Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

videók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
5616 hozzászólás a témában

#2261
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás


kúl a video. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2262
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Bekapod, te szülinapos suhanc. :D

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#2263
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
boldog vagyok , hogy ismerhetlek :D

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2264
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
A modern gépek futómûvei már jóval többet bírnak, így a MTOW (maximális felszállósúly) és a MLW (maximális leszállósúly) közeledett egymáshoz. Adott géptípusra megadják ezeket az értékeket, értelemszerûen ezen limitek fölött nem üzemelhetnek. Régebbi gépek esetén volt, hogy 10 tonna körüli eltérés volt a két limit között. Teli tankos leszállás ugye olyan esetben fordulhat csak elõ, ha közvetlenül felszállás után vmi oknál fogva vissza kell fordulni, és kényszerleszállást végrehajtani. Ilyenkor csak azt kell megnézni, hogy a MLW-be belefér-e a gép. Ha igen, mehet a leszállás, ha nem, akkor vagy holdingol (vagyis megadott pont körüli pályán köröz), amíg el nem égeti a megfelelõ mennyiségû üzemanyagot, vagy (extrém, sürgõs esetben) simán kiengedi a felesleget, és utána száll le.
Egy B737-700-as NG MTOW-je 60 tonna, MLW-je 58 tonna. Tehát, ha a gép tele van mind utassal, mind üzemanyaggal, akkor egy ilyen visszafordulás során ugye 2 tonna üzemanyagot kell elégetni, vagy kieresztenie. Figyelembe véve, hogy a teli tank 20.5 tonna üzemanyagot jelent, az elégetendõ üzemanyag nem jelentõs egy mennyiség, egy felszállás utáni nagyobb iskolakör alatt el lehet égetni ennyit, így nem nagyon kell kiengedni. Persze, ha nincs tele a gép, vagy nincs tele tankolva (megjegyzem, hosszútávú charter járatok kivételével viszonylag ritkán tankolják tele a gépeket, mivel felesleges még a plusz üzemanyagot is reptetni, ami ugye megintcsak plusz üzemanyag, tehát a gépeket úgy tankolják meg, hogy elég legyen a célreptérig, ott lehessen tolni 3 megközelítést/átstartolást, majd el lehessen menni a legközelebbi kitérõ reptérre, 2 megközelítés erejéig), akkor simán leszállhat egybõl (ez az általános).

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#2265
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás
Jorus,
ezeknek a gepeknek mar nem kell "kidobni" az osszes uzemanyagot leszallas elott, mint a regebbieknek (amiknek a futomuve nem birta volna el a leszallast a teli tank sulyaval), igaz?
"keep the rubber side down."
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain

#2266
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Elsõ megközelítésük volt, tehát hacsak nem volt lyukas a tank, nem lehetett üzemanyag gondjuk, plusz ugye azért csak mentek még egy jó nagy kört valamivel, tehát nem volt muszáj próbálkozniuk a kevés benya miatt. ;)

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#2267
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Közbejátszhat az üzemanyag mennyisége is....

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2268
zoozoo

zoozoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 857 hozzászólás

sztem meg rendes volt, es nem hasznalt tul sok 3 betus angol roviditest, meg szakszot :)

Jorus, ez szep volt! :cool2:


Ez igaz :)
Tök jó, hogy van egy ilyen szakemberünk, akitõl kérdezhetünk, csak nehogy az agyára menjünk :)
190-250km/h kemény. Ha ezzel a sebességgel tovább süllyedt volna a német pilóta, akkor durván szétszakadt volna a gép. Az ember hajlamos azt hinni, hogy leszálláskor már csak csúszik a gép, ha "olyan" van, de ezt persze csak az elsõ igazi landolásáig hiszi. Veszélyes volt. Érdekes, hogy ez a pilóta döntése, hogy nem az elõírásoknak megfelelõen vár, hanem Õ csakazértis leszáll.
"Nice boys don't play rock and roll"



#2269
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Sorry. 190 - 250 km/h.

Nagyon penge, bár nem tudom, miért gondolod, hogy ez egy olyan fórum, ahol vágjuk a mértékegységeit a szakmának :)


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#2270
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

Nagyon penge, bár nem tudom, miért gondolod, hogy ez egy olyan fórum, ahol vágjuk a mértékegységeit a szakmának :)


sztem meg rendes volt, es nem hasznalt tul sok 3 betus angol roviditest, meg szakszot :)

Jorus, ez szep volt! :cool2:
"keep the rubber side down."
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain

#2271
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás
És akkor itt van a fél szárnyát elvesztô, de megmenekült izraeli F-15-ös esete



#2272
zoozoo

zoozoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 857 hozzászólás
Ez az oldalszél nem olyan mókás dolog :)
http://www.indavideo...cces_landolasok
"Nice boys don't play rock and roll"



#2273
zoozoo

zoozoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 857 hozzászólás

Terhelés és fékszárnypozíció függvényében 110 - 140 kts.


Nagyon penge, bár nem tudom, miért gondolod, hogy ez egy olyan fórum, ahol vágjuk a mértékegységeit a szakmának :)
"Nice boys don't play rock and roll"



#2274
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás
off

Meg lehet Jorus ért hozzá ;)
on

#2275
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Terhelés és fékszárnypozíció függvényében 110 - 140 kts.

Leszálláskor mi a sebességük az ilyenfomra gépeknek?


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#2276
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

Közvetlenül a leszállás elõtt HAM ATIS 38 csomós szelet jelzett 45 csomós lökésekkel, 72 fokos támadással. Az A320-asok üzemelési maximuma 22-23 csomó 90 fokos támadással (B737 NG-k is ekörül mozognak, a wingletesek alacsonyabb limittel), magyarán tolnia kellett volna egy go-around-ot, majd holdingolni, amíg javul valamit a szél. Ez egyébként meg is történt, másodszorra már le tudta tenni a gépet. Egyébként ezen az LH gépen kívül mindegyik másik approach-on levõ gép elment kitérõre, vagy holding pontra, ahogy az elõ van írva. Õk nem mentek, hanem megpróbálták. Na, ez volt az elb*szás.

Az A320-as egyébként 30 tonna körül van, nem 65.


Így már világos, mire értetted az elb*szást.
Az index rövid cikke.
http://index.hu/poli...ar/majdnem7591/

#2277
zoozoo

zoozoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 857 hozzászólás
Szóval keménykedtek csak? Valahol azt olvastam, hogy 5x-rre sikerült a leszállás, de ezek szerint az kamu. Utasok helyében szénné hánytam volna magam. Képzeld, ülsz bal oldalon és látod a kifutópályát ami felé egyenesen repülsz. Biztos, hogy nem volt egy felemelõ érzés.
Leszálláskor mi a sebességük az ilyenfomra gépeknek?
"Nice boys don't play rock and roll"



#2278
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Közvetlenül a leszállás elõtt HAM ATIS 38 csomós szelet jelzett 45 csomós lökésekkel, 72 fokos támadással. Az A320-asok üzemelési maximuma 22-23 csomó 90 fokos támadással (B737 NG-k is ekörül mozognak, a wingletesek alacsonyabb limittel), magyarán tolnia kellett volna egy go-around-ot, majd holdingolni, amíg javul valamit a szél. Ez egyébként meg is történt, másodszorra már le tudta tenni a gépet. Egyébként ezen az LH gépen kívül mindegyik másik approach-on levõ gép elment kitérõre, vagy holding pontra, ahogy az elõ van írva. Õk nem mentek, hanem megpróbálták. Na, ez volt az elb*szás.

Az A320-as egyébként 30 tonna körül van, nem 65.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#2279
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás
Ez nem egy elb*szós manôver, remélem látod. Te is így lavíroznál, ha ugratás közben a levegôben elkapna egy 80km/h-s oldalsó szélnyírás. Te egyedül vagy a tizenkilós bringáddal, ott pedig 200 ember egy 65 tonnás dögben. Lehet, hogy a pilóta is bénázott, ezt nem tudhatjuk, de megmentette a gépet. Hiába a szimulátor, a valóság más.

#2280
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
A T. pilótaurak cseppet elb*szták. Van ilyen.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"