Jelentkezz be Regisztrálj
Vázméret, vázméretezés
#2
Posted 2021. September 23. - 20:59
volt ugye a 2017-es Unitom, amit 29er "kivitelben" használtam és úúútáltam. van a 2015-ös Unitom, amit 650B-re alakítottam és imádok. játszottam kicsit a bikeinsights oldalán, látszódik a különbség. (érdemes jobbra fent az "align ground" opciót választani, hogy tényleg szépen látszódjon a különbség )
Edited by Kisherceg, 2021. September 23. - 21:01.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#3
Posted 2021. February 24. - 08:40
Én bírnám, ha 2,5 cm-enként ugrana a vázméret. Halálom, hogy pl. 43 és 48 cm között választhatok, de ez ugye testmagasság függő. Értem, hogy a gyártók spórolni akarnak, csak látnám ezt az árképzésükben is.
- blash and Kisherceg like this
#5
Posted 2021. January 25. - 18:25
nem akartam a canyont szét off
régi szép idők mikor még a kona 8 féle vázméretet tolt....
https://kolo.cz/clanek/kona-kula-2005 (némelyből volt még 23as is)
most meg már nem tudom beállítani az M est magamnak (épp csak 16"+) mert nem hagytak elég madzagot az amúgy is rövid dropper csőhőz.
de cseh barátaimnál is elgurút a gyóccer, 13.5" M-es . értem én hogy modern trail geometry meg minden csak félméteres nyeregcső meg asszem nincs.
Lehet totál félre gondolom. Megváltoztak a szokásaink még kerékpár vásárlás terén is. Canyon, Niner, Radon, Speci, stb elég komolyak a neten. Nehéz lenne a vásárlóknak (átlagnak) a jelenlegi 4-5 méretezés helyett 8-9 mérettel azt megtalálni ami jó, és sokan vásárolnak a neten. A gyártóknak is egyszerűbb, kevesebb vázat kell gyártani, egészen sokat spórolhatnak ezzel (is). Ez van "sajnos". Régen elmentem a boltba, felültem 2 méretre és eldöntöttem melyik a jó. Most szinte biztos vagyok abban, hogy a következő vázamat is webshopon fogom rendelni. Tudom, más a világ ilyen szempontokból Canadában, USA-ban, Németeknél, de ott is direktben rendelgetnek sokan. Most különösen nőt azok száma, akik nem veszik a világot a nyakukba egy vásárlás miatt.
Off: itthon is van olyan autóvásárlás ami telefonon, kamerával történik. Nyitva a szalon, be lehetne menni, de nem. On.
Aztán meg ki lehet húzni azt a csövet 25 cm-t is, a Canyon topicban beigazolódott .
Edited by karakoram, 2021. January 25. - 18:36.
#6
Posted 2021. January 25. - 09:42
a 13,5-öt nem tudom máshogy elképzelni,csakis a "nyúlvány" nélkül értve..
#7
Posted 2021. January 24. - 12:38
nem akartam a canyont szét off
Egyébként szerintem egy ideje nagyon el vannak b_szva a vázméretezések, de ezt már mondtam. Az, hogy 2 colos ugrás van a méretek között, siralmas...
disclaimer: minden fentihez hozzáértve, hogy "szerintem"
régi szép idők mikor még a kona 8 féle vázméretet tolt....
https://kolo.cz/clanek/kona-kula-2005 (némelyből volt még 23as is)
most meg már nem tudom beállítani az M est magamnak (épp csak 16"+) mert nem hagytak elég madzagot az amúgy is rövid dropper csőhőz.
de cseh barátaimnál is elgurút a gyóccer, 13.5" M-es . értem én hogy modern trail geometry meg minden csak félméteres nyeregcső meg asszem nincs.
https://rockmachine....dvo-green-black
Edited by Bikertigger, 2021. January 24. - 12:40.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#8
Posted 2019. January 31. - 09:15
Inkább hosszabb, akár több napos túrákra tervezem, a magasabb kormánypozíció előnyt élvez. Ez lesz az első koskormányos gépem, korábban csak montim volt, de azt már nem haszálom ki, öregszem
M/L és még kellenek hézagolók a stucni alá
A sebesség mindent megold.
#9
Posted 2019. January 31. - 09:07
Kb azon múlik, hogy mennyire szeretnél kiegyenesedni rajta. Ha országútiról ülsz át akkor inkább az M javasolt, ha montiról akkor az M/L.
Inkább hosszabb, akár több napos túrákra tervezem, a magasabb kormánypozíció előnyt élvez. Ez lesz az első koskormányos gépem, korábban csak montim volt, de azt már nem haszálom ki, öregszem
#10
Posted 2019. January 27. - 11:42
Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni, 179cm magasság 82cm belső lábhossz. A kérdés pedig hogy Giant Toughroad SLR GX M-es vagy M/L-es méret lenne inkább ideális? Sajnos az élő teszt nem opció
https://www.giant-bi...ghroad-slr-gx-1
Kb azon múlik, hogy mennyire szeretnél kiegyenesedni rajta. Ha országútiról ülsz át akkor inkább az M javasolt, ha montiról akkor az M/L.
A sebesség mindent megold.
#11
Posted 2019. January 23. - 19:47
Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni, 179cm magasság 82cm belső lábhossz. A kérdés pedig hogy Giant Toughroad SLR GX M-es vagy M/L-es méret lenne inkább ideális? Sajnos az élő teszt nem opció
https://www.giant-bi...ghroad-slr-gx-1
M-et tippelnék, de kérdezd meg a boltot, ahonnan veszed.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#12
Posted 2019. January 23. - 17:58
https://www.giant-bi...ghroad-slr-gx-1
#13
Posted 2016. December 06. - 18:03
#14
Posted 2016. December 05. - 21:58
Köszönöm szépen. Pontosan ,hogy kellene mérni ezt a vázméretet ? Mert egyik boltban nyeregvázcső tetejét mérik a másik boltban meg a felső cső közép vonaláig mérnek.
Bocsi az amatőr kérdésekért csak nem akarok rossz bringát venni.
Felsőcső tétejéig. Vízszintes felsőcső 52-53 cm legyen.
#15
Posted 2016. December 05. - 07:38
52-54-est nézz kezdésnek.
Köszönöm szépen. Pontosan ,hogy kellene mérni ezt a vázméretet ? Mert egyik boltban nyeregvázcső tetejét mérik a másik boltban meg a felső cső közép vonaláig mérnek.
Bocsi az amatőr kérdésekért csak nem akarok rossz bringát venni.
#16
Posted 2016. December 04. - 23:51
Sziasztok szép estét. Országúti bringa vásárláshoz szeretnék tánácsot kérni 173cm magas Belső lábhossz mérésnél ugye van a könyves módszer. Azt milyen erővel kell felhúzni ? Ha csak simán nekiér a nemesebbik résznek akkor 80cm az átlépésim. Ha erőteljesebben nekinyomom akkor 84cm . Vázméret szempontjából ez a 4cm nem mindegy. Ha 80cm akkor több bringából s méretű kellene. Ha 84 akkor már M.Hobby bringázásra lenne a gép. Nem versenyzésre.
Köszönöm a tanácsokat.
52-54-est nézz kezdésnek.
#17
Posted 2016. December 04. - 22:44
Sziasztok szép estét. Országúti bringa vásárláshoz szeretnék tánácsot kérni 173cm magas Belső lábhossz mérésnél ugye van a könyves módszer. Azt milyen erővel kell felhúzni ? Ha csak simán nekiér a nemesebbik résznek akkor 80cm az átlépésim. Ha erőteljesebben nekinyomom akkor 84cm . Vázméret szempontjából ez a 4cm nem mindegy. Ha 80cm akkor több bringából s méretű kellene. Ha 84 akkor már M.Hobby bringázásra lenne a gép. Nem versenyzésre.
Köszönöm a tanácsokat.
Edited by Sleek, 2016. December 04. - 22:47.
#18
Posted 2016. November 27. - 10:28
Szerintem a 29-est jóval nehezebb mozgásban tartani felfelé, mint a 26-ost. Számomra ez volt az egyetlen negatívum, amikor átültem 29-re. Hozzá kellet erősödni a nagy kerekes mászáshoz. Felfelé nincs lendület, amiben előnye lenne a nagy keréknek.
Kell a jó kerék 29-re, sajnos általában nehéz kerékkel adják a gyárak.
#19
Posted 2016. November 27. - 10:22
Köszi!
Tehát a 18 az egyértelműen nagy lenne?
17-es váz mellett rendben vannak a 29-es geometriák? Ha veszek egy bicajt, mindenképpen 29-est szeretnék a nagyobb kerékméret, jobb átgördülés és végső soron jobb mászás miatt...
Szerintem a 29-est jóval nehezebb mozgásban tartani felfelé, mint a 26-ost. Számomra ez volt az egyetlen negatívum, amikor átültem 29-re. Hozzá kellet erősödni a nagy kerekes mászáshoz. Felfelé nincs lendület, amiben előnye lenne a nagy keréknek.
#20
Posted 2016. November 10. - 19:14
Köszi!
Belső lábméret és a váz átlépési magassága között mennyi biztonsági tartalékot kell/érdemes hagyni? Illetve a vázgeometriában megadott
átlépési magasságban már benne van-e a biztonsági tartalék. (utálom beverni a golyóimat)
üdv
J.