A hegyibringások.Akkor ugy mondom, hogy az uccsó lejtõ végén? a kis fehíd meg a kidõlt fáj bújócska után....ahol balra kanyarodott fel a mezõny.
Jelentkezz be Regisztrálj
XI. Mátra Maraton | Sástó
#881
Posted 2011. August 31. - 19:10
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#882
Posted 2011. August 31. - 19:06
Ezek után átmentél keresztben az aszfalton, az épített híddal folytatva, majd egy egész meredek egynyomos lefelé következett. Na ennek a végén fotóztam én. Ez volt egyébként az utolsó egynyomos lefelé a pályán.Akkor ugy mondom, hogy az uccsó lejtõ végén? a kis fehíd meg a kidõlt fáj bújócska után....ahol balra kanyarodott fel a mezõny.
#883
Posted 2011. August 31. - 18:44
#884
Posted 2011. August 31. - 18:14
A pálya végén a lejtõ aljában ki fényképezett?
A pálya végén csak emelkedõ volt. Én is csináltam ott sok képet a korlát mellett.
A szívatós utolsó, kikaparós emelkedõn pedig KeZso kattogtatott.
#885
Posted 2011. August 31. - 17:55
Tudomásom szerint elsõsorban a közepes lányokat nem küldték rá, miután az átvonuló mezõny alóla elment! A hosszûsokat mind ráküldték! (Szerintem rájöttek hogy a mezõny egy jó része nem tud azzal a híddal megküzdeni, mert para, tudom jönnek a kõarcok hogy nem az, de én mondjuk minden mesterségessen épített szutyoktól parázok, és nem szeretem!)
Szombaton jártunk arra 3-ból 3 lány lement rajta. 2-en röviden indultak, a 3.-at meg nem ismerem.
#886
Posted 2011. August 31. - 16:29
Tudomásom szerint elsõsorban a közepes lányokat nem küldték rá, miután az átvonuló mezõny alóla elment! A hosszûsokat mind ráküldték! (Szerintem rájöttek hogy a mezõny egy jó része nem tud azzal a híddal megküzdeni, mert para, tudom jönnek a kõarcok hogy nem az, de én mondjuk minden mesterségessen épített szutyoktól parázok, és nem szeretem!)
Van egy olyan erzesem, hogy most en leszek az ellenseg a szemedben...
A mezonyben rengetegfele bringas tudasu ember van, nem tudsz mindenkinek megfelelo nehezsegu palyat epiteni. En orulni szoktam, amikor mar vegre van egy kis technikas resz egy maratoni palyan.
A rendezvenyt annak ellenere, hogy mar tomegsport rendezvenykent mukodik, meg mindig VERSENYnek hivjak, magyarul elsosorban verseny, masodsorban lesz tura. Olyan palya kell, amin van ertelme MTB versenyt rendezni, es ebbe szerintem beletartozik, hogy kell hozza valamennyi technikai tudas. A gond akkor van, amikor valaki nulla, vagy keves tapasztalattal indul el egy VERSENYen. De ez miert a szervezok hibaja? Nem itt kell megtanulni biciklizni. Arra ott vannak a hetkoznapi es a hetvegi laza tekereszesek. Ha lazabb terepre vagyik valaki, akkor ott vannak a teljesitmenyturak. A hangulat ott is megvan, max. kisebb a folhajtas ami nagyon sokszor hatranya is a versenyeknek.
En ugy erzem, a palya nehezseget nem a leggyengebbekhez kell valasztani...
Hozzatennem, hogy annak ellenere, hogy egyesuletben tekerek, nem vagyok versenyzo, es nem is tudok kulonosebben jol menni lefele sem (persze ahogy mar elore gondoltad a hid sem okozott semmi gondot).
#887
Posted 2011. August 31. - 16:27
Rajtszám szerint is van fotókeresés!
Remélem ezzel letudtuk?!
Fotógaléria - kerekparinfo.hu
Szia Zerge!
Látom nem sikerült megérteni a lényeget, de nem baj.
További sikereket kívánok.
Vinczeffy Zsolt "Zerge"
EDZESTERVEM.HU
MINDEN LÉPÉSSEL ERÕSEBB
#888
Posted 2011. August 31. - 15:38
Meredeknek tûnik, de szárazon nagyon jól tapad, szinte meg lehet rajta állni. Nekem is furcsa, mert évente max egyszer megyek ilyen hídon, de tudom, hogy le tudok rajta menni, így belenyomom a bringát, aztán útközben érzem, hogy kell-e fék.Tudomásom szerint elsõsorban a közepes lányokat nem küldték rá, miután az átvonuló mezõny alóla elment! A hosszûsokat mind ráküldték! (Szerintem rájöttek hogy a mezõny egy jó része nem tud azzal a híddal megküzdeni, mert para, tudom jönnek a kõarcok hogy nem az, de én mondjuk minden mesterségessen épített szutyoktól parázok, és nem szeretem!)
A sebesség mindent megold.
#889
Posted 2011. August 31. - 14:54
Ami még eszembe jutott. Elég érdekes volt, hogy a cél elõtt pár km-rel az épített hídra nekem fel kellett mennem, az elõttem haladó középtávosoknak meg nem. Diszkrimináció.
Tudomásom szerint elsõsorban a közepes lányokat nem küldték rá, miután az átvonuló mezõny alóla elment! A hosszûsokat mind ráküldték! (Szerintem rájöttek hogy a mezõny egy jó része nem tud azzal a híddal megküzdeni, mert para, tudom jönnek a kõarcok hogy nem az, de én mondjuk minden mesterségessen épített szutyoktól parázok, és nem szeretem!)
#890
Posted 2011. August 31. - 13:40
#891
Posted 2011. August 31. - 13:37
A sebesség mindent megold.
#892
Posted 2011. August 31. - 10:34
#893
Posted 2011. August 31. - 09:47
Köszönöm az építõ kritikát, ma ülünk össze ezeket átbeszélni. Sajnos sok minden nem rajtunk múlt (nyílak mérete, színe), de sok mindent másra oda kell még figyelnünk.
Szia Zerge,
A szervezés és a ráncfelvarrás valóban használt a pályának! Szervezés és minden egyéb ott volt a szeren, a jelöléssel kapcsolatosan én is adék infót:
A szalag mellõzése valóban megoldható és kivitelezhetõ is. Ezt több nagy maratonon alkalmazzák. Viszont abban a formában ahogy a Mátrán volt nem követhetõ maradéktalanúl a jelölés. Legalább is versenytempóban helyezésért hajtva nem sikerült, pedig ismerem a pályát és sok helyen emlékezetbõl kellett menni emiatt.
Igazából szerintem az volt a gond, hogy nagyon gyors-poros-nyomvályús volt a pálya, és emiatt sok figyelmet kellett fordítani a helyeztkedésre. A jelölések, irányváltás jelzések pedig késõn voltak kirakva ehhez a tempóhoz.
- Sokszor nagyon rossz helyre, bokorba, lombokra. Vagy nem kézenfekvõ irányba, és a kanyar kimeneti ívére helyezve.
- A nyilak (vagy X-ek) színe fekete volt, a laminált lap színe halványkék jellegû vagy fehéres. Porban nem valami feltûnõ
- Mátraszentimrén a játszótéren szerintem felfedezhetetlen volt a jelölés, Bagolyirtás után Mátraszentimréig 4db nyilat láttam, ebbõl egy az aszfaltra festve. Sokszor kiesett a keresgetés vagy bizonytalanság miatt az ember a tempóból. (persze lehet, hogy leszedték).
Maga az elv rendben van és mûködõképes lenne, én annyit javasolnék, hogy a kanyarok elõtt, irányváltásnál jóval elõbb legyen jelezve a várható kanyarodás iránya.
Ne fára-bokorra legyen téve a nyíl. Sokkal feltûnõbb ha egy vagy 2db karóra van erõsítve az a feltûnõ színû nyíl (mondjuk mint a segítõk pólója)
Ausztriában és Svájcban is így jelölik a maratonok többségét. Vagy a nyil vagy a háttér legalább feltûnõ színû és nagyon nagy. Kb A3 méretõ a nagysebességû kanyaroknál vagy veszélyes lefeléknél, A4-s a normál tempójúnál vagy felfelé. (a karózás biztos, hogy több munka, de kifizetõdõ)
(otthonról csatolok majd képeket, most dolgozom)
Tehát jó irányú az elmozdulás, csak ici-pici finomítások kellenek.
üdb Bálint
Vinczeffy Zsolt "Zerge"
EDZESTERVEM.HU
MINDEN LÉPÉSSEL ERÕSEBB
#894
Posted 2011. August 31. - 01:34
Emlékszem, felfelé mindig elmentél egy kicsit, lefelé meg én elõztelek vissza, aztán a hosszabb meredek emelkedõ aljában beszorult a láncom és pár percet szerelnem kellett. Késõbb téged is láttalak szerelni.Dynamo-n Balázs Úr elõtt voltam, de meg kellett állnom láncot igazítani..
Értem.Most szombaton aludtam 4 órát, de nem keresek kifogást.
Nem hajtottam olyan intenzíven, ennyi az egész.
A sebesség mindent megold.
#895
Posted 2011. August 30. - 19:04
itt meg 25 perc hátránnyal jössz be mögöttem?
Dynamo-n Balázs Úr elõtt voltam, de meg kellett állnom láncot igazítani.
Most szombaton aludtam 4 órát, de nem keresek kifogást.
Nem hajtottam olyan intenzíven, ennyi az egész.
Race, no Rest!
#896
Posted 2011. August 30. - 16:07
Szia Jani!
A befutás keveredését tényleg meg kell oldani, de ezt egy új pályával tudjuk csak. Itatópont 10:00-ra mindenhol készen állt, tehát amikor a hosszútáv felért kékesre állt mind a 8 frissítõ.
Az irányítók kérdése nem egyszerû, meg kell oldanunk másképp, mi is csekkoltuk õket verseny alatt.
A pályajelölés új volt sztem mindenki számára, nem volt szallag, helyette 4x annyi tábla és nyilak. Persze egy tábla hiány is elég az eltévedéshez.
Szia Zerge,
A szervezés és a ráncfelvarrás valóban használt a pályának! Szervezés és minden egyéb ott volt a szeren, a jelöléssel kapcsolatosan én is adék infót:
A szalag mellõzése valóban megoldható és kivitelezhetõ is. Ezt több nagy maratonon alkalmazzák. Viszont abban a formában ahogy a Mátrán volt nem követhetõ maradéktalanúl a jelölés. Legalább is versenytempóban helyezésért hajtva nem sikerült, pedig ismerem a pályát és sok helyen emlékezetbõl kellett menni emiatt.
Igazából szerintem az volt a gond, hogy nagyon gyors-poros-nyomvályús volt a pálya, és emiatt sok figyelmet kellett fordítani a helyeztkedésre. A jelölések, irányváltás jelzések pedig késõn voltak kirakva ehhez a tempóhoz.
- Sokszor nagyon rossz helyre, bokorba, lombokra. Vagy nem kézenfekvõ irányba, és a kanyar kimeneti ívére helyezve.
- A nyilak (vagy X-ek) színe fekete volt, a laminált lap színe halványkék jellegû vagy fehéres. Porban nem valami feltûnõ
- Mátraszentimrén a játszótéren szerintem felfedezhetetlen volt a jelölés, Bagolyirtás után Mátraszentimréig 4db nyilat láttam, ebbõl egy az aszfaltra festve. Sokszor kiesett a keresgetés vagy bizonytalanság miatt az ember a tempóból. (persze lehet, hogy leszedték).
Maga az elv rendben van és mûködõképes lenne, én annyit javasolnék, hogy a kanyarok elõtt, irányváltásnál jóval elõbb legyen jelezve a várható kanyarodás iránya.
Ne fára-bokorra legyen téve a nyíl. Sokkal feltûnõbb ha egy vagy 2db karóra van erõsítve az a feltûnõ színû nyíl (mondjuk mint a segítõk pólója)
Ausztriában és Svájcban is így jelölik a maratonok többségét. Vagy a nyil vagy a háttér legalább feltûnõ színû és nagyon nagy. Kb A3 méretõ a nagysebességû kanyaroknál vagy veszélyes lefeléknél, A4-s a normál tempójúnál vagy felfelé. (a karózás biztos, hogy több munka, de kifizetõdõ)
(otthonról csatolok majd képeket, most dolgozom)
Tehát jó irányú az elmozdulás, csak ici-pici finomítások kellenek.
üdb Bálint
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#897
Posted 2011. August 30. - 15:40
Köszönöm a szép képeket, jó párat találtam magamról!
Én nem siettem az elején sem, a hosszú lejtõ után voltam 70. kb., a célban meg 44.
Beszámolóm, röviden:
Index Fórum
Azt mondd meg nekem, hogy hogy van az, hogy dynamo maratonon folyamatosan küzdenem kellett veled itt meg 25 perc hátránnyal jössz be mögöttem?
A sebesség mindent megold.
#898
Posted 2011. August 30. - 15:20
Én nem siettem az elején sem, a hosszú lejtõ után voltam 70. kb., a célban meg 44.
Beszámolóm, röviden:
Index Fórum
Race, no Rest!
#899
Posted 2011. August 30. - 15:12
Nem tudom melyik a jobb, hogy az aszfalt elején megnyomni az elsõ egy-két csoporttal, vagy sem. Ha nyomom, vajon a jobb boly miatt nyerek-e annyit idõben, mint amit az esetleges fáradással veszítek?
Nekem itt nem esik nehezemre felmenni az elejével (mondhatom azt is, hogy elég könnyedén megy), csak enyhén emelkedik, szembõl fúj a szél, elég nagy szélárnyék van és végig zónában vagyok vagy néha alatta (már tavaly is így volt). Szerintem csak éri meg elmenni velük, ha tényleg nem fáraszt, mert az az 1-2perc nem ér annyit, a sípályán bõven el tudod veszíteni, ha nem pihenten érsz oda.
A sebesség mindent megold.
#900
Posted 2011. August 30. - 14:39
Nem tudom melyik a jobb, hogy az aszfalt elején megnyomni az elsõ egy-két csoporttal, vagy sem. Ha nyomom, vajon a jobb boly miatt nyerek-e annyit idõben, mint amit az esetleges fáradással veszítek?A beszámolóm a versenyrõl: Márkus Jani kerékpáros blogja: Mátra Maraton - 2011.08.28.