Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Az Év Kerékpárja 2006-2008

- - - - -

  • Please log in to reply
1835 replies to this topic

#861
Zip

Zip

    vendég

  • fórumtag
  • 239 posts

A Merdiával még indulhatna.


A Meridaval szerintem be is nevezek csak tudjak valami jó képet készíteni. Bár a Hungary:A-val és a többi alkatrésszel akár a retro kategóriába is becsusszanhatnék :D
A keró legyen veletek!

#862
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Lehet, miért ne lehetne. De azzal már kinézetre is sütne messzirõl róla hogy maraton gép :)

AM és MX között ha kérdeznél 10 difit tõlem: (nem kötelezõ, nem kell betartani minden darabját, de ha meg kéne különböztetni akkor ezeket sorolnám fel)
1, diff. fék, elölre 185 és esetleg erõsebb (pl hone és SLX is inkább am mint mx)
2, erõsebb küllõk, hisz mx gép az xc mozgó seggû változata, súly/tartósság arány elöbbi fele mozdul el jobban amhez képest. (pl 1,5/1,8 vegyes xm, 1,8/1,8 vagy 1,8/2 am-en mondjuk)
3, kicsit rövidebb stucni, laposabb szögben/fölé alátétezve hogy minél elõrébb kerüljön a súlypont
4, 120-150 mm rugóúttal (mx 100-120); teló 30-32 helyett inkább 32; nem az über hajtékonyság hanem a finom mozgás kerül jobban elõtérbe (manitou csilli módjai; vagy rs palettán sid/reba(/recon cc) cc/mx; recon(am)/revalation(/pike) am). Plussz menet közben útállítós teló(+esetleg tag) lehetõleg.
5, erõsebb gumi (1,7-2,1 helyett helyett 1,9-2,25, jobban fékezhetõ fajtából), ultralight helyett normális(/defekttûrõ (lötty/latex)) belsõ
6, erõsebb felni és vagy picit szélesebb a(z esetleg) nagyobb gumi miatt
7, 9/10 tengelyes agyak a (nyikhajabb) gyorszáras helyett
8, nyereg ált kisebb/könnyebb mxnél, am-et többen használják (ismerõseim közül) hosszabb tekerésre (xm ált versenygépük ha több van)
9, kicsit lejtõzõsebb geo, asszimetrikus(abb) láncvilla, több erõsítés a vázon, (progresszívebb út)
+1, az egyenes/hajlított kormánynál nem nagyon vágom hogy mi szokott lenni a vízválasztó/ok, de amtõl nem látni egyenes kormány/2csavaros rögzítést, míg alatta igen. Ill egész gépben bõ 1 kg súlybeni difi ami súlyról a strapabíróság/lejtõzés fele mozdul el inkább.

Szal ha 5/10/15mm-el belóg nekem egy teló/tag útja az 'elvi am'be de amúgy inkább mx alaktrészek vannak a zöldikén akkor nekem inkább mx mint am.

Tessék, lehet szétcincálni amit írtam, belekötni minden pontba és ellenpéldát hozni, jó szórakozást! **** és **** itt a magas labda :D.


neked tul sok szabadidod van. Ez az igazi elmeleti kerekparozas magasfokon.

pite te most mire pörögsz? :)

enté:
lusta vagyok szabályzatot olvasni, a langsterem ugye jöhet, ha cseréltem rajta:
- hajtókart
- nyeregszárat
- kormányt
- markolatot
- fékeket
- fékkarokat
- bowdeneket
?



[...] öt kisebb alkatrész (agy, felni, nyereg, nyeregcsõ, stucni, kormány, hajtómû, váltó, fék) cseréje szükséges.

szerintem megvan az 5.

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#863
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
pite te most mire pörögsz? :)

enté:
lusta vagyok szabályzatot olvasni, a langsterem ugye jöhet, ha cseréltem rajta:
- hajtókart
- nyeregszárat
- kormányt
- markolatot
- fékeket
- fékkarokat
- bowdeneket
?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#864
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts

mutasd már meg melyik az, én nem tudok rájönni...

mellesleg azt ki mondta hogy 110-120-as stucni nem lehet egy am gépen ? nekem is csak azért van 90-es mert az a kényelmes. amúgy egy 115-re kihúzott reba már nerm am egy 115-re csukott (akár uturnös) revelation már az ?


Lehet, miért ne lehetne. De azzal már kinézetre is sütne messzirõl róla hogy maraton gép :)

AM és MX között ha kérdeznél 10 difit tõlem: (nem kötelezõ, nem kell betartani minden darabját, de ha meg kéne különböztetni akkor ezeket sorolnám fel)
1, diff. fék, elölre 185 és esetleg erõsebb (pl hone és SLX is inkább am mint mx)
2, erõsebb küllõk, hisz mx gép az xc mozgó seggû változata, súly/tartósság arány elöbbi fele mozdul el jobban amhez képest. (pl 1,5/1,8 vegyes xm, 1,8/1,8 vagy 1,8/2 am-en mondjuk)
3, kicsit rövidebb stucni, laposabb szögben/fölé alátétezve hogy minél elõrébb kerüljön a súlypont
4, 120-150 mm rugóúttal (mx 100-120); teló 30-32 helyett inkább 32; nem az über hajtékonyság hanem a finom mozgás kerül jobban elõtérbe (manitou csilli módjai; vagy rs palettán sid/reba(/recon cc) cc/mx; recon(am)/revalation(/pike) am). Plussz menet közben útállítós teló(+esetleg tag) lehetõleg.
5, erõsebb gumi (1,7-2,1 helyett helyett 1,9-2,25, jobban fékezhetõ fajtából), ultralight helyett normális(/defekttûrõ (lötty/latex)) belsõ
6, erõsebb felni és vagy picit szélesebb a(z esetleg) nagyobb gumi miatt
7, 9/10 tengelyes agyak a (nyikhajabb) gyorszáras helyett
8, nyereg ált kisebb/könnyebb mxnél, am-et többen használják (ismerõseim közül) hosszabb tekerésre (xm ált versenygépük ha több van)
9, kicsit lejtõzõsebb geo, asszimetrikus(abb) láncvilla, több erõsítés a vázon, (progresszívebb út)
+1, az egyenes/hajlított kormánynál nem nagyon vágom hogy mi szokott lenni a vízválasztó/ok, de amtõl nem látni egyenes kormány/2csavaros rögzítést, míg alatta igen. Ill egész gépben bõ 1 kg súlybeni difi ami súlyról a strapabíróság/lejtõzés fele mozdul el inkább.

Szal ha 5/10/15mm-el belóg nekem egy teló/tag útja az 'elvi am'be de amúgy inkább mx alaktrészek vannak a zöldikén akkor nekem inkább mx mint am.

Tessék, lehet szétcincálni amit írtam, belekötni minden pontba és ellenpéldát hozni, jó szórakozást! **** és **** itt a magas labda :D.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#865
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts
B@sszus,nem tudok nevezni,nem jöttek még meg az új Foxok:(
mi a végsõ határidõ?

#866
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

szerinted hány ember tudott gyárilag összeszerelt általad említett bringákat venni?
vagy ha olyan sokan vettek is, hánynak van még most is eredeti állapotban?
és közülök hányan akarnak/fognak nevezni?

érted...

mod
enté
egyetértek

több mint gondolnád

és írhattam volna még tucatnyi tipust
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#867
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

de tényleg mire fogsz szavazni ha pl 3 egyforma epic lesz egymás mellett vagy 8 darab magellan pixis ?

szerinted hány ember tudott gyárilag összeszerelt általad említett bringákat venni?
vagy ha olyan sokan vettek is, hánynak van még most is eredeti állapotban?
és közülök hányan akarnak/fognak nevezni?

érted...

mod
enté
egyetértek

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#868
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Szerintem fölösleges, hogy a bringán kívül bármi rajta legyen. A legjobb képek úgy is a természetben vagy valamilyen kevés jelentéssel bíró háttér elõtt készülnek.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#869
-=fekete holló=-

-=fekete holló=-

    vendég

  • fórumtag
  • 152 posts
entré a privát üzenetemre nem válaszoltál akkor hagyom,
Akkor "sima" fotókkal indulok XDD
Honlapom -> www.pepemovies.hu

#870
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
A Merdiával még indulhatna.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#871
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,236 posts
Miért erõlködsz Zip? Szép a bicajod, nyugodj meg. Nem gyári prospektust akarok nézegetni.

#872
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

szerintem az nem kivitelezhetõ. nem lenne olyan népes a tábor...
amúgy vannak elég ésszerû gyári felszereltségek, amik megállják a helyüket az építettekkel szemben!
simán csak vegyíteni a gyári bringákat az építettel... aztán majd a publikum dönt.
szerintem lehetne találni olyan gyári bringát, amibõl nem jönne szembe túl sok... (2-3 db talán)


ez hülyeség.
a Te példádra ott az ellenpélda: a tavalyi trek. az épített bringa, de mégis egy jó állapotú autó ára fekszik benne...
mivan akkor, ha megveszem egy vázat és megveszem hozzá az összes alkatrészt, amivel gyárilag is szerelik? mert nekem úgy tetszik...

de, ha enté úgy gondolja, ahogy, akkor legyen úgy! :)

de tényleg mire fogsz szavazni ha pl 3 egyforma epic lesz egymás mellett vagy 8 darab magellan pixis ?

ennek legfeljebb úgy lenne értelme mint a fritz újságokban hogy össze gyüjtöd kategóriánként az itthon forgalmazott bringákat katalogfotóval és akkor arra lehet szavazni . csak azt meg társadalmi munkában sztem senki nem fogja +csinálni
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#873
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

És mi lenne ha létrehoznánk egy olyan kategóriát, amiben csak a gyári vagy a gyárihoz nagyon közeli bicók vannak? Külön kategória, nincs összeveszés. Mit szóltok hozzá?

szerintem az nem kivitelezhetõ. nem lenne olyan népes a tábor...
amúgy vannak elég ésszerû gyári felszereltségek, amik megállják a helyüket az építettekkel szemben!
simán csak vegyíteni a gyári bringákat az építettel... aztán majd a publikum dönt.
szerintem lehetne találni olyan gyári bringát, amibõl nem jönne szembe túl sok... (2-3 db talán)

Szerintem azért nem lehet gyári bringát nevezni, mert akkor nagyobb eséllyel nyer az, akinek sok pénze van, közben lehet, hogy nem is ért a kerékpárépítéshez/alkatrészekhez.

ez hülyeség.
a Te példádra ott az ellenpélda: a tavalyi trek. az épített bringa, de mégis egy jó állapotú autó ára fekszik benne...
mivan akkor, ha megveszem egy vázat és megveszem hozzá az összes alkatrészt, amivel gyárilag is szerelik? mert nekem úgy tetszik...

de, ha enté úgy gondolja, ahogy, akkor legyen úgy! :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#874
Zip

Zip

    vendég

  • fórumtag
  • 239 posts
És mi lenne ha létrehoznánk egy olyan kategóriát, amiben csak a gyári vagy a gyárihoz nagyon közeli bicók vannak? Külön kategória, nincs összeveszés. Mit szóltok hozzá?
A keró legyen veletek!

#875
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,662 posts
ja, meg ennyi erõvel kihozna az egyik bringaboltos egy full karbon scott-ot lefotózná, visszavinné a boltba, és (talán) õ nyerne

#876
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Szerintem azért nem lehet gyári bringát nevezni, mert akkor nagyobb eséllyel nyer az, akinek sok pénze van, közben lehet, hogy nem is ért a kerékpárépítéshez/alkatrészekhez. Persze pár tíz ezer ft-bõl nem lehet nyertes gépet építeni (bár a fixi és retro kategória..:)), de 2006-ban is egy költéshatékony bringa (Hozé, Yasec) nyert.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#877
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
na ja, de itt az egyeni gondolkodast kellene dijazni, nem azt hogy a gyarto hogy rakott ossze valamit. meg akkor ha ket ugyanolyan gyari szereltsegu bringa lenne [vagy tobb] melyikre szavaznal?

ettol fuggetlenul meg gyonyoru ez a trek abban egyetertunk :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#878
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

Lelomboztatok... :(
Az a gond hogy nem tudom mit cseréljek le ezen a bicón:
http://bp2.blogger.c...op Fuel 9.9.jpg


Ezen bazzeg?Semmit. Így tökély ahogy van. Eddig sem értettem, hogy miért nem lehet gyári bringa. Nem csak az épített lehet szép...

#879
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

enté:
Csináljak accountot a pix.bikemag-ra neked akkor?

Végül is, igen.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#880
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Hát... 2007es AM mezõnybõl 1 gép lóg ki... miért nevezzük AMnek ha igazából inkább MX?
adatlap.txt-je most nekem üres ugyan, de fotók alapján is látszódik(nézd meg a kategóriában a telókat; küllõk és fékek sem igazán AM gépre jellemzõk. Ha 2 centivel hosszabb stucni lenne rajta sztem enté át is rakja már :). Hogy most átlóg 5mm-el az sokat nem jelent; a rugóút az ajánlás inkább...

Nincs bajom vele hogy ott van, példának hoztam fel 'nem a legjobb helyre került be' címre. :prosze:

mutasd már meg melyik az, én nem tudok rájönni...

mellesleg azt ki mondta hogy 110-120-as stucni nem lehet egy am gépen ? nekem is csak azért van 90-es mert az a kényelmes. amúgy egy 115-re kihúzott reba már nerm am egy 115-re csukott (akár uturnös) revelation már az ?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való