.....én nem tudom a hátteret, nem is érdekel, de az elsõ bejegyzés unrealnoise-tõl nekem abszolút egy kezdõ bringás beírásának hatott. Hogy a szinfalak közt mi folyt, nem tudjuk kettejükön kívül, de sztem ezt boxolják le egymás közt, ahogy olvastam nagyjábol sikerült.
Neki azt meg kell tanulnia, hogy nem fog mindenki egybõl reagálni neki, bringavarázsnak meg "tapasztaltként" kellett volna kezelni a helyzetet.
Szóval:
mind minden kopó alkatrész, bárhogy vigyázol rá, elhasználódik. Tök mindegy mennyire vigyázol, vagy mennyire nyúzod, max az fog vátozni, hogy pl.: a gumidat nem évente, hanem fél évente cseréled. Amúgy is mivel azt akarod, hogy a gép kiszolgáljon, meg kell neki hálálni azzal, hogy szezon elött egy nagyszervízre elviszed, ahol átpucolják, beállítják, zsírozzák, olajozzák. Ahogy egyre többet mész, egyre jobban ki fogod ismerni a cangád, tudni fogod mikor hogyan viselkedik, és észre fogod venni a legapróbb hibákat is. Nekem több mint három éve megvan a jelenlegi cangám, sok alkatrészt elfogyasztott, mégsem gondoltam még arra, hogy lecseréljem, már csak azért is, mert könyebb megvenni egy hátsó váltót, mint egy új cangát...
Ezek nem népszerû megoldások, minden pénztárcafüggõ, ha akarod cserélgetheted a brinyód fél évente is...
boca, nem kaptam lehetõséget, hogy egybõl reagáljak.Pedig egybõl szoktam. Tapasztalt dologban igazad, van, de ha valaki a kereskedelemben dolgozik, és emberekkel van körbe véve, az tudja, hogy vannak napok, amikor egy ilyen megmozdulás kiveri a biztit. Fent tartom, hogy a srácnak akár igaza is lehet. DE akkor se ez a módja.
Más...ha az elsõ fék súrolja a tárcsát, gyorsszárat nyisd ki, támaszkodj a kormányra, csukd be. Fontos, hogy mekkora erõvel zárod rá, mert ez Shimano belsõ mechanikás zár, 300-400 kg erõvel is összenyomja a tengelyt. Magyarán, tök máshova kerülhet a kerék, mint a kivétel elõtt volt. Azt szoktam javasolni, hogy tekergesd a gyorsszár záró anyáját és eközben nyitogasd-csukogasd a kart a másik oldalon. Mikor már vízszintes helyzetben szorul, zárhatod. Így nagyjából mindig egyforma erõvel van becsukva.
30 kilcsi alatt nem fog elkopni a betét. Annyira nem érhet hozzá.
Kevesen tudják, hogy a Dart villák post mountos kialakításúak ugyan, de ez nem olyan, mint a Manitoué volt egykor.
Ez már a üzletpolitikai okokból, csak a saját Avid fékkel kompatibilis.
Minden más fékkel ami nem kúpos görgõs kialakítású, esélyes, hogy ciripelni fog.