Jelentkezz be Regisztrálj
videók
#2262
Posted 2008. March 05. - 13:39
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2263
Posted 2008. March 05. - 13:36
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2264
Posted 2008. March 05. - 13:21
Egy B737-700-as NG MTOW-je 60 tonna, MLW-je 58 tonna. Tehát, ha a gép tele van mind utassal, mind üzemanyaggal, akkor egy ilyen visszafordulás során ugye 2 tonna üzemanyagot kell elégetni, vagy kieresztenie. Figyelembe véve, hogy a teli tank 20.5 tonna üzemanyagot jelent, az elégetendõ üzemanyag nem jelentõs egy mennyiség, egy felszállás utáni nagyobb iskolakör alatt el lehet égetni ennyit, így nem nagyon kell kiengedni. Persze, ha nincs tele a gép, vagy nincs tele tankolva (megjegyzem, hosszútávú charter járatok kivételével viszonylag ritkán tankolják tele a gépeket, mivel felesleges még a plusz üzemanyagot is reptetni, ami ugye megintcsak plusz üzemanyag, tehát a gépeket úgy tankolják meg, hogy elég legyen a célreptérig, ott lehessen tolni 3 megközelítést/átstartolást, majd el lehessen menni a legközelebbi kitérõ reptérre, 2 megközelítés erejéig), akkor simán leszállhat egybõl (ez az általános).
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2265
Posted 2008. March 05. - 12:27
ezeknek a gepeknek mar nem kell "kidobni" az osszes uzemanyagot leszallas elott, mint a regebbieknek (amiknek a futomuve nem birta volna el a leszallast a teli tank sulyaval), igaz?
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain
#2266
Posted 2008. March 05. - 12:02
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2267
Posted 2008. March 05. - 11:36
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2268
Posted 2008. March 04. - 20:23
sztem meg rendes volt, es nem hasznalt tul sok 3 betus angol roviditest, meg szakszot
Jorus, ez szep volt! :cool2:
Ez igaz
Tök jó, hogy van egy ilyen szakemberünk, akitõl kérdezhetünk, csak nehogy az agyára menjünk
190-250km/h kemény. Ha ezzel a sebességgel tovább süllyedt volna a német pilóta, akkor durván szétszakadt volna a gép. Az ember hajlamos azt hinni, hogy leszálláskor már csak csúszik a gép, ha "olyan" van, de ezt persze csak az elsõ igazi landolásáig hiszi. Veszélyes volt. Érdekes, hogy ez a pilóta döntése, hogy nem az elõírásoknak megfelelõen vár, hanem Õ csakazértis leszáll.
#2269
Posted 2008. March 04. - 18:35
Nagyon penge, bár nem tudom, miért gondolod, hogy ez egy olyan fórum, ahol vágjuk a mértékegységeit a szakmának
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2270
Posted 2008. March 04. - 17:55
Nagyon penge, bár nem tudom, miért gondolod, hogy ez egy olyan fórum, ahol vágjuk a mértékegységeit a szakmának
sztem meg rendes volt, es nem hasznalt tul sok 3 betus angol roviditest, meg szakszot
Jorus, ez szep volt! :cool2:
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain
#2271
Posted 2008. March 04. - 17:42
#2272
Posted 2008. March 04. - 17:08
#2273
Posted 2008. March 04. - 16:57
Terhelés és fékszárnypozíció függvényében 110 - 140 kts.
Nagyon penge, bár nem tudom, miért gondolod, hogy ez egy olyan fórum, ahol vágjuk a mértékegységeit a szakmának
#2274
Posted 2008. March 04. - 16:36
#2275
Posted 2008. March 04. - 16:26
Leszálláskor mi a sebességük az ilyenfomra gépeknek?
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2276
Posted 2008. March 04. - 11:04
Közvetlenül a leszállás elõtt HAM ATIS 38 csomós szelet jelzett 45 csomós lökésekkel, 72 fokos támadással. Az A320-asok üzemelési maximuma 22-23 csomó 90 fokos támadással (B737 NG-k is ekörül mozognak, a wingletesek alacsonyabb limittel), magyarán tolnia kellett volna egy go-around-ot, majd holdingolni, amíg javul valamit a szél. Ez egyébként meg is történt, másodszorra már le tudta tenni a gépet. Egyébként ezen az LH gépen kívül mindegyik másik approach-on levõ gép elment kitérõre, vagy holding pontra, ahogy az elõ van írva. Õk nem mentek, hanem megpróbálták. Na, ez volt az elb*szás.
Az A320-as egyébként 30 tonna körül van, nem 65.
Így már világos, mire értetted az elb*szást.
Az index rövid cikke.
http://index.hu/poli...ar/majdnem7591/
#2277
Posted 2008. March 04. - 10:51
Leszálláskor mi a sebességük az ilyenfomra gépeknek?
#2278
Posted 2008. March 04. - 10:18
Az A320-as egyébként 30 tonna körül van, nem 65.
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2279
Posted 2008. March 04. - 09:54
#2280
Posted 2008. March 04. - 09:06
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"