Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6243 hozzászólás a témában

#41
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.296 hozzászólás

sziasztok, azt hiszem ebbe a topikba illik az aktuális tipródásom

 

lejtőn , első fékkel lassítva beremeg a bringa eleje, illetve komolyabb úthibáknál is előjön a probléma

 

 

 

gondolom a lejtőzés közben azért könnyebb produkálni a jelenséget mert nagyobb súly terheli a bringa elejét

 

 

- kormánycsapágy: szerintem jó...álló helyzetben befékezve és a bringát mozgatva = zéró mozgás a kormcsapinál

 

- persze biztosan lehet még a kcs-n állítani, mielőtt szorulni kezdene

 

- 32 küllő, 3x...nincsenek határig tépve

 

- fékpofák és a felni oké

 

- mi lehet még? ha a fékváltókar nem lenne elég szorosan a kormányra húzva, gondolom már elmozdult volna

 

- másik elsőkerékkel még nem próbáltam, lehet hogy az is közelebb vinne a megoldáshoz

Van az úgy néha, a fék gumi és a felni anyaga nem szereti egymást.



#42
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

sziasztok, azt hiszem ebbe a topikba illik az aktuális tipródásom

 

lejtőn , első fékkel lassítva beremeg a bringa eleje, illetve komolyabb úthibáknál is előjön a probléma

 

 

 

gondolom a lejtőzés közben azért könnyebb produkálni a jelenséget mert nagyobb súly terheli a bringa elejét

 

 

- kormánycsapágy: szerintem jó...álló helyzetben befékezve és a bringát mozgatva = zéró mozgás a kormcsapinál

 

- persze biztosan lehet még a kcs-n állítani, mielőtt szorulni kezdene

 

- 32 küllő, 3x...nincsenek határig tépve

 

- fékpofák és a felni oké

 

- mi lehet még? ha a fékváltókar nem lenne elég szorosan a kormányra húzva, gondolom már elmozdult volna

 

- másik elsőkerékkel még nem próbáltam, lehet hogy az is közelebb vinne a megoldáshoz

 

 



#43
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Hát a cyclocrossba szerintem ne ajánlgasd mert ugyanolyan a grammániázás van mint az outiban csak a z állandó kigyorsitások miatt még nagyobb a jelentősége. Az lehet hogy tompítana a rázkódáson azonban a egyik legintenzívebb kerékpársportba egy nyiklő-nyakló a kormányzást jelentősen rontó alkatrészt beépíteni szerintem botorság, mikor a kanyarodásban lehet a legjobban időt nyerni.

 

Ajánlásról szó sincs, pusztán el tudnám képzelni. De ha ott is gramm mánia van akkor úgyis tárgytalan.



#44
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.034 hozzászólás

Hát a cyclocrossba szerintem ne ajánlgasd mert ugyanolyan a grammániázás van mint az outiban csak a z állandó kigyorsitások miatt még nagyobb a jelentősége. Az lehet hogy tompítana a rázkódáson azonban a egyik legintenzívebb kerékpársportba egy nyiklő-nyakló a kormányzást jelentősen rontó alkatrészt beépíteni szerintem botorság, mikor a kanyarodásban lehet a legjobban időt nyerni.

 


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#45
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.034 hozzászólás

Hát a cyclocrossba szerintem ne ajánlgasd mert ugyanolyan a grammániázás van mint az outiban csak a z állandó kigyorsitások miatt még nagyobb a jelentősége. Az lehet hogy tompítana a rázkódáson azonban a egyik legintenzívebb kerékpársportba egy nyiklő-nyakló a kormányzást jelentősen rontó alkatrészt beépíteni szerintem botorság, mikor a kanyarodásban lehet a legjobban időt nyerni.

 


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#46
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

A nyereg fórumban felvetődött, hogy mivel ezt a stucit használom írjak róla egy pár szót, illetve, hogy mennyiben másabb mint azok amiket régen lehetett kapni.

 

Mielőtt megvettem előtte azért amennyire lehetett utánna olvastam. Nem találták fel a spanyolviaszt, nem is állítják, inkább megreformálták azt. Maga a stucni kinézete semmiben sem különbözik egy ma kapható stucnitól. Olyannyira, hogy a hetekben rakattam be egy boltban új koránycsapágyakat és a szervízben nem is vették észre, hogy nem rendes stucni van benne. Maga az elv az, hogy a stucniban 2 db elasztomer "dugó" van, illetve egy iparicsapis tengely mentén tud mozogni. A legnagyobb különbség a régen kapható rugós stucniktól az, hogy itt nem jó 5 cm-es úton mozog a stucni, hanem mindössze 1-2 cm-t. Ez fontos szempont, mivel a régi stucnikra a legnagyobb panasz az volt, hogy radikálisan megváltoztatta mozgáskor az üléspozíciót és hihetelen kényelmetlen volt ezáltal nemcsak akkor amikor éppen dolgozott egy bukkanó miatt, hanem fékezéskor is ami ráadásul balesetveszélyes is lehetett akár. Ennél a stucninál azonban ilyet nem tapasztaltam. Persze az első hétben nagyon fura volt már csak az a kis mozgás is amit végzett, mostanra már szinte nem is veszem észre, hogy egyáltalán rugózik.

 

Viszont vannak azért negatívumai is:

 

1. előtte egy 35° emelésű, 60mm-es stucnim volt, ebből viszont 6°-os emelésű és 90mm hosszú a legkisebb kivitel. Ezt nehezen sikerült megszoknom, kellett legalább 2 hét és egy új villa ahhoz, hogy most már azt mondhassam, hogy teljesen rendben van.

 

2. a súlya: 238 g-tól indul és érezhetően növeli a  bringa elejének súlyát még úgyis, hogy agydinamót használok.

 

3. az ára: egyáltalán nem olcsó, ami esetünkben 140 $-t jelent.

 

4. hidegben az elasztomerek megkeményednek, nem dolgoznak annyira mint melegebb időben.

 

Lehet a stucni mellé kiegészítőket is venni, mint például garminokhoz tartókonzolt, amit az elejére lehet felcsavarozni, illetve szűkítőket, mivel alpból 31,8-as kormányhoz készültek.

 

Nekem az eddigi tapasztalatom az, hogy megérte a beruházást. Szépen teszi a dolgát, a mellékelt leírásban pedig egy nagyjábóli beállítást lehet találni arra vonatkozóan, hogy milyen elasztomerekkel lehet használni a stucnit: más-más elasztomer kell egy országúti és egyenes kormányhoz, illetve a kerékpáros súlyához. 5 db különböző keménységű elasztomert adnak mellé, ezeknek a kombinációjával lehet beállítani a rugózás milyenségét.

 

Nem vagyok egy technikai guru, gondolom ez látszik az írásomból, inkább csak lelkes amatőr, viszont az angolul tudóknak egy jóval részletesebb véleményt belinkelnék, ahol még jobban kibontva ostztja meg véleményét egy olasz kerékpáros: http://www.elessarbicycle.it

 

A végére még annyit, hogy jellemzően városban használom a bringámat, kicsivel ritkábban túrázgatni. A magyar úthálózathoz szerintem kíváló kiegészítés lehet, illetve még egy helyen tudnám elképzelni, az pedig a cyclocross szakág, illetve esetlegesen outisoknál, bár ott a súlya valószínűleg igencsak visszatartó erejű lehet.



#47
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

 

Megrendeltem a linkelt verziót, elég jó véleménnyel voltak róla ali-n. Kíváncsian várom a fejleményeket. Egyébként én is a könnyebb kiszedhetőség miatt választottam ezt a rózsa helyett, még ha nem is szedném ki soha a rózsát, jó az a tudat, hogy egyszerűen kiszedhetem amikor csak kedvem tartja.



#48
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.276 hozzászólás

de miért akarnád kivenni?

 

 

 

na igen, a beütött rózsa is messziről ordít, annyira "un-elegáns". :D

Hát, én jobb szeretem így.

 

Főleg, hogy mikor a felső rózsát kifúrtuk, röhögve konstatáltuk, hogy még alatta is van egy rózsa mélyebbre ütve.

 

Így "deflorálva" elegánsabb. Bár a pluszba rágesztetett villanyak ultragány, de hé! Még itt vagyok :D



#49
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Igazából nem kellett csak festés miatt kiszedni. Szeretem ha valami roncsolás nélkül bontható. Ha van jobb megoldás valamire akkor szeretem azt használni.
  • Vejne kedveli ezt

#50
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.021 hozzászólás

Acél nyaknál semmi jelentősége, hogy mekkora felületen támaszkodik. Azért szeretem én is, mert könnyen kiszedhető.

 

de miért akarnád kivenni?

 

 

nem a linkeltet, mert colos acélvillám van.

 

de ugyanolyan. hosszú-támaszt-fekszik. 

 

és elegánsabb a beütött rózsától.

 

na igen, a beütött rózsa is messziről ordít, annyira "un-elegáns". :D


Kisherceg módosította - 2017. február 24. - 20:24

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#51
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.276 hozzászólás

Akkor ezek szerint te a linkeltet használod is és meg is vagy vele elégedve?

nem a linkeltet, mert colos acélvillám van.

 

de ugyanolyan. hosszú-támaszt-fekszik. 

 

és elegánsabb a beütött rózsától.



#52
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Én igazából acélnyakas villával használom ezt a dugót, és pont azért, mert nagy felületen támaszkodik, elegánsan ki-be szerelhető. :)

 

44mm hosszú az a rész, ami támasztja a nyakat, és teljesen jól ellátja a célját.

Akkor ezek szerint te a linkeltet használod is és meg is vagy vele elégedve?


Hurkamurka módosította - 2017. február 24. - 14:51


#53
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Acél nyaknál semmi jelentősége, hogy mekkora felületen támaszkodik. Azért szeretem én is, mert könnyen kiszedhető.



#54
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.276 hozzászólás

A kormánycsapágyat nem erre bízod. Ez vagy a beütős rózsa arra szolgál, hogy az a head rendszernél a csapágy előfeszítéset be tudjad állítani. Ezután meghúzod a kormányszárat és az tartja össze a csapágyakat. Ennek a legolcsóbb módja a rózsa, mert kb 5 Ft. Viszont ezt a beütős dolgot nem szívleli a carbon villanyak. Ezért találták ki ezeket a dugókat. Nagy felületen támaszkodnak fel a villanyakban, kíméletesek. Bármelyiket megveheted, nem kell a Hope, pláne ha a kupakot se használnád.

Én igazából acélnyakas villával használom ezt a dugót, és pont azért, mert nagy felületen támaszkodik, elegánsan ki-be szerelhető. :)

 

44mm hosszú az a rész, ami támasztja a nyakat, és teljesen jól ellátja a célját.



#55
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
A kormánycsapágyat nem erre bízod. Ez vagy a beütős rózsa arra szolgál, hogy az a head rendszernél a csapágy előfeszítéset be tudjad állítani. Ezután meghúzod a kormányszárat és az tartja össze a csapágyakat. Ennek a legolcsóbb módja a rózsa, mert kb 5 Ft. Viszont ezt a beütős dolgot nem szívleli a carbon villanyak. Ezért találták ki ezeket a dugókat. Nagy felületen támaszkodnak fel a villanyakban, kíméletesek. Bármelyiket megveheted, nem kell a Hope, pláne ha a kupakot se használnád.

verti módosította - 2017. február 24. - 14:11

  • Vejne kedveli ezt

#56
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

a mezei 1500 ft-os ahead expander dugó miért nem jó?

 

https://www.aliexpre...a9-28c531cbeebd

 

mi gond lehet vele?

Mivel nem ismerem a szegmenst fogalmam sincs. Ezért érdeklődöm, leginkáb olyanoktól akinek van vele tapasztalata. Szeretem a kínai cuccokat, de nem biztos, hogy a kormánycsapágyamat rájuk bíznám, persze ha használsz ilyet, vagy valaki használ ilyet megelégedéssel szívesen meghallgatom. Hope azért jött szóba, mert ezt tuti lehet alu/cromo nyakban is használni, viszont fogalmam sincs, hogy a többivel mi a helyzet. Amennyit megtudtam böngészve az az, hogy ezeket legfőképpen carbon nyakban alkalmazzák, de sehol nem találtam arra infot, hogy a Hope kivételével lehet-e ezeket alu/cromo nyakban is használni.


Hurkamurka módosította - 2017. február 24. - 13:48


#57
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.276 hozzászólás

Sziasztok!

 

Gondolkodom, hogy a közeljövőben megvásárolni kívánt villámba ahead csillag helyett Hope Head Doctort tennék. Van valakinek ezzel tapasztalata? Külföldi fórumokat olvasgatva elég vegyesnek tűnnek a vélemények. Esetleg tipp nem Hope temékre ami bevált? Illetve ha esetleg maradnék a Hope-nál abba szabvány méretű vajon a csavar (nem a sajátjával szeretném használni hanem egy Pinhead zárókupakkal)?

 

Előre is köszi!

a mezei 1500 ft-os ahead expander dugó miért nem jó?

 

https://www.aliexpre...a9-28c531cbeebd

 

mi gond lehet vele?


Vejne módosította - 2017. február 24. - 13:22


#58
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Sziasztok!

 

Gondolkodom, hogy a közeljövőben megvásárolni kívánt villámba ahead csillag helyett Hope Head Doctort tennék. Van valakinek ezzel tapasztalata? Külföldi fórumokat olvasgatva elég vegyesnek tűnnek a vélemények. Esetleg tipp nem Hope temékre ami bevált? Illetve ha esetleg maradnék a Hope-nál abba szabvány méretű vajon a csavar (nem a sajátjával szeretném használni hanem egy Pinhead zárókupakkal)?

 

Előre is köszi!



#59
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás

kb akkora rizikót vállaltál, mintha vettél volna egy 1500 forintos zoggie szutyadékot. 

A cinizmust értem, de ha ki is fejted, azt megköszönöm. ;) Nekem az számít, hogy működjön, és méret pontos legyen. Nyilván le kell mérnem előtte majd. Most vettem egy 2002-es Stumpy FSR XC Pro vázat, és meg van benne a gyári kormánycsapágy, de sajnos a záró idomok nélkül. Max ha annyira szar lesz, össze rakom vegyesen ha tudom..



#60
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Sziasztok.

 

Lehet előkerült téma már itt, de vajon mennyire vállaltam nagy rizikót, hogy rendeltem ebay-ről aluminium, ipari csapágyas kormánycsapágyat? Normál 1 1/8.-os méret, nem integrált. Nem egész 2000 Ft volt. Linket nem tennék be, mert nem reklám a cél, csak érdekelnének a tapasztalaitok.

kb akkora rizikót vállaltál, mintha vettél volna egy 1500 forintos zoggie szutyadékot.