[Szilvásvárad 2010]
Megint hosszútáv. Mert itt az ár/érték arány verhetetlen. :-)
Verseny elõtti napon olvasgattam a fórumokat.
"egerbn.igazi szilvas.ido van. villamlik.dorog.szakad. neha.jeg" /Maci124 KT2.0/
"Én elmentem ma Szilvásváradra, és ami ott fogadott az alapján inkább raftingversenyt kellene rendezni, és haza is jöttem, [...] Jó dagonyázást minden mazohistának." /Csucsu Bikemag/
Nem baj, Ha túléltem 2006-ot és 2009-et, az idei sem lehet rosszabb.
Szombat délután elballagtam a Probike-ba zselékért, de sajnos Powergelbõl nem volt túl sok készleten: Kénytelen voltam eddig ismeretlen HiFive zseléket venni, az adag állítólag a powergel 80%-a. Konstatáltam, hogy a versenyköltségben az ûrkaják részaránya közelíti a nevezési díjét.
És már régen terveztem, de most elérkezett az alkalom az elsõ sárvédõ kipróbálására. Ha Buruczkinak nem derogál, miért ne használnánk? A Moszkva tér felé ballagva betértem hirtelen egy másik bringaboltba, épp volt még egy SKS márkájú darab (ShockBlade).
----
Szerencsére a verseny reggelére elmentek az esõfelhõk, a verseny alatt is sikerült elkerülni, este 6-ig nem is láttam esõcseppeket. Mázli.
Indulás elõtt küzdöttem rendesen a cuccaimmal, térfogatra nagyon sok lett. Már-már hátizsákon gondolkodtam, végül övtáska + nyeregtáska + hátsózseb lett.
Ilyeneket pakoltam el: Esõdzseki. 5 powergel, 6-7 HiFive zselé. 4-5 pár Ca-Mg tabletta pár alufóliába csomagolva: ha valakinek kellene, nekem is maradjon. Két pótbelsõ, pumpa. Multiszerszám, gyorskötegelõ, telefon nejlonzacskózva, kocsikulcs. A sár miatt várható láncproblémák miatt rövid pótláncdarab (na ilyet még sosem vittem) és 3 patentszem.
----
Elõször próbáltam élesben a Garmin Edge 705-ös kütyümet. GPS, Pulzus, barometrikus magasságmérés, másodpercenkénti mintavétel.
Lesz mit kielemezni utólag, ha bírja a 7-8 órát és nem sokall be a memóriája a sûrûre állított adatrögzítéstõl.
Nagyon kevés hosszútávos volt a rajtnál. Sokan átneveztek rövidebb távra vagy el sem indultak.
Részemrõl a Buda maraton óta végzett edzésmennyiség ébresztett kérdõjeleket a táv iránt.
Bár 20 óra talán így is összejött (ennek fele a csütörtöki tábringa futamoknak köszönhetõ), további tíz óra munkábajárás mellett.
----
Rajt után õrült elõzgetések következtek (fõleg a rövid és középtáv nem beszólított tagjai küzdötték elõre magukat). Tempósan haladtam. Az aszfalton beálltam Dósa Eszter tempójára, jó ideig tartottam is, majd egy hátulról érkezõ vonattal átnyergeltem egy elõrébb lévõ bolyra.
A terepes rész elején egy saras huplin ugyan mindenki feltolta, de ezt leszámítva jó volt a talaj. Az elsõ frissítõ részideje bõ 44 perc volt, ez gyakorlatileg egy száraz pálya ideje volt; nem álltam meg frissíteni.
1ó17p/34. km-nél a Bán-patak völgyében lévõ aszfaltról kellett hirtelen rézsút jobbra menni egy földútra. A kereszbe futó árkon felütöttem a hátsót. Egybõl leeresztett. Hála a GPS-nek, most már tudom, hogy 9 percet álltam itt. Egy élmény volt sáros kereket szerelni.
A baj csak az volt, hogy tapasztalat szerint pumpálással legfeljebb 1,5 bart van türelmem befújni. Ez semmi. Innentõl brutálisan vigyázni kellett majd minden kõre és vízátvezetõre.
Az Ördögoldalt meglepõen könnyen sikerült kitekerni (jó nyomon voltam, plusz kiültem a nyereg elejére), bár az ominózus drukkolós részen keletkezett a verseny 175-ös max pulzusa. Valaki megjegyezte, hogy jé, nem is össztelós bringával sikerült a kitekerés (még nem próbáltam ilyet, gondolom, kevésbé pöröghet ki).
Sokat ittam, 4:10 tekerés után meg kellett állni kisdolgot végezni (Hehe, a Garmin mondja: 1:40 idõveszteség :-) ).
Itt egyébként egy Meridás és Bringabandás srác elõl álltam ki, de nem is bántam.
Éppen már fáradtam, mert belehajszoltak egy kelleténél erõsebb tempóba.
Innen még tíz perc volt a Mész-völgyi frissítõ.
A pont hangulata megvolt. Tavalyhoz hasonlóan égett a tábortûz, kolbászos szendvics illatozott. Kínálták a helyi specialitást: csokikrémbe mártott banánt. De nem most akartam kipróbálni.
Inkább vettem csokidarabokat, elkezdtem enni, de elkezdtem émelyegni tõlük, ki is köptem rögtön.
A Mész-völgyben nemsokára visszaelõztem a Meridás gyereket, mert õ is megállt "technikai" szünetet tartani. Aztán a BB-s srác is terítékre került.
Szarvaskõ felé találkoztam az elsõ kezelhetetlen sárral. Csúszós sárlejtõn kellett egyensúly gyakorlatot tartani (amit egyébként szeretek).
Egy srácot beértem, el is feküdt elõttem. Egy másikat egy hosszú aszfalton hagytam le, ahol 40-45-ös tempót lehetett hajtani. Panaszkodott, hogy nincs nagytányér kónusza. Nemsokára egy jobbos után emelkedett: vissza is elõzött.
A Szarvaskõi frissítõn két percet idõztem, ezalatt nem ért utól senki. Ugyan vittem olajat, de a pontokon is volt olajozási segítség! (Egy kulacsnyi vizet végig cipeltem és utántöltöttem: szükség esetén ezzel locsoltam a hátsó sort és a láncot.)
A pontot elhagyva végigbringáztam a patakmedert, nem volt túl mély a víz. Sok sár lejött. Sajnos a kijövetel lépcsõs volt, le kellett szállnom.
Gondoltam, hogy innen Bélapátfalváig halál lesz, de meglepõen járható volt a terep. Talán összesen pár száz métert kellett tolni.
Az utolsó frissítõnél (Lak-völgyi tó) már csak menet közben vettem el egy pohár izót. Már nem sok kraft volt bennem, de innen már csak pár kili volt; itt-ott tolás a katonasírok elõtt, az utolsó 5 km pedig gurulás.
Igazából azt sajnálom, hogy nem volt lehetõségem élvezni a végsõ szakaszt, Képtelen voltam igazán erõbõl rátekerni a kanyargós enyhe lejtõre. Ahogy néztem itt már 130 alatti pulzussal közlekedtem.
Na mindegy, beértem, jó volt, még gulyás is maradt, ami nagy szó a rajt után 7 órával.
A görcs sem köszönt be, igaz hogy verseny alatt elfogyaszottam három pár Ca-Mg tablettapárost, megelõzésképpen.
----
Abszolut 39., Master2 5. hely lett belõle.
De azért a tíz percért igazán kár volt. Az új kütyü szépen rögzített mindent:
Bruttó (GPS): 114,75km 7:06:06 AvgBpm=146 MaxBpm=175 Szint: kb 3050m
Nettó (tekert) idõ: 6:48:52
Tracklog:
Untitled by pinterf at Garmin Connect - DetailsA pulzusgörbe alapján úgy nézem, hogy max. háromórás ember vagyok. Elsõ két óra még ment 160-ra, végülis jólesõen. A harmadik óra 147, utána az átlag 140 volt.
----
U.i.:
Az elsõ sárvédõ hihetetlen! Nem kell azon szórakozni, hogy mennyivel megyek bele a pocsolyákba. A szemüvegem tisztaságáról nem is beszélve!
És minek is Szilvásra sárgumi? Elöl Racing Ralph 2.1, hátul 2.25-ös kivitel. Szuper volt. Otthon megmértem, a defekt után csak 1 barra tudtam visszafújni a hátsót. Még szerencse, hogy vigyáztam.