriában, szóval le a kalappal! Kevésbé kellemes, sõt, egyenesen rémisztõ meglepetés volt azt látni, hogy egy versenyzõ orvosért kiáltva fut visszafelé a pályán és látni a földön fekvõ kerékpárost, akit legalább 7-8 másik kerékpáros vett körül és próbált segíteni neki – illetve nekik, mert amennyiben késõbb jól értesültem, sajnos két sérült is volt ott... Ezúton is jobbulást, mielõbbi felépülést kívánok nekik!
A következõ mászásig nagyon kellemes lejtõzés következett az itt-ott kiálló, megfestett kövekkel; ezek a köves szakaszok a kedvenceim, nagyon lehet rajtuk menni, az ilyen helyeken mindig fülig ért a szám! Nagykovácsi szélén a széles sotteres út után az erdõbe kanyarodva (zöld jelölés talán) egy szintén kellemes erdei szakasz következett mérsékelten beszûrõdõ napfénnyel, így a mászások nagyobb részét sikerült ha az elszállt fokozatok miatt itt-ott komótosan is, de középtányéron abszolválni – ahol kezdtem fáradni, ott ledobattam elöl kistányérra – hiába, nem szégyen az, csak hasznos! ;-)
A következõ szakaszok számomra elég ismeretlenek voltak, gyalogosan jártam ugyan szinte mindenhol errefelé, de a (számomra) nagy igénybevétel végett nem nagyon tudtam koncentrálni arra, éppen hol járok. Pláne, hogy a huszadik km környékén váratlanul sok gyalogos, túrázó jelent meg és nem egyszer éreztem azt, ez így, ebben a formában kimeríti a veszélyes fogalmát... Tudom, a verseny szervezõi (akik elõtt le a kalappal!) nem tehetnek róla – az okok kiderítését, illetve az esetleges felelõsök megtalálását bízzuk az erdészetre! Mindenesetre félelmetes a köves, vagy éppen a csúszós, poros és apró kavicsos részeken 20-30 vagy akár 40 km/h-val száguldani el mellettük, köztük gyerekek mellett is... Az ezt követõ lejtõzés ettõl eltekintve kitûnõ szakasz volt, egészen Telkiig, ahová bementünk nagyon jó utunk volt. Itt egy lezárt sorompó elõtt figyelmeztettek bennünket, hogy vigyázzunk – azért elbeszélgetnék a miértekrõl azzal a „kedves” jóakaróval, aki lezárta a szervezõk által egyébként felnyitott sorompót!...
Telki nagyon meleg aszfaltos részei kissé felemás benyomást tettek rám, a nagy meleg miatt kénytelen voltam visszavenni a tempómból egy keveset; de a szervezés itt is szuper volt, mindenfelé emberek segítették a navigálást és egy helyen egy kihelyezett udvari öntözõ is vizet locsolt az útra – na az különösen jól esett!
Ami az aszfaltos rész után jött mászás, felfelé a Nagy-Kopaszra, az szerintem mindenkit eléggé megviselt, profit és amatõrt egyaránt. Tûzõ napon, poros, száraz úton, erõmet beosztani próbálva kistányéros volt a haladás egy elég jelentõs szakaszon. Egy kisebb bolyban haladva araszolgattunk felfelé; titokban a Nagy-Kopasz felé már közvetlenül felvivõ poros, középtányéros részt vártam, hogy mikor érünk már oda, mert majd akkor kilépek és tudok visszahozni a kistányérozással elveszett súlyos percekbõl. Nem így lett... Ott már annyira nagy volt a hõség, hogy alig-alig volt valaki, aki kitekerte az emelkedõt; a szükségesnél 5-10 perccel késõbb magamhoz vett táplálék miatt magam is közel álltam ahhoz, hogy leszálljak. Végül nem szálltam le és nem igazán érdekelt, hogy az ide tervezett középtányérozás is elmaradt, örültem, hogy túl lettem ezen a szakaszon. Aztán hirtelen energiabomba robbant bennem, ahogy ismét az erdõbe értem – innen (magamhoz képest) végig jó tempót sikerült diktálnom, sok versenyzõt értem be és az utolsó 10 km-en gyakorlatilag a célig könnyûnek mondható utam volt.
A célba érkezés fura érzés volt: a kijelzõn 3 óra 45 perc rémlik, mint idõ – amin csodálkoztam kissé, hogy valahogy jobbra számítottam ennél. Aztán 4-5 perc múlva bemondták, hogy hamarosan érkezik Blazsó Márton és nemsokára megjelent a felvezetõ motor is; ami itt kicsit gyanús lett már, hiszen tavaly a hosszú szintideje jóval kevesebb volt, mint mondjuk a 3:50 perc; de hát gondoltam, biztos a meleg miatt, vagy más volt a pálya kissé...
Otthon a logok áttöltésekor lepõdtem meg: az órám szerint a versenyem ideje 3:06 lett. Nos, ez így mindjárt más! Totál felkészületlenül, túledzetten, masszív térdfájással, több kg-nyi plusz tömeggel felvértezve ez már nem lenne rossz, gondoltam, és kezdtem megnyugodni, mikor megláttam a végeredményeket, hogy a magam által saját magam elé állított célt (3:15) bõven sikerült elérni, majdnem 10 perccel jobbat mentem. :-)
Étkezés: frissítõpontoknál egyszer lassítottam, egyszer pedig pár másodpercre álltam meg egy pohár tiszta vizet inni, ettõl és egy segítségnyújtástól eltekintve megállás nélkül teljesítettem a versenyt. Durván túlterveztem mindent: a háti táskámban majdnem 2 liter tiszta vízzel, szerszámokkal, pótbelsõvel, rengeteg egyéb kiegészítõkkel, a kocsi cipelendõ cuccaival vágtam a versenynek, plusz egy 0.7 ée egy 0.5-ös kulacs a bicajon, tele izotóniás itallal. Továbbá kb. 10 mindenféle energiaszelet, zselé, 2 db banán, amibõl összesen 1 db banánt, egy energiaszeletet és 1 db zselét fogyasztottam el, csomó mindent feleslegesen cipeltem magammal... Sebaj, majd talán legközelebb! :-)

#326
oliboi

oliboi

    vendég

  • fórumtag
  • 171 posts

Kokszhuszárok...:D


Viccelsz?! -ekkora a tét!! :D:D

#327
Hosi

Hosi

    törzsvendég

  • jóváhagyásra váró
  • 431 posts
Ezen én is mosolyogtam...

#328
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Egy versenyzõt kellett koffeintúladagolás miatt kezelni.


Kokszhuszárok...:D
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#329
Nemfáj

Nemfáj

    vendég

  • fórumtag
  • 196 posts
Üdv Spirite!
Na, errõl beszéljünk picit... :-)
Kormányon van a kamera, ugye? Milyen kamera? Hogy raktad fel? Nem rázza szét a kormány rázkódása? Én eddig csak sisakra gondoltam volna...
Már csak azért kérdezem, mert én is ilyesmi masinában töröm a fejem, de a Bullett-rõl lebeszéltek.
Köszi
Nemfáj voltam, tisztelettel!

#330
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 posts

Ezt írták ma a fészbukon:
Hat versenyzõt szállítottak kórházba, ebbõl négyüknek voltak kisebb sérülései, amiket elláttak, és megfigyelés után hazaengedték õket.
Két súlyosabb sérült volt, egy kar-, illetve fejsérült. A kartörést szenvedett versenyzõnek meg kellett mûteni a kezét, de már õt is hazaengedték. A fejsérült srácnak szerencsére nincs koponyasérülése, illetve gerincsérülése. Neki az arccsontja törött, de a mai napon õt is kiengedték a kórházból.
Ezen felül a helyszínen még négy versenyzõt láttak el, õk kisebb zúzódásos balesetet szenvedtek, illetve allergiás rohamot kaptak.
Egy versenyzõt kellett koffeintúladagolás miatt kezelni.
A kórházba került versenyzõk visszajelzései alapján, mind a mentõszolgálat, mint a János Kórház traumatológiai szakemberei nagyon kedvesen és empatikusan látták el a sérülteket, nekik ezúton is szeretnénk a sérültek és a szervezõk nevében köszönetet mondani


Hál'isten! Mielõbbi gyógyulást és bringáikkal való visszatérést kívánok.

#331
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 posts

A tömegbringázás olyan, hogy elég ha pár ember akadályoz, a többi már kényszerûségbõl száll le.
Szerintem az említett "turbóhobbisok" nagy része simán feltekerne egy csomó helyen, ahol most tolták.

Én is okoztam már életemben leszállást, mert elpörögtem, elõttem is szálltak le, ami miatt meg én toltam. Visszaszállni mindig nehezebb.

Amúgy meg nincs turbóhobbis, csak a tömeghez képest szûk pálya.


Te milyen szélességû erdei utakat szeretnél?Ahol hárman tolják egymás mellett , illetve csak ketten , mert a középsõ éppen haldoklik , alig kap levegõt , de azért elõtte 50-nel nyomta az aszfalton , azok viseljék el az amúgy nagyon találó és nem is annyira bántó turbóhobbista elnevezést.Ráadásul az elsõ km-eken.Amúgy alapjában véve egyet értek veled , de akkor sem fogom megérteni , hogy ez miért van.Nekem , mint már korábban is írtam , befaral elém ahol a tumultus miatt jelzek hátra , hogy figyelj , vigyázz , majd' kiüti az elsõ kerekem és utána azonnal szinte kistányérra vált le , vagy legalábbis számomra értelmezhetetlenül lassú áttétre.Ezt még lenyelem , mert egyszerûen kikerülöm , elszlalomozok köztük, de amikor már el sem férek , mert úgy kivan , hogy nem ura már annyira a testének , hogy oldalra húzódjon , akkor azért már egy kicsit morcos szoktam lenni.Késõbb már jobb volt a helyzet ott már aki leszállt tolni , nem elkaparás miatt , azok legalább azonnal félrehúzódtak , volt aki szinte leugrott az útról.A kastélykert utáni mászásnál egy master 2-es meridás pl. elkapart , egy két tekerést egy helyben ment , majd muszáj volt leszállnia , én meg belementem hátúról , mert abban bíztam talál tapadást az üresben tekerése közben , hát tévedtem , emiatt a késõbbi M1-es nõi gyõztest én is feltartottam , õ meg nyilván a mögötte jövõt.Szóval igen a "dugók" így alakulnak ki , de amit Dante írt abban is van valami.

#332
TheKop

TheKop

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 274 posts
Na ez a lényeg!Köszönöm az infot!
You'll never walk alone!
„A fájdalom elmúlik, a gyõzelem örökké megmarad."

#333
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts

Sérültek állapotáról valami friss hír?


Ezt írták ma a fészbukon:
Hat versenyzõt szállítottak kórházba, ebbõl négyüknek voltak kisebb sérülései, amiket elláttak, és megfigyelés után hazaengedték õket.
Két súlyosabb sérült volt, egy kar-, illetve fejsérült. A kartörést szenvedett versenyzõnek meg kellett mûteni a kezét, de már õt is hazaengedték. A fejsérült srácnak szerencsére nincs koponyasérülése, illetve gerincsérülése. Neki az arccsontja törött, de a mai napon õt is kiengedték a kórházból.
Ezen felül a helyszínen még négy versenyzõt láttak el, õk kisebb zúzódásos balesetet szenvedtek, illetve allergiás rohamot kaptak.
Egy versenyzõt kellett koffeintúladagolás miatt kezelni.
A kórházba került versenyzõk visszajelzései alapján, mind a mentõszolgálat, mint a János Kórház traumatológiai szakemberei nagyon kedvesen és empatikusan látták el a sérülteket, nekik ezúton is szeretnénk a sérültek és a szervezõk nevében köszönetet mondani

#334
TheKop

TheKop

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 274 posts
Sérültek állapotáról valami friss hír?
You'll never walk alone!
„A fájdalom elmúlik, a gyõzelem örökké megmarad."

#335
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
A tömegbringázás olyan, hogy elég ha pár ember akadályoz, a többi már kényszerûségbõl száll le.
Szerintem az említett "turbóhobbisok" nagy része simán feltekerne egy csomó helyen, ahol most tolták.

Én is okoztam már életemben leszállást, mert elpörögtem, elõttem is szálltak le, ami miatt meg én toltam. Visszaszállni mindig nehezebb.

Amúgy meg nincs turbóhobbis, csak a tömeghez képest szûk pálya.

#336
niner

niner

    új vendég

  • fórumtag
  • 36 posts

Ami nem tetszett, hogy a középtávon az összes turbóhobbista letolt mindenkit az aszfalton, s utána meg egy iszonyatos tolás kezdõdött a kb. 3 %-os emelkedõn. Erre jó lenne egy magyarázatot kapni - nem tudtok emelkedõn feltekerni, vagy mi van? Érehetetlen, hogy miért rántja meg mindenki 190-es pulzuson a betonon, hogy utána egybõl elbénázza az elsõ mászást.

Ez jó volt, de ha magamba nézek az elsõ Crosskovácsin engem is elkapott ám a hangulat és a szív a betonon, aztán az elsõ emelkedõn a fülemen is levegõt vettem volna. Én is dõltem már keresztbe a keskeny ösvényen fölfelé a Kastélykert után. Persze már így a 7. futam után átgondoltabban hajt az ember, de nem mindenki rendelkezik helybõl kellõ tapasztalattal. A következõ versenyükön már óvatosabbak lesznek, vagy többet nem jönnek. Amikor valaki elõször tolja kettõs combizom görccsel a gépet, merev nyakkal a Nagy-kopasz lejtõjén, akkor megtanulja tisztelni a hegyet.
Nincsen semmi baj a turbóhobbysokkal, csak sokan túlvállalják magukat, és mindenki szeme láttára szembesülnek az igazsággal. A hegy nagy, elfér rajta mindenki, még egy komplett cserkészcsapat is - persze liba sorban.

#337
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts

Nem fontos,hogy erõltesd az agyad...Imi tudja,hisz neki írtam... :)


Már kezdem érteni, csak azt nem, hogy miért a tõlem idézett szöveg alá írtad?
Így azt hihettem, hogy tõlem kérdezel valamit.

#338
CihaZoli

CihaZoli

    vendég

  • fórumtag
  • 108 posts

... Nincs azzal baj, csak akkor kínálják redbull néven. Én biztos nem kérnék verseny közben, akkor inkább tiszta víz.

Pár éve a RB támogató. Olyan nehéz volt felismerni: fehér-víz, rózsaszín-izo, sárga-RB. Pl. Anna-laknál asztal méretû papírokra írták, hogy mi micsoda…
Más. Felvezetõ motoros csak nekünk jött szembe? Kb. 15-nél torlódtunk rá egy kanyarban, mert csak 2. frissítõig vezette az élmezõnyt…

#339
heiszer

heiszer

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Nagyon szívesen, máskor is! :)


üdv

Heiszer Zsolt

Sziasztok
Köszönöm a K24-es rajtszámú KTM-es versenyzõnek, hogy kisegített a végén némi folyadékkal. Életmentõ volt!
https://picasaweb.go...707525677451122
Rajtlista szerint: K24 HEISZER Zsolt

Kakas László
KTM-DigitalJet



#340
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 posts

Most mit is akartál kérdezni?:)


Ne offojmáittnekem.. :)

És szóval ez valami gél cucc lenne? Tehát nem izo ital..elemeztem az összetételt és nem lehet rossz..anno én is csináltam hasonlót,de maradtam a "gyári"-nál (powerbar) Ausztriában 1 euró/stück :D



ÉS kinek a gépével?? :D


Nem fontos,hogy erõltesd az agyad...Imi tudja,hisz neki írtam... :)


Ez nem volt egyszerû ;) kõkeményeny nyomod Sonáj :D