Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Please log in to reply
10883 replies to this topic

#2241
breeze

breeze

    vendég

  • fórumtag
  • 149 posts
Sziasztok,

ismeritek ezt a modellt? Megbízható? Mikori kiadás, modellév lehet?
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Új Rock Shox Reba Race Air U-turn Pop-Lock olcsón!
Súlyáról van infotok?
Köszi.
;) breeze :mad:

#2242
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
U-turnösöket értelemszerûen tekered 85-130mm, levegõseknél pedig belül lehet hézagolókkal variálni 80/100/130mm.

Megnézed a tech manual robbantott ábráját, ott látszik a távtartó. Minden nem U-turnöset lehet állítani, max ha 130mm-est veszel, akkor szerezned kell távtartót.
Ez a másik telós topicban feltett kérdésedre is vonatkozik ;)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#2243
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 posts
  • LocationMecsek
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni!
RS Recon SL

Az összes Recon állítható belülrõl vagy csak bizonyos típusok?
Több recont néztem ami ugyan úgy néz ki, de valamelyikre 100 volt írva másikra meg 80-110-ig vagy 90-130mm-ig állítható!
Tehát a kérdés az hogy az összes recont lehet állítani vagy valamelyik fix? És ha lehet akkor az hogyan lehet belülrõl?

#2244
Cobri

Cobri

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts
Segítséget szeretnék kérni!

2004-es Boxxer Race-hez keresnék magyar nyelvû karbantartási és szerelési útmutatót.
Fel szeretném újítani a villámat, de takarékossági okokból, Magam szeretném elvégezni. Olajat és szimering szettet is magam vennék hozzá.

Válaszaitokat elõre is köszönöm!

#2245
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
solo air lényege:

teljesen kihuzott nyomorudnál a dugattyú belsejét is megemli, igy az oldalán lévõ furat miatt szabadon áramolhat a levegõ a két kamra közt
amint ráülsz azaz kicsit beül a villa, máris elzárja a nyilást igy két külön kamráról beszélünk

ennek miért van jelentõsége
az eltérõ kamraméretek miatt, mivel a pozitiv kamra kb 5szöröse a negativnak, igy a hömérséklet változás okozta tágulás jobban megmutatkozik, azaz felkeményedik a villa (nem soloair)
használat közben elég csak egy pillanatra, hogy kirugózik koppanásig a villa, és máris ujra megegyezik a két kamrában a nyomás

a dugattyú fel le kotyogása okozza ezt, sajnos technológiai hiba.
lefikszálni nem szabad, mivel a megindulása botrányos lesz

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2246
Tibo_80

Tibo_80

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Levegõs RS Recon esetében tapasztalunk hasonlót. A teleszkóp teljesen új volt, tehát elsõre valamilyen egyszerû hibára gyanakodtunk. S bár kiküszöbölni nem sikerült a problémát, úgy hisszük megvan a "bûnös".
A levegõ oldali nyomórúd (remélem jól írom) tetején van egy pici, hullámos alátét. Alap állapotban az alátét tart egy pár milliméteres hézagot a fehér, mûanyag fej és a záró seger gyûrû között. Terhelsére viszont az alátét kiegyenesedik. Tehát a probléma (szerintünk) ott keresendõ, hogy az alátét túl gyenge és nagyon kis nyomásra, hirtelen egyenesedik ki. Ezért tûnik úgy, hogy koppan a teló. Terhelés alatt viszont már eleve egyenes lehet és emiatt nem is érzõdik tovább a koppanás.
Próbáltunk ilyen hullámos alátétet beszerezni, de reménytelen vállakozásnak tûnt.
Persze nem biztos, hogy ez a jó megoldás :) de elég kézenfekvõnek tûnt a szétszerelések alapján.


Sziasztok!
Úgy látom pont a legjobbkor csöppentem bele a témába.
A függõleges kotyogás mint jelenség nálam is jelentkezik. (Tora Solo Air 318)
Most tarok az év végi karbantartásnál és nézegettem tesztelgettem a villa felépítését, viselkedését, részegységeit.

A fönt megnevezett rúgós alátét (hullámos alátét) engedi kismértékben mozogni a felsõ dugattyút (a rúdhoz képest) ez a mozgás 0,5-0,8mm lehet. így a villa megemelésénél tehát a kifele történõ mozgásnál érezhetõ a jelenség leginkább.
Mivel ezen dugattyú választja el a két kamrát így a "nyomáskiegyenlítés" is ezen keresztül történik.
Nincs állandó kapcsolat a két kamra között, nyugalmi állapotban a dugattyú nem enged át nyomást normál esetben.
Ha a rúgós alátét összenyomódik akkor áramolhat levegõ az egyik kamrából a másikba.
Így a levegõ áramlás csak kifele mozgásnál lehetséges.

(Kipróbáltam és összeraktam a villát úgy hogy kamrák közötti nyomás minden esetben kiegyenlítõdhet.
Kezdetben szabadon mozgó dugattyú a nyomás növelésével kitolódik majd a nyomás mértékének függvényében visszatolható. Majdnem azonos erõvel a teljesen ütközésig. Itt egy nyomás alá helyezett tartály térfogatát csökkentjük a "behatoló" nyomórúddal. :) A nyomás kb. 10%-al nõ az alapállapothoz képest. )

Villa összeszerelésnél mikor felpumpálom a telót a rúd értelemszerûen kifelé mozog és az alsó kamrában lévõ levegõ nagy része a fölsõ kamrába kerül. Azt tapasztaltam hogy a késõbbiekben már nincsenek kapcsolatban a kamrák egymással.
Alapállapotban: alsó kamra kis nyomás, felsõ a beállított nyomáson
Összenyomva: alsó kamrában csökken a nyomás, a felsõben nõ az összenyomás mértékétõl függõen

Fontolóra veszem a dugattyú fixálását a rúgós alátétet simára cserélem így az alsó kamrában összeszerelésnél talán nagyobb nyomás maradna ami jótékony hatással lehet a villa megindulására és megszûnne a kotyogás.

Érvek ?, ellenérvek? kinek mi a véleménye tapasztalata stb...

#2247
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
5wt motorex 3500/l

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2248
ricochet

ricochet

    vendég

  • fórumtag
  • 19 posts
Sziasztok!
Végre sikerült szimeringet szereznem a dDuke xc-be, úgyhogy össze tudom rakni.
Abban kérém a hozzáértõk segítségét, hogy milyen olajat vegyek bele?
A gyári csillapítása nekem nagyon bejött. Ezért azt szeretném, hogy ugyanojan gyors legyen a teló a nyuszi funkcióra állítva a csillapítást, mint a gyári olajjal.

#2249
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

nem veszekedni akarok de tényleg nem értem h változhat a nyomás..

Feltöltött kép

a felsõ részén lévõ mentes résszel tudod összépp ültetni a villát, mivel a kamrák em változnak (komplett részt nyomja lejebb) igy nem értem anyomásváltozást...


üdv


Én sem, azért kérdeztem. Értem én a rajzot, nekem is furcsa volt, ezért írtam a nyomás változásról korábban. Én egy dologra tudok gondolni, hogy a mechanikus állításnak van holtjátéka, ez okozhat kamra méret változást ... ?

Air U-Turn:

A minimális nyomásváltozás oka útállításkor, szerintem:
az a csõ amin keresztül a pozitív légkamrát fel lehet fújni.

Az igaz hogy a komplett légrugó egység egyben mozdul el útállításkor,

de ha leengedjük 85mm állásba, akkor ez a csõ +30mm-t belóg
a pozitív légkamrába, a 115mm álláshoz képest.

Emiatt egy minimális mértékben lecsökken a pozítv légkamra térfogata.

5 éve használok Air U-Turn -os villát ,és 2-3 havonta szét is szedem


A nyomásmérõ folyamatosan rajta volt és csavargattam ki ill. be az U-Turn funkciót levétel nélkül. Ereszteni nem ereszt, mert elég érzékeny a mûszer, azt észrevettem volna.
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#2250
iz11

iz11

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Air U-Turn:

A minimális nyomásváltozás oka útállításkor, szerintem:
az a csõ amin keresztül a pozitív légkamrát fel lehet fújni.

Az igaz hogy a komplett légrugó egység egyben mozdul el útállításkor,

de ha leengedjük 85mm állásba, akkor ez a csõ +30mm-t belóg
a pozitív légkamrába, a 115mm álláshoz képest.

Emiatt egy minimális mértékben lecsökken a pozítv légkamra térfogata.

5 éve használok Air U-Turn -os villát ,és 2-3 havonta szét is szedem

#2251
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
nem veszekedni akarok de tényleg nem értem h változhat a nyomás..

Feltöltött kép

a felsõ részén lévõ mentes résszel tudod összépp ültetni a villát, mivel a kamrák em változnak (komplett részt nyomja lejebb) igy nem értem anyomásváltozást...


üdv

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2252
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

ezen jót röhögtem...
NEM ismétlem NEM változik a kamra mérete!!!! ergo a nyomás sem
a U turn tekerõ a komplett hengert mozgatja fel-le

jó lenne ha olyanok adnának tanácsot akik már láttak ilyet belülrõl


Aha ...
akkor azt szeretném megkérdezni, hogy miért változik a nyomás 5-6PSI-t ha változtatom a 115-rõl - 90-re és vissza. ez 100PSI-nél 5-6% ...
Nyomásmérõt tettem rá és megmértem (a nyomásmérõ folyamatosan rajta volt és több ki ill. vissza tekerésnél is ugyan ez volt a jelenség)
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#2253
speedline

speedline

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts
Levegõs RS Recon esetében tapasztalunk hasonlót. A teleszkóp teljesen új volt, tehát elsõre valamilyen egyszerû hibára gyanakodtunk. S bár kiküszöbölni nem sikerült a problémát, úgy hisszük megvan a "bûnös".
A levegõ oldali nyomórúd (remélem jól írom) tetején van egy pici, hullámos alátét. Alap állapotban az alátét tart egy pár milliméteres hézagot a fehér, mûanyag fej és a záró seger gyûrû között. Terhelsére viszont az alátét kiegyenesedik. Tehát a probléma (szerintünk) ott keresendõ, hogy az alátét túl gyenge és nagyon kis nyomásra, hirtelen egyenesedik ki. Ezért tûnik úgy, hogy koppan a teló. Terhelés alatt viszont már eleve egyenes lehet és emiatt nem is érzõdik tovább a koppanás.
Próbáltunk ilyen hullámos alátétet beszerezni, de reménytelen vállakozásnak tûnt.
Persze nem biztos, hogy ez a jó megoldás :) de elég kézenfekvõnek tûnt a szétszerelések alapján.

#2254
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

.....
Ja és még egy fontos dolog! Ha az U-Turn-el változtatod a rugóutat, akkor változik a légkamra mérete is, tehát:
- ha rövidebbõl csinálsz hosszabbat, akkor a nyomás leesik
- ha hosszabból=>rövidebbet, akkor a nyomás megnõ


ezen jót röhögtem...
NEM ismétlem NEM változik a kamra mérete!!!! ergo a nyomás sem
a U turn tekerõ a komplett hengert mozgatja fel-le

jó lenne ha olyanok adnának tanácsot akik már láttak ilyet belülrõl

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2255
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Sok produkálja ezt, és nem az u-turn-ben vagy a kománycsapágyban van a hiba...:)

#2256
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

Mentem 3 levegõs Rs-el (Recon Race 2008, Recon 351 2007, Tora Race 2009), mind háromnál meg volt ez a jelenség -0 kmek voltak-, a Recon 351 saját, és mai napig tökéletes. Érdekes mikor pl. karbantartáshoz leengedem a levegõt, és felpumpálom, elég kemény a teló és nincs a kotyogás, pár megnyomkodás után pedig visszaáll az eredeti keménység és a becsúszó kilátszó része 115m-rõl 110mmre változik, meredek mászáskor érzem én is a kotyogást. Nem egyszer olvastam ilyenrõl, de igazából ennek nincs jelentõsége.


Nos, most kitekertem, majd vissza a telómat-vagyis az Adriennét ... semmi kopogást lötyögést nem tapasztaltam. Akkor vagy az enyém rossz, vagy a tiétek. Így láttatlanba azt tudom javasolni, hogy mind a ketten nézzétek meg a kormánycsapágy feszességét és húzzatok rajta, mert az szokott ilyet produkálni. (ez tegnap volt) És persze levegõs az U-Turn villám

Köszi a hozzászólást.
Valóban, magasabb nyomáson csökken a kipi-kopi.


Ja és még egy fontos dolog! Ha az U-Turn-el változtatod a rugóutat, akkor változik a légkamra mérete is, tehát:
- ha rövidebbõl csinálsz hosszabbat, akkor a nyomás leesik
- ha hosszabból=>rövidebbet, akkor a nyomás megnõ

Ha nincsen felfújva a villád vagy nagyobb a nyomás esése akkor az is produkálhat ilyen kopogást ....

Tehát ennek megfelelõen kell a nyomást utána állítani!
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#2257
bigcamera

bigcamera

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

Mentem 3 levegõs Rs-el (Recon Race 2008, Recon 351 2007, Tora Race 2009), mind háromnál meg volt ez a jelenség -0 kmek voltak-, a Recon 351 saját, és mai napig tökéletes. Érdekes mikor pl. karbantartáshoz leengedem a levegõt, és felpumpálom, elég kemény a teló és nincs a kotyogás, pár megnyomkodás után pedig visszaáll az eredeti keménység és a becsúszó kilátszó része 115m-rõl 110mmre változik, meredek mászáskor érzem én is a kotyogást. Nem egyszer olvastam ilyenrõl, de igazából ennek nincs jelentõsége.


Köszi a hozzászólást.
Valóban, magasabb nyomáson csökken a kipi-kopi.
Olyan kicsi az izmom, hogyha borogatnám, elmúlna. :D

#2258
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Mentem 3 levegõs Rs-el (Recon Race 2008, Recon 351 2007, Tora Race 2009), mind háromnál meg volt ez a jelenség -0 kmek voltak-, a Recon 351 saját, és mai napig tökéletes. Érdekes mikor pl. karbantartáshoz leengedem a levegõt, és felpumpálom, elég kemény a teló és nincs a kotyogás, pár megnyomkodás után pedig visszaáll az eredeti keménység és a becsúszó kilátszó része 115m-rõl 110mmre változik, meredek mászáskor érzem én is a kotyogást. Nem egyszer olvastam ilyenrõl, de igazából ennek nincs jelentõsége.

#2259
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Normális, kb. egy fél cm-t "kotyog" föl-le a legtöbb levegõs RS, kivéve magas nyomáson (130-), nem kell vele foglalkozni.


Úgy érted, hogy levegõs U-turnös? Volt már pár levegõs RS-em (egyik sem U-turnös), de nem kottyantak semmit.
Failure is always an option.

#2260
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Normális, kb. egy fél cm-t "kotyog" föl-le a legtöbb levegõs RS, kivéve magas nyomáson (130-), nem kell vele foglalkozni.