http://rouesartisana...e-15505311.html
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kecskemétiek ide!
Started by
Lord_Leslie
, 2006. May 04. 11:18
#3021
Posted 2008. March 21. - 09:47
#3022
Posted 2008. March 21. - 09:08
Akkor módosítok. Ebben a szezonban használom az alig futott aksium kerekeimet, jövõre pedig nézek valami okosabb kerékszettet. Versenyezgetni.
"I am Tom Boonen, and I am SPECIALIZED..."
#3023
Posted 2008. March 21. - 08:45
Igen! Vigyázz a ksyrium elnevezéssel! A Gerinek ksyrium ssc sl a kereke, és érezhetõ a különbség! Annak ellenére, hogy a kerék aero tesztekben ezt a kerékszettet veszik viszonyítási alapnak, a többi nem is létezik... Nem karbon, erõs, merev, NAGYON könnyû (1,4 kg), aero küllõ. Armstrong és a többiek hegyre használta.
Nyugodtan állíthatom, hogy legalább tizen verseny kerékszettem volt már. Teli keréktõl a zippig, ksyriumtól a shamalig, 3 küllõstõl a négyküllõsig. Itt is érvényes a mondás: 35 km/h átlagig szinte mindegy, az felett meg mindent, amit a pénztárcád megenged.
Ja és a shimano gyári szettek, hát talán factory kerekek közül azok voltak e legzsengébbek. (igaz árban is!)
A legjobb választás: most talán a zipp 808. A ksyriumhoz képest labor(!!!) mérések alapján óránként 1perc 14 mp-et ad. Kérdés: 430-440 e ft. Ennyit költesz edzõtáborra, márciusban, táplálékkiegészítõre, gyúrásra, 2 perccel leszel jobb a tihany kupán???
Igen Duzmi jól megmondta: A gummák közötti különbség is érezhetõ: nekem a legjobb gumim a michelin pro race 2 service course volt és van. Mondjuk itt is nagy különbség van szingó és drótperemes között...
A kerós ereje 80%-át arra használja, hogy átnyomja magát a közegben, amiben van (jó esetben ez a levegõ), 10% gumi gyûrõdés és tapadási-súrlódási veszteség, 10% technikai hiányosságok (nem egyenletes tekerés). Ezek átlag számok, nincsenek sztereotípiák.
Nyugaton mûködik a zippnél a DEMO program: elviheted a legdrágább karbon kerekeket kipróbálni, akár hétvégére is. Elég meggyõzõ önbizalomról tanúskodik, ha kipróbálod, rájössz, megveszed...
Nálunk nincs zipp dealer.
Nyugodtan állíthatom, hogy legalább tizen verseny kerékszettem volt már. Teli keréktõl a zippig, ksyriumtól a shamalig, 3 küllõstõl a négyküllõsig. Itt is érvényes a mondás: 35 km/h átlagig szinte mindegy, az felett meg mindent, amit a pénztárcád megenged.
Ja és a shimano gyári szettek, hát talán factory kerekek közül azok voltak e legzsengébbek. (igaz árban is!)
A legjobb választás: most talán a zipp 808. A ksyriumhoz képest labor(!!!) mérések alapján óránként 1perc 14 mp-et ad. Kérdés: 430-440 e ft. Ennyit költesz edzõtáborra, márciusban, táplálékkiegészítõre, gyúrásra, 2 perccel leszel jobb a tihany kupán???
Igen Duzmi jól megmondta: A gummák közötti különbség is érezhetõ: nekem a legjobb gumim a michelin pro race 2 service course volt és van. Mondjuk itt is nagy különbség van szingó és drótperemes között...
A kerós ereje 80%-át arra használja, hogy átnyomja magát a közegben, amiben van (jó esetben ez a levegõ), 10% gumi gyûrõdés és tapadási-súrlódási veszteség, 10% technikai hiányosságok (nem egyenletes tekerés). Ezek átlag számok, nincsenek sztereotípiák.
Nyugaton mûködik a zippnél a DEMO program: elviheted a legdrágább karbon kerekeket kipróbálni, akár hétvégére is. Elég meggyõzõ önbizalomról tanúskodik, ha kipróbálod, rájössz, megveszed...
Nálunk nincs zipp dealer.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#3024
Posted 2008. March 21. - 08:44
#3025
Posted 2008. March 21. - 08:34
#3026
Posted 2008. March 21. - 08:18
Ksyriumnak több tipusa van,ami Matuzmál van 55-ért az nem jobb mint a te mostani kereked.Az SL,ES a jobbak.
#3027
Posted 2008. March 21. - 07:44
Néztem matúz mesternél; 55 egy ksyrium szett.
"I am Tom Boonen, and I am SPECIALIZED..."
#3028
Posted 2008. March 21. - 00:47
Egy Ksyrium sl vagy 170,a különbségrõl Geri tud mesélni.
Van hasonló súlyban olcsóbb pl:American Classic gyári.
De ha felraksz egy csúcs gumiszettet az jóval olcsóbb,és ott is érezhetõ a különbség.
Van hasonló súlyban olcsóbb pl:American Classic gyári.
De ha felraksz egy csúcs gumiszettet az jóval olcsóbb,és ott is érezhetõ a különbség.
#3029
Posted 2008. March 20. - 22:57
hát nekem egy GPM tecnom van .. van vagykiló a kerék de a magyar utakra ez kell 8) (tankal való prontális ütközés kimenetele is kétséges.. úgyhogy alig erõs)
sztem is mindegy a bringa.. (90k s sora-s altrixal tekertem/tekerek 2 évig) 2-5km/h átlagban a különbség a szetben(sora -> 105,ultegra,durace) 3-4km/h a kerékcsere(RemerX,Dynamic -> GPM,Pro2ServiceE) és 15km/h az hogy kimész tekerni ami viszont ingyen van emlékezz csak Johnny nem 1-2 ember ált nyitrán is starthoz peugeot-al vagy favorittal sose a gép fog számítani hanem az ember aki rajta ül.
ui.: azért a 12kg os alap bringuszal nem kapartam fel 8 percen belül a HHH ra
sztem is mindegy a bringa.. (90k s sora-s altrixal tekertem/tekerek 2 évig) 2-5km/h átlagban a különbség a szetben(sora -> 105,ultegra,durace) 3-4km/h a kerékcsere(RemerX,Dynamic -> GPM,Pro2ServiceE) és 15km/h az hogy kimész tekerni ami viszont ingyen van emlékezz csak Johnny nem 1-2 ember ált nyitrán is starthoz peugeot-al vagy favorittal sose a gép fog számítani hanem az ember aki rajta ül.
ui.: azért a 12kg os alap bringuszal nem kapartam fel 8 percen belül a HHH ra
#3030
Posted 2008. March 20. - 22:12
Igen, a komplett Meridát lehet vinni ötért.
Én nagyon boldog voltam, mikor Geri összerakatta nekem a kék 903-ast. A Speckóval más élmény tekerni, de valóban: se akkor, se most nem kerültem dobogóra a Tihany-kupán
Na, akkor kérdés: Aksiummal tekerek most. Ha Ksiriumot szeretnék használni, az kb. mibe fájna? Érdemes? Könnyebb lenne? (nem súly, hanem a tekerés milyensége) Aksiumot pedig megtartanám edzeni...
Én nagyon boldog voltam, mikor Geri összerakatta nekem a kék 903-ast. A Speckóval más élmény tekerni, de valóban: se akkor, se most nem kerültem dobogóra a Tihany-kupán
Na, akkor kérdés: Aksiummal tekerek most. Ha Ksiriumot szeretnék használni, az kb. mibe fájna? Érdemes? Könnyebb lenne? (nem súly, hanem a tekerés milyensége) Aksiumot pedig megtartanám edzeni...
"I am Tom Boonen, and I am SPECIALIZED..."
#3031
Posted 2008. March 20. - 21:58
A "mi" szintünkön (bocsánat, ha valaki nem így érzi) sztem nincs mérhetõ különbség egy 200 e v. 600 e bringa között sem, esetleg a kerék upgrade számíthat valamit, de......
Igen, a kerékpártervezõ-mérnök nagyon õszinte, de ma erre épül MINDEN iparág, miért pont ez lenne kivétel??? Ott vannak pl a hátsó láncátdobók, de jobb példa az elsõ váltó: mi változott gyökeresen az elmúlt 20(!) évben ezen a területen??? Aki meg elhiszi a grammok parasztvakítását... Most nem tökmindegy, hogy 8,5 kg vagy 7,8 kg a géped??? rajtad meg ott fityeg a pocakzsír:confused:
Konklúzió: A-B-be el lehet jutni az én autómmal és Valaki sárga szörnyével is (:kissmyass ), de az élmény.... Valahol u.e. érvényes talán ide is.
UFF!
Igen, a kerékpártervezõ-mérnök nagyon õszinte, de ma erre épül MINDEN iparág, miért pont ez lenne kivétel??? Ott vannak pl a hátsó láncátdobók, de jobb példa az elsõ váltó: mi változott gyökeresen az elmúlt 20(!) évben ezen a területen??? Aki meg elhiszi a grammok parasztvakítását... Most nem tökmindegy, hogy 8,5 kg vagy 7,8 kg a géped??? rajtad meg ott fityeg a pocakzsír:confused:
Konklúzió: A-B-be el lehet jutni az én autómmal és Valaki sárga szörnyével is (:kissmyass ), de az élmény.... Valahol u.e. érvényes talán ide is.
UFF!
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#3032
Posted 2008. March 20. - 19:42
6k a komplet bringa,viszont uennyi egy vázért már nagy átverés.Persze ha volna ennyim rá szivesen hagynám magam csõbe húzni.
Tetszik a fickó õszintesége:
http://bikemag.hu/el...ologia-elozetes
Tetszik a fickó õszintesége:
http://bikemag.hu/el...ologia-elozetes
#3033
Posted 2008. March 20. - 19:29
karbon bizony kényesebb mint az alu.8)
(600k ez a sz*r? jó nekema deda váz úgyis ugyan abból van és hatmad annyi..600k ért egy pinarello prince vázat osztogatnak)
ja és törés: az új karbonok 50kN/ncm re vannak tesztelve úgyhogy nem fogtörni mint a ropi de ha kicsit kiszálasodik vagy megreped oan hangja van mint a törött CD lemeznek
(600k ez a sz*r? jó nekema deda váz úgyis ugyan abból van és hatmad annyi..600k ért egy pinarello prince vázat osztogatnak)
ja és törés: az új karbonok 50kN/ncm re vannak tesztelve úgyhogy nem fogtörni mint a ropi de ha kicsit kiszálasodik vagy megreped oan hangja van mint a törött CD lemeznek
#3034
Posted 2008. March 20. - 18:52
Annak a full karbon, piros-fekete meridának az ára 6 kiló. Imri 5ért adja, és minden gyári rajta...tehát semmi "olasz". Igen szép mutatvány.
Enyimé holnap kész, még du. finomhangolom, és mehetünk.
Enyimé holnap kész, még du. finomhangolom, és mehetünk.
"I am Tom Boonen, and I am SPECIALIZED..."
#3035
Posted 2008. March 20. - 18:43
Szerintem érdemes karbont,titánt,alut,acélt is venni,olyat ami tükrözi a gazda anyagi lehetõségeit.
Ekkor felszabadultan fogod tudni használni,azt hiszem ez lényeges.
Ekkor felszabadultan fogod tudni használni,azt hiszem ez lényeges.
#3036
Posted 2008. March 20. - 18:38
Jaaaaa, most néztem 600 e a listaára ultegrával!
Az is megérdemli aki ilyet vesz, ennyiért!!!
Az is megérdemli aki ilyet vesz, ennyiért!!!
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#3037
Posted 2008. March 20. - 18:36
Igen, jól fogalmaztál: GÉPSZÖRNY. A szó csúnya értelmében...
Mennyiért adja Imre kereskedõ???
Imbi, ne is lássalak!!!:cheers:
Mennyiért adja Imre kereskedõ???
Imbi, ne is lássalak!!!:cheers:
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#3038
Posted 2008. March 20. - 15:18
Sztem a karbon nem kényesebb az alumíniumnál.
Hát ezt attól kéne megkérdezni, aki használ ilyet. Sztem az acélon kívül más nem bírja a komoly ütéseket. Az alumínium ráadásul "emlékezõ" fém, tehát ahol ütést kap, ott feszültség raktározódik. Itt fog leghamarabb elpattanni. A karbon ennél jóval rugalmasabbb, hogy a szövet mit bír, azt nem tudom. :chin:
Amúgy jó lenne, ha Kori visszatérne közénk. Nagyon jó képességei vannak, kis felkészüléssel jól tud õ tekerni. Így meg, ha technika is lesz alatta, biztosan szívesebben is fog jönni. Emléxem, nálam mekkora sokk volt, hogy éppen a tél elején vettem meg. Le kellett mennem minden este a garázsba megpaskolni Giuseppét. Aztán ahogy pluszra fordult az idõ, irány az országút!
Duzmi! A szombat amúgy sem jó nekem, így majd vasárnapra-hétfõre egyeztetünk.
Hát ezt attól kéne megkérdezni, aki használ ilyet. Sztem az acélon kívül más nem bírja a komoly ütéseket. Az alumínium ráadásul "emlékezõ" fém, tehát ahol ütést kap, ott feszültség raktározódik. Itt fog leghamarabb elpattanni. A karbon ennél jóval rugalmasabbb, hogy a szövet mit bír, azt nem tudom. :chin:
Amúgy jó lenne, ha Kori visszatérne közénk. Nagyon jó képességei vannak, kis felkészüléssel jól tud õ tekerni. Így meg, ha technika is lesz alatta, biztosan szívesebben is fog jönni. Emléxem, nálam mekkora sokk volt, hogy éppen a tél elején vettem meg. Le kellett mennem minden este a garázsba megpaskolni Giuseppét. Aztán ahogy pluszra fordult az idõ, irány az országút!
Duzmi! A szombat amúgy sem jó nekem, így majd vasárnapra-hétfõre egyeztetünk.
MA-VICc nélkül Olmo lábon járnék... :mybad:
#3039
Posted 2008. March 20. - 14:16
Nincs abban semmi rossz ha valaki olyan erõs hogy szétcsavarja a vázat:scared:
Szombaton elvileg Terep fesztivál aztán majd meglátjuk.
Szombaton elvileg Terep fesztivál aztán majd meglátjuk.
#3040
Posted 2008. March 20. - 13:56
Téynleg, Kori megveszi?
És még egy kérdés...
érdemes full karbont venni? Egy nagyobb esésnél nem törik ketté, mint a ropi?
És még egy kérdés...
érdemes full karbont venni? Egy nagyobb esésnél nem törik ketté, mint a ropi?
"I am Tom Boonen, and I am SPECIALIZED..."