Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

DT Swiss

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
66 hozzászólás a témában

#1
ultio

ultio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.049 hozzászólás

Nagyon jók.

Verseny telók.

Ergo nagyon szerviz igényesek.

 

Neked ilyen van most Zoli?

Azt olvastam róluk, hogy viszonylag könnyű szerelni. Igaz ez?


Canyon Spectral AL 5.0 EX (2017)
rasti rusti

#2
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.004 hozzászólás

Nagyon jók.

Verseny telók.

Ergo nagyon szerviz igényesek.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3
ultio

ultio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.049 hozzászólás

Használ valaki DT Swiss telót?

Ha igen, milyenek a tapasztalatok?


Canyon Spectral AL 5.0 EX (2017)
rasti rusti

#4
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.504 hozzászólás
Találtam egy régi mtb-news.de-s összefoglalót a valamikori 2010-es DT villa újdonságokról, egészen érdekes: DT Swiss Ride Camp 2010 - Federgabel und Laufrad Neuheiten - MTB-News.de | IBC Mountainbike Forum
Van egy ilyen mondat: "In der Hand machen die Innenleben der Gabeln einen sehr hochwertigen Eindruck; alle Bauteile sind fein gefräst – Plastik sucht man vergebens." Ha jól értem, nem igazán van benne mûanyag alkatrész, szóval nem csoda, ha egész megbízhatóra sikeredett. Elég csinosak a fotók is, ahol a belbecs szintén jól látható, érdemes végig kattintgatni. DT Swiss Federgabeln7 - Fotoalbum auf MTB-News.de
Feltöltött kép

#5
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.504 hozzászólás
Sziasztok!
Nagyon-nagyon köszi az infókat, mindenképp bíztató, amiket írtok! Azért is kérdeztem, mert az mtbr.com-on például alig-alig van vélemény a DT villákról, amit eddig összeszedtem infót ezekrõl, azt is csak pár német fórumon találtam. Most vagy nincs ezekkel szinte semmi probléma, hogy nincs miért panaszkodni róluk, vagy nem tudom. :-)
Szóval, rákattantam rendesen a témára. Mivel hosszabb távon a 140-et mozgó AM bicajt egy 120-at mozgó, Maraton/Trail vázasra akarom cserélni, egy ilyesfajta "downgrade" koncepció bontakozgat ki a fejemben. Az új bicajvásárlásról is lemondtam egyelõre, így elsõ körben egy új, UST-s kerékszettet szereztem be (ami gyorszárat+15QR-t is "tud", hamarosan megérkezik talán), aztán jönne a villa még az idén, és aztán jövõre jönne egy 120-at mozgó váz mindezekhez. (Hajtáslánc, fékek szerencsére rendben vannak most és megbízhatók is, viszonylag könnyûek is.) Így ami nekem - szigorúan elméleti síkon! - számításba jöhet DT villából, az az XMM 120 Single Shot, XMM 120 TwinShot 9QR vagy 15QR és az XMC 120 Twin Shot 9QR. Mivel a mostani vázam 1 1/8-as fejcsõvel szerelt, így ilyen villát szeretnék (plusz tapered verzióból csak a drágább Twin Shot létezik). De hogy ne legyen egyszerû a dolgom, a 2011-es vázak többsége már most tapered fejcsöves, szóval speciális átalakítót (szerencsére létezik pár) vagy kormánycsapágyat kell majd szerválnom a leendõ vázba, ha valami újabbat vennék. No de menjünk tovább! Ha a villákat nem csak elméleti síkon vizsgálom, hanem úgy, mit engedhetek meg magamnak, akkor sajnos "csak" az XMM 120 Single Shot (amibõl gyorszáras verzió van csak) marad - de bõven tökéletes lenne. :-) Szóval, ebben gondolkozom, láttam német rendelõs webshopban már egész tûrhetõ, (jobbféle) RS Reba-szintû áron.
Vázból meg, szeretném megvárni még a 2011-es modellek kiárusítását, akciózását, hátha ki sikeredik fognom valami jófélét, mint például ez. :-)

Egyébként (ha már szóba került) gyári DT videó a launch control-os villák szervízérõl: YouTube - ‪Service Video: DT Swiss Forks Launch Control (E)‬‏
Kész vagyok teljesen, ezek a svájciak úgy terveztek villát, hogy a szervízelhetõségre is gondoltak! :-)

#6
Sakic

Sakic

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

zscs

Köszi az infókat!
Nos, akkor ez az olaj-kérdés közel sem akkora, mint amekkora feneket kerítettem itt neki. ;-)
Kifejezetten tetszik ezekben a villákban, hogy ennyire egyszerû benne egy olajcsere. Megnéztem a videót a Single Shot/Twin Shot szervízrõl és a Launch Control-os szervízrõl egyaránt, és csak ámulok! (Fox Talas-szal hadd ne mondjam, mennyit szívtam/szívok, pedig elvileg profik szervizelik, de mégis, valahogy sosem bírják rendesen összerakni!)

Mennyi km-t tettél bele eddig és úgy összességében mik a tapasztalataid? (Jöhet ilyen infó mástól is, nagyon megköszönném!) Nem lenne rossz, ha bírná az évi 4-5000 terepezõs km-t és a bõven évi 100 km feletti mászást/lejtõzést, mondjuk úgy 3 évig - természetesen rendszeres szervízeléssel, intended use betartása mellett. :-)

1,5 éve van egy XMC 130-asom 15ös tengellyel kb 7000 kilcsivel. Brutálisan finoman mozog eddig egy villa sem tudta megközelíteni. Eddig szervizbe hordtam de lehet h ezután magam is meg tudom csinálni az olajcserét :) Bõven bírni fogja az évi 5000km-t, eddig egy hátrányát találtam, menetirányban nem túl merev(meg az ára). Másfél év alatt 3x voltam vele Ausztriában versenyezni,azon a terepen sem vallott szégyent. Megvetted már? Ha igen akkor a nehezén már túl vagy ezután szerintem csak örömöd lesz benne:)
(nem, nemvagyok DT marketinges:))
Speed has never killed anyone.
Suddenly becoming stationery, now thats the killer.

#7
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Én használtan vettem, de nem mai darab. Még az elõzõ széria kezdeti modelljeibõl lehet, mert 20-as átütõs tengelye van. Szerintem van benne már pár ezer kilóméter, meg egy kevés, amit én tettem bele :) Szerencsére tüchtig állapotban volt/van és belül sem volt semmilyen retek benne, amikor szétszedtük. Kb. majd év végén kell egy persely csere és mehet tovább a játék. A szervizelése egyszerû, mint a faék, nagyon nem lehet elrontani.
A mozgása nagyon finom, és kellõen merev az egész cucc. A launch control meg szvsz. a legjobb, amit útállításban kitaláltak.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#8
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.504 hozzászólás
Köszi az infókat!
Nos, akkor ez az olaj-kérdés közel sem akkora, mint amekkora feneket kerítettem itt neki. ;-)
Kifejezetten tetszik ezekben a villákban, hogy ennyire egyszerû benne egy olajcsere. Megnéztem a videót a Single Shot/Twin Shot szervízrõl és a Launch Control-os szervízrõl egyaránt, és csak ámulok! (Fox Talas-szal hadd ne mondjam, mennyit szívtam/szívok, pedig elvileg profik szervizelik, de mégis, valahogy sosem bírják rendesen összerakni!)

Mennyi km-t tettél bele eddig és úgy összességében mik a tapasztalataid? (Jöhet ilyen infó mástól is, nagyon megköszönném!) Nem lenne rossz, ha bírná az évi 4-5000 terepezõs km-t és a bõven évi 100 km feletti mászást/lejtõzést, mondjuk úgy 3 évig - természetesen rendszeres szervízeléssel, intended use betartása mellett. :-)

#9
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Nekem az EXC150-be 5-ös olajat raktunk, egy pici 2,5-tel hígítva (Motorex-et). A 7,5-tõl nagyon lassú lett hideg idõben.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#10
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
a 100k akarja a viszkozitást jelölni mPas-cal ban.

#11
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.504 hozzászólás

hát így utána olvasva ez a supergliss K valami szerszámgép kenõ lötty.
Motorex - Oil of Switzerland - Industry


Ügyes találat, ez eddig elkerülte a figyelmemet! Valószínûleg ennek a Supergliss K olajtípusnak lehet egy verziója a 100K.
Közben közelebb kerültem a teljes igazsághoz: http://www.mtb-news....d.php?p=8415807
7,5W-nek felel meg, ezek szerint.

#12
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
hát így utána olvasva ez a supergliss K valami szerszámgép kenõ lötty.
Motorex - Oil of Switzerland - Industry

#13
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Sokmindent ajánlanak....és sokmindennel tökéletesen helyettesíthetõk ;)

#14
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.504 hozzászólás
DT Swiss villák szervizeléséhez a gyártó Motorex Supergliss 100K-t ajánl. Természetesen idehaza nem lehet kapni és még külföldön is csak alig-alig... Ha lehetne kapni, nem gondolkoznék sokat, milyen legyen a köv. villám - a youtube-os videó alapján pofonegyszerûnek tûnik egy tisztítás + olajcsere. Alig-alig kell hozzá szerszám, olajon kívûl mindenem lenne hozzá (állvány is). (+1 .pdf)
Vajon ez a Supergliss 100K miben különbözhet a többi Motorex villaolajtól?

#15
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
az apróban van egy DT 80 XRC villa, ha valakit érdekel...
jó áron, jó állapotban :)
véfékes és post mountos tárcsafelfogatással.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#16
zotti

zotti

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

sehol sem találom, pedig átlapoztam a magazin honlapján a találatokat. egy giant reign-ben tesztelte 240es agyakra fûzött kerékszettel együtt. amennyire emlékszek, negatív véleményt nem írt róla. 90(?) kiló és enduro környezet. ha lenne fölösleges pénzmagom, én beruháznék.


Megprobalom majd eloturni, kosz.

#17
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

ez melyik teszt?


sehol sem találom, pedig átlapoztam a magazin honlapján a találatokat. egy giant reign-ben tesztelte 240es agyakra fûzött kerékszettel együtt. amennyire emlékszek, negatív véleményt nem írt róla. 90(?) kiló és enduro környezet. ha lenne fölösleges pénzmagom, én beruháznék.

#18
zotti

zotti

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

bár nem dt, de a 140es fox 203as tárcsával nem idegeskedik a 15ös megoldással. meg KgÁdám tesztje is elég meggyõzõ volt szerintem.


ez melyik teszt?

#19
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

sziasztok, az ujabb EXC/EXM-ek nem jonnek 20mm-es atutos verzioban, ugye? (150-es utnal en mar odzkodok a 15-os tengelytol, bar az elso egyam elvileg egyszeruen konvertalhato lenne)


bár nem dt, de a 140es fox 203as tárcsával nem idegeskedik a 15ös megoldással. meg KgÁdám tesztje is elég meggyõzõ volt szerintem.

#20
zotti

zotti

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
sziasztok, az ujabb EXC/EXM-ek nem jonnek 20mm-es atutos verzioban, ugye? (150-es utnal en mar odzkodok a 15-os tengelytol, bar az elso egyam elvileg egyszeruen konvertalhato lenne)