Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Homokfúvás, bringafestés, eloxálás, stb. nagy topicja
Indította
KeX
, 2002. február 13. 20:45
#1501
Írta 2006. január 29. - 18:34

NEkem valami rikitó narancs kéne... csak a telommal nemtudom hogy hozom össze ( EXR air) mert a becsuszonak nem tul jo a szine.. azzal lehet valamit kezdeni? mert ha pl fekete elox rámehetne vagy valami akkor a telo kapna egy full fekete szint a váz megy egy narancsot. a Másik hülye ötletem hogy lehet olyan szinternarancsot kapni ami fényvisszaverõs? mert akkor 2legy egycsapásra
#1502
Írta 2006. január 29. - 18:26

szinterbõl van kb 3000 féle szín, mindegyik 4-5 féle hatással (matt, fényes, metál, candy, selyemfényû)
csak elég lesz..
csak elég lesz..

#1503
Írta 2006. január 29. - 18:25

én szintert ajánlanék ha úgyis használod keményen. ha csak lájtolsz akkor egy szebb fényezés is rámehet, csak az nem olyan ellenálló(papiron igen)
eloxról sajna nem tudok nyilatkozni
eloxról sajna nem tudok nyilatkozni
#1504
Írta 2006. január 29. - 18:21

Sziasztok én egy MAegllan PolarXet vásároltam párnapja és nagyon ütött kopott a váz:(.
A kérdésem az lenne hogy ti egy polarX-el milyen vázkezelési technikát használnátok? Elox? szinter? eddig 3 vagyis 4 szin akadt amin elgondolkodtam.
NArancs, fehér, fekete, titán.
Gondolom eloxbol van csak narancs de iagzán nem is tudpm hogyan néznek ki ezek a felületek:( ... Valaki nemtudna minden felületröl dobni képet?
A kérdésem az lenne hogy ti egy polarX-el milyen vázkezelési technikát használnátok? Elox? szinter? eddig 3 vagyis 4 szin akadt amin elgondolkodtam.
NArancs, fehér, fekete, titán.
Gondolom eloxbol van csak narancs de iagzán nem is tudpm hogyan néznek ki ezek a felületek:( ... Valaki nemtudna minden felületröl dobni képet?
#1505
Írta 2006. január 27. - 21:51

a só semminek se tesz jót.
én mászókafényezõnél csináltattam a vázamat nyáron, ez lett az eredménye:
http://dolog.uw.hu/ketbico.jpg
én mászókafényezõnél csináltattam a vázamat nyáron, ez lett az eredménye:
http://dolog.uw.hu/ketbico.jpg
#1506
Írta 2006. január 27. - 21:48

Alu-t is? Az a sz@r oxidréteg... Azt hittem, azt nem. Én kis naív 
Ja: A brigéciolt hogy szoktátok használni? Jól beáztatjátok, aztán zuhany?

Ja: A brigéciolt hogy szoktátok használni? Jól beáztatjátok, aztán zuhany?
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#1507
Írta 2006. január 27. - 16:26

Ami fémbõl készül (alut, magnéziumot és acélt tutira korrodálja).A só a bicón mit tud tönkretenni? (Másképp: Mit mossak le feltétlenül?)
#1508
Írta 2006. január 27. - 15:38

A só a bicón mit tud tönkretenni? (Másképp: Mit mossak le feltétlenül?)
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#1509
Írta 2006. január 27. - 14:38

Köszi! Mennyibe került egy váz? Mennyi volt az átfutási idõ?szép egyenletes, 13mikronos, félfényes mer olyat kértem
www.szinter2000.hu
#1510
Írta 2006. január 27. - 14:03

szép egyenletes, 13mikronos, félfényes mer olyat kértem 
www.szinter2000.hu

www.szinter2000.hu
#1511
Írta 2006. január 27. - 13:53

Nem tudom. Szép? Egyenletes? Vékony? Fényes? Akkor igen...aki nekem csinálta megfelel?
#1512
Írta 2006. január 27. - 13:34

#1513
Írta 2006. január 27. - 13:29

Porlakkost tudtok ajánlani, aki mondjuk nem radiátor igényességi szinten kezeli a dolgokat?
#1514
Írta 2006. január 27. - 11:48

Tudtok ajánlani egy homokfúvót a III.ker környékén?
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#1515
vendég_kerekeske_*
Írta 2006. január 27. - 00:01

Köszi szépen. Vagyis megoldható. Egy gond van, hogy már "kibéeltem" a cuccot filccel, és mivel (lustaság)ragasztottam, nem akrom kiszedni belõle(megint lustaság). Azért lehet, hogy maradok a nyák készítésnél, így is elég vegyszert szopok...
Mégegyszer kösz.

#1516
Írta 2006. január 26. - 23:58

.............Eloxálás:
Ha megvan a kívánt felület, akkor ide is eljuthatunk.
.........
Szumma szummárum, otthon ne akarjon senki eloxálni vegyész képzettség nélkül, mert iszonyú pepecs meló és veszélyes!!!
#1517
Írta 2006. január 26. - 23:16

......lírozzuk.
Az meg elég pepecs munka. Viszont az eloxálás lényege az, hogy egy kemény,
tartós Al2O3 réteget képez a felületen, tehát nem fog tovább ellenõrizetlenül
..........
wazze te vegyész vagy?vagy csak a neten olvasgacc szorgalmasan?

#1518
Írta 2006. január 26. - 22:05

Elsõsorban a tisztaságon bukhat meg az egész, a felületnek nagyon tisztának
kell lenni, és a vegyszereknek szintén.
Az eloxálástól nem lesz fényes a felület, csak ha elõtte kézzel polírozzuk.
Az meg elég pepecs munka. Viszont az eloxálás lényege az, hogy egy kemény,
tartós Al2O3 réteget képez a felületen, tehát nem fog tovább ellenõrizetlenül
oxidálódni.
Az elõzetes kezelés nagyon fontos, teljesen sima, korrózió, zsír, piszokmentes
felület kell.
Ha nagyon korrodált a tárgy, akkor 20%-os salétromsavas (HNO3) fürdõbe kell
mártani, 20-30 másodpercre csak. (különben elfogy az alu :-))
Viszont ha szemre tiszta az anyag, akkor 100ml víz, és 10g NaOH-ból készített
oldatban kell 1-2 percig áztatni. Vigyázat, a salétromsav, meg a nátrium hidroxid
is veszélyes anyag, védõkesztyû, szemüveg, stb. kötelezõ! A NaOH vakságot okoz,
ha szembe kerül, és kicsapja a fehérjéket, szóval megenni sem ajánlatos. (bár a
bélmûködést egy darabig segíti
) A salétromsav meg SAV, szóval nem megfogdosni,
nekem is jó sárga lett a kezem tõle a múltkor. :-)
Viszont probléma lehet a beszerzése. Ugyanis CSAK méregkezelõi vizsgával lehet
salétromsavat venni... (vagy a suli kémiaszertárából :-)) Maratáskor 50-60 °C-osnak
kell lenni a fürdõnek.
Ezért elég nehéz nagy tárgyakat (lökhárító, stb.) eloxálni, kell egy fürdõkádnyi
ebbõl a fürdõbõl, aztán marha nagy áram kell neki.
Ja, meg egy kád is kell, nehogyám az asszony belefeküdjön a maratófürdõbe! :-) Meg
fûteni kell közben, és egyéb apróságok.
Ha kész a NaOH-os fürdõ, akkor utána 5%-os salétromsav oldatba kell meríteni az
anyagot néhány másodpercre csak.
Zsírtalanítás:
Elõzetes zsírtalanítás oldószerrel, kefe, rongy, benzin.
Utána kémiai zsírtalanítás, 2 módszer van rá, az egyszerûbbet leírom.
91ml vízben oldjunk fel 4,5 gramm trinátrium foszfátot, majd 0,7 gramm
NaOH-ot, és adjunk hozzá 3,5 gramm vízüveget. (a mennyiségek egy 50
filléres régi pénzre vonatkozhatnak talán :-))
Az oldat hõmérséklete itt is 50-60 °C.
Hideg vízzel le kell öblíteni, és azonnal vinni polírozni, vagy az
eloxálóba, kézzel megfogni természetesen már nem szabad.
A következõ polírozás nem a kézi polírozást jelenti, hanem van kémiai és
elektrolitos módszer is. Elektrolitossal már tükröt lehet csinálni a
tárgyból.
Kémiai fényesítés:
Több módszer van rá.
1:
Víz 200ml
Nátrium-nitrát (NaNO3) 150g
Nátrium-nitrit (NaNO2) 150g
Nátrium hidroxid (NaOH) 250g
Hõmérséklet 90-100 °C idõ: 3-5 perc
2:
Tömény foszforsav (H3PO4) 75ml
60%-os kénsav (H2SO4) 25ml
Hõmérséklet 110 °C idõ: 0,5-2 perc
3:
Víz 20ml
Tömény foszforsav (H3PO4) 80ml
60%-os salétromsav (HNO3) 5ml
Hõmérséklet 75-85 °C idõ: 10-15 perc
4:
Víz 15ml
Tömény foszforsav (H3PO4) 75g(?)
60%-os salétromsav (HNO3) 2,5g(?)
Jégecet (CH3-COOH) 8,5g (? miért grammban vannak, a könyvben
is úgy van...)
Hõmérséklet ~100 °C idõ: 2-6 perc
Utána azonnal vízben meg kell fürdetni a tárgyat. A fényezés közben
gázok, gõzök szabadulnak fel, a legjobb szabad térben végezni a
munkát, vagy nagyon jó szellõztetéssel. (aztán majd lehet csodálkozni
ha potyognak a döglött verebek a tetõrõl :-))
Elektromos polírozás:
Tükörfényes felületet lehet létrehozni így, autó reflektorokat szoktak
fényezni vele pl.. A legnagyobb gond itt, hogy magas hõmérséklet kell
hozzá, nagy feszültség és nagy áramsûrûség.
A katód saválló acéllemez. A katód ne csak egy lemez legyen, hanem
több, a tárgy körül azonos távolságra kb. (10 cm)
A kád tetejére kell egy fa keretet szerelni, arra réz rudakból síneket
tenni, a középsõn van a tárgy két szélsõn meg a katódok.
A fürdõbe betenni, kivenni az anyagot csak bekapcsolt áram mellett
szabad, mert különben megmarja az anyagot a fürdõ.
A kivétel után is azonnal vízzel le kell öblíteni.
1:
Víz 80 ml
Nátrium karbonát (Na3CO3) 15 g
Trinátrium foszfát(Na3PO4) 5 g
70°C-os fürdõ kell, az áramsûrûség 3-4A/dm^2 (minden egyes
négyzerdeciméterre 3-4A áram kell), feszültség 12-14V, idõ 5-6 perc.
2:
Víz 14 ml
Tömény foszforsav(H3PO4) 70 ml
Tömény kénsav (H2SO4) 3 ml
Krómsavanhidrid (CrO3) 6 g
Feszültség 10-15V, áramsûrûság 10-15A/dm2, hõfok 80-85°C
3:
Hidrogén-[tetrafluoro-borát] (HBF4) készítése:
25ml vízben feloldunk 5g bórsavat H3BO3 (gyógyszertár), majd miután
feloldódott éllandó keverés mellett adjunk hozzá 30g hidrogén
fluoridot (HF)
H3BO3+4HF = HBF4+3H2O
Ez a fürdõ 20-25 °C-on dolgozik, 30-35V fesz, 6-8A/dm2 áramsûrûséggel
10-15 perc.
Eloxálás:
Ha megvan a kívánt felület, akkor ide is eljuthatunk.
A tárgyat 1%-os salétromsavas fürdõben kell áztatni 1-2 percig 18-25
fokon. Ez eltávolítja a felületi hártyát. Ezután azonnal vizes fürdõ,
majd bele az eloxáló fürdõbe.
Itt is a középsõ sín lesz a pozitív, ami a tárgyra kapcsolódik, a két
szélsõ a negatív, viszont ide ólomlemezbõl készült katódokat kell
készíteni (ólomakksiból pl.), a katódok felülete nagyobb legyen mint a
tárgy felülete.
A tárgyat mint a fényesítésnél itt is jó vastag alu huzallal rögzítjük
a réz sínhez.
A fürdõ itt egyszerû, 10-20%-os kénsavoldat. Ha késõbb sötétebb színre
akarjuk színezni az anyagot akkor 20%-os oldatot kell használni, ha
világosra, vagy semmilyenre akkor meg a 10%-os a jobb.
Itt is csak feszültség alatt levõ fürdõbe lehet belemeríteni a
tárgyat!
Hõmérséklet: 18-20°C, idõ 10-40 perc, feszültség 12-18V, áramsûrûség
1-2A/dm2
Fontos a bevezetõ alu huzal jó rögzítése, mert a huzal és a tárgy is
bevonódik oxidréteggel, és akkor ha nem érintkezik jól megszûnik
áramot vezetni. A legjobb egy menetes lyukba rögzíteni a
drótot a tárgyon. Az oxidálás ideje is attól függ késõbb milyenre
akarjuk színezni az anyagot. Elég a 10-15 perc, de ha sötétebbre
akarjuk színetni, (fõleg feketére) akkor jobb, ha 40 perc.
Az oxidáció akkor megy végbe helyesen, ha a tárgyon gázbuborékok
keletkeznek. Ha megszûnik a gázképzõdés akkor nem jó az érintkezés a
bevezetõ dróttal.
Színezés:
Lényege, hogy az oxidálás folyamán keletkezett mikropórusok közé
színezõanyagot juttassunk. Ez lehet szerves vagy szervetlen anyag is.
Jók a közönséges ruhafestékek is.
Aranyszínre:
Vas-triammónium-oxalát [Fe(NH4)3(C2O4)3] 2-6%-os oldata, 65°C-on 0,5-4
percig, árnyalattól függõen.
Szerves színezõanyagok, ruhafestékek:
250ml vízben feloldunk 1 zacskó színezõanyagot, 65°C-on, majd
árnyalattól függõen 2-10 percig tart a színezés.
Az oxidálás befejezéseként még el kell végezni a tömörítést. Az
oxidréteg mikropórusaiba, mikrocsatornáiba bejuttattuk a
színezõanyagot, de el kell tömíteni, hogy más viszont ne jusson be
utána. Ez egy nagyon bonyolult folyamat, vízben ki kell fõzni a
tárgyat 1 órán keresztül. A hõmérséklet hatására a mikropórusok
elzáródnak, és a festék is elzáródik bennük. Ezután fûrészporban meg
lehet szárítani az anyagot, és egy kicsit bezsírozni, lenolajjal pl.
kell lenni, és a vegyszereknek szintén.
Az eloxálástól nem lesz fényes a felület, csak ha elõtte kézzel polírozzuk.
Az meg elég pepecs munka. Viszont az eloxálás lényege az, hogy egy kemény,
tartós Al2O3 réteget képez a felületen, tehát nem fog tovább ellenõrizetlenül
oxidálódni.
Az elõzetes kezelés nagyon fontos, teljesen sima, korrózió, zsír, piszokmentes
felület kell.
Ha nagyon korrodált a tárgy, akkor 20%-os salétromsavas (HNO3) fürdõbe kell
mártani, 20-30 másodpercre csak. (különben elfogy az alu :-))
Viszont ha szemre tiszta az anyag, akkor 100ml víz, és 10g NaOH-ból készített
oldatban kell 1-2 percig áztatni. Vigyázat, a salétromsav, meg a nátrium hidroxid
is veszélyes anyag, védõkesztyû, szemüveg, stb. kötelezõ! A NaOH vakságot okoz,
ha szembe kerül, és kicsapja a fehérjéket, szóval megenni sem ajánlatos. (bár a
bélmûködést egy darabig segíti

nekem is jó sárga lett a kezem tõle a múltkor. :-)
Viszont probléma lehet a beszerzése. Ugyanis CSAK méregkezelõi vizsgával lehet
salétromsavat venni... (vagy a suli kémiaszertárából :-)) Maratáskor 50-60 °C-osnak
kell lenni a fürdõnek.
Ezért elég nehéz nagy tárgyakat (lökhárító, stb.) eloxálni, kell egy fürdõkádnyi
ebbõl a fürdõbõl, aztán marha nagy áram kell neki.
Ja, meg egy kád is kell, nehogyám az asszony belefeküdjön a maratófürdõbe! :-) Meg
fûteni kell közben, és egyéb apróságok.
Ha kész a NaOH-os fürdõ, akkor utána 5%-os salétromsav oldatba kell meríteni az
anyagot néhány másodpercre csak.
Zsírtalanítás:
Elõzetes zsírtalanítás oldószerrel, kefe, rongy, benzin.
Utána kémiai zsírtalanítás, 2 módszer van rá, az egyszerûbbet leírom.
91ml vízben oldjunk fel 4,5 gramm trinátrium foszfátot, majd 0,7 gramm
NaOH-ot, és adjunk hozzá 3,5 gramm vízüveget. (a mennyiségek egy 50
filléres régi pénzre vonatkozhatnak talán :-))
Az oldat hõmérséklete itt is 50-60 °C.
Hideg vízzel le kell öblíteni, és azonnal vinni polírozni, vagy az
eloxálóba, kézzel megfogni természetesen már nem szabad.
A következõ polírozás nem a kézi polírozást jelenti, hanem van kémiai és
elektrolitos módszer is. Elektrolitossal már tükröt lehet csinálni a
tárgyból.
Kémiai fényesítés:
Több módszer van rá.
1:
Víz 200ml
Nátrium-nitrát (NaNO3) 150g
Nátrium-nitrit (NaNO2) 150g
Nátrium hidroxid (NaOH) 250g
Hõmérséklet 90-100 °C idõ: 3-5 perc
2:
Tömény foszforsav (H3PO4) 75ml
60%-os kénsav (H2SO4) 25ml
Hõmérséklet 110 °C idõ: 0,5-2 perc
3:
Víz 20ml
Tömény foszforsav (H3PO4) 80ml
60%-os salétromsav (HNO3) 5ml
Hõmérséklet 75-85 °C idõ: 10-15 perc
4:
Víz 15ml
Tömény foszforsav (H3PO4) 75g(?)
60%-os salétromsav (HNO3) 2,5g(?)
Jégecet (CH3-COOH) 8,5g (? miért grammban vannak, a könyvben
is úgy van...)
Hõmérséklet ~100 °C idõ: 2-6 perc
Utána azonnal vízben meg kell fürdetni a tárgyat. A fényezés közben
gázok, gõzök szabadulnak fel, a legjobb szabad térben végezni a
munkát, vagy nagyon jó szellõztetéssel. (aztán majd lehet csodálkozni
ha potyognak a döglött verebek a tetõrõl :-))
Elektromos polírozás:
Tükörfényes felületet lehet létrehozni így, autó reflektorokat szoktak
fényezni vele pl.. A legnagyobb gond itt, hogy magas hõmérséklet kell
hozzá, nagy feszültség és nagy áramsûrûség.
A katód saválló acéllemez. A katód ne csak egy lemez legyen, hanem
több, a tárgy körül azonos távolságra kb. (10 cm)
A kád tetejére kell egy fa keretet szerelni, arra réz rudakból síneket
tenni, a középsõn van a tárgy két szélsõn meg a katódok.
A fürdõbe betenni, kivenni az anyagot csak bekapcsolt áram mellett
szabad, mert különben megmarja az anyagot a fürdõ.
A kivétel után is azonnal vízzel le kell öblíteni.
1:
Víz 80 ml
Nátrium karbonát (Na3CO3) 15 g
Trinátrium foszfát(Na3PO4) 5 g
70°C-os fürdõ kell, az áramsûrûség 3-4A/dm^2 (minden egyes
négyzerdeciméterre 3-4A áram kell), feszültség 12-14V, idõ 5-6 perc.
2:
Víz 14 ml
Tömény foszforsav(H3PO4) 70 ml
Tömény kénsav (H2SO4) 3 ml
Krómsavanhidrid (CrO3) 6 g
Feszültség 10-15V, áramsûrûság 10-15A/dm2, hõfok 80-85°C
3:
Hidrogén-[tetrafluoro-borát] (HBF4) készítése:
25ml vízben feloldunk 5g bórsavat H3BO3 (gyógyszertár), majd miután
feloldódott éllandó keverés mellett adjunk hozzá 30g hidrogén
fluoridot (HF)
H3BO3+4HF = HBF4+3H2O
Ez a fürdõ 20-25 °C-on dolgozik, 30-35V fesz, 6-8A/dm2 áramsûrûséggel
10-15 perc.
Eloxálás:
Ha megvan a kívánt felület, akkor ide is eljuthatunk.

A tárgyat 1%-os salétromsavas fürdõben kell áztatni 1-2 percig 18-25
fokon. Ez eltávolítja a felületi hártyát. Ezután azonnal vizes fürdõ,
majd bele az eloxáló fürdõbe.
Itt is a középsõ sín lesz a pozitív, ami a tárgyra kapcsolódik, a két
szélsõ a negatív, viszont ide ólomlemezbõl készült katódokat kell
készíteni (ólomakksiból pl.), a katódok felülete nagyobb legyen mint a
tárgy felülete.
A tárgyat mint a fényesítésnél itt is jó vastag alu huzallal rögzítjük
a réz sínhez.
A fürdõ itt egyszerû, 10-20%-os kénsavoldat. Ha késõbb sötétebb színre
akarjuk színezni az anyagot akkor 20%-os oldatot kell használni, ha
világosra, vagy semmilyenre akkor meg a 10%-os a jobb.
Itt is csak feszültség alatt levõ fürdõbe lehet belemeríteni a
tárgyat!
Hõmérséklet: 18-20°C, idõ 10-40 perc, feszültség 12-18V, áramsûrûség
1-2A/dm2
Fontos a bevezetõ alu huzal jó rögzítése, mert a huzal és a tárgy is
bevonódik oxidréteggel, és akkor ha nem érintkezik jól megszûnik
áramot vezetni. A legjobb egy menetes lyukba rögzíteni a
drótot a tárgyon. Az oxidálás ideje is attól függ késõbb milyenre
akarjuk színezni az anyagot. Elég a 10-15 perc, de ha sötétebbre
akarjuk színetni, (fõleg feketére) akkor jobb, ha 40 perc.
Az oxidáció akkor megy végbe helyesen, ha a tárgyon gázbuborékok
keletkeznek. Ha megszûnik a gázképzõdés akkor nem jó az érintkezés a
bevezetõ dróttal.
Színezés:
Lényege, hogy az oxidálás folyamán keletkezett mikropórusok közé
színezõanyagot juttassunk. Ez lehet szerves vagy szervetlen anyag is.
Jók a közönséges ruhafestékek is.
Aranyszínre:
Vas-triammónium-oxalát [Fe(NH4)3(C2O4)3] 2-6%-os oldata, 65°C-on 0,5-4
percig, árnyalattól függõen.
Szerves színezõanyagok, ruhafestékek:
250ml vízben feloldunk 1 zacskó színezõanyagot, 65°C-on, majd
árnyalattól függõen 2-10 percig tart a színezés.
Az oxidálás befejezéseként még el kell végezni a tömörítést. Az
oxidréteg mikropórusaiba, mikrocsatornáiba bejuttattuk a
színezõanyagot, de el kell tömíteni, hogy más viszont ne jusson be
utána. Ez egy nagyon bonyolult folyamat, vízben ki kell fõzni a
tárgyat 1 órán keresztül. A hõmérséklet hatására a mikropórusok
elzáródnak, és a festék is elzáródik bennük. Ezután fûrészporban meg
lehet szárítani az anyagot, és egy kicsit bezsírozni, lenolajjal pl.
#1519
vendég_kerekeske_*
Írta 2006. január 26. - 22:00

hogy lehet otthon eloxálni? Mert csináltam egy tolltartót sima alu lemezekbõl, és a kékre eloxált névtáblán kívül mindenhol csupasz. És ugye fog
(egy picit)

#1520
Írta 2005. december 12. - 22:50

köszke, meg is vannak, fel is hívom holnap õket...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
