Nekem is ORBIT XL II van, de az csapágyas nagyon! Zárt csapágyas! Alul-felül! Abból nem hiányozhatnak golyók!!!!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Kormánycsapágy
Started by
Andix
, 2002. June 28. 07:45
#21
Posted 2002. July 15. - 15:30

#22
vendég__*
Posted 2002. July 15. - 11:05

Ehhh, Nagyfejü mondja nekem, hogy bagoly.
nézzé má tükörbe, bár 2lem hogy találsz akkorát amekkora kellene...;D esetleg ha 1 tó fölé repülnél, talán....szólj ha megláttad magadat!! ;D
#23
vendég__*
Posted 2002. July 15. - 11:04

hát nem tudom gyaci, én egy alu csészés kormánycsapágyat nem akarok kivülrõl ütögetni. néha olyan nehezen jön ki az a fránya csésze, hogy rendesen oda kell neki vágni (persze amúgy be van zsirozva, de mégis szoros) de hagyjuk a témát, mert nem jutunk dûlõre úgysem. úgyse mindennap szerelünk kormánycsapágyat...
peace ;D
hát én sem tudom geri bátyó, de az fix hogy a 13 éves gépész és 10 éves bringabûvölõ tapasztalatom mondatja azt vélem, hogy inkább kívülré finoman, mint belülrõl látatlanban.
na persze tõlem aztán mindenki úgy veszi azt a sz*ros kormánycsapágyat ahogy akarja. ;D
#24
vendég__*
Posted 2002. July 15. - 11:00

sok bolt azé nem válaszol mer nincs idejük rá, szal eccerûbb ha tel.-el próbálkozol. bár azt má nem tom hogy fogod bebizonyítni hogy nem te csórtad ki belõle a golókat haszonszerzés céljából! ;D
#25
Posted 2002. July 13. - 01:03

Az milyen hogy a bergusonba vett kcsapágyam (FSA ORBIT XL II) bõl hiányzik alulról meg felülrõl is 5-5 golyó?! Írtam a berginek email-t és nem válaszoltak. Recseg ropog az egész.
#26
Posted 2002. July 06. - 03:24

#27
Posted 2002. July 05. - 23:47

#28
Posted 2002. July 05. - 22:13

Gabo jahh sok ertelme nincs ..abban egyetertunk hogy a conix Xzar ...a megertessel kapcs . pedig mar jo par eve megtettem ..
a tobbi nem is lenyeg...
... azert rendes vagy hogy segiteni akarsz
a tobbi nem is lenyeg...
... azert rendes vagy hogy segiteni akarsz

#29
Posted 2002. July 05. - 07:31

Mi van? ???
Na jó, nem fárasztom magam azzal, hogy tovább magyarázzak neked. A jelek szerint csak elbeszélünk egymás mellett...
Na jó, nem fárasztom magam azzal, hogy tovább magyarázzak neked. A jelek szerint csak elbeszélünk egymás mellett...
#30
Posted 2002. July 04. - 20:25

Gabo ha meg most sem erted , menj vissza egy oldalt es ne csak irkalj ,hanem olvass is.
a conix-rol meg talald mar ki hogy mit akarsz irni .. jot vagy rosszat ..
a conix-rol meg talald mar ki hogy mit akarsz irni .. jot vagy rosszat ..
#31
Posted 2002. July 04. - 20:21

Gabo ha te olvasod ami en irok akkor nem irkalsz tobb hulyeseget .. !!
Mielott feltetelezel dolgokat egy jo tanacs !!!..gyozodj meg rola hogy valos-e egyaltalan ..
Mielott feltetelezel dolgokat egy jo tanacs !!!..gyozodj meg rola hogy valos-e egyaltalan ..
#32
Posted 2002. July 04. - 10:16

A Conix nem szar. Nagyon ötletes dolog, csak éppen nem mûködik. De ugyanilyen a dió is amit adnak a többi csapágyhoz. A legjobb a headlock, és csak 1000 ft
Bár láttam már 7000ér is de az más spagetti...

#33
Posted 2002. July 04. - 10:04

KillerTom:
Elolvastad és megértetted amit írtam?
Ugyanis a válaszom arra vonatkozott, hogy nem az összehúzó kupak + conix vagy körmösanya párossal kell rögzíteni a kormányt! Ha ezzel van rögzítve, akkor nem csoda, hogy minden ugrás után meg kell húznod.
A kormány rögzítésére normál használat esetében (Értsd nem DH vagy ugrálás...) A-heades rendszernél a stucni szolgál. És ez minden ilyen jellegû fejcsapágynál, tehát nem csak az FSA-nál, így van. Ha valaki nem tartja be a szerelési útmutatóban leírtakat, nem végzi el korrekten a beállítás, elmulasztja a karbantartás, akkor BÁRMILYEN alkatrészrõl is legyen szó, az alkatrész lényegesen hamarabb tönkre fog menni.
Tehát egy betûvel sem csak az FSA-t védtem, hanem minden alkatrészre vonatkozóan írtam, amit írtam. (Nincs érdekeltségem a cégben. Ha lenne, akkor valószínûleg nem ilyen keroval járnék, mint ami most van.
) Nem is kioktatásnak szántam, hanem néhány téveszmét akartam csak eloszlatni.
Egyébként ami tény: A conix tényleg szar. Ezért is adják mostanában inkább körmösanyával az FSA csapágyakat is. Nekem is már ezzel adták.
Elolvastad és megértetted amit írtam?
Ugyanis a válaszom arra vonatkozott, hogy nem az összehúzó kupak + conix vagy körmösanya párossal kell rögzíteni a kormányt! Ha ezzel van rögzítve, akkor nem csoda, hogy minden ugrás után meg kell húznod.
A kormány rögzítésére normál használat esetében (Értsd nem DH vagy ugrálás...) A-heades rendszernél a stucni szolgál. És ez minden ilyen jellegû fejcsapágynál, tehát nem csak az FSA-nál, így van. Ha valaki nem tartja be a szerelési útmutatóban leírtakat, nem végzi el korrekten a beállítás, elmulasztja a karbantartás, akkor BÁRMILYEN alkatrészrõl is legyen szó, az alkatrész lényegesen hamarabb tönkre fog menni.
Tehát egy betûvel sem csak az FSA-t védtem, hanem minden alkatrészre vonatkozóan írtam, amit írtam. (Nincs érdekeltségem a cégben. Ha lenne, akkor valószínûleg nem ilyen keroval járnék, mint ami most van.

Egyébként ami tény: A conix tényleg szar. Ezért is adják mostanában inkább körmösanyával az FSA csapágyakat is. Nekem is már ezzel adták.
#34
Posted 2002. July 04. - 02:06

a sokak altal nemkedvelt Fityisznek aban igaza van hogy a " gyari " kiszedese a korm.csapagy cseszenek az BELULROL tortenik, meghozza egy specialis szerszammal .Ugy kell elkepzelni mint egy kupos vagy felkor vegzodessel keszitett fem rud.
Ez pontosan illeszkedik a csap.csesze belso atmerojebe stb ..stb..stb.. egy ilyen es egy kalapacs es kesz. !
Vannak hazi praktikak amivel ha jo szerencseje van az embernek nem veri le a festeket es hasonlo mellek tekenysegek .....szal kb ennyi lenne
Ez pontosan illeszkedik a csap.csesze belso atmerojebe stb ..stb..stb.. egy ilyen es egy kalapacs es kesz. !
Vannak hazi praktikak amivel ha jo szerencseje van az embernek nem veri le a festeket es hasonlo mellek tekenysegek .....szal kb ennyi lenne
#35
vendég__*
Posted 2002. July 03. - 18:00

#36
Posted 2002. July 03. - 17:32

hát nem tudom gyaci, én egy alu csészés kormánycsapágyat nem akarok kivülrõl ütögetni. néha olyan nehezen jön ki az a fránya csésze, hogy rendesen oda kell neki vágni (persze amúgy be van zsirozva, de mégis szoros) de hagyjuk a témát, mert nem jutunk dûlõre úgysem. úgyse mindennap szerelünk kormánycsapágyat...
peace ;D
peace ;D
#37
vendég__*
Posted 2002. July 03. - 14:50

csakhogy mindenki világosan lásson:
1. belülrõl is lehet ütni, de nem kormánnyal vagy nyeregszárral, ha mégis, akkor magára vessen a paciens ha elcseszi az csésze peremet.
2. legcélszerûbb kivülrõl kiszedni (fakalapás, gumikalapács, faalátét), bár fityfirity szerint aki ijet tesz az inkább menjen szervízhez...nagyon magasan kvalifikált nézõpont. ha ijen kívülrõl történõ ütögetéstõl elgörbül a csésze, az már régen rossz.....finoman fogalmazva: nem lenne illõ.
3. anyázásról szó se volt, csak ha ojan néz hüjének, aki oktathatná hogy is kell hüjének lenni, azt nem tûröm. fõleg nem a neten. ráadásul én is 10 éve bringázok, és még nem találkoztam ojan okos szervizessel aki Bibliával a kezében rimánkodott volna: nehogy kívülrõl szedd ki!!
jobb ha lenne ha belátnád, hogy hiába gyûrtél le állítólagos 10évet az Ukrajnádon, szart se értesz a bringázáshoz csak fikázni tucc, de azt k*rvára. ijesformán ne is igen adjál tanácsot senkinek, mer nagyon ragályos tud lenni a hüjeség...
1. belülrõl is lehet ütni, de nem kormánnyal vagy nyeregszárral, ha mégis, akkor magára vessen a paciens ha elcseszi az csésze peremet.
2. legcélszerûbb kivülrõl kiszedni (fakalapás, gumikalapács, faalátét), bár fityfirity szerint aki ijet tesz az inkább menjen szervízhez...nagyon magasan kvalifikált nézõpont. ha ijen kívülrõl történõ ütögetéstõl elgörbül a csésze, az már régen rossz.....finoman fogalmazva: nem lenne illõ.
3. anyázásról szó se volt, csak ha ojan néz hüjének, aki oktathatná hogy is kell hüjének lenni, azt nem tûröm. fõleg nem a neten. ráadásul én is 10 éve bringázok, és még nem találkoztam ojan okos szervizessel aki Bibliával a kezében rimánkodott volna: nehogy kívülrõl szedd ki!!
jobb ha lenne ha belátnád, hogy hiába gyûrtél le állítólagos 10évet az Ukrajnádon, szart se értesz a bringázáshoz csak fikázni tucc, de azt k*rvára. ijesformán ne is igen adjál tanácsot senkinek, mer nagyon ragályos tud lenni a hüjeség...
#38
Posted 2002. July 03. - 12:56

szerintem is belülrõl ajánlatos kiszedni. különben ha szétütöd a csészét, még el is deformálódhat, akkor aztán meg nem fog simán forogni. de biztosan kivülrõl is ki lehet ütni óvatosan...
fityisz, amikor a bikemagosokra teszel megjegyzést, szerintem vedd figyelembe, hogy ezeknek a cikkeknek az is a célja, hogy megvetesse velünk ezeket a cuccokat. szinte mindig feltételes módban fogalmaznak, vagy szubjektiven ( jól jöhet... nekünk tetszik...), szóval szerintem konkrétan nem irnak nem helytálló dolgokat, azért õk se ma kezdték
ha belegondolok a headlocknak úgy lehet értelme, hogy beállitásnal egy kicsit meghúzod, hogy a csapágy még ne szoruljon. aztán meghúzzuk a stucnit, az lefixálja a villát a vázhoz képest. ezek után brutál módon meg lehet húzni a headlockot és akkor az a kifejtett nyomás miatt a villát érõ hajlitó és egyben húzó hatások ellen tényleg jótékony hatású lehet, de nem tudom ez számokban kifejezve mekkora elõnyt jelent. arra biztos jó, hogy ne essen szét a villanyak, ha eltört a fejcsõben(látott már ilyet valaki ??) meg nem kell a diók beütésével tökölni. meg lehet mutogatni.
fityisz, amikor a bikemagosokra teszel megjegyzést, szerintem vedd figyelembe, hogy ezeknek a cikkeknek az is a célja, hogy megvetesse velünk ezeket a cuccokat. szinte mindig feltételes módban fogalmaznak, vagy szubjektiven ( jól jöhet... nekünk tetszik...), szóval szerintem konkrétan nem irnak nem helytálló dolgokat, azért õk se ma kezdték

ha belegondolok a headlocknak úgy lehet értelme, hogy beállitásnal egy kicsit meghúzod, hogy a csapágy még ne szoruljon. aztán meghúzzuk a stucnit, az lefixálja a villát a vázhoz képest. ezek után brutál módon meg lehet húzni a headlockot és akkor az a kifejtett nyomás miatt a villát érõ hajlitó és egyben húzó hatások ellen tényleg jótékony hatású lehet, de nem tudom ez számokban kifejezve mekkora elõnyt jelent. arra biztos jó, hogy ne essen szét a villanyak, ha eltört a fejcsõben(látott már ilyet valaki ??) meg nem kell a diók beütésével tökölni. meg lehet mutogatni.
#39
Posted 2002. July 03. - 12:37

zolle!
rászorul, hiszen különben elforogna... amúgy a sokat szidott FSA-mban fel van hasítva (gyárilag), így könnyen leszedhetõ.
rászorul, hiszen különben elforogna... amúgy a sokat szidott FSA-mban fel van hasítva (gyárilag), így könnyen leszedhetõ.
#40
Posted 2002. July 03. - 12:33

Hogy beleszóljak a persely kiütésébe: én kívülrõl szoktam és GUMIKALAPÁCCSAL. Így semmi baja nem lesz semminek, csak csupa fekete lesz a váz, amit le lehet mosni vizes ronggyal. Amúgy belülrõl is lehet:)
A csapágy villanyak aljára huzandó része mindig rászorul picit? Most a második villával ügyködöm (elég kevés, most vettem új bringát) és ez is szorul picikét... Normális ez?
A csapágy villanyak aljára huzandó része mindig rászorul picit? Most a második villával ügyködöm (elég kevés, most vettem új bringát) és ez is szorul picikét... Normális ez?