Jelentkezz be Regisztrálj
24 órás verseny | Zánka
#1481
Írta 2010. július 19. - 15:30
#1482
Írta 2010. június 30. - 19:25
Szûk ösvényekeet mindenkinek!
Ezt ne a 24 órásra kívánd. Ott sok (kb 200) ember van egyszerre a pályán ami kb 4-5 km.
#1483
Írta 2010. június 30. - 17:48
Szerintem a legfontosabbak:
- Motivált, lehetôleg kipihent csapat
- Technikailag felkészített birngák
- Atom fejlámpák (legalább kettô/csapat)
- Csapatmenedzser (Ô az aki tényleg nem alszik egy percet sem)
- Az összes biciklis ruhád (nappal még megszárad, de hajnalban szar felvenni egy hideg vizeset)
- Segítôk, (anyu, apu, barát, barátnô, rokonok, szukolók, szakács, pincér, masszôr, pszichológus, sebész, lelkész)
- Szerszámok, pótalkatrészek.
A lista közel sem teljes pl az étkezés egy külön fejezet lehetne.
Mondjuk ez az alap...ami még kell az a Kraft....tehát ,ha nem edzett senki,akkor neki se vágjatok...
#1484
Írta 2010. június 30. - 08:50
Nem tudom még mi lesz a taktikánk, még azt se, hányan leszünk, de ott leszünk, úgyhogy rettegjetek!
Köszi a sok segítséget!
Szûk ösvényekeet mindenkinek!
#1485
Írta 2010. június 29. - 22:42
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1486
Írta 2010. június 29. - 21:55
Az is igaz, hogy az elsô órákban rohamosan romlik a pálya minôsége. Utána ez a tendencia lelassul, de nem áll meg.
Nekem segíteni szokott a sötétség, kicsit kevésbé parázok a gödrök, kövek, gyökerek miatt. Ilyenkor már emlékezetbôl mennek a kanyarok. Többet dolgozik a teleszkóp és zúg az adrenalin a fülemben.
Tavaly annyira összejött, hogy el is dobtam a vasat egy poros kanyarban.
Ja igen, a por az durva tud lenni. Éjszaka a lámpák fényében olyan mintha köd lenne. Tele lesz vele az orrod a szád. Van aki maszkkal probálkozik. Én speciel nem kapok benne levegôt.
A váltásról:
Mi inkább a körszámban határoztuk meg a váltásokat.
Annyit célszerû egyszerre menni amennyit állandó sebességgel tudsz teljesíteni. Érdemes pályabejáráskor egy közepesnél kicsit erôsebb kört menni mindenkinek és az eredmények tükrében meghatározni a taktikát. Éjszaka, az általános lassulás következtében nem olyan húsbavágó hozni a nappali köridôket így lehet több kört is menni (akár lassabban is) a többiek így többet pihenhetnek (akár 4 órát is lehet aludni egyben). Azt hiszem a csapatmenedzsernek ilenkor a legfontosabb dolga, hogy figyelje a köridôket. Így idôben be tud avatkozni, ha valaki nagyon belassulna illetve idôben fel tudja ébreszteni a váltást. Éjszaka érdemes a rivális csapatok eredményét is figyelni ilyenkor még könnyen korrigálható a hibás taktika.
Szerintem a legfontosabbak:
- Motivált, lehetôleg kipihent csapat
- Technikailag felkészített birngák
- Atom fejlámpák (legalább kettô/csapat)
- Csapatmenedzser (Ô az aki tényleg nem alszik egy percet sem)
- Az összes biciklis ruhád (nappal még megszárad, de hajnalban szar felvenni egy hideg vizeset)
- Segítôk, (anyu, apu, barát, barátnô, rokonok, szukolók, szakács, pincér, masszôr, pszichológus, sebész, lelkész)
- Szerszámok, pótalkatrészek.
A lista közel sem teljes pl az étkezés egy külön fejezet lehetne.
#1487
Írta 2010. június 29. - 17:21
Éjszaka meg attól függ, ki mennyire lassul be, hogy milyen a lámpája és mennyire mer menni vele. Vannak akik semennyit sem lassulnak. Éjszaka viszont hideg van, úgyhogy esetleg a nagy meleg kevésbé fog vissza, de ez is egyénfüggõ. Voltak akik úgy belassultak tavaly éjjel, hogy mindenki elment aludni este 11 körül , meg utána másnap sem erõltették meg magukat, talán 2 ember ha tekert közülük. Ez persze azokkal kitolás akik szívesen végigtekerték volna a 24 órát, csak már betelt a csapatlimit és nem tudtak nevezni.
#1488
Írta 2010. június 29. - 17:18
Ja, köszi!
Sejtettem, hogy ez kényes kérdés, de amikor ott vagytok úgysem tudjátok titkolni. Azt elmondhatnátok, tavaj hogy mentetek. Vannak nekem is ötleteim, egy csomó variáció van a fejemben, de ha tényleg ennyire titkosak az infók, akkor bepróbáljuk, azt majd lesz valami.
Hah ... Méghogy nem tudod a helyszínen titkolni? Nyilván ha minden ellenfeledet ismered, úgy átláthatod, de amikor 70 csapat egyszerre cserél ... Én voltam versenyzõként, meg csapat managerként is kint ezen a derbyn. utóbbi esetben megpróbáltam az utsó 4 órában figyelni a közvetlen ellenfeleket. Bevallom két csapatot bírtam 70-80%-osan figyelni, aztán a végén rá koncentráltunk arra a csapatra aki közvetlen elõttünk ment és küzdöttünk velük az elsõ helyért.
Amikor elõször voltam én is azthittem éjszaka lassulás lesz. Hát nem volt, max annyiban változott a kép, hogy a váltózónában jobban ellehetett férni.
Fõleg éjszaka figyeltem meg, hogy akkor kezdenek el hosszú 4-5-6 köröket menni, vagy 1-2 órákat menni egyes csapat tagok, a nagy hajtásban, fõleg aki valamit el is akar érni, biztos nem megy egy órákat.
Úgy számoljatok a váltásokkal, hogy hiába lapos viszonylag, meg a technikátlan részek vannak inkább benne, annyira ráz a kör, hogy szívja az energiát!!! A helyetekben én az elsõ pár órát arra szánnám, hogy biztosnágosan ki kell tapasztalni melyik csapat tag mit bír, aztán csak utánna legénykedni!
Remélem segítettem!
#1489
Írta 2010. június 29. - 16:33
Sejtettem, hogy ez kényes kérdés, de amikor ott vagytok úgysem tudjátok titkolni. Azt elmondhatnátok, tavaj hogy mentetek. Vannak nekem is ötleteim, egy csomó variáció van a fejemben, de ha tényleg ennyire titkosak az infók, akkor bepróbáljuk, azt majd lesz valami.
#1490
Írta 2010. június 29. - 14:26
MI lett az eredményetek?
Itt találod mindenki eredményét:
http://temposport.hu...ad/2009_24h.xls
A váltási stratégia?
Talán ez a legkényesebb kérdés. Úgy tûnik, senki sem árul el róla szívesen részleteket.
Nem könnyû, van aki hosszúakat menne van aki rövid sprinteket bírja jobban. Van aki belassul ahogy leszáll az éj, van akinek jót tesz a sötétség. Mindig az adott csapat tagjai határozzák meg mi a legjobb döntés. És a végén eldôl ki rakta össze a legjobban a részleteket.
#1491
Írta 2010. június 29. - 13:57
#1492
Írta 2010. június 29. - 13:52
Köszi az infokat!
Az az igazság, hogy habár nem, vagyunk terminátorok, sem pedig maraton menõk, a versenyzés a vérünkben van, így nem tudunk úgy odaállni, hogy a részvétel a fontos.
Ha csapatban megyünk akkor milyen váltás stratégia az ideális?
Éjszaka mennyit lassúltatok a nappali idõkhöz képest?
Köszi a segítséget!
#1493
Írta 2010. június 27. - 14:01
Na, és a legjobb, amikor másnap félholtan találsz magadról 1 csomó képet mindenfelé...
#1494
Írta 2010. június 27. - 13:15
Dobogó??? Elfelejtkeztél a CUBE-os terminátorokról.
Az alvás pedig szintén, kinek, mi; néha 1-2 óra alvás is csodát tehet. Én eddig 1szer tettem ezt, és nagyon sokat számított.
Kajából, ruhából és világításól pedig valóban nincs elég mennyiség. Meg segítõbõl.
Csucsu, neked mi nem tetszik az idõ múlásával?
Nyilván nem igazoltban....3x végeztünk dobogón...2 csapattal.....
#1495
Írta 2010. június 27. - 12:36
Csucsu, neked mi nem tetszik az idõ múlásával?
Hogy öregszek. Hülyeséget félretéve 2003-ban a hármashatárhegyen volt még, 18-as volt a rajtszámunk, amit már helyszínen kreáltak számunkra, mert nem számítottak ennyi csapatra. A pálya erõsen technikás volt, a mostani sehol sincs már hozzá, igaz tény ekkora tömeghez nem is volna már szerencsés az a pálya. Ami gáz, akkoriban elég baráti volt a nevezés, és egy verseny alatt többször kaptunk "ellátmányt" ásványvizet, banánt, csokit. Manapság a nevezés közelíti a maratonok díját, és csak egy tészta, vagy gulyás, vagy mikor mi van benne. Talán annyi még, hogy egyre "laposabb" a pálya, a technikásabb részek eltûntek, helyettük csak a gyökerek maradtak az erdõben. Tavaly szinte a verseny vége felé a fahíd leküzdése volt a "legnagyobb" probléma fáradtan. Komolyabb bajom nincs vele, igaz minden évben megfogadom, hogy jövõre max csak nézõnek megyek, de eddig még mindig indultam a következõn. Feledhetetlen élmény és látvány az éjszaka.
#1496
Írta 2010. június 27. - 09:29
Az alvás pedig szintén, kinek, mi; néha 1-2 óra alvás is csodát tehet. Én eddig 1szer tettem ezt, és nagyon sokat számított.
Kajából, ruhából és világításól pedig valóban nincs elég mennyiség. Meg segítõbõl.
Csucsu, neked mi nem tetszik az idõ múlásával?
#1497
Írta 2010. június 27. - 09:22
Bágyadtság csak addig tart míg el nem indulok, utána elszáll, mintha nem is lett volna.
Mondjuk igen...kinek hogy jó...
#1498
Írta 2010. június 26. - 21:36
Aludni nem szabad...mert bágyadtan nehéz nappali köröket hajtani este..csak relax, lábak az égbe és masszázs....meg enni,enni,enni..
Bágyadtság csak addig tart míg el nem indulok, utána elszáll, mintha nem is lett volna.
#1499
Írta 2010. június 26. - 19:05
Aludni nem szabad...mert bágyadtan nehéz nappali köröket hajtani este..csak relax, lábak az égbe és masszázs....meg enni,enni,enni..
#1500
Írta 2010. június 26. - 13:56
itt úgyis a részvétel a fontos, az élmény.
Régebben még inkább igaz volt ez, de manapság egyre kevésbé.
Konkrétan váltási stratégiára, legjobb csapatlétszámra, kajálásra, pihenési idõkre, öltözködésre, és egyéb olyan infokra gondoltam, ami kezdõk számára hasznos lehet.
Egyszer csináltam végig duóban, de elég kemény, 2003 óta ott voltam eddig minden évben. Érdemes hívni több embert segíteni frissíteni, kulacsot tölteni, kaját készíteni stb. Mi szó szerint duóban csináltuk, támogató háttér nélkül, így nem érdemes. Váltani 2 óránként váltottunk, így fogjuk rá lehet valamennyit akár aludni is éjjel. Világításból minél jobbat érdemes vinni, célszerû egy jó fejlámpa, plusz egy erõs ledes, vagy halogén a kormányon. Ha nagy a por sokat ront a fejlámpa hatékonyságán. Éjjel hideg van, gyakran akár 10 fok körül vagy alatta is, ráadásul ahogy fárad az ember egyre hidegebbnek is érzi az idõt. Ruhát talán úgy szerencsés vinni, hogy fõleg éjjel mindig szárazban indulhass. Nincs is annál szarabb, mikor hajnalban álmosan, hidegben, vizes göncöt kell felvenni. Éjszaka pláne alvás után elég szar elindulni, de utána már nagyon állat a sötétben tekerni.
A pálya elég rázós sok helyen, jó teló, vagy akár fully duóban nagyon hasznos lehet. Mindenesetre nem unalmas, elaludni nem lehet rajta, arról Harang mindig gondoskodik.