Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

XI. Mátra Maraton | Sástó

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2581 hozzászólás a témában

#121
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Még ha gyorsan menne, de nem teszi, ennél sokkal durvábbak is vannak a Tekergek művész úrtól :) Szerintem akkor sakkozz inkább, a bukás esélye ott elenyésző :)

 

Nem elsőéves bringás vagyok, korábban (2008-10 környéke) már viszonylag lazán, de montiztam.

Nem arról van szó, hogy nem élvezem általában a lejtőzést, hanem arról, hogy versenykörülmények között, amikor nyomnak hátulról nem igazán: A sebességet bőven kockázatosnak tartom.

 

Érdemes belenézni ebbe ezekbe a videókba:

Mátra 2015 27:30

Mátra 2015 43:20

 

Ilyen sebesség mellett egy bukás jó eséllyel kórház, de simán bele is lehet nyomorodni.

 

 


  • zeezoltano és Atomhulladek kedveli ezt

#122
vendég_milankopasz_*

vendég_milankopasz_*
  • vendég

Nem elsőéves bringás vagyok, korábban (2008-10 környéke) már viszonylag lazán, de montiztam.

Nem arról van szó, hogy nem élvezem általában a lejtőzést, hanem arról, hogy versenykörülmények között, amikor nyomnak hátulról nem igazán: A sebességet bőven kockázatosnak tartom.

 

Érdemes belenézni ebbe ezekbe a videókba:

Mátra 2015 27:30

Mátra 2015 43:20

 

Ilyen sebesség mellett egy bukás jó eséllyel kórház, de simán bele is lehet nyomorodni.

 

A videón láthatóhoz hasonló lejtőket pedig egy sima rekreációs vagy edzés jellegű tekerés alkalmával  tudom nagyon élvezni, de nem 40, hanem mondjuk 25Km/h sebesség mellett. Itt egy bukás után még jó eséllyel saját lábamon megyek haza. 

 

Lehet mondani, hogy "fejlesszem a technikámat", de attól a 40+Km/h még 40+Km/h, meg attól, hogy technikás vagyok még a kövek sem lesznek kevésbé kemények az ember teste meg csak egy rongybaba ekkora mozgási energia mellett. Bukás pedig előbb-utóbb lesz, ez nem tüköraszfalt, hanem sokkal kevésbé kiszámíthatóak a körülmények...

 

J.

 

Tökmindegy hanyad éves montis vagy, a technikát mindig fejleszteni kell, aki nem teszi, az gyakorlatilag folyamatos életveszélyben bringázik még egy egyenes úton is...

Pedig a videóban látott tempó még elég fütyi szint.

Lehet, hogy a kövek 40kmh-nál is kövek, csak ha megvan a technikád, akkor egy esetleges bukás esélye is már a töredékére csökken, ha pedig mégis esel, akkor nagyobb eséllyel esel "jól", sajnos meg kell tanulni esni. Azt pedig csak úgy lehet elérni, ha feszegetjük a határainkat és próbálunk kilépni a komfort zónánkból. Ezt mindenki meg tudja tenni egy általa jól ismert, kedvelt terepen, amit ha sokáig csinálsz később ismeretlen helyen is menni fog. 

Erős bárki lehet, de technika nélkül csak egy köteg izom vagy, amit nem tudsz használni. És lehet, hogy egy maraton felfelé lehet megnyerni, de lefelé simán el lehet veszíteni. Sokat számít, hogy egy technikás versenyző nem közvetlenül maga elé néz, hanem sokkal messzebb és teszed a bringát, döntöd, téped a kormányt, figyelsz a pedálállásra egy kanyarban, illetve figyeled az íveket az egyik kanyarban, hogy aztán a másikat még jobb íven tudd venni, közben a féktáv is rendben legyen... Komplex dolog ez, de tanulható! 

Ha pedig nem akar valaki ezen fejleszteni, akkor sincs gond, lehet indulni attól még versenyeken, csak akkor kategorizálja be magát a "túrázók" közé, akinek max. a saját maga legyőzése a cél és kész. Viszont ilyenkor nincs hápogás, hogy kinek mennyire volt nehéz a pálya, mert alapvetően oké, hogy az a cél, hogy mindenki teljesíteni tudja, de nem az ilyen indulóktól fejlődik a sportág magasabb szintre.


  • Chicken, mephisoft, zeezoltano és 3 további fórumtag kedveli ezt

#123
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Néhány nap pihenés és a kezdeti düh, idegesség elmúlása után én is leírom a véleményem.

Sohasem voltam még Mátra maratonon, mindig azt hallottam csak, hogy mennyire köves és nehéz a többi TOP maratonhoz képest. 
A verseny előtti napon elhangzott drámai jelző teljesen alaptalan volt. Kövesnek köves volt de nem életveszélyesen, és ugye mountain bike-ozunk.

Hosszú távon mentem, a Trophy óta alig tekertem, a célom az lett volna, hogy 6 óra alatt beérjek. 
Ez 7 percen múlt, csak magamnak köszönhetem, hogy nem sikerült.
Már rég cserélni, pótolni kellett volna a "tejet" a kerekeimben. A 42. és 44. km-nél is egy-egy lassú defekttel kellett megküzdenem (amiket simán megfogott volna a friss tej, annyira picik voltak). Mindenem meg volt a javításhoz (maxalami szett és CO2-es pumpa), de most használtam őket először így elég sok időt elvett a javítás majd az alig 1 bar nyomású külsővel a leereszkedés a következő ellenőrző pontig. 
A szinte végig köves pálya miatt nagyon elfáradtam. Felért másfél Trophy B távval.

A pálya a tipikus keréknyomos, fűvel benőtt részeket leszámítva tetszett. Kevés aszfalt párosult sok-sok egynyomtávos technikás résszel. 
A jelölés rossz volt: többször későn voltak jelölve az éles kanyarok, vagy nem volt X a kereszteződésben és másokkal együtt továbbhaladtam a rossz irányba. Több helyen volt személyzet, ahova nem kellett volna és még több helyen nem, ahol jól jött volna. A pálya nehézsége miatt végig koncentrálni kellett az útra, nincs sok idő a fejet forgatni a kereszteződésekben.
Folyamatos 2 és 3 nyilas lefelék voltak jelölve (főleg a táv első felén), amik egyszerű, széles utak voltak néhány darab nagyobb kővel. 
Két veszélyesebb részt láttam az egész pályán. A meredek patakátkelős majd egyből mászós részt, és a Galyatető utáni nagyon köves rövid meredek szakaszt. Ezeken kívül talán egyik rész sem érdemelt több nyilas figyelmeztetést.

XC pályával meg kár az egészet összehasonlítani (főleg egy 100%-ban mesterséges rioi vacakkal, amibe beraknak 2*20 méter sziklakertet, hogy valami látnivaló és technika is legyen benne).  

Végig óvatosan mentem, egyáltalán nem ismerem a pályát és az erdő sötétsége sem segített a szintén sötét kövekkel. Nem akartam kockáztatni,  esést/sérülést összeszedni. 

A frissítők olyanok amilyenek, megszoktam már, hogy itthon magamat lássam el. Kóla viszont jól esett volna több frissítőn is (egy helyen adtak valamelyik vendégháznál).

A póló és a matricás szintrajz tetszett. 
 


  • mephisoft kedveli ezt

#124
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.086 hozzászólás

Barometrikus mérővel ki mennyi szintet mért középtávon? Azt hallottam, hogy versenyzők mérései alapján a pálya állítólag jóval több szintet tartalmazott (1800m+) mint ami a versenykiírásban szerepelt.

Azért, mert a többség telefonnal méri, és az 20-40% is csal.

 

 

Érdemes belenézni ebbe ezekbe a videókba:

Mátra 2015 27:30

Mátra 2015 43:20

 

Ilyen sebesség mellett egy bukás jó eséllyel kórház, de simán bele is lehet nyomorodni.

 

Ne menj gyorsabban, mint amit biztonságosnak ítélsz! Ilyen egyszerű.


_Alex_ módosította - 2016. augusztus 31. - 11:51

  • mephisoft kedveli ezt

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#125
Atomhulladek

Atomhulladek

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Csak a közép és hosszú távú pályát ismerem, de szerintem nagyon nehéz volt. Az összes követ ki kellett volna fújni jelölősprével. Az összeset. Nagyon zavart a por is, nem hiszem el hogy nem lehetett volna felporszívózni, vagy legalább felsöpörni a hosszú távot. A dh-k se olyan trailek voltak, mint a épített pályákon látok a YouTube-on, remélem jövőre ezt is pótolják. Egyébként is, aki nálam gyorsabban tud-mer lefelé menni, az balfax, mert nem is sejti milyen kemények lennének a kövek, ha ráesne. Az meg hogy nem az IPhone 7esemhez kalibrálták a hivatalos szinttérképet, a pofátlanság határa, mert én 1650m-re edzettem, és az 1700 kikészített. Ja, és volt egy csomó csalán meg szeder a pálya mellett, ami azokívül hogy nagyon veszélyes, hogy néz már ki!
  • Chicken, mephisoft, zeezoltano és 1 további fórumtag kedveli ezt

#126
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

1535 m

Nekem 1562.



#127
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 hozzászólás

1535 m

Hosszú is jóval több volt. 2400 felett volt a vége.



#128
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Barometrikus mérővel ki mennyi szintet mért középtávon? Azt hallottam, hogy versenyzők mérései alapján a pálya állítólag jóval több szintet tartalmazott (1800m+) mint ami a versenykiírásban szerepelt.

1535 m



#129
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Barometrikus mérővel ki mennyi szintet mért középtávon? Azt hallottam, hogy versenyzők mérései alapján a pálya állítólag jóval több szintet tartalmazott (1800m+) mint ami a versenykiírásban szerepelt.



#130
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Nem elsőéves bringás vagyok, korábban (2008-10 környéke) már viszonylag lazán, de montiztam.

Nem arról van szó, hogy nem élvezem általában a lejtőzést, hanem arról, hogy versenykörülmények között, amikor nyomnak hátulról nem igazán: A sebességet bőven kockázatosnak tartom.

 

Érdemes belenézni ebbe ezekbe a videókba:

Mátra 2015 27:30

Mátra 2015 43:20

 

Ilyen sebesség mellett egy bukás jó eséllyel kórház, de simán bele is lehet nyomorodni.

 

A videón láthatóhoz hasonló lejtőket pedig egy sima rekreációs vagy edzés jellegű tekerés alkalmával  tudom nagyon élvezni, de nem 40, hanem mondjuk 25Km/h sebesség mellett. Itt egy bukás után még jó eséllyel saját lábamon megyek haza. 

 

Lehet mondani, hogy "fejlesszem a technikámat", de attól a 40+Km/h még 40+Km/h, meg attól, hogy technikás vagyok még a kövek sem lesznek kevésbé kemények az ember teste meg csak egy rongybaba ekkora mozgási energia mellett. Bukás pedig előbb-utóbb lesz, ez nem tüköraszfalt, hanem sokkal kevésbé kiszámíthatóak a körülmények...

 

J.

 

 

legútobb mikor bükkön voltam, ott a rövidtáv kb krosszbiciklit kívánt (kezdőknek is nyugodtan)

 

amúgy meg klasszikokat, nem teremsport... :)

 

értem én J. hogy tök dzsedi qrva jól menni felfelé, de az evolúció következő állomása hogy élvezed a lejtőket... :)

 

ja fiatal "első éves bringás" koromban én is szerettem volna ha csak felfelé van , nem azért, hanem mert tél volt és lefelé mindig fáztam....



#131
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Hm, nekem a max 60 volt  :D (az egész versenyen  :P , alig hiszem hogy Barbinál gyorsabb voltam :))

 

Csak úgy összehasonlításképpen megkérdezem, hogy a Kékesről mennyivel jöttél le? Runtastic szerint néhol elértem a 30Km/h-t  :D



#132
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

BuZsónál elgurult a gyógyszer, egy keréken és félkézzel fel a Kékesre  :lol:

 

b7b3c5192d7890c5af7d0a1137601701fb3e880c


  • LGee és djbahool kedveli ezt

#133
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Azt én sem hiszem el hogy kivel hasonlítod össze magad.

 

Hát én se hiszem hogy azt hiszed hogy összehasonlítottam vele magam :blink: Szerintem nemrég írtam hogy ne hasonlítsuk már össze az olimpiát a magyar maratonokkal - vagy olimpikonokat amatőrökkel.



#134
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Igen Tekergek gyorsabb voltál, csak alapvető különbség hogy te ott is tudsz esni ahol más embernek eszébe sem jutna. Más dolog egy adott pillanatban gyorsnak lenni és megint más a fiuk közözött abszolult 5 .-nek vagy talán hetediknek beérni. Arról nem beszélve hogy a lányok előtt mennyivel ért be. Azt én sem hiszem el hogy kivel hasonlítod össze magad. Persze ha a sípályán lennél nála 15%-al gyorsabb akkor arra már azt hiszem jó páran mondanánk hogy ejha  ;)


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#135
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Nektek mi a tippetek, az utolsó 10 km-nél, ahol volt egy vízmosás-szerű rész technikás lejtő alján, majd onnan kifelé egy meredek mászás, benn a legalján dekkolt vagy 10-15 narancssárga pólós ember, azok mit csinálhattak ott? Arra gondolok, elsősegélyesek lehettek, kifejezetten veszélyes hely révén a bukásokra számítottak.


Ha jól emlékszem mentőmellény volt rajtuk. Az ilyen szakaszokon mindig lent vagy a legtetején csoportosulnak, nem itt ott a fák között elosztva hogy rögtön tudjanak segíteni, mert pár órát végigállni egyedül nem lehet (vagy röhögni azokon akik zakóznak ;)).
 

"jönnek az olimpikonjaink, legyen méltó a pálya"

 
Nem tudom hosszú távon mi volt még benne ami nincs a középen, de abból indulhatunk ki hogy aki elindul a hosszú távon az bevállalja, illetve tudja hogy mit csinál. Középen a patak előtti DH régóta benne van, a másik veszélyes lefelét (vége felé tákolt fahíd alatt át a beton/korlátos hídig) lerövidítették, az ezáltal jóval könnyebb lett, a harmadik technikásabbnak nevezhető rész a kis-híd-nagy-kövekkel elötti gyökeres baloldalra lejtő rész is már régóta benne van. Sehol se nevezném technikai/váratlanság szempontjából veszélyesnek a pályát, csak a kövesedés miatt sodrósabb lett olyan helyeken ahol sebességgel mész.
 

Pár éve már rendszeresen járok külföldre, ott ilyen mennyiségű kockázatos rész szóba se jöhetne.


Salzkammergut E távon is voltak szép technikás gyökeres/sodrós/oldalra lejtős meredek/nagy betonvályús részek, pedig az nem a profi kategória.
 

Összességében elég fárasztó volt a sok kő, ideje lenne már tubelesst használni.


Valamikor ezt mindenki be fogja látni :) Elől hátul a normálisnál is alacsonyabb nyomáson mentem (1,6 -> 1,5 bar) mert tudtam milyen lesz, el se akarom képzelni milyen szenvedés lehet 3,5-en ha nekem még 2 körül is letört 2 kulacstartó.
 

majdnem mindent kitekertem az oldschool 3x10-es rendszerrel.


Az arra is jó hogy lefelé is eltekerj a divatos 1 tányérosok mellett, hiába van hátul 10 foga :)
 

Amikor az útra ki kellett csattanni full tempóval és balra elfordulni, a pályabíró a beton közepén állt széttárt kezekkel, arrébb nem állt, kikerültem nehogy elüssem, majd megkérdeztem, hogy mégis merre; "ja, balra fel"... Ezek sok kisebb versenyen korrektül meg voltak idén oldva.


Az a kanyar mindig ilyen, párszor én is majdnem elütöttem ott a pályabírót/fényképészt :)
 

Jóvanhátna....A Max speedje 53 volt...a többit inkább ne...


Hm, nekem a max 60 volt  :D (az egész versenyen  :P , alig hiszem hogy Barbinál gyorsabb voltam :))



#136
vendég_milankopasz_*

vendég_milankopasz_*
  • vendég

Hát még milyen kiábrándító volt az, hogy a szombati gyerekverseny eredményhirdetését kb. 3x annyian nézték meg, mint a vasárnapi Magyar Bajnokságét! :(

 

És az sem volt kevésbé kiábrándító, hogy a gyerekverseny eredményhirdetését első nekifutásra 3/3 arányban rontották el.

Ettől függetlenül egyetértek, még úgyis, hogy mi is csak a parkolóból hallgattuk, de sürgetett az idő.



#137
Nutrixxion

Nutrixxion

    fórumtag

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás

Lehangoló volt, hogy az út szélén ácsorgók milyen kevesen szurkoltak, külföldön az utolsó purdé vagy éppenséggel kutyasétáltató is mond legalább egy hajrát :( Ez különösen a sportolóktól esett rosszul.

Hát még milyen kiábrándító volt az, hogy a szombati gyerekverseny eredményhirdetését kb. 3x annyian nézték meg, mint a vasárnapi Magyar Bajnokságét! :(
Akinek nem inge ne vegye magára, de mit várunk a hazai kerékpársport elfogadása terén, ha még az itt indulók nagy része sem tiszteli meg egy órával az életéből azokat a sporttársait, akik a fél életüket erre feltéve, hosszú éveket folyamatosan átdolgozva, felállhatnak a dobogóra.

Mindkét nap fotóztunk, a teljes, 2000 képből álló anyag a matramaraton.hu -ra kerültek fel.

 

Gyermekverseny: 

2016-mm-szombat_314.jpg 

 

Magyar Bajnokság: 2016-mm-eredmenyh-vas_013.jpg



#138
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.086 hozzászólás

Milán jól beszél, nekünk is tetszett, hogy nem átlagos. Nehéznek tényleg nehéz verseny volt, de minden jó, ha jó a vége.

 

Friss beszámolóm: http://www.fesus.hu/...-futamgyozelem/

"Képzeld, a rajt utáni hosszú és gyors (55 Km/h) aszfaltos lefelé utolsó kanyarjaiban hirtelen egy ismeretlen spori előzött meg (legelöl voltam), érezhetően agresszíven. Engem tényleg nem zavart, kockáztass csak haver! Olyan srácnak tűnt, aki egy fél perc „világhírért” („Én vezetem a rövid abszolútat lefelé!”) hajlandó felesleges kockázatot vállani. Pocsékul kanyarodott, megcsúszott a sodrós, kavicsos aszfalton és vagy fél métert csúszott keresztbe a hátsó kereke, de valahogy megfogta. A belső ívről, fél szemmel figyeltem, elesik-e, vagy nem. Persze kisodródott legszélre és azonnal rájött, hogy nem azért fordulunk kicsit óvatosabban a kavicson, mert általában véve fosorintunk a kanyarokban, hanem mert baromira nem az első 5 km-es lefelé aszfalton fog eldőlni ez a verseny…"

Utána meg jól megmondja, hogy milyen sz@r volt a pálya, meg a jelölés. Abba a kanyarba tuti kellett volna egy halálfejes tábla, de minimum egy tripla nyíl!


  • Nutrixxion kedveli ezt

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#139
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Középtávon mentem, immár talán ötödjére. 10 nappal ezelőtt bejártam a pályát, így az új részeket is ismertem, nem tévedtem el sehol – de csak azértmert már jól ismertem a pályát, szerintem is gyenge volt a jelölés pár helyen.

 

Szerintem egyetlen igazán veszélyes hely volt a pályán: kb. 10km-rel a vége előtt, a kis patakban végződő, majd onnan bal kanyar után meredek mászásban folytatódó rövid, sziklás DH rész - nem véletlenül voltak ott a mentősök. 

 

Szerintem a közép és hosszú távon a korábbi években a Kékesről hoszzú lefelé száguldáson az Adrenalin park felé több defekt volt, mint idén, az idei lefelé ugyan még kövesebb, de a nagyobb meredekség miatt alacsonyabb sebességre kényszerített. Mindenütt másutt pedig szerintem pont ugyanannyi kő volt, mint a korábbi években. 

 

A még nálam is kezdőbbeknek: én szuperbéna és szuperbeszari vagyok, de azért fejlődök, évről évre egyre gyorsabban és bátrabban teljesítem ezt a pályát is. Mármint a lefeléket :) Gyakorolni kell, ennyi az egész. Illetve olyan sebességgel kell menni, hogy minden váratlan helyzetre tudj reagálni, és akkor nem lehet baj.

 

A gyakorláson túl még egy dolog lehet nagy segítség: a jól beállított guminyomás. Ha túl kemény, akkor úgy a köves részek tényleg nagyon durvák, ráznak, dobálnak. Volt olyan versenytársunk, aki – nehogy defektet kapjon – 3.5 bar nyomáson ment. Na az úgy tényleg szörnyű lehet. A szükséges nyomás nyilván sokmindentől függ (testsúly, gumi-szélesség, sebesség), de egy belső nélküli rendszerrel hátul 2 bar szinte mindenkinek szinte mindenhez bőven elég. Idén hátul 1.7-tel mentem - egész más érzés volt így a lefelé száguldás, sokkal bátrabb lettem. (A fent hivatkozott DH részen persze a guminyomás tök mindegy, ott leszálltam.) 

 

Egyébként pont a Galyatető utáni első, közepesen meredek és kicsit technikás, de lendületes lefelén előzött meg Parti Andris. Mit mondjak, az egy élmény volt. Előzött már Blazsó Marci, Szilárd, de ahogy Andris elzúgott, olyat még nem éltem át. Inspiratív volt :)



#140
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

A profik mivel szoktak esemény után defektmentesíteni?

 

Ha kő vágja ki, és túl nagy a hasadás a folyadéknak, akkor szerintem ez a megoldás: https://youtu.be/MkoFPVKOW6U?t=113 Ugyanerről képek is.