Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Marzocchi

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2845 hozzászólás a témában

#301
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Jó, mert én sem értem, hogy most te mit nem értesz;)


"az olajzáró sziMeringnek belül található a rugós gyûrûje: a gumiajkat belülrõl szorítja rá a becsúszóra"

Ez talán úgy lenne pontos h:
az olajzáró szimering belül található, és az esetek nagyobb többségében, mint a Marzocchinál két ajkú szimeringet alkalmaznak. És a két ajkat egy-egy rugó feszíti a megfelelõ zárás érdekében.


Talán így egyértelmûbb

#302
Right Rider

Right Rider

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
Jó, mert én sem értem, hogy most te mit nem értesz;)

#303
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

nem is vennék boltban, fõleg ennyiért:D:D:D amúgy nincs szükség persely cserére, de azt a mûveletet még nem próbáltam:D


Hát akkor egy gyorstalpaló, ahogyan én csinálom
1. láb leszedése
2. porlehúzó, szimmeringek kiszedése
3. láb kitakarítással ( brigéciol)
4. perselyek kiszedése
5. lábban lerakodott retek eltávolítás ( több módszerem is létezik rá)
6. új perselyek visszarakása bõ zsírral
7. láb kitakarítása
8. szimmeringkek, porlehúzók visszapattintása ( ellenõrzésük)
9. láb visszaszerelése, olajfeltöltés

#304
wins

wins

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás

"Ejnye fiam kõbõl nem lehet hidat építeni!!??"

Hát nem kell feltétlenül boltba venni. ÉN sem ott vettem, hanem készítettem.

nem is vennék boltban, fõleg ennyiért:D:D:D amúgy nincs szükség persely cserére, de azt a mûveletet még nem próbáltam:D

#305
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

a szerszám jó drága:D


"Ejnye fiam kõbõl nem lehet hidat építeni!!??"

Hát nem kell feltétlenül boltba venni. ÉN sem ott vettem, hanem készítettem.

#306
wins

wins

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás

Nem egy nagy ördöngösség, én most cseréltem az én villámban perselyeket.
Szerszám kell hozzá meg némi mûszaki érzék. Nézd meg a kiszedõ szerszámot, ha úgy nem jössz rá h kell, akkor neki se kezdjél. Ezt nem bántásból írtam, de több kárt lehet csinálni, ha nem ért hozzá ez ember mint hasznot.

a szerszám jó drága:D

#307
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
Nem egy nagy ördöngösség, én most cseréltem az én villámban perselyeket.
Szerszám kell hozzá meg némi mûszaki érzék. Nézd meg a kiszedõ szerszámot, ha úgy nem jössz rá h kell, akkor neki se kezdjél. Ezt nem bántásból írtam, de több kárt lehet csinálni, ha nem ért hozzá ez ember mint hasznot.

#308
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
@Right Rider:
Huhh...
Ezt most te hogyan is gondoltad????!!!
Lehet h érted, de h nem tudod megfogalmazni az is biztos :)

#309
wins

wins

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás
Na ha egyszer valaki nagyon ráér és csinált már ilyet az elmondhatná, hogy kell perselyt cserélni.

#310
Right Rider

Right Rider

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
Persze, hogy nincs. Az nem porvédõ szimering, hanem anyagában elõfeszített porlehúzó.

#311
wins

wins

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás
Az enduro seals cuccokon pl pedig nincs rugós gyûrû a porlehúzón.

#312
Right Rider

Right Rider

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
Akkor pontosítsunk, hogy mindenki képben legyen:
-a porvédõ sziMeringnek kívül található a rugós gyûrûje: kívülrõl szorítja rá a gumiajkat a becsúszóra
-az olajzáró sziMeringnek belül található a rugós gyûrûje: a gumiajkat belülrõl szorítja rá a becsúszóra
Ééértem?!

#313
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
A szimmeringre gondoltam, azért írtam h szimmering :)

#314
tld

tld

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Az a rugó csak a porvédõt fogja, nem folyik az olaj ha nincs rajta. Vagy a belsõ, olajzáró szimmeringek rugójára gondoltál? Ugyanis annak hiánya, vagy sértettsége mág tud bajt okozni.
A becsúszók épek? Nincs rajtuk egy icipici karc se? Ugyanis a legkisebb, tapintással érezhetõ karc is ki tudja reszelni a villát.
Nemrég haverék cseréltek olajat egy z1-ben, ami utána szintén fosta az olajat, megjátszották megint a villa szétszedést, összerakást, feltöltést és jó lett utána.
Szedd szét, rakd össze, töltsd fel megint. Hátha valami elsõre nem úgy ment ahogy kellett volna és az olaj nem oda kerül ahová kellene.

#315
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
Hali


Elég banális dolog lesz amit írok, de hátha.
A szimmeringeken rajta vannak a szorító rugók?? Ha rajta elég feszesek??
A feszességükön úgy tudsz állítani, h leveszed õket, és ha jól megnézed akkor a rugó egyik vége kúp formájú ez megy bele ugye a másik végébe. ezt mint egy csavart ki tudod csavarni, vagy a te esetedben beljebb, így feszesebbre lehet állítani a szimmering rugóját.


SOK sikert

#316
Right Rider

Right Rider

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
Hello!
Ez szimering probléma lesz. Szervízbe ha elviszed, az elég drága lesz, mert új szimeringek+munkadíj. Azt tudom ajánlani, hogy szánj rá idõt, és keress a neten olyan motoros vagy tömítésekkel foglalkozó boltot, ahol forgalmaznak teleszkóp szimeringet. Én pld. RS Torámba 1600-Ft/pár tudtam szerezni, igaz Bp-en.
http://www.germalex....g/teleszkop.pdf

#317
venigarpad

venigarpad

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Sziasztok.
Szeretném a segitségetek kérni.
Az a problémám, hogy a 2007es 888 rvm ereszti az olajat.
Télen jarkaltam vele párszor, semmi gond nem volt vele,tavasszal kicsit szivargott az olaj, gondoltam, szimering, és olajcsere azt jo lesz.a becsuszok, perselyek, epek, nincs karc, vagy deformálodas.
Vettem biciklisboltban elég horror árban Marzocchi szimeringkészletet, valamint 5w repsol olajat, az aktivabb mozgás végett, meg vagyok elégedve ezzel a márkával eddig.
Kitisztitottam a telot, szilikonzsirral megkenve szépen beszereltem az uj szimeringeket, ahogy a rajzokon mutatja, ovatosan raktam be a becsuszokat, nehogy felsértse a szimeringet, majd lábanként gyári mennyiségü 220 mili olajat kapott.
3 napja reaktam össze a bringát, azota 10 15 kmt tekertem vele, és egsyerüen fossa az olajat, mikor ugrok kisebb letöréseket, a nadragom is összecsapja....
Mit lehet ilyenkor csinálni, elvileg mindennek klappolnia kéne?
vigyem el szervizbe, vagy vegyek megint masik szimeringeket? enduro fork seals-et esetleg?
Válaszokat elöre is köszönöm.

#318
tld

tld

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Aha... köszi..
Vagyis ha telifújom akkor feljebb csúszik mintamennyit megengedett neki eddig a madzag így elvileg több levegõ is kell bele. Valamint így kiiktatja a pozitív ATA kamrát? Elsõ levegõs telóm, -szerintem az utolsó is- és nemvágom még a dolgokat :D

#319
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
a negativ kamra méretét az határozza meg, ha összenyomod a villát akkor az is összenyomódik, fellazul a madzag, de nem engedi,hogy feljebb csússzon

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#320
tld

tld

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Akinek van ATA-s villája:
Mire jó aza a madzag ami a PAR kamrában van és összeköti az alsó szelepes egységet a patron közepében lévõ koronggal, vagy dugattyúval. Elszakadt..
Visszaraktam mindent, nincs baja, nem kotyog, nem csinál semmi furát. Lehetne pótolni, meg ha nagyon fontos akkor meg is csinálom, de gyakorlati szerepe mégis micsoda?