Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#4061
Írta 2009. április 09. - 23:16
nagyobbik baj az, hogy nem mozogja ki az utját. MCD kilõve, mivel azt mondtad szuszog ( nem tud nyomás kialakulni, igy no compreszzio)
szóval a lábban van sok olaj vagy ha levegás akkor a dugó felett.
5000lesz, utalva
#4062
Írta 2009. április 09. - 21:54
Szal van a Revelation 426 (2005) ami nemrég került hozzám.
Friss olajcserés elvileg, szerintem sok is lett belõle a jobb láb tetejében. Az utolsó 3 centit sehogy sem lehet már összecsukni, addig majdnem lineárisan megy.
A gate scavarnál meg-megjelenik az olaj, illetve most hogy pár napig fejjel lefele votl a gép jópár csepp összegyûlt, és mikor felénél jobban összemegy szuszog - nem az olaj hang, levegõ szuszog ott ki.
Mit tudok csekkolni rajta? Plusz szerezzek vmi mérõcuccot és öntsem ki gondolom az olajat onnan...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#4063
Írta 2009. április 09. - 13:14
Menet közben tekerve egy hangyaf_sznyit nem ül be a teló. Fékezéskor viszont bemozdul kb. 7 centit. Élesebb döccenõnél meg koppan egyet, majd megindul szépen. Egyébként meg ha megindul, szépen mozog tovább(ha nem élesebb tárgyon hajtok át). Kiállva a nyeregbõl beül kb. 6 centit. Kiállva tekerés közben is mozog szépen. Ha megindul, utána is mozog szépen...
Mindezt 75-85 psi nyomáson, a gyári elõírt 135+ helyett.
100 mm-en viszont ~115 psi kellett a jó mozgáshoz.
Nem tudom, hogy hol lehet a hiba, és hogy van-e egyáltalán.
Van nekem képem is:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Ez az a kis cucc, amit a levegõ oldalból szedtem ki, csak itt már nincs rajta a 30 mm-es fekete távtartó. Ezzel lenne valami baj(de akkor 100 mm-en miért volt jó minden?)?
A villa egy Kona Blast Deluxeban van benne.
Köszönöm az esetleges válaszokat.
Izomtéridõninja-geológus!
#4064
Írta 2009. április 08. - 13:51
Örültem, DE:
Míg 100 mm-en ~115 psi kellett, most 130-on már 50 psi nyomás mellett ha ráülök sem ül be semennyit; 100-en viszont kb. 30 mm-t beült(~115 psi nyomáson). Ha megindul utána szépen, simán mozog, de nagyon keményen.
Ennek mi lehet az oka? Én arra tippelek, hogy a bal szárba felül sikerült túl sok olajat önteni. Meg lehet a lábba is sok került...Pedig fecskendõvel dolgozgattam.
Remélem csak ennyi a gond, mert nem hiszem hogy rosszul raktam volna össze (gondolom csak egyféleképpen lehet összerakni).
Csak a levegõ részbõl szedtem ki a belsõségeket, hogy átállítsam az útját 130 mm-re. A csillapításhoz nem nyúltam, csak olajat cseréltem.
Valaki nyugtasson meg, vagy ha tudja a nyûgömre a gyógyírt mondja el.
Köszi elõre is.
U.i.: meg volt bent a levegõ résznél két kis fura fémgyûrû, négy helyen meghajlítva(de lehet, hogy csak az egyik volt meghajlítva), azt ugye csak egyféleképpen lehet visszarakni? Szerintem igen, mert nem volt különleges formája annak a "kupaknak" belül, amibe belement.
És úgy általában, ugye csak egyféleképpen lehet összerakni?
Mozog szépen, csak nagyon kemény.
Izomtéridõninja-geológus!
#4065
Írta 2009. április 08. - 13:50
#4066
Írta 2009. április 07. - 18:24
de ha ez csak egyedi eset, akkor a stílusommal lehet a baj
#4067
Írta 2009. április 07. - 14:43
most egy revelation került a családba, ott is csak kis zsír kellett az egyik o-gyûrûhez, ami nem zárt teljesen.
no meg olyan egyszerû a felépítése, hogy egy 3 éves gyerek is tudja szervizelni, szóval megéri félévente szétszedni esetleg 15Ft-ért kicserélni egy o-gyûrût, hogy aztán éveken keresztül hû társ maradjon.
#4068
Írta 2009. április 07. - 14:24
#4069
Írta 2009. április 07. - 00:15
A végére már elég intenzív lett a folyás a jobb szárban, így csak megpróbáltam Gariban visszaküldeni... Egy hét alatt megjárta az utat, és megcsinálták nekem. A munkalapra azt írták, hogy "dugattyú hibás", de lehet csak azért írták rá, hogy garanciálisan el tudjanak számolni vele. Bár az is lehet, hogy tényleg az volt a hibája. Minden esetre nekem nagyon pozitívan csengett le a dolog, és ezek után bátran merem ajánlani mindenkinek az RS-t, meg azt, hogy nyugodtan küldjék vissza gariban a telót, ha valahol vérzik. Most nagy az öröm. (Ha minden igaz, még az aktuális olajcserét is belevették nekem)
akkor szerintem itt nem az volt a gond amit én írtam. de mindenképp pozitív csalódás, hogy ilyen korrektül lerendezték.
ha már szóba jörr, nálam most épp fölül szállt el egy o gyûrû a tegnapi csapatás során (pike), méghozzá ott, ahol a pop lock bovdenje mozgatja a blokkoló szerkezetet. már nem az elsõ eset, remélem megint csak ez a gond, ugyanis ezúttal a pop lock kart is csak félig tudom benyomni, mert elakad...na de majd szétszedésnél kiderül.
nem tudom, hogy ez másnál is így van e, de nálam a villa bõ egy éves kora óta kb fél évente elszáll egy o-gyûrû/tömítés, szal rs nem áll a helyzet magaslatán ezek gyártása terén...
#4070
Írta 2009. április 06. - 15:27
az a baj, hogy a gari kopó alkatrészekre nem vonatkozik, így szerintem fölösleges visszavinned. ha szár alján ereszt a csavarnál, azt könnyen tudod orvosolni egy o-gyûrû cserével. csapágyboltban 5-10ft-os tétel...
A végére már elég intenzív lett a folyás a jobb szárban, így csak megpróbáltam Gariban visszaküldeni... Egy hét alatt megjárta az utat, és megcsinálták nekem. A munkalapra azt írták, hogy "dugattyú hibás", de lehet csak azért írták rá, hogy garanciálisan el tudjanak számolni vele. Bár az is lehet, hogy tényleg az volt a hibája. Minden esetre nekem nagyon pozitívan csengett le a dolog, és ezek után bátran merem ajánlani mindenkinek az RS-t, meg azt, hogy nyugodtan küldjék vissza gariban a telót, ha valahol vérzik. Most nagy az öröm. (Ha minden igaz, még az aktuális olajcserét is belevették nekem)
#4071
Írta 2009. április 06. - 15:04
Téged csak az elsõ három mondat érint.Sziasztok !
Elõször is köszönöm a válaszokat . Igen én is böngésztem a Rock Shox honlapján de pont ezt a pdf-et nem néztem meg. Mert hát ott fogom megtalálni a hiteles információkat . Azért egy két bolti szerelõt is megkérdezek, h meg tudja e csinálni, illetve menyibe van az alkatrész.
Üdv.: Gergõ !
#4072
Írta 2009. április 06. - 14:39
Elõször is köszönöm a válaszokat . Igen én is böngésztem a Rock Shox honlapján de pont ezt a pdf-et nem néztem meg. Mert hát ott fogom megtalálni a hiteles információkat . Azért egy két bolti szerelõt is megkérdezek, h meg tudja e csinálni, illetve menyibe van az alkatrész.
Üdv.: Gergõ !
A fix rugós Tora telóhoz két féle rugó van: 80/100mm és 120mm. Ezzel szemben három különbözõ nyomórúd: 80, 100 és 120mm. Ergo ha változtatni akarunk az útján, nem ússzuk meg alkatrész vásárlás nélkül. Ezt bárki, aki nagyon okosokat írt ide, ugyan úgy megnézhette volna, csak rá kellett volna tekinteni a "spare parts" néven futó *.pdf file-ra a SRAM Tech/Service rovatában. A több "ha" és "lehet" helyett talán ezzel kellett volna foglalkozni, nem az üres és értelmetlen csacsogással.
#4073
Írta 2009. április 05. - 23:04
A több "ha" és "lehet" helyett talán ezzel kellett volna foglalkozni, nem az üres és értelmetlen csacsogással.
szivembol szoltal, aki nem tud erdemben hozzaszolni, annak BEFE TÉMA VAN!
#4074
Írta 2009. április 05. - 21:18
#4075
Írta 2009. április 05. - 21:08
#4076
Írta 2009. április 05. - 16:59
elvileg a belsõ (all travel) távtartóval át lehet pakolni 130 mm-re.
Ez pl rebánál úgy mûködik, hogy a C alakú müanyagokat egyszerûen ki kell venni a villából - rugóútnövekedés áll elõ tõle
#4077
Írta 2009. április 05. - 16:40
#4078
Írta 2009. április 05. - 16:38
ergo nem tudsz átpakolni semmit
hosszabb nyomórud kell a rugóoldalra, plusz lehet a csillapitásé is rövid lesz
golya: beült villa kevesebbet tud rugózni, magasabb többet ez a lényege az all travel baszásoknak
#4079
Írta 2009. április 05. - 16:28
#4080
Írta 2009. április 05. - 16:04
elvileg a belsõ (all travel) távtartóval át lehet pakolni 130 mm-re.
Szia !
Szerinted a nélkül, hogy bármit kéne venni hozzá meg lehet növelni a rugóutat ?
Olyat hallottam a Bergusonban, hogy a negatív oldalról kell átpakolni a távtartót a pozitív oldalra, de azt nem tudták biztosan h rugó is kell e bele vagy sem.