Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
Indította
bigtom
, 2002. július 25. 10:51
#4741
Írta 2006. április 18. - 09:22

A kormáyncsapi nem kotyog, csak a szerelõk hitték azt :clap: . Jelentem teljesen egészséges! Viszont jó hír, hogy cserélhetõ!
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#4742
Írta 2006. április 18. - 09:18

Hát, ha az integrált kcsapi szétveri a vázat nem megfelelõ használat/összeszerelés esetén, akkor az tényleg kuka... Amúgy maga a csapágy cserélhetõ, HA találsz hozzá pótlást, nem kell feltétlen ugyanolyan tipus, de ugyanolyan méretekkel kell legyen megáldva.
#4743
Írta 2006. április 18. - 09:11

Tényleg mindegyik cserélhetõ? Mert egy boltban azzal szivattak, hogyha kikotyog a kormánycsapágy, akkor kuka a váz, mert nem lehet cserélni (mondjuk nem hittem el..). A típusát nemtudom (talán integrált ?... viszont sima golyós).
Köszi az infókat!
Köszi az infókat!
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#4744
Írta 2006. április 18. - 09:03

És a 1 1/4" ról se feledkezzünk meg, bár az csak rövid ideig volt használatban a 90-es évek közepén. Országúton még mindíg az 1" az elterjedtebb.
Ezen kívül van sima golyós, golyóskosaras, cartrige tipusú golyoskosaras (régi shimanok), tûgörgõs, sima ipari csapágyas és ferde hatásvonalú ipari csapágyas kormánycsapágy.
Ezen kívül van sima golyós, golyóskosaras, cartrige tipusú golyoskosaras (régi shimanok), tûgörgõs, sima ipari csapágyas és ferde hatásvonalú ipari csapágyas kormánycsapágy.
#4745
Írta 2006. április 18. - 08:41

méretben volt 1", van 1 1/8" és talán divatba jön a 1,5".
van hagyományos (fejcsövön kívül futnak a golyók), félintegrált és integrált.
persze, hogy cserélhetõek.
van hagyományos (fejcsövön kívül futnak a golyók), félintegrált és integrált.
persze, hogy cserélhetõek.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#4746
Írta 2006. április 16. - 16:32

Valaki kioktatna egy kicsit a kormánycsapágy félékrõl?
Minden féle kormánycsapágy cserélhetõ? stb...
Minden féle kormánycsapágy cserélhetõ? stb...
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#4747
Írta 2006. április 14. - 10:57

Mindenképpen javallom a szervizben történõ cserét, mert nekik van (jobb helyeken) célszerszámjuk (esetleg nagyobb tapasztalatuk), amivel tudják párhuzamosítani a csészéket, így egyenletesen fog forogni a kormány, seholsem kotyog vagy akad, mint egy rosszul párhuzamosítottnál. Általában 1000-1800 forint környékén csinálják, annyit simán megér.
X.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#4748
Írta 2006. április 14. - 09:12

#4749
Írta 2006. április 14. - 09:09

ha pl az alsót akarod kiszedni nyúlj be a fejcsõbe felülrõl egy minél nagyobb csavarhúzóval és körkörösen/átlósan haladva ütögesd az alsó csésze vázban lévõ peremét egy kalapács segítségével
berakni:
1, célszerszám (szerviz)
2, deszka-darab, kalapács, kicsi zsír
berakni:
1, célszerszám (szerviz)
2, deszka-darab, kalapács, kicsi zsír
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#4750
Írta 2006. április 14. - 09:05

Biztos volt már ez a kérdés 100-szor, de én feltenném 101-edszer is:
Hogy a búbánatba lehet lemûteni a kormánycsapágyat a vázról?
Ja és hogyan kell visszaaplikálni (masik vázra)?
Persze mindezt úgy hogy senkifia nem sérüljön, és majdan rendesen fel is feküdjön az vázra...
Hogy a búbánatba lehet lemûteni a kormánycsapágyat a vázról?
Ja és hogyan kell visszaaplikálni (masik vázra)?
Persze mindezt úgy hogy senkifia nem sérüljön, és majdan rendesen fel is feküdjön az vázra...
#4751
Írta 2006. április 06. - 22:00

#4752
Írta 2006. április 06. - 21:54

gondolom utána leméri, hogy milyen hosszú a cérna, és erre van egy képlet, hogy megkapd a' átmérõt.
mondjuk egy tolómérõ ennél jóval célszerûbb.
igen... erre akartam kilyukadni...

#4753
Írta 2006. április 06. - 21:52

gondolom utána leméri, hogy milyen hosszú a cérna, és erre van egy képlet, hogy megkapd a' átmérõt.
mondjuk egy tolómérõ ennél jóval célszerûbb.
mondjuk egy tolómérõ ennél jóval célszerûbb.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#4754
Írta 2006. április 06. - 21:39

...de cérna, körbeteker, lemér....
Ezt hogy is érted pontosan???

#4755
Írta 2006. április 06. - 21:34

villanyaké 1 1/8 " (egyegészegynyolcadcol), mint a legtöbb villáé (kivéve durva dh meg fr gépeket).. a kormányé meg asszem nem oversize, hanem sima 25,4. asszem. de cérna, körbeteker, lemér....
#4756
Írta 2006. április 06. - 21:15

hello valaki tud segiteni nekem?
merida matts sport 100 bringa gyári stucnijának mekkora korm. befogoja és a villanyak átméröje? köszi
Szinte száz hogy 1 1/8" -os a villa!
És asszem 25,4 a kormánybefogó...
#4757
Írta 2006. április 06. - 20:19

hello valaki tud segiteni nekem?
merida matts sport 100 bringa gyári stucnijának mekkora korm. befogoja és a villanyak átméröje? köszi
merida matts sport 100 bringa gyári stucnijának mekkora korm. befogoja és a villanyak átméröje? köszi
#4758
Írta 2006. április 05. - 16:11

Sziasztok!
ha van valakinek egy szar/hiányos orbit kormcsapágya akkor az dobjon meg egy üzit, mert kéne nekem egy alkatrész... kp-ban fizetnék
a hiányzó alkatrész megtalálható itt http://www.fullspeed...headsetbook.pdf
a 83. lapszámon 1-1/8" Needle Bearing - Lower címen
ha valakinek van egy 10-es alkatrésze az mindenféleképpen szóljon...
elõre is thx
(jah és ha vkinek van prowell F-22-höz napellenzõje az is szólhat!)
ha van valakinek egy szar/hiányos orbit kormcsapágya akkor az dobjon meg egy üzit, mert kéne nekem egy alkatrész... kp-ban fizetnék

a hiányzó alkatrész megtalálható itt http://www.fullspeed...headsetbook.pdf
a 83. lapszámon 1-1/8" Needle Bearing - Lower címen

ha valakinek van egy 10-es alkatrésze az mindenféleképpen szóljon...
elõre is thx
(jah és ha vkinek van prowell F-22-höz napellenzõje az is szólhat!)
Mé há nem?
#4759
Írta 2006. április 03. - 20:46

Sziasztok!
Szeretném megtudakolni, hogy az 1"-os, az 1 1/4"-os, és az 1.5 villanyak szabványoknál hagyományos csapágyazás esetén mekkora a homlokcsõ/csapágyegység illeszkedõ felületeinek átmérõi?
Ha valaki tudja, kérem írja meg!
Jutalma: egy KÖSZÖNÖM!
Szeretném megtudakolni, hogy az 1"-os, az 1 1/4"-os, és az 1.5 villanyak szabványoknál hagyományos csapágyazás esetén mekkora a homlokcsõ/csapágyegység illeszkedõ felületeinek átmérõi?
Ha valaki tudja, kérem írja meg!
Jutalma: egy KÖSZÖNÖM!
#4760
Írta 2006. április 01. - 01:00

Sziasztok
Bocs a hülye kérdésért, de nem tudom, hogyan lehet meghúzni a kormánycsapágy körüli részt...mivel úgy érzem kicsit túl laza (túl könyen megy jobbra-balra)
Edig tescos biciklim volt ott meg egy bazi, Csepelhez kapot kulccsal meg lehetett húzni.
Elõre is köszi.
Bocs a hülye kérdésért, de nem tudom, hogyan lehet meghúzni a kormánycsapágy körüli részt...mivel úgy érzem kicsit túl laza (túl könyen megy jobbra-balra)
Edig tescos biciklim volt ott meg egy bazi, Csepelhez kapot kulccsal meg lehetett húzni.
Elõre is köszi.