nem hiszem azért a placebo effektust ebben az esetben. idézem a bikkmakkot
" ha gyakran ugratsz szimpla vállas villával egy idõ után lehet, hogy szükséged lesz egy ilyenre. Bármely 10 és 13 cm közötti hosszúságú homlokcsõhöz használható. A 7 mm-es csavar kellõ elõfeszítést ad bármely villanyaknak csökkentve ezáltal a villanyaktörés esélyét.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Kormánycsapágy
Started by
Andix
, 2002. June 28. 07:45
#61
Posted 2002. July 02. - 22:32

#62
vendég__*
Posted 2002. July 02. - 22:27

Nem hallottam még ezt az elmélet, de nem hiszem, hogy sokat számitana, százalákos arányban max +0,000valamennyi%
#63
Posted 2002. July 02. - 22:23

hát a fizika dolgot felejtsd el mert abból hülye vagyok.
szóval ha le akarod törni a villanyakadat akkor könnyebben fog sikerülni ha a dió a villanyak végén van mintha a dió a villanyak kazdetén kapaszkodna. tehát egyszerre húzod tolod feszegeted elvileg a nyak teljes hosszát nem csak azt a pár centit.
szóval ha le akarod törni a villanyakadat akkor könnyebben fog sikerülni ha a dió a villanyak végén van mintha a dió a villanyak kazdetén kapaszkodna. tehát egyszerre húzod tolod feszegeted elvileg a nyak teljes hosszát nem csak azt a pár centit.
#64
vendég__*
Posted 2002. July 02. - 22:15

#65
Posted 2002. July 02. - 22:13

egyszerû megosztja valamilyen szinten a nyakat érõ hatásokat . egyszerûbben nem csak azon a három-négy centin/stucni/ éri nagy terhelés a nyakat hanem valamelyest teljes hosszában.
ennyi.
ennyi.
#66
vendég__*
Posted 2002. July 02. - 22:02

country, értesd meg velem légyszi, hogy miképp teszi azzal, hogy befeszül a már meghúzott stucni és a villanyak alsó része közé!
#67
vendég__*
Posted 2002. July 02. - 21:59

http://www.chrisking...h/tech_PDF.html
itt megnézheted hogy néz ki, vagy inkább szedd szét a sajátodat, abból biztos jobban megérted.
itt megnézheted hogy néz ki, vagy inkább szedd szét a sajátodat, abból biztos jobban megérted.
#68
Posted 2002. July 02. - 21:47

gyerekek a headlock elõfeszíti a villanyakat ezzel ha /jól fogalmaztam/ némoképp erõsítve a nem duplavállas telók nyakát.
#69
Posted 2002. July 02. - 21:26

valaki mesélje el nekem, hogy miként áll össze egy kormánycsapágy-körüli-rész! úgyértem van a csapágy, van a lezáró rész, van ami "összefogja" stb értitek gondolom mire gondolok! melyik a legfontosabb.. stb stb? Köszi!
#70
vendég__*
Posted 2002. July 02. - 19:04

Ja-ja, mire ideértem megelõztek. Szerintem max a Head-Lock -oknak van némi "biztonsági" szerepe, de nem sok, lényegük az egyszerüségükben rejlik.
A másik a csésze kiütés. Nem kell fa margaság, nyugodtan lehet használni egy régi nyeregrudat vagy akár kormányt is erre a célra!
A másik a csésze kiütés. Nem kell fa margaság, nyugodtan lehet használni egy régi nyeregrudat vagy akár kormányt is erre a célra!
#71
Posted 2002. July 02. - 17:28

Gabo szepen leirta amit en akartam kinyogni... 
A Ritchey Scuzzy Logicomon MUANYAG az "adjusting cap"! (Mi a fene a neve magyarul?) Ha ez tartja ossze rendszert akkor reg rossz... ;D
Park Tools-on:
http://www.parktool....headtypes.shtml
Aszondja:
"Bearing cups are pressed into the bike headtube. The bearings themselves sit above and below the pressed races. The steering column has no threading. The top race uses an internal centering sleeve on the column to maintain alignment to the bearing cup. Pressure is applied to the top race from the stem. Threadless Headsets must use a compatible stem. The stem binds to the outside of the column, and holds the top race in adjustment."
Az utolso mondat a fontos!!!

A Ritchey Scuzzy Logicomon MUANYAG az "adjusting cap"! (Mi a fene a neve magyarul?) Ha ez tartja ossze rendszert akkor reg rossz... ;D
Park Tools-on:
http://www.parktool....headtypes.shtml
Aszondja:
"Bearing cups are pressed into the bike headtube. The bearings themselves sit above and below the pressed races. The steering column has no threading. The top race uses an internal centering sleeve on the column to maintain alignment to the bearing cup. Pressure is applied to the top race from the stem. Threadless Headsets must use a compatible stem. The stem binds to the outside of the column, and holds the top race in adjustment."
Az utolso mondat a fontos!!!
#72
Posted 2002. July 02. - 10:56

én most ki is vettem a 400g-os headlockomat!!!
(rájöttem nem kell az, éppen eléggé fogja a villa vállai(3ponton) és a stucni(2ponton)
(rájöttem nem kell az, éppen eléggé fogja a villa vállai(3ponton) és a stucni(2ponton)
#73
Posted 2002. July 02. - 10:52

Gabonak van igaza.
A conix/csillagnak csak a beállításánál van szerepe. Nem gondoljátok, hogy 1 gizda csavar jóval kevesebbet ér, mint a stucniban lévõ 2/3, nem is beszélve a arról a nagy felületrõl, amin a stucni fogja a kormánycsövet...
Amúgy én is tennék bele headlockot, de csak abban az esetben, ha pl. alu kormánycsövem lenne, mer' attól félnék, vagy gagyibb stucnim...
A conix/csillagnak csak a beállításánál van szerepe. Nem gondoljátok, hogy 1 gizda csavar jóval kevesebbet ér, mint a stucniban lévõ 2/3, nem is beszélve a arról a nagy felületrõl, amin a stucni fogja a kormánycsövet...
Amúgy én is tennék bele headlockot, de csak abban az esetben, ha pl. alu kormánycsövem lenne, mer' attól félnék, vagy gagyibb stucnim...
#74
Posted 2002. July 02. - 10:20

FSA XLII-höz csak annyit szeretnék mondani,hogy nekem faszán volt összerakva,mégis széttört benne az alsó csaapágy-egység,és a forgalmzó nem cserélte ki garanciába..szerencsére a shimano cartridge is beleillik,így most azzal használom,(mert az FSA csapágy vmi 5000lett volna).ja,amugy 55kg vagyok,és nem megyek mint az állat..ugyhogy én nemvagyok megelégedve vele.szivesen lecserélném,de mostmár énse tudom mit vegyek..és mennyiér?!
Hungary-A korm.csap-ról tapasztalat..??vki irhatna róla.
Na,Üdv:ZS
Hungary-A korm.csap-ról tapasztalat..??vki irhatna róla.
Na,Üdv:ZS
#75
vendég__*
Posted 2002. July 02. - 09:55

najahh. megnézném azt a DH gépet egy menet után amelynek nincs valamilyen stucni behúzója! fõleg ha az RooX commander, mer ahhoz kötelezõ!!!!
#76
Posted 2002. July 02. - 09:12

#77
vendég__*
Posted 2002. July 02. - 09:05

Gabo
Igazad is van, meg nem is. Azért nem, mert mint a stucnin lévõ 2 vagy 3 csavar, amely a fejcsövet fogja, a starnut/conix nut/headlock leszorító ereje is rásegít arra hogy az egész kóceráj egyben maradjon. Szerinted mér találták ki a headlock-ot, ha CSAK annyi lenne a szerepe az egésznek, hogy összehúzzuk az egészet oszt kalap?! Nem-nem, és megint nem. Nagyon is fontos a starnut/conix nut és a headlock, csak éppen nem annyira mint a stucni.
Igazad is van, meg nem is. Azért nem, mert mint a stucnin lévõ 2 vagy 3 csavar, amely a fejcsövet fogja, a starnut/conix nut/headlock leszorító ereje is rásegít arra hogy az egész kóceráj egyben maradjon. Szerinted mér találták ki a headlock-ot, ha CSAK annyi lenne a szerepe az egésznek, hogy összehúzzuk az egészet oszt kalap?! Nem-nem, és megint nem. Nagyon is fontos a starnut/conix nut és a headlock, csak éppen nem annyira mint a stucni.
#78
Posted 2002. July 02. - 08:56

Emberek!
Legyetek már egy csöppet észnél!
A-head rendszerû fejcsapágyak szerelése nagy vonalakban:
Behelyezed a csapágycsészéket a fejcsõbe. Felfûzöd az alsó csapágyat, a fejcsövet, a felsõ csapágyat, a stucnit a kormány nyakra. A nyakba beilleszted, beütöd a körmös anyát vagy a conix-ot. Ezt követõen az összehúzó kupakkal elkezded összehúzni az egész tákolmányt. Amikor optimális a beállítás (nem szorul, nem kotyog a kormány) akkor meghúzod a stucni rögzítõ csavarjait. Ezt követõen a kupak+körmös anya csak díszként és plusz nehezékként szolgál. (Az igazi grammfejûek ki is szokták szedni.)
Tehát az összehúzó kupak/körmös anya vagy conix páros CSAK A BEÁLLÍTÁSRA szolgál! Nem az a feladata, hogy összetartsa a kormányszerkezetet!
A beállítás után a STUCNI az, ami rögzíti az egészet!
Szóval mielõtt prüszköltök egy alkatrészre, elõbb rendeltetés szerûen, szakszerûen szerelve kellene használni!
Ha nem így tesztek, lehet iparis vagy bármilyen szuper márkájú a csapágyatok, néhány hónapnál tovább nem fogja húzni. Arról nem is beszélve, hogy ha csak a kupak tartja össze, baromi balesetveszélyes az egész.
Legyetek már egy csöppet észnél!
A-head rendszerû fejcsapágyak szerelése nagy vonalakban:
Behelyezed a csapágycsészéket a fejcsõbe. Felfûzöd az alsó csapágyat, a fejcsövet, a felsõ csapágyat, a stucnit a kormány nyakra. A nyakba beilleszted, beütöd a körmös anyát vagy a conix-ot. Ezt követõen az összehúzó kupakkal elkezded összehúzni az egész tákolmányt. Amikor optimális a beállítás (nem szorul, nem kotyog a kormány) akkor meghúzod a stucni rögzítõ csavarjait. Ezt követõen a kupak+körmös anya csak díszként és plusz nehezékként szolgál. (Az igazi grammfejûek ki is szokták szedni.)
Tehát az összehúzó kupak/körmös anya vagy conix páros CSAK A BEÁLLÍTÁSRA szolgál! Nem az a feladata, hogy összetartsa a kormányszerkezetet!
A beállítás után a STUCNI az, ami rögzíti az egészet!
Szóval mielõtt prüszköltök egy alkatrészre, elõbb rendeltetés szerûen, szakszerûen szerelve kellene használni!
Ha nem így tesztek, lehet iparis vagy bármilyen szuper márkájú a csapágyatok, néhány hónapnál tovább nem fogja húzni. Arról nem is beszélve, hogy ha csak a kupak tartja össze, baromi balesetveszélyes az egész.
#79
vendég__*
Posted 2002. July 02. - 07:22

KillerTom:
A legalapvetõbb, hogy az FSA-khoz adott Conix diót (és szerintem egyébb más ijen jellegû diót) NEM SZABAD aluminium vállba rakni!!!!! Ez a rövidke felhívó mondat mindenki figyelmét elkerüli a leírásokban....Én is akkor vettem észre, mikor szétszereltem a brinyót és uncsiból elkezdt6em bönygészni a kormánycsapim leírását....és döbbenék vala. Ezért nem lehet meghúzni rendesen, mert az alunyak hiába bír nagy szilárdsággal, attól még vajpuha az acélhoz képest, és a dió apró fogai egyszerûen "elkenik" az anyagot.
Szóval alu nyaknál vagy csillaganya, vagy headlock, de inkább az utóbbi, mer az legább szerelhetõ.
Na persze ha nem Conix diód az ami szarakodik, hanem egy csillaganya (ezt nem bírtam kihámozni a post-odból), akkor bocsesz, de amit írtam attól még helytálló.
MAJOR
NEHOGY SZERVÍZHEZ FOPRDUJJÁ MÁ TESÓ!!!!! Végy egy kisebb kalapácsot és egy keményebb fadarabot, olyan 5x5x5 cm-s már megfelelõ. Illeszd a fadarab egyik élét a csésze alá a fejcsõ mentén és határozottan üssed a kalapáccsal a fát, ezt persze körkörösen a csésze alatt. Meglátod hogy hamar kifog jönni, én a kettõt (alsó-felsõ) 1 perc alatt kiszedtem, pedig elég jól bele volt préselve.
A legalapvetõbb, hogy az FSA-khoz adott Conix diót (és szerintem egyébb más ijen jellegû diót) NEM SZABAD aluminium vállba rakni!!!!! Ez a rövidke felhívó mondat mindenki figyelmét elkerüli a leírásokban....Én is akkor vettem észre, mikor szétszereltem a brinyót és uncsiból elkezdt6em bönygészni a kormánycsapim leírását....és döbbenék vala. Ezért nem lehet meghúzni rendesen, mert az alunyak hiába bír nagy szilárdsággal, attól még vajpuha az acélhoz képest, és a dió apró fogai egyszerûen "elkenik" az anyagot.
Szóval alu nyaknál vagy csillaganya, vagy headlock, de inkább az utóbbi, mer az legább szerelhetõ.
Na persze ha nem Conix diód az ami szarakodik, hanem egy csillaganya (ezt nem bírtam kihámozni a post-odból), akkor bocsesz, de amit írtam attól még helytálló.
MAJOR
NEHOGY SZERVÍZHEZ FOPRDUJJÁ MÁ TESÓ!!!!! Végy egy kisebb kalapácsot és egy keményebb fadarabot, olyan 5x5x5 cm-s már megfelelõ. Illeszd a fadarab egyik élét a csésze alá a fejcsõ mentén és határozottan üssed a kalapáccsal a fát, ezt persze körkörösen a csésze alatt. Meglátod hogy hamar kifog jönni, én a kettõt (alsó-felsõ) 1 perc alatt kiszedtem, pedig elég jól bele volt préselve.
#80
Posted 2002. July 02. - 06:41

Jamis nem ertek veled egyet ...szerintem butasag amit irsz.
Ha ugy lenne miert letezik a Menetes NUT ..miert nem egy parafa dugoval zarjak le vagy miert nem zart gyarilag a stucni....
Megneznem en hogy a stucni csavarokkal hogy allitod be a csapagy feszesseget ..stb stb...stb..
szal nem nagyon gyoztel meg ..
az FSA legocskabb csapagya komolyabb dolgokra alkalmatlan !!!... a magasabb kategoriaban levok gondolom okesak , de arrol nekem nincs tapasztalatom .
Ha ugy lenne miert letezik a Menetes NUT ..miert nem egy parafa dugoval zarjak le vagy miert nem zart gyarilag a stucni....

Megneznem en hogy a stucni csavarokkal hogy allitod be a csapagy feszesseget ..stb stb...stb..
szal nem nagyon gyoztel meg ..
az FSA legocskabb csapagya komolyabb dolgokra alkalmatlan !!!... a magasabb kategoriaban levok gondolom okesak , de arrol nekem nincs tapasztalatom .