Jóvanhátna....A Max speedje 53 volt...a többit inkább ne...
Akkor nem csak én röhögtem egy jót rajta úgy látom :-)
Jóvanhátna....A Max speedje 53 volt...a többit inkább ne...
Akkor nem csak én röhögtem egy jót rajta úgy látom :-)
Milán jól beszél, nekünk is tetszett, hogy nem átlagos. Nehéznek tényleg nehéz verseny volt, de minden jó, ha jó a vége.
Friss beszámolóm: http://www.fesus.hu/...-futamgyozelem/
Laci, jövőre menj középen vagy akár hosszún, mert jók az írásaid és akkor hosszabb szórakozást nyújtanának írásaid egy csomó embernek.
egy marék kép(link) ...
1. Kisbér Evo https://www.facebook...636840899809441
2. MTB Pict https://www.facebook...e=3&pnref=story
3/1. Milán https://www.facebook...281495832228834
3/2. Milán https://www.facebook...281644945547256
4/1. HZ Pict https://plus.google....983917051431569
4/2. HZ Pict https://plus.google....986401663692913
még ki csinált képeket?
mert viszonylag sokan kattintgattak
Így van,az valójában 40-es átlag volt a strava-ja szerint.De azon a részen egészen hátborzongató.
Akkor nem csak én röhögtem egy jót rajta úgy látom :-)
Így van,az valójában 40-es átlag volt a strava-ja szerint.De azon a részen egészen hátborzongató.
PS2. Barbi: "Hetvennel mentünk lefelé Mátrafüredig, szóval nagyon gyorsak a lefelék" - nem negyven akart az lenni?
...Örülök, hogy a legtöbb versenyen nem autópályával kell találkoznom. Addig jó egy pálya, amíg van benne kihívás, akár felfelé, akár lefelé, ha valakinek ez nem tetszik, akkor ő tévesztett pályát, nem a "pályaépítők", szervezők.
Milán jól beszél, nekünk is tetszett, hogy nem átlagos. Nehéznek tényleg nehéz verseny volt, de minden jó, ha jó a vége.
Friss beszámolóm: http://www.fesus.hu/...-futamgyozelem/
Valóban voltak nehezen észrevehető jelzések. Én is többedmagammal, 3x mentem a fekete X-nek...
Tényleg jól bevált dolog a földre lefektetett fehér szalag, azt messziről és szinte bármilyen tempóról kiszúrod és tuti nem akarsz arra menni, míg itt előfordult, hogy full tempóról bementem/tünk vagy 10m-t a rossz irányba, mikor integetett a fekete X.
Pályabírók is elvétve voltak, de az ilyen 90 fokos elkanyarodásoknál full tempóról, vagy fő ösvényről kis ösvényre térésnél egy sem. Amikor az útra ki kellett csattanni full tempóval és balra elfordulni, a pályabíró a beton közepén állt széttárt kezekkel, arrébb nem állt, kikerültem nehogy elüssem, majd megkérdeztem, hogy mégis merre; "ja, balra fel"... Ezek sok kisebb versenyen korrektül meg voltak idén oldva.
Mindegy nem zavar annyira, mert a pálya nagyon jó volt. Kő kő hátán, nehéz mászások, és fogjuk rá, nehéz lefelék. A gyógyintézet utáni dh kifejezetten tetszett, a lépcsőket meg észre sem vettem. Az első párat 1:1 átugrottam, a másikat is simán tudta szerintem mindenki abszolválni.
Örülök, hogy a legtöbb versenyen nem autópályával kell találkoznom. Addig jó egy pálya, amíg van benne kihívás, akár felfelé, akár lefelé, ha valakinek ez nem tetszik, akkor ő tévesztett pályát, nem a "pályaépítők", szervezők.
Lehangoló volt, hogy az út szélén ácsorgók milyen kevesen szurkoltak, külföldön az utolsó purdé vagy éppenséggel kutyasétáltató is mond legalább egy hajrát Ez különösen a sportolóktól esett rosszul.
LGee
Hello mindenki!
Hosszútáv sereghajtó (6h+) pár észrevétele:
- Szervezés: lehet, hogy csak én leszek hülyébb az évek során, de ez hosszú évek óta a legszarabbul kijelölt maraton, amin részt vettem. Ezen szerintem a megfelelő helyre telepített és aktívan integető szervezőkkel, no meg normális jelekkel segíteni lehetett volna. 5km plusz csúszott be, mert legalább öten túlszálltunk a Sástó felé vezető dózeren, mondjuk azon a ponton épp mi voltunk figyelmetlenek, még az útra is fel voltak fújva nyilak. A Kékes alatti hotel parkjában is intuitíven kellett megtalálni az utat, a lépcső meg a kapu előtt lehetett volna figyelmeztetés stb. El kellett volna szalagozni a rossz irányokat (a földre keresztben lefektetett szalag több helyen bevált már), a táblákat nem az út szélére, az árnyékba rakni stb. Egy idő után rájöttem, hogy a a sok lefele nyíl is a veszélyes szakaszra utal, nem pedig a meredekségre. Feltűnt-e nektek, hogy az idei sárgászöld szervezői pólót milyen nehéz volt észrevenni?
Nektek mi a tippetek, az utolsó 10 km-nél, ahol volt egy vízmosás-szerű rész technikás lejtő alján, majd onnan kifelé egy meredek mászás, benn a legalján dekkolt vagy 10-15 narancssárga pólós ember, azok mit csinálhattak ott? Arra gondolok, elsősegélyesek lehettek, kifejezetten veszélyes hely révén a bukásokra számítottak. A frissítők rendben voltak, bár több állomás is a napon volt.
- Pálya: én szeretem az ilyet, és meg is tudom csinálni, de szerintem kifejezetten durva volt pár hely a Top Maratonon megszokottakhoz képest, lehet, hogy valóban az XCO volt a standard ("jönnek az olimpikonjaink, legyen méltó a pálya"). Pár éve már rendszeresen járok külföldre, ott ilyen mennyiségű kockázatos rész szóba se jöhetne. Összességében elég fárasztó volt a sok kő, ideje lenne már tubelesst használni. Mindent egybevéve mégis egy határozott IGENt mondok a pályára, nem szabad elkényelmesedni, ez MTB! Az időjárásra nem lehetett panasz, mert nagyon kevés volt az árnyék nélküli rész, átlagosnak mondható folyadékpótlással mentem végig. A táj nagyon szép volt, főleg észak felé.
- Sporttársak: elszórt szemét alig volt az erdőben, ennek nagyon örülök, és maximális respect a hosszútávot fatbike-kal, illetve singlespeeddel teljesítőknek! Többek között azért is járok hosszú távra, mert nem jön be a tülekedés, ezzel nem is volt gondom. Viszont az érdekes volt, hogy a sípályáig egy bolyban tekert fel az eleje, legalább 50 ember. Jó látni az új tehetségeket a fiatalabbak között.
- Magamról: Jól frissítettem, alapvetően megint csak letúráztam a távot, de sikerült kimaxolni a teljesítményt magamhoz képest, csak az utolsó 15 km ment igen gyengén. Az időben a legutóbbit hoztam volna, ha nincs az a +5km. Idén alig ültem MTB-n, ennek ellenére egész jól ment, majdnem mindent kitekertem az oldschool 3x10-es rendszerrel. Tavaly még a 26er 120mm fullyval indultam maratonokon, de idén új elhatározásból mindenhol 29er merevvel megyek 100-as villával, 2.0"-os külsőkkel, és eddig bevált a dolog.
üdv
LGee
PS. terveztem a fekete karszalagot, de elfelejtettem
PS2. Barbi: "Hetvennel mentünk lefelé Mátrafüredig, szóval nagyon gyorsak a lefelék" - nem negyven akart az lenni?
LGee
Aki meg nem akarja egyáltalán terepen "kockáztatni az életét", ott van pl. a TOP másik három rövidtávja.
legútobb mikor bükkön voltam, ott a rövidtáv kb krosszbiciklit kívánt (kezdőknek is nyugodtan)
amúgy meg klasszikokat, nem teremsport...
értem én J. hogy tök dzsedi qrva jól menni felfelé, de az evolúció következő állomása hogy élvezed a lejtőket...
ja fiatal "első éves bringás" koromban én is szerettem volna ha csak felfelé van , nem azért, hanem mert tél volt és lefelé mindig fáztam....
Ugyanaz a sport...
Nem is kell betanulni. Bár pont a Mátra hosszún nagyjából tudom fejből az élvezetesebb lejtőket, de sajnos nem olyan hosszúak hogy ne lehetne megjegyezni. Egy dózeres/aszfaltos lejtőn meg mit kell betanulni?
Aki meg nem akarja egyáltalán terepen "kockáztatni az életét", ott van pl. a TOP másik három rövidtávja.
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
Atomhulladek módosította - 2016. augusztus 29. - 08:14
Ha nem elég 1, két kulacsot kell vinni. Vagy tapadni Kefére - neki 1 óra 32 perc elég volt a pályához. Ennyi időre elég 1 kulacs.
Azért a riói pályát ne hasonlítsuk ehhez. Ott még ha durva is, betanulható kb az egész. Egy ilyet nem tanulsz be. Nem lehet. Ott helyben oldod meg. Ha 30-cal mész neki akkor gyorsan, ha negyvennel akkor még gyorsabban. Ha nem akkor bukta, rosszabb esetben kórház.
Más kérdés, hogy ott profik által betanult dögnehéz pályáról beszélünk. Itt pedig amatőrök által megoldandó sok-sok apró helyzetről.
Felesleges hasonlítgatni.
Én akkor is azt mondom, hogy (a rövidnél biztosan) kicsit túltolták akik a pályát kijelölték...
De nem komolyan hasonlítjátok össze az olimpiát (vagy bármelyik világkupa versenyt) egy magyar maratonnal? Ami ráadásul más szakág.
Egyébként a szintkülönbségről annyit hogy Benkó és Parti ma játszva sz betűsre verte az egész hazai elitet. Kivéve azt a Kefét megint, de ők csak külföldön indulnak rövid távon
A pálya itt is jóval kövesebb volt mint tavaly, ezzel a legkövesebb az idei versenyek közt, és nem veszélytelen: Szalay Peti is kórházat látogatott utána, pedig ő megtanult biciklizni. A kijelöléssel szerintem semmi gond nem volt, egyszer volt egy jól elbújtatott ösvény jobbra fel, a folytatásnál ott volt az X de nem egyedül voltam aki túlrepesztett. Nagy technikai meglepetés nem volt, tetszenek az új részek (a kivett off camber singletrack az aszfaltról jobbra le még mindig hiányzik, a kalandpark feletti is), csak a több szint nem Azt sajnálom hogy a sípálya lefelét is kivették.
Óvatosabban mentem mint szokásos, semmi különös nem volt, csak görcs a végén A hőség nem segített, 33 fokot mértem napon. Amúgy élveztem, nekem tetszenek a köves lefelék, csak idén fárasztóbb volt mint máskor, főleg a hosszú sík részek voltak rázósak. Ide a 26-os hardtail nem ideális.
A riói pályáról láttál videót?
Csak meg ne ijedjen a kövek nagyságától.
https://www.youtube....h?v=oZ6JrAzaCUI
Na, az még tényleg hiányozna!
(Egyébként már feltalálták, hillclimb a neve, végig felfelé kell menni.)
"Aztán voltak 40cm széles vágatok a pályán keresztben, mindenféle jelölés nélkül, nem egy, nem kettő."
Azok vízelvezetők. Ha át nem is ugrod, felemeled az első kereket és már át is mentél rajta.
A riói pályáról láttál videót?
_Alex_ módosította - 2016. augusztus 28. - 22:55
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
Hát nekem ez a pálya tényleg drámai volt, és abból a szempontból igazi élménynek nevezhető, hogy akkor abban a pillanatban nem esett maradéktalanul jól.
Frusztráló volt, hogy hiába mentem fölfele magamhoz képest mint a veszedelem (elmúlt hetek edzéseinek hatása) és a Kékes tetejére már sokkal többen voltak mögöttem mint előttem, de annyira köves volt a pálya, hogy lefele egyszerűen nem tudtam értelmesen haladni és boldog-boldogtalan megelőzött mindenféle komolyabb erőkifejtés nélkül. A versenyzők épségének biztosítása érdekében fel lehetne végre találni valami olyan pályát, ahol sokkal többet kell felfele menni, mint lefelé (lent rajt, fent befutó). Nekem a lejtők néha bátorságpróbának tűntek, bár én technikában és technikában jóval hátrébb vagyok mint az átlag. A Kékes után nem sokkal már viccen kívül néha azon gondolkodtam, hogy nekem talán inkább az országúti szakág való, nem ez. Volt olyan sziklás lejtő, ahol inkább leszálltam a bicajról, jobb a békesség...
Aztán voltak 40cm széles vágatok a pályán keresztben, mindenféle jelölés nélkül, nem egy, nem kettő. Fahíd után volt egy szintén olyan 30-40cm-es mini-letörés, ami nem volt kijelölve és az ott ácsorgó szervező szintén nem hívta fel rá a figyelmet.
Az útvonaljelölés a Bükkön 100X jobb volt, mint itt, összesen 3X kanyarodtam többedmagammal rossz ösvényre, ami kifejezetten szopás, hiába vettük mindig szinte azonnal észre.
Szóval ocsmány egy pálya volt, lefele és nagyon sokszor felfele is. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne mennék el újra, mert mindent egybevéve nekem hatalmas élmény volt
J.
Hát igen....most kaptál egy kis ízelítőt a hegyibringázásból. :-) Megsértődsz ha azt mondom, ez a számodra köves pálya egy 10es skálán talán ha 3as volt ?
Egy bringás tömegrendezvényt nem küldenek rá egy nehéz pályára, mert akkor nagyon sokan tolnák és bedugulna az út.
De még sokat kell ezt gyakorolnod. Ezt bizony csak kint, a hegyekben lehet gyakorolni. És ott is nem sok helyen vannak ilyen jó kis köves részek.
A megoldás a következő: Próbálj meg csatlakozni bringás társaságokhoz, akik már régen űzik ezt az ipart ! Ők jól ismerik a hegyeket, sok új utat mutatnak majd neked és közben fogod látni (ha megvárnak ) a gyakorlottak technikáját. Ha kéred, el is mondják hogy kb mire figyelj oda, hogy oldj meg egy számodra (még!) neccesebb szituációt. Én is így kezdtem, nekem nagyon jól működött.
Sok sikert !
Sziasztok!
Nem tudom ki olvassa ezt vagy ki nem, de volt pár érdekesség Rövid távon amit közkincsé tennék.
Kezdeném azzal, hogy rövid távon semmiféle trikót meg bajnoki címet nem osztanak, így a verseny az a távja a minivel együtt megmarad egy tömegsport rendezvénynek. Ez érthető világos, de ha így van, csináljuk megy annak.
Ennek tekintetében az, hogy ezen a 32 36 kilométeren többet toltam (és a pályán többen panaszkodtak erre) a bringát mint az előző három topmaraton versenyen összesen kissé elvett a tömegsport rendezvény élvezeti értékéből. Okádéknál okádékabb, erdőirtő gépek által használhatatlanná tett utakon kőkupacokon kellett felverekedni magunkat.
De legalább többet kaptunk a kihívásból. Csak jó lett volna tudni. Az óra szerinti 31. kilométernél nulláztam a kulacsom tartalmát... a végére taplót köptem.
A 2. frissítő pont is jóval távolabb volt a rajttól mint a térképen/szintrajzon. Apróság, de rosszul esett.
Másik apróság, hogy néhol majdnem összenőtt szúrós/csalános bozóton kellett átvágni. (Nem, nem tévedtem el. )
Valóban sok jelöletlen meglepi volt az úton.
Sok kövön láttam élénk festékpöttyöt. Az tetszett. Csak 100-ból 95 gyors lejtőn, tiszta íven lévő kövön (sziklán) semmi sem volt. Persze nem lehet mindent kipöttyözni és hülyebiztossá tenni 36 km-t.
De mondjuk a rövid táv egyetlen komoly (kis pihenővel a közepén kettőnek tekinthető) DH-ja előtt nem sípolnak, jeleznek (én még a papírt se láttam, talán mert gyors volt előtte az ösvény) az kissé veszélyes. Ha nincsenek előttem páran akik fékeznek úgy elszállok mint a fecske.
Egyébként megint csak biztos én vagyok a puhány... de a DH második fele nem rövid távra való volt. U15-ös gyerekeknek meg viszonylag népes hobbista kocabringás tömegnek.
Persze a lejtő alján ott állt a lelkes kis srác és óbégatott hogy "jobbra az aszfalton". Köszi. Másfelé nem is tudtam volna, hála a jó jelölésnek.
A jelölés viszont tényleg jó volt.
A lelkes pályamunkásokról, vagy az útlezárásokról, ha egyáltalán van ilyen... még egy apróság. Nem tudom hogy keveredett oda, de tizenX kilométernél egy gyors (30+ km/h) kavicsos aszfaltos lejtőre lekanyarodva egyszer csak ott állt egy 5-ös BMW az út kb 70%-át tökéletesen elzárva, az egyik (feltehetően utas) pedig kiszállva ordibált nekünk, hogy óvatosan jöjjünk.
Az utolsó aszfaltos átkelésnél megkoronázták az egészet. Fentebb ahogy a park felé fordul a pálya megfogták az autókat és ott várakoztatták... volna. Tökéletes időzítéssel rámengedtek egy böszmenagy terepjárót. Nem esett jól egyszer csak kifordulni elé...
Jövőre azt hiszem ezen a pályán kihagyom a tekerést.
Jó éjt!
Sziasztok!