Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

XI. Mátra Maraton | Sástó

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2526 hozzászólás a témában

#41
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 327 hozzászólás
  • LocationBudapest

Te vagy a hoszzú copfos sárga mezes kislány? :D

Nem egészen  :lol:

 

A copfos kislány volt szerintem miss "Köszönöm, hogy feltartottál !!" 

 

Van egy képem 30 kilométerrel későbbről, ahol megint mögöttem van.. 


j4ni módosította - 2016. szeptember 09. - 21:57


#42
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Ezt így elnézve az biztos, hogy egy kevésbé rutinos bringásnak egy nagy szopás volt végig... így azért már érthető hogy egyketten ki voltak akadva.


paarv módosította - 2016. szeptember 09. - 21:28

  • j4ni kedveli ezt

#43
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

15:10-nél előzöl le először :lol:

Majd még végignézem, de amennyit beletekertem, jó anyagnak tűnik!!

 

Te vagy a hoszzú copfos sárga mezes kislány? :D


  • j4ni és paarv kedveli ezt

#44
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 327 hozzászólás
  • LocationBudapest

 

15:10-nél előzöl le először :lol:

Majd még végignézem, de amennyit beletekertem, jó anyagnak tűnik!!



#45
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás


  • j4ni kedveli ezt

#46
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
  • LocationBudapest

Jó kis verseny volt, nekem bejött a sok kő, a változatosság a mászásban és a lefelék is. A gyökeres/köves felfeléken pedig végre egy kis technikát is be lehetett vetni és előzni amikor azok akik az aszfalton tudnak jól tekerni, terepen hirtelen kevésbé haladnak. Persze kellemetlen amikor ilyenkor a másikat feltartják.. Személy szerint teljesen kitiltanám az aszfaltot a monti versenyekről, de megértem hogy arra viszont jók hogy a mezőnyt szétszakítsák. Mégis szerintem abszurd amikor az első csúcsig a pálya nagy része aszfalton megy..

A jelölés nem volt az igazi szerintem sem. Ráadásul hanyagságból: fiatal kölykök akik semmi felelősséget nem éreznek és nem is értik a versenyző igényét, sebességét, ez nonszensz. Persze olcsó, de nem hatékony. Ráadásul volt olyan hely ahol előző években volt segítő aki mutatott jobbra fel a földútra és még fehér szalag is volt a földön, de most egyik sem, csak egy kis x az árnyékban, miközben jobbra fel valami szalag lóg a lombokban amit időnként nem látni a rikitó napsütésben. Érdekes ahogy egy ennyire fontos szempontot hanyagol egy "Top" Maraton. De legalább a közvéleménykutatáson ezt szóvá lehetett tenni, remélem nem csak én kaptam levelet hogy kikérjék a véleményem. Csak azt tartom aggasztónak hogy a kajától kezdve mindent megkérdeztek, de egy szóval sem kérdezték hogy hogy tetszett a pálya.. Pedig az ember azt hinné hogy talán az a legfontosabb. Hát nem fura?..

 

Érdekes egyébként látni hogy pont a Mátra kapcsán alakul ki egy ilyen eszmecsere hogy mi számít nehéznek, pedig ennél vannak kövesebb/technikásabb versenyek is, szerintem a Crosskovácsi vagy Bakonybél vagy Gerecse pld az, főleg amikor saras. Kicsit azt mutatja hogy talán nem is a pálya, a képességek, vagy a technika itt a hunyó.. Kár hogy sokan itt egymást kezdik vegzálni ahelyett hogy kicsit objektívebben néznék a dolgokat, vagy először magába nézne hogy amikor elkezdte, mennyire is volt ügyes. A kakaskodást lehetne a pályán, itt jobb lenne egymástól tanulni és nem fikázni, főleg olyanok akikről lehet hogy hamar kiderülne hogy csak a szájuk nagy.

 

Szerintem először a "nehézség" fogalmat illik tisztázni és rögtön kevesebb vélemény ütközne:

1. A pálya olyan könnyű vagy nehéz amilyennek a szervező választja és alakítja. Lehet olyan holt egyszerű mint a Bükk, vagy olyan technikás mint a Xkovácsi vagy a Mátra egyes részei vagy akár a Gerecse, Vértes vagy Bakony amikor esik az eső. A hegyek persze nagy részben meghatározzák hogy mi lehetséges (meg az erdészet mit enged) de alapvetően eléggé változatossá lehet tenni. A Bükknél pld nem teszik, ezért ilyen unalmas.

2. Független attól hogy milyen a pálya alakítása, az igazi nehézségét, kockázatot, kihívást, a szervező határozza meg avval, hogy mennyire készíti fel a versenyzőt a kihívásokra. Magyarul, ha nem mondom a gyereknek hogy éles a kés, garantáltan megvágja magát. Mivel ez nem XCO, így nem lehet végigjárni a pályát, betanulni a necces pontokat. Hivatalosan legalábbis, de eleve a távolság és benzinköltség miatt sem sokszor. Ezért a pálya kellemetlen meglepetései melyekhez jó technika kell (kivétel annak aki többször versenyez és emlékszik a kényes részletekre egy lefelén főleg) nagy mértékben a szervező odafigyelésén múlik, hogy helyesen jelöli e: mennyivel előtte, értelmezhető módon és jól láthatóan e. Egy olyan versenyen mint a Crosskovácsi, ahol szinte minden követ lefújnak, nagyon jó a jelölés és kilóméterenként jelzik a távot hogy lehessen készülni, itatópontokból is van elég és ott figyelmesen frissítenek így tényleg nem szárad ki az ember, egy ilyen versenyen sokkal biztonságosabb haladni, még ha technikailag nehezebb is. Aki itt bukik, sokszor sajnos tényleg túlvállalta magát vagy a képességein kellene még csiszolnia. Viszont számtalan olyan verseny van ahol a szervezők lesz*rják a helyes jelölést és nagy a bukás kockázata.

3. Tény hogy óriásiak a különbségek a versenyzők képességei között. Ezért is furcsa lenne elvárni hogy a pálya "nehézsége" legyen szabva egyes igényeknek: ami az egyiknek nehéz, a másiknak már lehet hogy unalmas. Az alapvető teljesítési különbség a versenyzés során nem a pályából adódik, hanem abból hogy ki mennyire tudja a határait feszegetni rajta. Ezt pedig MAGAD döntöd el! Egy Parti Andris lehet hogy 40-el robog le egy olyan részen ahol valaki 10-15-el mer menni és még le is száll időnként egy gyökérnél.. Kefe merevvázassal tolja ezerrel a KOM-okat olyan helyen ahol sok össztelós meg sem közelíti az idejét.. És evvel nincs is semmi gond, mert addig amíg mindenki a maga képességei szerint halad, a kockázat UGYANAKKORA. Vagyis, valakinél a bukáshatár 10 km/óránál van, másnál 45 km/óránál. De amit meg kell érteni, hogy az esés kockázata a határ feszegetésénél mindkettő egyénnél UGYANAKKORA, ha a határait súrolja. Így teljesen értelmetlen a pályát igényekhez alakítani, mert a végén a kockázatot a hozzáállás rejti, nem a pályanehézsége.

Az is csak részben áll fenn hogy aki gyorsabban halad, sokkal nagyobbat tud esni: láttam én már embert sétálva elesni és csuklót törni és olyat aki 45-el repül ki a kanyarból, majd megrázza magát és folytatja. A sebességbeli különbségek meg nem 30 hanem inkább 10-15km/óra szokott lenni, így az esés mértéke sem különbözik annyit. Ez már szerencse és tapasztalat kérdése, hogy miként védem ki az esésem, ha érzem hogy repülök kirántom e a cipőt az SPD-ből, kézzel vagy könyökkel fogom fel az esést, 60 vagy 90 kilós vagyok, stb. Aki gyorsabb lefelé, általában jobb egyensúlyérzékkel van megáldva, gyorsabbak a reflexei, nem pánikol ha kibillen hanem jobban vissza tudja rántani vagy farol, stb.

4. Tény hogy a technika halad és a gépek egyre jobbak, könnyebb velük gyorsabban, ügyesebben haladni. Pld akinek van össztelója, felfele is jobban teker mert a gyökereket és köveket könnyebben veszi a rugózás. Tubeless gumi meg nagyon segít a kanyarban, ráadásul puhábbra lehet fújni így még jobb a tapadása fel és le is. Ezért akinek rossz a felszereltsége vagy nem ért hozzá kellően (túl kemény gumik hogy aszfalton haladjon de köves lefelén elpattog, gyökeresen elcsúszik; nem hozzá mért a vázgeometria vagy eleve a pedál-nyereg-kormány háromszög egy dráma mint ahogy szoktam látni kezdőket ahogy alig nyújtják térdüket vagy alig érik el a pedált), extra rizikót vállal be, tudta nélkül. De megintcsak, ehhez mérten kellene haladnia.

5. Képességek fejlesztése: igen, nagyon hasznos, tényleg gyakorlat teszi a mestert. Evvel "paarv"-al kell hogy egyetértsek: ezt mindenképpen fejleszteni kell, mert így nem vállalod magad fölöslegesen túl. És nem szégyen tanulni, én minden nap igyekszem tanulni valami újat hogy fejlesszem magam, mert úgy élvezetesebb is minden amit csinálok, nem válik unalmas rutinná. Egy pár éven belül hirtelen teljesen máshogy lehet nézni egy olyan szakaszra ami korábban kihívás lett volna. Viszont vannak olyanok akik 10 év után is rosszul mennek rá egy off-camber részre és csodálkoznak ha időnként esnek egy nagyot. Nem a pálya hibája. Viszont "j4ni"-nak is igazat adok hogy a megnőtt képességek is egyben nagyobb sebességet jelentenek, tehát nem ez oldja meg hogy ne kerülj veszélybe: csak a határaidat tolod ki.

6. Igenis az is szempont hogy évről évre változnak az erdők. Amikor özönvíz szerű esők vannak mint most tavasszal, az egész nyárra köves lesz a régen jó földes szakasz, sőt van ami végleg megváltozik, akár hetek, napok alatt. Akármilyen profi a bringás és akárhányszor tekert már ott, ilyenkor lehet hogy pont e miatt fog elbukni, mert az ismert helyzet megváltozott. Szóval itt is nagyon fontos a szervező odafigyelése hogy a pálya nehézségének megfelelően táblázza ki a szakaszokat.

 

Úgyhogy a legtöbb ponton azt kell hogy mondjam, hogy miközben van persze bőven mit fejleszteni tudásban, technikában, odafigyelésben, de alapvetően mivel evvel ki lehet tolni a határokat és nő a sebesség is, ez nem befolyásolja a kockázati tényezőket olyan mértékben, mint az hogy a pályára mennyire van felkészítve a versenyző. És mivel ezt előre aligha lehet, ezt a jelölések által kell, a szervezőnek. Ami per pillanat sajnos a legtöbb versenyen kritikán aluli.

 

Úgyhogy ha a határaitoknak megfelelően versenyeztek, ne okoljátok egymást, se magatokat, hanem ideje lenne az igazi felelősöket ebben megnevezni akik tudnak e téren tenni ;). (még ha van is köztünk egy-kettő, de szervezők ismerőse még több)


  • mephisoft, j4ni, paarv és 1 további fórumtag kedveli ezt

#47
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 327 hozzászólás
  • LocationBudapest

Szerinted? De ezt már megválaszoltam, nincsen bontás, az átlagot és a maxot látom verseny után, az utóbbi általában valami dózer vagy aszfalt rész, tehát mellékes. Lefelé nem az órát nézem hanem az utat.

 ok, felfogtam :)



#48
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

a Kékesről lefelé a 600m-es szintesésen mennyi volt a max sebességed? Vagy akkor nem a Km-óra nézéssel voltál elfoglalva?

 

Szerinted? De ezt már megválaszoltam, nincsen bontás, az átlagot és a maxot látom verseny után, az utóbbi általában valami dózer vagy aszfalt rész, tehát mellékes. Lefelé nem az órát nézem hanem az utat.



#49
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.084 hozzászólás

Valóban, a legnagyobb probléma hogy sokan mindenféle gyakorlás és előképzettség nélkül indulnak versenyen. Itt ne csak a MTB-ra gondoljatok, országúti versenyeken is elképesztő bénázás megy. Rengeteg bringásnak fogalma sincs hogyan kell(lene) bolyban közlekedni! De visszatérve a Mátra maratonhoz, itt egy idézet a verseny FB oldaláról:
"A közép és hosszútávokat érintő két változás lényege:
- megszűnik a Kékestető utáni lejtő a sípályán. Ez balesetveszélyes volt. Csak nagyon nehezen tudtuk fentartani a rendet. Most itt "csak" felfelé mennek a bringások, felszabadultabban lehet itt sz
urkolni.
- a Mátrafüredet is érintő új útvonallal megszűnik a korábbi pályakeresztezés és az e miatt épített fahíd - ami sokak számára teljesíthetetlen akadálynak bizonyult az elmúlt években.
"
...
"Az elmúlt években mindig ott voltam a hídnál (Eisi vagyok, ha nem látszik a posztból). Nem hinnétek el, hogy mekkora pszichés terhet jelent a legtöbb középtávos indulónak az azon való átgurulás. Nulla szintkülönbség, nulla nehézség. De maga a tény, hogy az egy HÍÍÍD, egy "rémségesen veszélyes" híd, elég volt a pánikhoz. Nem érdekes a valóság. Hogy az erdőben MINDEN nehezebb annál, mint egy leszőnyegezett OSB lapon átgurulni. Az az érdekes, hogy mit érez, mit gondol erről az odaérkező bringás. A kisgyerekek a legtöbb esetben észre sem vették, hogy átmentek rajta. Az apuka meg lefeküdt MIUTÁN lejött a hídról. Mert annyira be volt pánikolva a HÍD-tól (volt aki előtte, volt aki rajta, volt aki kipréselte magát a koláton...). Ez nem az XCO világkupa. Ez egy maraton, ahol nagyon sokan rendkívüli módon képzetlenek. Ez van. :( "

Gyakorlás alatt nem kell itt feltétlen nagy dolgokra gondolni! Mint ahogy Zee is írta: biztonságos elindulás, megállás, szlalomozás. Lassúsági verseny, ilyesmik...

 


  • zeezoltano, Nutrixxion és Atomhulladek kedveli ezt

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#50
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.420 hozzászólás

Bizony, jól írod. +1 a technikai edzések fontosságára.

 

Kékesről a sárga az EPIC. Na, ha ott jönne a nyom, lenne nagy nyivákolás!


  • paarv és Atomhulladek kedveli ezt

---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#51
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.002 hozzászólás

Nem nagyon kívántam bele szólni ebbe a patak-dózer vitába, de "meredek le-patak-meredek fel volt a maraton egyetlen érdekes technikai eleme.

Semmi fakszni nem volt benne csak helyesen kellett fel mérni és jó helyre rakni a váltót ha ez nem sikerült mint nekem, akkor nagytányéron felrántani izomból. A 47 évemmel se fiatalnak nem mondanám magam erősnek meg pláne és még DH ördög sem vagyok.

 Viszont az akinek ez a szakasz sok az menjen el tanulni technikai elemeket, mert lefogadom hogy a mezőny 80-90 % soha semmilyen technikai edzést nem csinált, itt most nem a a technikás ősvényekre gondolok hanem olyan alap dolgokra mint a kulacs fel emelése ill lerakása a földre menet közben vagy lassú szlalomra épített pályán ( na nem kell ehhez sem nagy valami csak pár darab kulacs ha más nincs és egy darab mező vagy föld út) mert abból viszonylag keveset lehet tanulni hogy elmegyünk kirándulni a bringán. Meg arról csak álmaimban jönnek elő képek ha egy maraton mezőnyét kitevő emberek HETI 1 ÓRÁT fordítanának technikai tréningre akkor lehet hogy a rendezők a sípályán vinnék fel a mezőnyt és utána a Kék-sárgán vinnék le. Persze azt viszonylag kevés ember ismeri  :D

Ja és még valami, MTB teljesen felesleges dózer útra arra ott van a trekking.

Uff szóltam.

 

Ui: Nem reklám, de Buzsó tart technikai tréninget full amatőröknek is, szinte fillérekért mégsem szoktak nála tolongani.


  • paarv, Nutrixxion és Atomhulladek kedveli ezt
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#52
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 327 hozzászólás
  • LocationBudapest

A végsebesség nem mond sokat, van aki keményre fújja a 2"-os 29-esét és bőven 70 fölé megy a Crosskovácsi fehér murvás lejtőjén, de az nem mond semmit a verseny többi részéről. Közben rájöttem hogy zee hol értelmezett félre, az "alig hiszem"-et "alig hiszem el"-nek olvasta.

 

...

 

Idén a terep átlagosan nézve rosszabb volt a sok esőzés miatt, tavaly jégkárok miatt rosszabb volt mint az azelőtti évben, de tavaly gyorsabb voltam mert fejlődött az erőnlétem és a technikám is. Másokhoz se nagyon hasonlítom mert az elithez képest kiábrándító :) Szóval elég lényegtelen hogy mit mutat a kilométeróra.

 

Sok beszédnek sok az alja /   :P   /, a Kékesről lefelé a 600m-es szintesésen mennyi volt a max sebességed? Vagy akkor nem a Km-óra nézéssel voltál elfoglalva?

Az enyémet kivételesen tudom, nem volt Km-óra a bicajon, de elindítottam egy Runtasticot, ami csak a 34. Km-nél merítette le a telefont, ezért azt pont tudom mennyivel mentem a Kékesről lefelé... 



#53
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

meg sem merem kérdezni, hogy mennyit mutatott a kilométerórád a Kékesről lefelé?

 

A végsebesség nem mond sokat, van aki keményre fújja a 2"-os 29-esét és bőven 70 fölé megy a Crosskovácsi fehér murvás lejtőjén, de az nem mond semmit a verseny többi részéről. Közben rájöttem hogy zee hol értelmezett félre, az "alig hiszem"-et "alig hiszem el"-nek olvasta.

 

3 tányérom van és ezért hozzáadhatsz 5+ km/h-t a lefeléken, ami nem azt jelenti hogy gyorsabb vagy jobb vagyok hanem más a kompromisszum; aki egy vagy két tányérral megy a súlykülönbségből visszanyerheti a fölfeléken a lefelé esetleg elvesztett időt, attól is függően hogy ki hol tud többet kihozni belőle, vagy akár kinek mi tetszik (verseny eredmény szempontjából a lefeléken inkább valaki mögé szélárnyékba beállva kéne pihennem mint előzgetni).

 

Egyébként nincs részletes felbontásom, az órám az egész szakaszon mért maximum sebességet mutatja, ami nagyon terepfüggő és évről évre is változik az időjárásviszonyokkal, pályaváltoztatásokkal. Idén a Mátra átlagban jóval lassabb volt, de ha benne van ugyanaz az aszfalt lefelé és hátszeled van akkor mégis többet mutat. Ha egyedül felmész a HHH-ra tekerészni akkor lehet hogy 11-13-as átlag jön ki de van benne egy 75 km/h a Jánoshegyi kilátónál, ami megint egész más mint egy Bükk, ahol sok egyenes hosszú lefelé van benne, vagy egy Pilis túra Szalay Petiékkel meg Kefével ahol az átlag inkább a 18 felé tendál, hosszabb távon, több szinttel :) Vagy mint egy BUÉK kupa vagy Underworld XCO, ahol a max csak 40 körül van, de az átlag is (na jó túlzok ;)).

 

Idén a terep átlagosan nézve rosszabb volt a sok esőzés miatt, tavaly jégkárok miatt rosszabb volt mint az azelőtti évben, de tavaly gyorsabb voltam mert fejlődött az erőnlétem és a technikám is. Másokhoz se nagyon hasonlítom mert az elithez képest kiábrándító :) Szóval elég lényegtelen hogy mit mutat a kilométeróra.


  • j4ni kedveli ezt

#54
MSONAJ

MSONAJ

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.459 hozzászólás

BuZsónál elgurult a gyógyszer, egy keréken és félkézzel fel a Kékesre  :lol:

 

b7b3c5192d7890c5af7d0a1137601701fb3e880c

Szerintem konstatálta,hogy elment a vonat...


  • djbahool kedveli ezt
Team Heavy Pedál Szeged

#55
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 327 hozzászólás
  • LocationBudapest

Nekem 1588 föl, 1616 le (fölfelé volt ahol toltam, lefelé nem). Kb. 165 méterrel több szint volt mint tavaly (1425/1447). A kiirás szerint 1580, a bikemap.net track szerint 1590/1600, kb. pont stimmel.

 

Köszi!

 

meg sem merem kérdezni, hogy mennyit mutatott a kilométerórád a Kékesről lefelé?

 

üdv

J.



#56
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.084 hozzászólás

Igen, a bicajok elképesztően sokat fejlődtek. Én is sokszor elképedek, mikor úgy érzem már határon megyek, mégis néha úgy mennek el mellettem mintha állnék. A (maraton)pályák viszont egyáltalán nem lettek nehezebbek itthon. Ha jól emlékszem 2009-ben indultam először a Mátra hosszún, és a pálya szinte ugyanez volt. Kivéve az idei módosítást. Sőt könnyebb lett, mert kb. 3 éve a Galyatető utáni egynyomos végét aszfaltra váltották. Ha kivennéd a pályából az összes erei utat és ösvényt, akkor sem lenne kevesebb baleset, mert a hobbisták nagy része pont a gyors dózerutakról szokott elrepkedni a kanyarokban. Ha 40-el elszállsz egy kanyarban és fának vagy sziklának ütközöl, az ugyanúgy halálos mintha egy technikás ösvényen ütöd szét a fejed...
A MTB nem veszélytelen sport! De tovább megyek, egyik kerékpáros szakág sem az. Országúti versenyeken is szoktak lenni halálos balesetek. Talán egyedül a teremkerékpár...


  • Nutrixxion kedveli ezt

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#57
Nutrixxion

Nutrixxion

    fórumtag

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás

Eredményhírdetés: Nyilván most épp a főszponzornak volt rossz meg a dobogósoknak hogy kb 50 ember ha látja az eredményhírdetést. Meg kéne talán keresni mi az oka! Talán az hogy a rövid távról bejövő sporttárs aki bent van mondjuk 10 órás rajttal délre, az árnyék nélküli 40 fokban vasárnap nem biztos hogy délután 4 ig akar ott állni, hogy számára ismeretleneket megtapsoljon. Nem értem hogy a magyar versenyeken miért kell elhúzni így az eredményhírdetéseket. A rövid távon szinte a teljes eredménylista megvan kb 3-4 órával rajt után, és már az is sok. Bejön egy kategória, a 3. után várni fél órát aztán lehet hírdetni, akár fél óránként eredményt. Lesz legalább valami látvány a célban! Éna  rendezők helyében ezt tenném, valószínű mindenki jobban járna!

 

Elnézést ha sértettem valakinek a véleményét, de azért vagyunk itt hogy gondolatokat cseréljünk és javítsunk a sportunkon!

A Mátra Maratonon épp így van, a rövid eredményhirdetése jóval korábban zajlik (a hosszúsok zöme még kint teker), de ennek ellenére fotózni hátra se mertem fordulni, annyira csak a dobogósok, 1-2 csapattárs és barát/barátnő volt jelen. :(

Én a nehezebb pálya mellett voksolok, végtére is ez egy versenynek van meghirdetve.

 

Ezzel együtt értetlenül néztem a rövidtáv 2. felét, mi motiválhatja őket az indulásra, akik egész hosszú szakaszon, ahol nem is emelkedett vészesen, majd ugyanilyen "enyhén" lejtett, végig tolták a MTB-ot, amivel azért valljuk meg, súlyosan csorbul a kerékpározás élménye. 

 

Azt ne feledjük, a röviden nem csak azok indulnak, akik gyengébb technikai tudásúak, vagy akár erőnlétűek, hanem pl. olyanok is, akiknek nincs elég szabadidejük, hogy a hosszabb időtartamú terhelésekre felkészüljenek vagy egyszerűen ilyen alkatok, esetleg fiatalok... 



#58
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.246 hozzászólás

Itt a sok arcoskodás közben óvatosan jegyzem meg, hogy a gyök-kettővel lefelék mellett is befértem M1-ben az első harmad végére, így végül 59 percet kaptam a győztestől, sok év kihagyás után szűk két hónapja kezdtem bicajozni (munkába járást nem számítom).

 

Másrészt akárhogy csűrjük-csavarjuk a "szedj fel még technikát, az majd mindent megold" dolgot, ez csupán csökkenteni tudja a bikás esélyét, de amikor az ember -a felszedett extra technika segítségével- 40+Km/h-val robog le egy középen sziklás patak partján, ahol nem lehet biztos benne, hogy nem kerül-e valami az útjába, akkor ott benne van a pakliban a 40+Km/h val való bukás is. Főleg versenyen, ahol egyrészt nyomnak hátulról, másrészt adott esetben a versenykörülmények miatt jóval fáradtabban megy neki egy lejtőnek az ember mint általában. Szóval bukás az lesz előbb utóbb, az nem kérdés. A kérdés szerintem az, hogy mekkora mákja vagy balszerencséje lesz az embernek. Mert 6KJ fölötti mozgási energia mellett a tested már csak egy rongybaba. Mintha nem haltak volna meg idén is technikás MTB versenyzők hazánkban...

 

Szóval lehet, hogy csak arról van szó, hogy a 2000-es évek vége felé amikor még lazán montizattam nem voltam versenyen és ezért nem láttam, hogyan csapatnak lefele a jobbak, de simán el tudom képzelni azt is, hogy a jobb bicajok manapság jóval nagyobb sebességet engednek meg, a pályákat meg ehhez szépen hozzáigazítják. Amikor meg bukás van, akkor hatalmas bukás van. Nekem ez így minimális védőfelszerelés mellett extrémsportnak tűnik, ami elég nagy baj, mert szeretem az erdőt, utálom a tűző napot, szeretek (mértékkel) lefelé süvíteni és bennem van a versenyszellem, versenyen a végletekig el tudom hajtani magam, ahogy ezt most meg is tettem, de ennek ellenére sem akarom ripityára törni magam...

 

J.

Két szlogen jut az eszembe, ..ilyen ez a pop szakma..." ,,aki kurvának áll az ne finnyáskodjon".

Két ténnyel nem vagy tisztában, azok technikai tudásával akik robognak lefelé, és mit tud egy 29-es bicaj ugyanezen irányban, ha meg még össztelós is azt meg elképzelni sem tudod mit lehet megengedni vele...

Van kockázat, én is azt teszem, nem eszetlenül, de kockáztatok, ott csak rajtam múlik minden, a reflexeimen, a technikai tudásomon, minden nap autóba ülök és vezetek, semmivel sem kevésbé érzem kockázatosnak, és ott nem annyira csak rajtam múlik bedarál e valami eszement.


  • zscs, djbahool és Atomhulladek kedveli ezt

#59
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

Barometrikus mérővel ki mennyi szintet mért középtávon? Azt hallottam, hogy versenyzők mérései alapján a pálya állítólag jóval több szintet tartalmazott (1800m+) mint ami a versenykiírásban szerepelt.

 

Nekem 1588 föl, 1616 le (fölfelé volt ahol toltam, lefelé nem). Kb. 165 méterrel több szint volt mint tavaly (1425/1447). A kiirás szerint 1580, a bikemap.net track szerint 1590/1600, kb. pont stimmel.


  • j4ni kedveli ezt

#60
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 327 hozzászólás
  • LocationBudapest

.


j4ni módosította - 2016. szeptember 01. - 02:14