Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#2241
Írta 2010. december 02. - 10:54
ismeritek ezt a modellt? Megbízható? Mikori kiadás, modellév lehet?
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Új Rock Shox Reba Race Air U-turn Pop-Lock olcsón!
Súlyáról van infotok?
Köszi.
#2242
Írta 2010. december 02. - 01:22
Megnézed a tech manual robbantott ábráját, ott látszik a távtartó. Minden nem U-turnöset lehet állítani, max ha 130mm-est veszel, akkor szerezned kell távtartót.
Ez a másik telós topicban feltett kérdésedre is vonatkozik
#2243
Írta 2010. december 01. - 23:04
RS Recon SL
Az összes Recon állítható belülrõl vagy csak bizonyos típusok?
Több recont néztem ami ugyan úgy néz ki, de valamelyikre 100 volt írva másikra meg 80-110-ig vagy 90-130mm-ig állítható!
Tehát a kérdés az hogy az összes recont lehet állítani vagy valamelyik fix? És ha lehet akkor az hogyan lehet belülrõl?
#2244
Írta 2010. december 01. - 22:58
2004-es Boxxer Race-hez keresnék magyar nyelvû karbantartási és szerelési útmutatót.
Fel szeretném újítani a villámat, de takarékossági okokból, Magam szeretném elvégezni. Olajat és szimering szettet is magam vennék hozzá.
Válaszaitokat elõre is köszönöm!
#2245
Írta 2010. december 01. - 22:21
teljesen kihuzott nyomorudnál a dugattyú belsejét is megemli, igy az oldalán lévõ furat miatt szabadon áramolhat a levegõ a két kamra közt
amint ráülsz azaz kicsit beül a villa, máris elzárja a nyilást igy két külön kamráról beszélünk
ennek miért van jelentõsége
az eltérõ kamraméretek miatt, mivel a pozitiv kamra kb 5szöröse a negativnak, igy a hömérséklet változás okozta tágulás jobban megmutatkozik, azaz felkeményedik a villa (nem soloair)
használat közben elég csak egy pillanatra, hogy kirugózik koppanásig a villa, és máris ujra megegyezik a két kamrában a nyomás
a dugattyú fel le kotyogása okozza ezt, sajnos technológiai hiba.
lefikszálni nem szabad, mivel a megindulása botrányos lesz
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2246
Írta 2010. december 01. - 22:09
Levegõs RS Recon esetében tapasztalunk hasonlót. A teleszkóp teljesen új volt, tehát elsõre valamilyen egyszerû hibára gyanakodtunk. S bár kiküszöbölni nem sikerült a problémát, úgy hisszük megvan a "bûnös".
A levegõ oldali nyomórúd (remélem jól írom) tetején van egy pici, hullámos alátét. Alap állapotban az alátét tart egy pár milliméteres hézagot a fehér, mûanyag fej és a záró seger gyûrû között. Terhelsére viszont az alátét kiegyenesedik. Tehát a probléma (szerintünk) ott keresendõ, hogy az alátét túl gyenge és nagyon kis nyomásra, hirtelen egyenesedik ki. Ezért tûnik úgy, hogy koppan a teló. Terhelés alatt viszont már eleve egyenes lehet és emiatt nem is érzõdik tovább a koppanás.
Próbáltunk ilyen hullámos alátétet beszerezni, de reménytelen vállakozásnak tûnt.
Persze nem biztos, hogy ez a jó megoldás de elég kézenfekvõnek tûnt a szétszerelések alapján.
Sziasztok!
Úgy látom pont a legjobbkor csöppentem bele a témába.
A függõleges kotyogás mint jelenség nálam is jelentkezik. (Tora Solo Air 318)
Most tarok az év végi karbantartásnál és nézegettem tesztelgettem a villa felépítését, viselkedését, részegységeit.
A fönt megnevezett rúgós alátét (hullámos alátét) engedi kismértékben mozogni a felsõ dugattyút (a rúdhoz képest) ez a mozgás 0,5-0,8mm lehet. így a villa megemelésénél tehát a kifele történõ mozgásnál érezhetõ a jelenség leginkább.
Mivel ezen dugattyú választja el a két kamrát így a "nyomáskiegyenlítés" is ezen keresztül történik.
Nincs állandó kapcsolat a két kamra között, nyugalmi állapotban a dugattyú nem enged át nyomást normál esetben.
Ha a rúgós alátét összenyomódik akkor áramolhat levegõ az egyik kamrából a másikba.
Így a levegõ áramlás csak kifele mozgásnál lehetséges.
(Kipróbáltam és összeraktam a villát úgy hogy kamrák közötti nyomás minden esetben kiegyenlítõdhet.
Kezdetben szabadon mozgó dugattyú a nyomás növelésével kitolódik majd a nyomás mértékének függvényében visszatolható. Majdnem azonos erõvel a teljesen ütközésig. Itt egy nyomás alá helyezett tartály térfogatát csökkentjük a "behatoló" nyomórúddal. A nyomás kb. 10%-al nõ az alapállapothoz képest. )
Villa összeszerelésnél mikor felpumpálom a telót a rúd értelemszerûen kifelé mozog és az alsó kamrában lévõ levegõ nagy része a fölsõ kamrába kerül. Azt tapasztaltam hogy a késõbbiekben már nincsenek kapcsolatban a kamrák egymással.
Alapállapotban: alsó kamra kis nyomás, felsõ a beállított nyomáson
Összenyomva: alsó kamrában csökken a nyomás, a felsõben nõ az összenyomás mértékétõl függõen
Fontolóra veszem a dugattyú fixálását a rúgós alátétet simára cserélem így az alsó kamrában összeszerelésnél talán nagyobb nyomás maradna ami jótékony hatással lehet a villa megindulására és megszûnne a kotyogás.
Érvek ?, ellenérvek? kinek mi a véleménye tapasztalata stb...
#2247
Írta 2010. november 30. - 15:14
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2248
Írta 2010. november 30. - 11:08
Végre sikerült szimeringet szereznem a dDuke xc-be, úgyhogy össze tudom rakni.
Abban kérém a hozzáértõk segítségét, hogy milyen olajat vegyek bele?
A gyári csillapítása nekem nagyon bejött. Ezért azt szeretném, hogy ugyanojan gyors legyen a teló a nyuszi funkcióra állítva a csillapítást, mint a gyári olajjal.
#2249
Írta 2010. november 24. - 23:12
nem veszekedni akarok de tényleg nem értem h változhat a nyomás..
a felsõ részén lévõ mentes résszel tudod összépp ültetni a villát, mivel a kamrák em változnak (komplett részt nyomja lejebb) igy nem értem anyomásváltozást...
üdv
Én sem, azért kérdeztem. Értem én a rajzot, nekem is furcsa volt, ezért írtam a nyomás változásról korábban. Én egy dologra tudok gondolni, hogy a mechanikus állításnak van holtjátéka, ez okozhat kamra méret változást ... ?
Air U-Turn:
A minimális nyomásváltozás oka útállításkor, szerintem:
az a csõ amin keresztül a pozitív légkamrát fel lehet fújni.
Az igaz hogy a komplett légrugó egység egyben mozdul el útállításkor,
de ha leengedjük 85mm állásba, akkor ez a csõ +30mm-t belóg
a pozitív légkamrába, a 115mm álláshoz képest.
Emiatt egy minimális mértékben lecsökken a pozítv légkamra térfogata.
5 éve használok Air U-Turn -os villát ,és 2-3 havonta szét is szedem
A nyomásmérõ folyamatosan rajta volt és csavargattam ki ill. be az U-Turn funkciót levétel nélkül. Ereszteni nem ereszt, mert elég érzékeny a mûszer, azt észrevettem volna.
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#2250
Írta 2010. november 23. - 05:50
A minimális nyomásváltozás oka útállításkor, szerintem:
az a csõ amin keresztül a pozitív légkamrát fel lehet fújni.
Az igaz hogy a komplett légrugó egység egyben mozdul el útállításkor,
de ha leengedjük 85mm állásba, akkor ez a csõ +30mm-t belóg
a pozitív légkamrába, a 115mm álláshoz képest.
Emiatt egy minimális mértékben lecsökken a pozítv légkamra térfogata.
5 éve használok Air U-Turn -os villát ,és 2-3 havonta szét is szedem
#2251
Írta 2010. november 23. - 00:13
a felsõ részén lévõ mentes résszel tudod összépp ültetni a villát, mivel a kamrák em változnak (komplett részt nyomja lejebb) igy nem értem anyomásváltozást...
üdv
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2252
Írta 2010. november 22. - 21:44
ezen jót röhögtem...
NEM ismétlem NEM változik a kamra mérete!!!! ergo a nyomás sem
a U turn tekerõ a komplett hengert mozgatja fel-le
jó lenne ha olyanok adnának tanácsot akik már láttak ilyet belülrõl
Aha ...
akkor azt szeretném megkérdezni, hogy miért változik a nyomás 5-6PSI-t ha változtatom a 115-rõl - 90-re és vissza. ez 100PSI-nél 5-6% ...
Nyomásmérõt tettem rá és megmértem (a nyomásmérõ folyamatosan rajta volt és több ki ill. vissza tekerésnél is ugyan ez volt a jelenség)
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#2253
Írta 2010. november 22. - 12:32
A levegõ oldali nyomórúd (remélem jól írom) tetején van egy pici, hullámos alátét. Alap állapotban az alátét tart egy pár milliméteres hézagot a fehér, mûanyag fej és a záró seger gyûrû között. Terhelsére viszont az alátét kiegyenesedik. Tehát a probléma (szerintünk) ott keresendõ, hogy az alátét túl gyenge és nagyon kis nyomásra, hirtelen egyenesedik ki. Ezért tûnik úgy, hogy koppan a teló. Terhelés alatt viszont már eleve egyenes lehet és emiatt nem is érzõdik tovább a koppanás.
Próbáltunk ilyen hullámos alátétet beszerezni, de reménytelen vállakozásnak tûnt.
Persze nem biztos, hogy ez a jó megoldás de elég kézenfekvõnek tûnt a szétszerelések alapján.
#2254
Írta 2010. november 22. - 11:05
.....
Ja és még egy fontos dolog! Ha az U-Turn-el változtatod a rugóutat, akkor változik a légkamra mérete is, tehát:
- ha rövidebbõl csinálsz hosszabbat, akkor a nyomás leesik
- ha hosszabból=>rövidebbet, akkor a nyomás megnõ
ezen jót röhögtem...
NEM ismétlem NEM változik a kamra mérete!!!! ergo a nyomás sem
a U turn tekerõ a komplett hengert mozgatja fel-le
jó lenne ha olyanok adnának tanácsot akik már láttak ilyet belülrõl
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2255
Írta 2010. november 22. - 10:23
#2256
Írta 2010. november 22. - 08:37
Mentem 3 levegõs Rs-el (Recon Race 2008, Recon 351 2007, Tora Race 2009), mind háromnál meg volt ez a jelenség -0 kmek voltak-, a Recon 351 saját, és mai napig tökéletes. Érdekes mikor pl. karbantartáshoz leengedem a levegõt, és felpumpálom, elég kemény a teló és nincs a kotyogás, pár megnyomkodás után pedig visszaáll az eredeti keménység és a becsúszó kilátszó része 115m-rõl 110mmre változik, meredek mászáskor érzem én is a kotyogást. Nem egyszer olvastam ilyenrõl, de igazából ennek nincs jelentõsége.
Nos, most kitekertem, majd vissza a telómat-vagyis az Adriennét ... semmi kopogást lötyögést nem tapasztaltam. Akkor vagy az enyém rossz, vagy a tiétek. Így láttatlanba azt tudom javasolni, hogy mind a ketten nézzétek meg a kormánycsapágy feszességét és húzzatok rajta, mert az szokott ilyet produkálni. (ez tegnap volt) És persze levegõs az U-Turn villám
Köszi a hozzászólást.
Valóban, magasabb nyomáson csökken a kipi-kopi.
Ja és még egy fontos dolog! Ha az U-Turn-el változtatod a rugóutat, akkor változik a légkamra mérete is, tehát:
- ha rövidebbõl csinálsz hosszabbat, akkor a nyomás leesik
- ha hosszabból=>rövidebbet, akkor a nyomás megnõ
Ha nincsen felfújva a villád vagy nagyobb a nyomás esése akkor az is produkálhat ilyen kopogást ....
Tehát ennek megfelelõen kell a nyomást utána állítani!
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#2257
Írta 2010. november 21. - 23:50
Mentem 3 levegõs Rs-el (Recon Race 2008, Recon 351 2007, Tora Race 2009), mind háromnál meg volt ez a jelenség -0 kmek voltak-, a Recon 351 saját, és mai napig tökéletes. Érdekes mikor pl. karbantartáshoz leengedem a levegõt, és felpumpálom, elég kemény a teló és nincs a kotyogás, pár megnyomkodás után pedig visszaáll az eredeti keménység és a becsúszó kilátszó része 115m-rõl 110mmre változik, meredek mászáskor érzem én is a kotyogást. Nem egyszer olvastam ilyenrõl, de igazából ennek nincs jelentõsége.
Köszi a hozzászólást.
Valóban, magasabb nyomáson csökken a kipi-kopi.
#2258
Írta 2010. november 21. - 23:40
#2259
Írta 2010. november 21. - 22:44
Normális, kb. egy fél cm-t "kotyog" föl-le a legtöbb levegõs RS, kivéve magas nyomáson (130-), nem kell vele foglalkozni.
Úgy érted, hogy levegõs U-turnös? Volt már pár levegõs RS-em (egyik sem U-turnös), de nem kottyantak semmit.