Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

DT Swiss

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
66 hozzászólás a témában

#1
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Nagyon jók.

Verseny telók.

Ergo nagyon szerviz igényesek.

 

Neked ilyen van most Zoli?

Azt olvastam róluk, hogy viszonylag könnyű szerelni. Igaz ez?


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#2
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Nagyon jók.

Verseny telók.

Ergo nagyon szerviz igényesek.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Használ valaki DT Swiss telót?

Ha igen, milyenek a tapasztalatok?


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#4
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Találtam egy régi mtb-news.de-s összefoglalót a valamikori 2010-es DT villa újdonságokról, egészen érdekes: DT Swiss Ride Camp 2010 - Federgabel und Laufrad Neuheiten - MTB-News.de | IBC Mountainbike Forum
Van egy ilyen mondat: "In der Hand machen die Innenleben der Gabeln einen sehr hochwertigen Eindruck; alle Bauteile sind fein gefräst – Plastik sucht man vergebens." Ha jól értem, nem igazán van benne mûanyag alkatrész, szóval nem csoda, ha egész megbízhatóra sikeredett. Elég csinosak a fotók is, ahol a belbecs szintén jól látható, érdemes végig kattintgatni. DT Swiss Federgabeln7 - Fotoalbum auf MTB-News.de
Posted Image

#5
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Sziasztok!
Nagyon-nagyon köszi az infókat, mindenképp bíztató, amiket írtok! Azért is kérdeztem, mert az mtbr.com-on például alig-alig van vélemény a DT villákról, amit eddig összeszedtem infót ezekrõl, azt is csak pár német fórumon találtam. Most vagy nincs ezekkel szinte semmi probléma, hogy nincs miért panaszkodni róluk, vagy nem tudom. :-)
Szóval, rákattantam rendesen a témára. Mivel hosszabb távon a 140-et mozgó AM bicajt egy 120-at mozgó, Maraton/Trail vázasra akarom cserélni, egy ilyesfajta "downgrade" koncepció bontakozgat ki a fejemben. Az új bicajvásárlásról is lemondtam egyelõre, így elsõ körben egy új, UST-s kerékszettet szereztem be (ami gyorszárat+15QR-t is "tud", hamarosan megérkezik talán), aztán jönne a villa még az idén, és aztán jövõre jönne egy 120-at mozgó váz mindezekhez. (Hajtáslánc, fékek szerencsére rendben vannak most és megbízhatók is, viszonylag könnyûek is.) Így ami nekem - szigorúan elméleti síkon! - számításba jöhet DT villából, az az XMM 120 Single Shot, XMM 120 TwinShot 9QR vagy 15QR és az XMC 120 Twin Shot 9QR. Mivel a mostani vázam 1 1/8-as fejcsõvel szerelt, így ilyen villát szeretnék (plusz tapered verzióból csak a drágább Twin Shot létezik). De hogy ne legyen egyszerû a dolgom, a 2011-es vázak többsége már most tapered fejcsöves, szóval speciális átalakítót (szerencsére létezik pár) vagy kormánycsapágyat kell majd szerválnom a leendõ vázba, ha valami újabbat vennék. No de menjünk tovább! Ha a villákat nem csak elméleti síkon vizsgálom, hanem úgy, mit engedhetek meg magamnak, akkor sajnos "csak" az XMM 120 Single Shot (amibõl gyorszáras verzió van csak) marad - de bõven tökéletes lenne. :-) Szóval, ebben gondolkozom, láttam német rendelõs webshopban már egész tûrhetõ, (jobbféle) RS Reba-szintû áron.
Vázból meg, szeretném megvárni még a 2011-es modellek kiárusítását, akciózását, hátha ki sikeredik fognom valami jófélét, mint például ez. :-)

Egyébként (ha már szóba került) gyári DT videó a launch control-os villák szervízérõl: YouTube - ‪Service Video: DT Swiss Forks Launch Control (E)‬‏
Kész vagyok teljesen, ezek a svájciak úgy terveztek villát, hogy a szervízelhetõségre is gondoltak! :-)

#6
Sakic

Sakic

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

zscs

Köszi az infókat!
Nos, akkor ez az olaj-kérdés közel sem akkora, mint amekkora feneket kerítettem itt neki. ;-)
Kifejezetten tetszik ezekben a villákban, hogy ennyire egyszerû benne egy olajcsere. Megnéztem a videót a Single Shot/Twin Shot szervízrõl és a Launch Control-os szervízrõl egyaránt, és csak ámulok! (Fox Talas-szal hadd ne mondjam, mennyit szívtam/szívok, pedig elvileg profik szervizelik, de mégis, valahogy sosem bírják rendesen összerakni!)

Mennyi km-t tettél bele eddig és úgy összességében mik a tapasztalataid? (Jöhet ilyen infó mástól is, nagyon megköszönném!) Nem lenne rossz, ha bírná az évi 4-5000 terepezõs km-t és a bõven évi 100 km feletti mászást/lejtõzést, mondjuk úgy 3 évig - természetesen rendszeres szervízeléssel, intended use betartása mellett. :-)

1,5 éve van egy XMC 130-asom 15ös tengellyel kb 7000 kilcsivel. Brutálisan finoman mozog eddig egy villa sem tudta megközelíteni. Eddig szervizbe hordtam de lehet h ezután magam is meg tudom csinálni az olajcserét :) Bõven bírni fogja az évi 5000km-t, eddig egy hátrányát találtam, menetirányban nem túl merev(meg az ára). Másfél év alatt 3x voltam vele Ausztriában versenyezni,azon a terepen sem vallott szégyent. Megvetted már? Ha igen akkor a nehezén már túl vagy ezután szerintem csak örömöd lesz benne:)
(nem, nemvagyok DT marketinges:))
Speed has never killed anyone.
Suddenly becoming stationery, now thats the killer.

#7
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Én használtan vettem, de nem mai darab. Még az elõzõ széria kezdeti modelljeibõl lehet, mert 20-as átütõs tengelye van. Szerintem van benne már pár ezer kilóméter, meg egy kevés, amit én tettem bele :) Szerencsére tüchtig állapotban volt/van és belül sem volt semmilyen retek benne, amikor szétszedtük. Kb. majd év végén kell egy persely csere és mehet tovább a játék. A szervizelése egyszerû, mint a faék, nagyon nem lehet elrontani.
A mozgása nagyon finom, és kellõen merev az egész cucc. A launch control meg szvsz. a legjobb, amit útállításban kitaláltak.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#8
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Köszi az infókat!
Nos, akkor ez az olaj-kérdés közel sem akkora, mint amekkora feneket kerítettem itt neki. ;-)
Kifejezetten tetszik ezekben a villákban, hogy ennyire egyszerû benne egy olajcsere. Megnéztem a videót a Single Shot/Twin Shot szervízrõl és a Launch Control-os szervízrõl egyaránt, és csak ámulok! (Fox Talas-szal hadd ne mondjam, mennyit szívtam/szívok, pedig elvileg profik szervizelik, de mégis, valahogy sosem bírják rendesen összerakni!)

Mennyi km-t tettél bele eddig és úgy összességében mik a tapasztalataid? (Jöhet ilyen infó mástól is, nagyon megköszönném!) Nem lenne rossz, ha bírná az évi 4-5000 terepezõs km-t és a bõven évi 100 km feletti mászást/lejtõzést, mondjuk úgy 3 évig - természetesen rendszeres szervízeléssel, intended use betartása mellett. :-)

#9
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Nekem az EXC150-be 5-ös olajat raktunk, egy pici 2,5-tel hígítva (Motorex-et). A 7,5-tõl nagyon lassú lett hideg idõben.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#10
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
a 100k akarja a viszkozitást jelölni mPas-cal ban.

#11
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

hát így utána olvasva ez a supergliss K valami szerszámgép kenõ lötty.
Motorex - Oil of Switzerland - Industry


Ügyes találat, ez eddig elkerülte a figyelmemet! Valószínûleg ennek a Supergliss K olajtípusnak lehet egy verziója a 100K.
Közben közelebb kerültem a teljes igazsághoz: http://www.mtb-news....d.php?p=8415807
7,5W-nek felel meg, ezek szerint.

#12
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
hát így utána olvasva ez a supergliss K valami szerszámgép kenõ lötty.
Motorex - Oil of Switzerland - Industry

#13
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Sokmindent ajánlanak....és sokmindennel tökéletesen helyettesíthetõk ;)

#14
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
DT Swiss villák szervizeléséhez a gyártó Motorex Supergliss 100K-t ajánl. Természetesen idehaza nem lehet kapni és még külföldön is csak alig-alig... Ha lehetne kapni, nem gondolkoznék sokat, milyen legyen a köv. villám - a youtube-os videó alapján pofonegyszerûnek tûnik egy tisztítás + olajcsere. Alig-alig kell hozzá szerszám, olajon kívûl mindenem lenne hozzá (állvány is). (+1 .pdf)
Vajon ez a Supergliss 100K miben különbözhet a többi Motorex villaolajtól?

#15
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
az apróban van egy DT 80 XRC villa, ha valakit érdekel...
jó áron, jó állapotban :)
véfékes és post mountos tárcsafelfogatással.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#16
zotti

zotti

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

sehol sem találom, pedig átlapoztam a magazin honlapján a találatokat. egy giant reign-ben tesztelte 240es agyakra fûzött kerékszettel együtt. amennyire emlékszek, negatív véleményt nem írt róla. 90(?) kiló és enduro környezet. ha lenne fölösleges pénzmagom, én beruháznék.


Megprobalom majd eloturni, kosz.

#17
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

ez melyik teszt?


sehol sem találom, pedig átlapoztam a magazin honlapján a találatokat. egy giant reign-ben tesztelte 240es agyakra fûzött kerékszettel együtt. amennyire emlékszek, negatív véleményt nem írt róla. 90(?) kiló és enduro környezet. ha lenne fölösleges pénzmagom, én beruháznék.

#18
zotti

zotti

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

bár nem dt, de a 140es fox 203as tárcsával nem idegeskedik a 15ös megoldással. meg KgÁdám tesztje is elég meggyõzõ volt szerintem.


ez melyik teszt?

#19
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

sziasztok, az ujabb EXC/EXM-ek nem jonnek 20mm-es atutos verzioban, ugye? (150-es utnal en mar odzkodok a 15-os tengelytol, bar az elso egyam elvileg egyszeruen konvertalhato lenne)


bár nem dt, de a 140es fox 203as tárcsával nem idegeskedik a 15ös megoldással. meg KgÁdám tesztje is elég meggyõzõ volt szerintem.

#20
zotti

zotti

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
sziasztok, az ujabb EXC/EXM-ek nem jonnek 20mm-es atutos verzioban, ugye? (150-es utnal en mar odzkodok a 15-os tengelytol, bar az elso egyam elvileg egyszeruen konvertalhato lenne)