Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Please log in to reply
10883 replies to this topic

#8361
HLev

HLev

    vendég

  • fórumtag
  • 123 posts

mi az hogy az u-turn progressziv? az u-turn az útállítás...
öcsém most vette gy specialized fsr-xct amiben ez van, majd gondolom mesél.


Bocsi, nem jól fogalmaztam!
Arra gondoltam, hogy a rugózás karakterisztikája változik-e a leghosszabb álláshoz képest, ha letekerem a telót a legrövidebb állásba. Gyakorlatilag arra vagyok kíváncsi, hogy 100mm-en ugyanúgy mozog-e a teleszkóp mint 130-on, nem lesz-e keményebb, stb.... Mert ha ugyanúgy viselkedik, akkor fasza.
Amire én gondoltam progresszivitás alatt (utólag átgondolva pontatlanul fogalmaztam), akkor a 100-as állás sajnos gyakorlatilag olyan lenne, mintha a 130-as álláson 30 milliméternyire benyomnám a becsúszókat, és onnan dolgozná ki a maradék 100mm-t.

Ez azért érdekel, mert bármilyen 100-130-as villát vennék, amíg a jelenlegi vázat használom, addig csak a 100-as állást használnám, a késõbbi vázcserét meg hosszabb utasra tervezem.

Edit: az öcséd akkor Tamaska?

#8362
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
mi az hogy az u-turn progressziv? az u-turn az útállítás...
öcsém most vette gy specialized fsr-xct amiben ez van, majd gondolom mesél.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8363
HLev

HLev

    vendég

  • fórumtag
  • 123 posts
Használ valaki Recon 351 Solo Air-t? Meglepném magam eggyel, de nem tudtam még sehol kipróbálni. 100mm-est tervezek, aggr. XC, all-mountain felhasználásra, merevgépbe. Az OEM RST Gila t4 simán bírta 2 éven át a lefelé agresszívabb, ugra-bugrálós stílust, meg a városi bohóckodást is, szóval nem szeretnék csalódni egy 5x annyiba kerülõ telóban.

A U-Turn amúgy progresszív?

Ha bárkinek van tapasztalata, ossza meg velem! Köszi

#8364
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,055 posts
sztem kosz ment a váll és a becsúszó közé, azért recseg, a rockshox villák szoktak emiatt elég gyakran...

vagy érzed a kezeddel is hogy mozog a vállban behúzott elsõféknél?
mert az baj, akkor valszeg csere, ha még garis akkor mázlid van
Autist Team:)



#8365
LR-AT

LR-AT

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
(Kicsit)más:

Valaki meg tudná mondani,hogy mégis milyen irányelvek alapján állítsam a pozitív kamra nyomását? Mert a testtömegemhez kb. 140 psi a táblázati adat amivel a pici döccenõkön mutatott aktivitás nagyon tuti,viszont egyrészt sztem az életben nem tudnám kimozgatni a 115mm-t,másrészt-ami érdekesebb- a manualban ajánlott 20% SAG kb. 120 psinél jelentkezik...

ui.: Utánanéztem, a 2132-es hozzászólásomnál látható telóról/géprõl van szó...azóta amúgy kb. 1000 km ment bele,a gumiharangok pedig tökéletesen beváltak,néha 1 kis zsírsprét fújok alájuk,de takizni nem kell és így a lustaságom is kiválóan érzi magát :)

#8366
LR-AT

LR-AT

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Sziasztok!

Kb.3 hónapja jutottam 1 szép piros (zsírúj,boltban vásárolt!) RS Reba race-hez,(anno gumiharang v nem vita kapcsán képek is voltak fenn róla)...abszolút rendeltetésszerûen használtam (tehát "zúzós" xc-allmountain,90kg-val,semmi ugrabugra és egyéb, a rendeltetésszerûséghez képesti agyatlankodás...1-2 elsõkeréken megállás volt talán,nem saját akaratból :))
Még most fogom szétkapni,de a recsegõs-ropogós hang,amit erõsebb fékezéskor hallani(és az idõ múlásával rohamosan 1re többet reccsen 1-1 fékezésnél),és a váll megtapintása eközben egyértelmûen arra enged következtetni, h a bal becsúszó vállban való rögzítése megadta magát (egy 185-ös avid bb7 van rajta).

Kérdéseim: járt-e már vki hasonlóan,én vok-e a hülye,ha 1 életreszóló telót vártam ennyiért,reménykedjek-e,h csak a rugószerkezetet rögzítõ fölsõ,24-es kulccsal meghúzható csavar lazult ki a rázkódástól?

Kösz:PLaC

#8367
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
továbbra is azt mondom, hogy ha kened a becsúszót csak jobban tapad rajta a kosz, de lelketek rajta. szimeringre tökéletes a szilikon de minden más csak ámítás

#8368
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 posts
Kösz.

#8369
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts
Ahogy már javasolták a szilikon tökéletes erre. Letörlöd a becsúszótm ráfújod, ha kicsit megnyomkodod, akkor a porlehúzó és a becsúszó közül kimossa a koszt is

#8370
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 posts
manual: "lubricate dust seals/tubes" 10 óránként

#8371
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
a becsúszót meg minek kenni? az a fõ, hogy tiszta legyen

#8372
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,055 posts
szilikonspré, ápolja is a szimmeringeket
Autist Team:)



#8373
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 posts
Mivel kenitek a becsúszókat és a szimeringeket a telón?

SP

#8374
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts

Elmagyarázná valaki, hogy jobb-e és ha igen miben a 318-as és megéri-e többet költeni rá (tehát nem csak mondjuk a matricázásában jobb)? Köszi elõre is


alapvetõen a csillapításban van különbség. a 318-as annyival jobb, hogy MotionControl csill. van benne, ami természetesen jobb és több minden állítható rajta (kompresszió, lock...)

#8375
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
http://www.sram.com/...tainforks/tora/
röviden ennyi, ha tudsz angolul, akkor no problem. gondolom a magasabb számozású villák többet tudnak valamivel, esetleg valami plussz csili stb...
sok sikert

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8376
jelwaz

jelwaz

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Sziasztok! 1-1,5 hónapja kértem segítséget, hogy két teleszkóp közül válasszak (RS J4 vagy tora 318 u-turn). Közben voltam Spanyolországban, ahol volt lehetõségem kipróbálni a J4-et, de torából csak a 302-t. Így aztán a j4-et teljesen elvetettem, a Torába beleszerettem, de sajnos pont a 318-at nem tudtam kipróbálni. Elmagyarázná valaki, hogy jobb-e és ha igen miben a 318-as és megéri-e többet költeni rá (tehát nem csak mondjuk a matricázásában jobb)? Köszi elõre is

#8377
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
aha erre már én is rájöttem, de csak ez az egy volt a boltban, de kupakkal együtt megérte azt az alig 600 forintot, meg az 5 perc munkát. (és a kupakhoz kaptam egy rózsát is, mármint amit utólag vettem. bár nem hinném h ezentúl használnám :D)

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8378
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
talán mert a 25,4 az 1"-os nyakhoz van? :rolleyes:

#8379
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
pontosan ez a téma. 8 mm-es, a szára, a kupak nekem beesett a stucnin, így venni kellett egy másikat hozzá, aminek a furatát 8-asra kellett tágitani, ill a süllyesztést 12-esre. ha nagyon igényes vagy, akkor a szétfurkált kupakot le is festheted, de én nem tettem meg, de majd idõvel.
ahogy tekered a csavart, úgy változik a hossz, ill húzza össze a fejcsapit (ja amekkora menetes rész kilóg alul a felfekvõ alatt, azt vágd le, mert szerintem teljes berugózásnál kivághatja a gumit. énúgy vágtam le, h 2-3 millivel beljebb legyen a vége). alulra felhekszik az a karomszerû izé, szal a csavarszáron kívül semmi nincs a nyakon belül. nem tom miért volt 300, de egerben vettem a túra kerékpárboltban, és ott ez volt az utolsó darab. de szerintem 1100-at is simán megér, csak olyat kell kifogni, aminek jó a kupakja, mert olyan is van.
egész pontosan: 22.1 mm, 25.4 mm, és 28.6 mm es átmérõjû, ill 220, és 270 hosszúságú létezik. nekem a 25.4 X 270-es van.
gondolom mivel az átmérõ nem stimmelt, azért esett be a kupak. jó vadászást :D

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8380
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
http://www.mali.hu/pics/bg_185.jpg

ACOR ASM-2102 Ár: 1.100 Ft.
kormánycsapágy
biztosító

~8 mm-esnek tünik.