Jelentkezz be Regisztrálj
Kona
#741
Posted 2009. January 13. - 07:52
Valaki tudna nekem súlyadatokkal szolgálni ezekrõl a vázakról:
Kona Kula Primo 2007 19"
Kona Kula supreme 2008 19"
Kona Kula Deluxe 2008 19"
Köszi
#742
Posted 2009. January 08. - 09:20
Én ezen a héten minden nap bringával megyek melózni (kb:1 óra út),és semmi bajuk sincs a telóknak.
Elõl: Marzocchi 888
Hátul:Fox vanilla
Semmi különöset nem veszek észre rajta,minden mûködik rendesen.
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#743
Posted 2009. January 06. - 01:45
Kösz a válaszokat, most kihúztam a nyeregcsövet, ameddig lehet (még a biztonsági vonal elõtt), meg hátrébb toltam a nyerget, valamivel jobb, de még messze nem tökéletes, mindenesetre a régihez képest haladás.
Ti mit tesztek az ellen, hogy a hideg kevésbé érintse a rugóstag viselkedését (pl. WD-40 vagy valamilyen más szer segíthet) ? -4 fokban most eléggé merev, ha pl. fél óra fûtött kocsis vonatozás után leszállok, akkor pár percig szépen mozog, de aztán megint beáll.
Illetve, úgy vettem észre, hogy az elsõ kerék alig pörög, lejtõn nagyon csigán gurul le a bringa, de kézben felemelve és megpörgetve is látszik. Túl szoros lehet a kónusz vagy esetleg agyat kéne cserélni ?
Még valami...arra már rájöttem (igen gyorsan), hogy 2.5-ös Minion DH/High Roller gumikkal nem érdemes aszfalton/városban tekeregni. Van a volt tulajdonosnál kéznél egy Schwalbe Racing Ralph garnitúra, 2.3-as, a hajtogatós fajtából. Ezzel van valakinek tapasztalata ?
Utolsó kérdés, az elsõ telóval kapcsolatban: ha az érzékenységét szeretném állítani, tehát azt, hogy milyen hamar induljon meg, azt a negatív légkamrába történû fújással tehetem meg ? Telópumpa helyett ez megoldható benzinkutas kompresszorral is vagy az hülye ötlet lenne ?
Újfent köszönöm elõre is !
ha kicsi a vaz, akkor mindegy hova allitod a nyerget mindenkeppen rossz lesz. probalj meg szerezni egy masikat, es epits at ra mindent. penzbe fog kerulni, de szerintem ennek igy nincs ertelme. ez kb olyan mint venni egy 5szammal nagyobb cipot, es korbetekerni a labadon szigeteloszalaggal mondvan nem olyan rossz...
fujkalhatod WD40-nel a tagot, de sok mindent nem fog valtoztatni, tekintve hogy az egy zart rendszer, es belul van az olaj ami be van kemenyedve. a kivurle fujt WD40 max tisztitani jo. meg arra hogy eloregitse a szimmeringet. nem eroltetnem, felesleges.
az elso kerek lassu forgasat a szorulo tarcsafek is okozhatja esetleg. vagy a konusz. ami viszont jo hir, percek alatt erto kezek beallitjak neked. azt nem hinnem hogy az agyat ki kell cserelni, ezek altalaban javithatoak.
az a Racing Ralph talan jobban gurulna, foleg hogy sokkal konnyebb, de ha fokent varosban fogod hasznalni [ahova mondjuk felesleges plusz suly a fulltelos bringa, de ettol ugye most eltekintunk] akkor a 2.1 is jo lesz. vagy valami semi-slick, vagy apromintas fajta. Pl Furious Fred, Continental Twister, stb. ezek vegulis terepgumik, alacsony sullyal [ergo konnyebb lesz hajtani a bringat] kicsi butykokkel amitol jobban gordulnek, es kisebb felulet erintkezik a talajjal, tehat nem fog annyira vissza. Vagy persze felrakhatsz 1.95-os Schwalbe City Jet-et is, ami teljesen slick, csak az mar tenyleg elgondolkodtato helyzetbe tesz, hogy miert is ezt a biciklit hajtod. ami egyreszt tok pici, masreszt tokre nem a te felhasznalasi teruletedre van szanva.
telopumpa helyett hasznalhatsz akar meg telopumpat is. mast nem kompresszort foleg nem. amugy igen, negativ kamra. de nem kell bele sok, 10% elteres a pozitivhoz kepest mar erezheto kulonbseg lesz.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#744
Posted 2009. January 06. - 00:48
Ti mit tesztek az ellen, hogy a hideg kevésbé érintse a rugóstag viselkedését (pl. WD-40 vagy valamilyen más szer segíthet) ? -4 fokban most eléggé merev, ha pl. fél óra fûtött kocsis vonatozás után leszállok, akkor pár percig szépen mozog, de aztán megint beáll.
Illetve, úgy vettem észre, hogy az elsõ kerék alig pörög, lejtõn nagyon csigán gurul le a bringa, de kézben felemelve és megpörgetve is látszik. Túl szoros lehet a kónusz vagy esetleg agyat kéne cserélni ?
En szemely szerint nem javaslom a minusz fokban kerozast. Ez nem jelenti azt hogy osszedol a vilag ha megis megtortenik csak szerintem ahoz alaposan fel kellene kesziteni ra a bringat, mint minden jarmuvet ami ennek hianyaban balesetveszelyes lehet, vagy egyszeruen csak csokken a hasznalhatosaga vagy tonkremegy. Pl az autoba fagyallot toltenek stb.
Ugyanigy a keronal is meg kellene tenni a felkeszitest, pl a teloba megfelelo viszkozitasu olaj toltesevel, higabb lancolajjal etc. (Ez a hatso tagnal eleve nemtom hogy mennyire lehetseges, szoval szerintem nem tudsz vele mit kezdeni sk. Esetleg megprobalkozhatsz levegos taggal)
Valamint a nagyobb hideg miatt meg felkeszitve is lehet szamitani a szimmeringek es egyeb kopo alkatreszek ido elotti elhasznalodasara.
Ha konuszos a kerek , ki tudod probalni hogy az okozza-e. Nezd meg hogy melegben hogy porog meg hidegben. Ha van kulonbseg akkor a csapagyhazban levo zsir okozhatja.
Van rengeteg mas sport amit ilyenkor lehet muvelni, nem kell eroltetni amit nem muszaj, de ha megis akkor a fentebbieket erdemes figyelembe venni.
#745
Posted 2009. January 04. - 22:57
Ti mit tesztek az ellen, hogy a hideg kevésbé érintse a rugóstag viselkedését (pl. WD-40 vagy valamilyen más szer segíthet) ? -4 fokban most eléggé merev, ha pl. fél óra fûtött kocsis vonatozás után leszállok, akkor pár percig szépen mozog, de aztán megint beáll.
Illetve, úgy vettem észre, hogy az elsõ kerék alig pörög, lejtõn nagyon csigán gurul le a bringa, de kézben felemelve és megpörgetve is látszik. Túl szoros lehet a kónusz vagy esetleg agyat kéne cserélni ?
Még valami...arra már rájöttem (igen gyorsan), hogy 2.5-ös Minion DH/High Roller gumikkal nem érdemes aszfalton/városban tekeregni. Van a volt tulajdonosnál kéznél egy Schwalbe Racing Ralph garnitúra, 2.3-as, a hajtogatós fajtából. Ezzel van valakinek tapasztalata ?
Utolsó kérdés, az elsõ telóval kapcsolatban: ha az érzékenységét szeretném állítani, tehát azt, hogy milyen hamar induljon meg, azt a negatív légkamrába történû fújással tehetem meg ? Telópumpa helyett ez megoldható benzinkutas kompresszorral is vagy az hülye ötlet lenne ?
Újfent köszönöm elõre is !
#746
Posted 2009. January 03. - 17:38
#747
Posted 2009. January 03. - 16:30
elvileg ja, viszont 02-es geotáblám nincs szal nem vagyok benne biztos hogy nem változtattak rajtabear eleje ugyanaz mint a dawgnak, azért mondtam, hogy 19-es kell neki.
borosmókussal meg beszélgetünk, tudom hogy õ hajtja a dawgod
mindenster a 18as dawg nagy nekem. a marha magas középcsapágy meg átléps magasság miatt méretezték hoszabbra, a 19-es már tényleg qrva hosszú.
a 4"-t mozgóak még nem voltak annyira hosszúak de már ott is kb az egyel nagyobb merevekkel voltak partiban egy 03-as 17" dawg eff felsõcsöve 22,9" egy 18" kuláé 23", ugyanez tavalyiban 23,3" illetve a 23" maradt. egy tavalyi 18" dawg 23,8" a 19 es kula 23,5. hidd el 184 hez nagy lesz a mostani 19-es dawg
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#748
Posted 2009. January 03. - 16:16
bear eleje ugyanaz mint a dawgnak, azért mondtam, hogy 19-es kell neki.dawg-ból elég lesz a 18-as is , más méretezés mint a kikapu meg a merevek (pontosabban olyan hosszú a dawg mint az egyel nagyobb merev vagy cc fulli) sõt az én volt 17-esem új tulaja is ilyesmi magas. de a 15-ös mindenképp kicsi még nekem is.
borosmókussal meg beszélgetünk, tudom hogy õ hajtja a dawgod
#749
Posted 2009. January 03. - 12:11
dawg-ból elég lesz a 18-as is , más méretezés mint a kikapu meg a merevek (pontosabban olyan hosszú a dawg mint az egyel nagyobb merev vagy cc fulli) sõt az én volt 17-esem új tulaja is ilyesmi magas. de a 15-ös mindenképp kicsi még nekem is.az a baj, hogy neked az a bringa kicsi, a te méreted egy 19-es lenne. ekkora méretû bringán soha nem fogsz kényelmesen tekerni, mert
1, mert nem elég nagy
2, a kis vázon való guggolós testhelyzet miatt hátra dõlsz, ezért van messze a kormány.
3, mivel alacsony a váz, rövid a nyeregcsõ, nem tudod kinyújtani a lábad, nem hatékony a tekerés és túlerõlteted a térded, lásd elsõ pont.
szóval, szép bringa, meg jó is, épp csak neked nem jó, mert három mérettel nagyobb kellene. valamelyik bringaboltban talán jó áron beszámítják a vázat, ha veszel ott egy 19"-osat. nekem a 186 centihez 18-as volt és kicsi volt. neked is kelleni fog a 19-es.
egyébként jó kis bringa lesz, fõleg egy levegõs taggal.
remélem tudtam segíteni
mod: halkan jegyzem meg, ha lecseréled a vázat, lehet, hogy kellene, ki kell próbálni. barátnõmnek, neki az a kérdés, hogy elég kicsi-e
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#750
Posted 2009. January 03. - 11:10
#751
Posted 2009. January 03. - 02:03
1, mert nem elég nagy
2, a kis vázon való guggolós testhelyzet miatt hátra dõlsz, ezért van messze a kormány.
3, mivel alacsony a váz, rövid a nyeregcsõ, nem tudod kinyújtani a lábad, nem hatékony a tekerés és túlerõlteted a térded, lásd elsõ pont.
szóval, szép bringa, meg jó is, épp csak neked nem jó, mert három mérettel nagyobb kellene. valamelyik bringaboltban talán jó áron beszámítják a vázat, ha veszel ott egy 19"-osat. nekem a 186 centihez 18-as volt és kicsi volt. neked is kelleni fog a 19-es.
egyébként jó kis bringa lesz, fõleg egy levegõs taggal.
remélem tudtam segíteni
mod: halkan jegyzem meg, ha lecseréled a vázat, lehet, hogy kellene, ki kell próbálni. barátnõmnek, neki az a kérdés, hogy elég kicsi-e
#752
Posted 2009. January 03. - 01:59
#753
Posted 2009. January 03. - 01:52
új gyerek vagyok itt és lelkes, ám még amatõr bringás (értve ezalatt, hogy nem versenyeztem még, de pl. DH pályához sem volt szerencsém).
Kb. 2 hete vettem egy Kona Garbanzo Dawg bringát, a Bikemag Piactéren.
Hasonlót ehhez:
http://apro.bikemag....2/large/IMGP19745.JPG
csak más felszereltséggel, a Fox RP3 tag helyett rugós Vanilla R van hátul, elöl meg egy Rock Shox Revelation 409 teló.
Igazából nem maga a bringatípus a lényeg, hanem hogy képtelen vagyok eltalálni rajta a megfelelõ tekerési pózt. Ezelõtt két össztelós bringám volt még, egy Santa Cruz Bullit és egy Kona Four, az elõbbi freeride, az utóbbi XC kategória. A Four-nál nem volt gondom a kényelemmel, míg a SC Bullit ugyancsak feladta a leckét e téren. Kéretik nem röhögni, de az ilyen geometriájú gépeken (mint pl. ez a Kona) inkább egyenes háttal ül az ember vagy elõredõlve ? A nyeregcsövön nem lehet sokat kihúzni, kormányból meg lecseréltem a gyári Truvativ XR-t egy FSA-ra, aminek picit nagyobb az emelkedési szöge. Viszont akárhogyan próbálom, kényelmetlen a gép menet közben és a kormányt is nehezen érem el, pedig igen rövid stucniba van befogatva. A nyereg annyira elõre van tolva, amennyire csak lehet. 184 centi magas vagyok és a váz kb. 15"-ös. Tudni kell még, hogy egyelõre munkába járásra használtam legfõképp a bicót, terepet kevesett látott. Azonban mindezt Bp. belvárosában (Délitõl ki Zuglóba), Maxxis Minion DH/High Roller 2.5 gumikkal, amikkel enyhén szólva is érdekes -nehéz- aszfalton tekerni. Egy idõ után a hátam is rendesen megfájdul a rossz testhelyzet miatt, illetve a térdeim is megemlegetnek egy-egy utat, mert ugye ezen nem tudja az ember kinyújtani a lábát. Hab a tortán, hogy a hideg miatt a rugóstag alig mozog valamit, erre nincs valami módszer, hogy ez kevésbé legyen így ? Jobb idõben vajpuha és szépen veszi vele a gyorsabb kanyarokat is, míg hidegben koloncnak érezni a bringát, úgy lecsökken a fordulékonysága.
A Revelation 130 mm-es, érdemes ennél nagyobb telót rakni bele, úgy kényelmesebb lesz a geometria ? Illetve, kb. "mit bír" ez a teló meg a Vanilla R tag, pl. lépcsõzni nyugodtan lehet vele ? Ez is hülyén hangzik, de nem akartam durvulni a géppel, amíg nem tudom, mit lehet vele és mit nem.
Tudtok ajánlani egy jó magas emelkedésû kormányt erre a gépre, amit érdemes rárakni ?
Lehet, hogy kicsit kuszán fogalmaztam meg a fentieket, de úgy nagyjából ezek lennének a kérdések. Aki válaszol, elõre is köszi.
#754
Posted 2009. January 02. - 22:27
lassan tényleg át kellene magad neveztetned wensonosandrásranekem ugyan nem! majd kelanak
így is kettõvel több kona van itthon, mint szeretném...
#755
Posted 2009. January 02. - 22:15
nekem ugyan nem! majd kelanakakkor egyszerû. tam rendel neked ha kiment, aztán postázza
így is kettõvel több kona van itthon, mint szeretném...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#756
Posted 2009. January 02. - 22:12
akkor egyszerû. tam rendel neked ha kiment, aztán postázza"Unavailable stock! hide warning
Not available for despatch to Hungary
KonaHei Hei 2008
19"Ball Burnished/White"
ezt írta ki, amikor betettem a kosárba a bringát és kiválasztottam hazánkat célországnak.
#757
Posted 2009. January 02. - 21:57
Not available for despatch to Hungary
KonaHei Hei 2008
19"Ball Burnished/White"
ezt írta ki, amikor betettem a kosárba a bringát és kiválasztottam hazánkat célországnak.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#758
Posted 2009. January 02. - 21:49
De valószínûsíthetõen arra gondoltál, hogy miért nem adhat el a Wiggle Mo-n Konát. Igen egyszerû a válasz. Rengeteg külföldi márkánál a gyártó megszabja, hogy a termékeit online kereskedelem formájában nem lehet értékesíteni az általa megjelölt országokba, régiókba, mert ott közvetlen vagy direkt képviselete van és azon keresztül kíván forgalmazni.