Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Marzocchi

- - - - -

  • Please log in to reply
2845 replies to this topic

#741
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,347 posts
http://neuzer.hu/aru...ig/79500905.jpg

viszont vannak olyan villáik amikben ah tudom hasonló a patron mint a suntourokban. azok nem bonthatóak.

#742
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,046 posts
Holnap készülök olajat cserélni a Z1 fr '02 telómban. Van benne valahol buktató?
Átnéztem pár írást, utána is olvasgattam, de nem veszek észre semmit ami miatt besz...nézhetném.:)
Elõre is köszi.

Izomtéridõninja-geológus!


#743
ersek

ersek

    vendég

  • fórumtag
  • 68 posts
Ja és elfelejtettem köszi a fotókat, ezek egyébként kincset érnek amikor az ember elakad.
Bár minden terméköl lenne ilyen.

Üdv

#744
ersek

ersek

    vendég

  • fórumtag
  • 68 posts

Nem tudom a mostaniak hogy néznek ki belülrõl, az enyém 2005-ös, abban ilyen van. http://picasaweb.goo...zocchiMaratonXc# Ebben a telóban a csillapító egység egy teljesen hermetikus,de szétszedhetõ, zárt rendszer, olajjal feltöltve, a "nyílt olajfürdõ" a szárban csak a becsúszókat keni. Mivel az egész belseje fémbõl van, és olajban úszik, nem igen kopik el, max. a tömítésekkel lehet gond.


No ez lett volna a következõ kérdésem, de köszi, tehát a patron a csillapitást intézi, de a becsúszók olajban lubickolnak, tulajdonképpen ez így összességében nem is hangzik rosszul.
Három éve használok egy Marzó telót, három éve nem jutott eszembe a telócsere, elégedett vagyok, és a bikemagon olvastam a Marzo gyárlátogatást is, hozzáértõ cégnek tûnik. A Ducati és a BMW komoly cégek.
Asszem elmult a patron fóbiám, úgy gondolom benevezek egyre.
Köszi és sziasztok.

#745
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 posts
Nem tudom a mostaniak hogy néznek ki belülrõl, az enyém 2005-ös, abban ilyen van. http://picasaweb.goo...zocchiMaratonXc# Ebben a telóban a csillapító egység egy teljesen hermetikus,de szétszedhetõ, zárt rendszer, olajjal feltöltve, a "nyílt olajfürdõ" a szárban csak a becsúszókat keni. Mivel az egész belseje fémbõl van, és olajban úszik, nem igen kopik el, max. a tömítésekkel lehet gond.

Mondjuk az jutott az eszembe a Marzocchi nem hiszem hogy megengedhetné magának egy teljes széria piacra dobását rossz minõségû patronnal, de hát nem lehet tudni.
Kicsit furcsa néhány angol oldalon olvasni lehet hogy, 3 év karbantartás mentességi garanciát vállalnak.?!
Mondjuk ezt az autóknál és a motoroknál 30 évemegoldották.
A cégnél ahol dolgozok van egy autó 8 éves 340000km és simán átment a vizsgán a teleszkóp, pedig lényegében patronos.
Hát okosabb már nem leszek, azért kösz a hozzászólást, valszeg csak úgy derül ki mennyire tartós ha veszek egyet és elkezdem használni.
Jut eszembe ezekben a patronokban lehet olajat cserélni?



#746
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
szerintem lehet cserelni benne, de ha van kulon olaj ami ken, es kulon ami csillapit, akkor ugyis csak a keno olajat kell cserelni, mert az koszolodik.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#747
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,347 posts
nem hiszem. általában nitrogénnel töltöttek és azok nem bonthatóak.

#748
ersek

ersek

    vendég

  • fórumtag
  • 68 posts
Mondjuk az jutott az eszembe a Marzocchi nem hiszem hogy megengedhetné magának egy teljes széria piacra dobását rossz minõségû patronnal, de hát nem lehet tudni.
Kicsit furcsa néhány angol oldalon olvasni lehet hogy, 3 év karbantartás mentességi garanciát vállalnak.?!
Mondjuk ezt az autóknál és a motoroknál 30 évemegoldották.
A cégnél ahol dolgozok van egy autó 8 éves 340000km és simán átment a vizsgán a teleszkóp, pedig lényegében patronos.
Hát okosabb már nem leszek, azért kösz a hozzászólást, valszeg csak úgy derül ki mennyire tartós ha veszek egyet és elkezdem használni.
Jut eszembe ezekben a patronokban lehet olajat cserélni?

#749
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
Igazabol akkor volt baj ezzel amikor a Rock Shox csinalta a patronos csillapitast 1998-ban, es az emberek azt hittek a Judy XLC-re hogy dh villa. csak mert duplavallas. no es az nem birta a kikepzest, es elengedte a tomites valahol, ami azzal jart, h ogy elfosta az osszes olajat

ezek az uj patronok mar joval kiforrottabb rendszerek, csak a nev ugyanaz.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#750
ersek

ersek

    vendég

  • fórumtag
  • 68 posts
Emberek most döbbentem meg, ugyan is megtudtem hogy a Marzocchi nem csak a DJ 3 -as ba, de a DJ 2 és 1 - es be is olajpatront szerelt!!!
Legalább is a 2009 - esekbe.
Én mint rendes polgár tartok a patronos csillapitástól, annyira egyszerû és meghibásodásmentes volt a nyilt fürdõs rendszer.
Szoljatok hozzá légyszi, vegyek nyugodt szivvel 2009 es DJ 2 - est PATRONNAL, vagy eszembe se jusson.
Mit tegyek??
Persze dönteni nekem kell de segíthetne valaki aki jártasabb a témában.

Üdv

#751
Maxxisn95

Maxxisn95

    új vendég

  • felfüggesztett
  • 9 posts
Nem rég kaptam választ 1 autószerelõ ismerõsömtõl arra hogy nem hülyeség hogy nitro van a telóban!!! az autó felfüggesztésekben is az van mert nem habzik tõle a telóban lévõ olaj, a sima levegõtõl pedig igen.már elfelejtettem hogy miért is jó ez de sztem a lényegen nem változtat... a csillapítás és kenés SZTEM marad ugyan olyan....:D (Y)

#752
ersek

ersek

    vendég

  • fórumtag
  • 68 posts
Sziasztok emberek!

Azon tökölök hogy DJ 2 vagy DJ 3 as.
Nekem úgy tûnik hogy a két teló között annyi a különbség hogy a dj2 acél becsúszók és villanyak, a dj3 nál pedig mind ez aluminium.
Ha nem így van mondjátok.
Én úgy gondolom hogy a nikkelezett acél becsúszók jobban bírják a felületi sikamikát mint az adonizált alu.
Tehát lehet hogy az olcsódd ez esetben tovább fogja bírni?
Vagy hülyeség nam lessz észrevehetõ különbség az élettartamban?
Segítsen aki hozzátud vagy akar szólni.
Kössz.

Bocs de elszúrtam a számokat mert most dj3 as van.

#753
VADDISZNÓ

VADDISZNÓ

    vendég

  • fórumtag
  • 157 posts

Nem ajánlom, én több mint fél évig szenvedtema 08-assal , visszaút és levegõráfújás van rajta, amúgy kb 2hét után már csak max 9-10 cm-t mozgott ki a 16-ból, mer a patronja el*******. aztán gariba megcsinálták, utána egész jó volt ,de hál istennek sikerült eladnom, ennyi...



Jó neked:D
egyik haveromnak csak 2 centit mozgott:D

de csak a 2008asok ilyen trágyák, a 2007es verzió jó
hydro-elektro-mechanikus, hõérzékelõs félhomályszabályzó :lol1:

#754
Bighitrider

Bighitrider

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts

Hello!
Z1 sport-ot ajánljátok?
A váz lényegtelen.
Mennyire állítható széles tartományban?
Milyen állítási lehetõségek vannak rajta?
Köszi


Nem ajánlom, én több mint fél évig szenvedtema 08-assal , visszaút és levegõráfújás van rajta, amúgy kb 2hét után már csak max 9-10 cm-t mozgott ki a 16-ból, mer a patronja el*******. aztán gariba megcsinálták, utána egész jó volt ,de hál istennek sikerült eladnom, ennyi...

#755
Angolo

Angolo

    vendég

  • fórumtag
  • 44 posts
Sziasztok!
Valaki letudná nekem részletesen írni, hogy egy 04es Junior T-ben hogyan lehet olajat cserélni (kitakarítással együtt) és kb mennyi kell bele?Megköszönném!
Valszeg úgyis az lesz belõle, hogy szervízbe viszem, de szeretném tudni a folyamatát, hogy legközelebb én is megpróbálkozhassak vele!
Sajna a szervízekben eleve nem nagyon bízom már...sokat kipróbáltam már és mindegyik követett el alapvetõ hibákat...
Köszi elõre is!
Üdv!

#756
VADDISZNÓ

VADDISZNÓ

    vendég

  • fórumtag
  • 157 posts

Sziasztok, megvettem a 66rcv villát és már bent is van a bringában. Teszteltem is hegyen, iszonyat jó csillapítása van, viszont van egy kis problémám vele. Amikor nagyobb ütést kap pl járdaszegély, kattan benne valami. Érzem a kormányon is. Szerintem a rugó lehet vagy nem tudom, de érzem hogy koppan valami a villában. Az olcsóbb telókban tudom , hogy szokott zörögni a rugó de egy 140 ezres villában nemekm ne kopogjon semmi. Szóval szerintetek ez normális vagy vigyem vissza?

Ja és nem egy nagy járdaszegélyrõl van szó, hanem egy kisebb olyan amit egy ilyen kategóriás villának simán be kell nyelnie. Terepen még nem éreztem a kopogást, de járdaszegélyeknél lehet érezni.




Hasonló problémám nekem is volt, a boxxeremben, csak nekem a rugóút egy adott pontján kattant egyet
aztán egyszercsak elmúlt, késõbb elõjött, de megint elmúlt

szerintem valami nincs a helyén, a helyedben szétszedném a telót egy átnézés és egy olajcsere erejéig (tudtommal amúgyis trágya a gyári olaja, meg kevés)
utána el kellene múlnia
ha nem akkor tévedtem:D
hydro-elektro-mechanikus, hõérzékelõs félhomályszabályzó :lol1:

#757
Kona01

Kona01

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts
Sziasztok, megvettem a 66rcv villát és már bent is van a bringában. Teszteltem is hegyen, iszonyat jó csillapítása van, viszont van egy kis problémám vele. Amikor nagyobb ütést kap pl járdaszegély, kattan benne valami. Érzem a kormányon is. Szerintem a rugó lehet vagy nem tudom, de érzem hogy koppan valami a villában. Az olcsóbb telókban tudom , hogy szokott zörögni a rugó de egy 140 ezres villában nemekm ne kopogjon semmi. Szóval szerintetek ez normális vagy vigyem vissza?

Ja és nem egy nagy járdaszegélyrõl van szó, hanem egy kisebb olyan amit egy ilyen kategóriás villának simán be kell nyelnie. Terepen még nem éreztem a kopogást, de járdaszegélyeknél lehet érezni.

#758
VADDISZNÓ

VADDISZNÓ

    vendég

  • fórumtag
  • 157 posts

http://www.bikerumor...spension-forks/

http://www.singletra...marzocchi-2010/

egyoldali titan rugok, kevesebb olaj, atdolgozott csillapitas.





ezeket az oldalakat láttam én is

csak az érdekelne inkább hogy akkor most ez megint olasz már vagy még mindig tajwan? mert hallottam ezt-azt de hát vagy igaz, vagy nem....
hydro-elektro-mechanikus, hõérzékelõs félhomályszabályzó :lol1:

#759
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
http://www.bikerumor...spension-forks/

http://www.singletra...marzocchi-2010/

egyoldali titan rugok, kevesebb olaj, atdolgozott csillapitas.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#760
VADDISZNÓ

VADDISZNÓ

    vendég

  • fórumtag
  • 157 posts
[quote name='Kona01']Én úgy tudom, hogy az 55 nek a belseje suntour. Ami elég gagyi. QUOTE]


Jól tudod:D
ugyanaz a beszállítója de csak az R verziónak, tudtommal



Más: 888, 2010... tud valaki valamit?

olyanokat olvastam/hallottam, h a csillapítás gyártása visszakerült olaszba, meg hogy az új EVO WC 6,3 fontot nyom(ami sztem azé elég jó egy ekkora szörnytõl), meg hogy ez lesz a nagy visszatérés

van itt valaki bennfenntes, aki többet is tud?:D
hydro-elektro-mechanikus, hõérzékelõs félhomályszabályzó :lol1: