Jelentkezz be Regisztrálj
Marzocchi
#221
Írta 2011. augusztus 18. - 09:46
A másik az tudtommal hobbiból szerelei/tunningolja a villákat. Még nem találkoztam vele, de azt mondják csodákra képes. Majd megszerzem, és privátban elküldöm a számát ha érdekel.
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#222
Írta 2011. augusztus 18. - 09:36
Hali
hát a levegõs telokban egy "munkahenger" van. Ami egy nyomórúdból, dugattyúból, és magából a becsúszószárból áll( abban siklik a dugattyú).
Na ha a dugattyúnak nincsen meg a megfelelõ kenése, egyrészt nem fog rendesen tömíteni, hamar elfog kapni, és nehezebben lehet megindítani.
A jó minõség alatt meg azt értem h be kell menni vmi tömítéseket forgalmazó boltba, pl csapágyszaküzlet, és venni kell kifejezetten tömítésekhez való lágy szilikon, vagy esetleg már összetevõjû kenõanyagot. Ez lehet zsír vagy esetleg olaj is.
DE ha nem értesz hozzá, lehet h nem kéne bántanod, nehogy vmi rosszul süljön el!
U.i: ugyan ez a kenõanyagot kell még a szimeringek két két ajka közé is rakni!
Hát én biztosan nem fogom bántani, a végén még a telóban és magamban is kárt tennék:) Tudsz valaki hozzáértõt aki esetleg bántaná
#223
Írta 2011. augusztus 18. - 09:33
Szia,
Nem ismerem a Z5-öst, de lehet ott a gond, hogy N patron van benne. Esetleg nem nyílt, hanem zárt olajfürdõs. Nem tudom mi az évjárata a telódnak, de azt hallottam, hogy 2008-tól a Marzót megvette a Suntour. A N patront a Suntour gyártja. Ami sajnos nem a jó öreg hírneves Marzó minõség.
Vidd el egy szakemberhez. Õ szedje szét, vagy adjon tanácsot, hogyan lehetne feljavítani a megindulást. Ha tényleg patronos, akkor szerintem a szerelõ is megtudja neked mutatni, hogy a teló remélhetõleg kifogástalan, egyedül a patron a szûk keresztmetszet, de ne legyen igazam.
Amúgy biztos, hogy mindkét szárba lehet fújni? Nem úgy van, hogy az egyik szárba olaj (jobb), a másikba (bal) levegõ megy?
A Bomber Z5 nyílt olajfürdõs, kb. 2000-2002 között lett gyártva, tehát még biztosan nem a Suntour gyártotta a hozzávalókat. Biztos hogy mindkét oldalba lehet fújni, mivel mind a két oldalon van szelep, legalábbis remélem, hogy eddig nem az olajat pumpáltam föl a jobb szárban:)
Tudsz jó szakembert? Azt tapasztalom, hogy ezzel a márkával nem sokan foglalkoznak az országban. Hivatalosan a Mali forgalmazza és szervizeli de sajnos sokat eddig nem segítettek nekem.
#224
Írta 2011. augusztus 18. - 09:00
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem levegõs teleszkóppal kapcsolatban, remélem tudtok segíteni. Van egy Marzocchi Z5-ös villám. Nagyon szeretem, masszív, erõs villa és ha megindul akkor szépen is mozog. Viszont jó lenne, ha kicsit könnyebben indulna meg. Megoldás lehet-e ha:
1. másmilyen olaj kerülne bele, bár most nem tudom milyen van benne, de függ-e az olaj milyenségétõl ez a dolog?
2. Mindkét oldalba ugyanannyi levegõ kell, vagy esetleg ha az egyik oldalba kevesebbet fújok segithet-e a problémán vagy esetleg ez árt a telónak?
3. Ha az egyik oldalába, vagy mindkettõbe rugót kapna az segítene? Ha igen akkor ezek után milyen arányban kell levegõt fújni egyik/másik oldalba?
Esetleg valami más lehetõség?
Szia,
Nem ismerem a Z5-öst, de lehet ott a gond, hogy N patron van benne. Esetleg nem nyílt, hanem zárt olajfürdõs. Nem tudom mi az évjárata a telódnak, de azt hallottam, hogy 2008-tól a Marzót megvette a Suntour. A N patront a Suntour gyártja. Ami sajnos nem a jó öreg hírneves Marzó minõség.
Vidd el egy szakemberhez. Õ szedje szét, vagy adjon tanácsot, hogyan lehetne feljavítani a megindulást. Ha tényleg patronos, akkor szerintem a szerelõ is megtudja neked mutatni, hogy a teló remélhetõleg kifogástalan, egyedül a patron a szûk keresztmetszet, de ne legyen igazam.
Amúgy biztos, hogy mindkét szárba lehet fújni? Nem úgy van, hogy az egyik szárba olaj (jobb), a másikba (bal) levegõ megy?
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#225
Írta 2011. augusztus 18. - 06:04
Mit értesz az alatt a gyakorlatban, hogy jó minõségû kenõanyag a levegõs részhez? Milyen kenõanyagot kellene juttatnom és hová? Bocsi,de a teleszkópok lelki világához nagyon nem értek:)
Hali
hát a levegõs telokban egy "munkahenger" van. Ami egy nyomórúdból, dugattyúból, és magából a becsúszószárból áll( abban siklik a dugattyú).
Na ha a dugattyúnak nincsen meg a megfelelõ kenése, egyrészt nem fog rendesen tömíteni, hamar elfog kapni, és nehezebben lehet megindítani.
A jó minõség alatt meg azt értem h be kell menni vmi tömítéseket forgalmazó boltba, pl csapágyszaküzlet, és venni kell kifejezetten tömítésekhez való lágy szilikon, vagy esetleg már összetevõjû kenõanyagot. Ez lehet zsír vagy esetleg olaj is.
DE ha nem értesz hozzá, lehet h nem kéne bántanod, nehogy vmi rosszul süljön el!
U.i: ugyan ez a kenõanyagot kell még a szimeringek két két ajka közé is rakni!
#226
Írta 2011. augusztus 17. - 22:04
Hali
hát h könnyebben induljon meg ahhoz kisebb nyomás kéne, viszont akkor le tud koppanni.
vagy esetleg vmi jó minõségû kenõanyagot "tölteni" a levegõs részhez, h folyton meglegyen a megfelelõ minõségû kenés. (de a levegõs telok, mindig nehezebben indulnak meg)
az h rugót is rakni bele, nem lenne célszerû, akkor már inkább csak rugó legyen benne.
és célszerû ha mind a két szárban egyforma a nyomás, illetve rugó mivel így egyforma lesz a terhelése a teleszkópnak.
Mit értesz az alatt a gyakorlatban, hogy jó minõségû kenõanyag a levegõs részhez? Milyen kenõanyagot kellene juttatnom és hová? Bocsi,de a teleszkópok lelki világához nagyon nem értek:)
#227
Írta 2011. augusztus 17. - 18:55
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem levegõs teleszkóppal kapcsolatban, remélem tudtok segíteni. Van egy Marzocchi Z5-ös villám. Nagyon szeretem, masszív, erõs villa és ha megindul akkor szépen is mozog. Viszont jó lenne, ha kicsit könnyebben indulna meg. Megoldás lehet-e ha:
1. másmilyen olaj kerülne bele, bár most nem tudom milyen van benne, de függ-e az olaj milyenségétõl ez a dolog?
2. Mindkét oldalba ugyanannyi levegõ kell, vagy esetleg ha az egyik oldalba kevesebbet fújok segithet-e a problémán vagy esetleg ez árt a telónak?
3. Ha az egyik oldalába, vagy mindkettõbe rugót kapna az segítene? Ha igen akkor ezek után milyen arányban kell levegõt fújni egyik/másik oldalba?
Esetleg valami más lehetõség?
Hali
hát h könnyebben induljon meg ahhoz kisebb nyomás kéne, viszont akkor le tud koppanni.
vagy esetleg vmi jó minõségû kenõanyagot "tölteni" a levegõs részhez, h folyton meglegyen a megfelelõ minõségû kenés. (de a levegõs telok, mindig nehezebben indulnak meg)
az h rugót is rakni bele, nem lenne célszerû, akkor már inkább csak rugó legyen benne.
és célszerû ha mind a két szárban egyforma a nyomás, illetve rugó mivel így egyforma lesz a terhelése a teleszkópnak.
#228
Írta 2011. augusztus 17. - 17:30
Lenne pár kérdésem levegõs teleszkóppal kapcsolatban, remélem tudtok segíteni. Van egy Marzocchi Z5-ös villám. Nagyon szeretem, masszív, erõs villa és ha megindul akkor szépen is mozog. Viszont jó lenne, ha kicsit könnyebben indulna meg. Megoldás lehet-e ha:
1. másmilyen olaj kerülne bele, bár most nem tudom milyen van benne, de függ-e az olaj milyenségétõl ez a dolog?
2. Mindkét oldalba ugyanannyi levegõ kell, vagy esetleg ha az egyik oldalba kevesebbet fújok segithet-e a problémán vagy esetleg ez árt a telónak?
3. Ha az egyik oldalába, vagy mindkettõbe rugót kapna az segítene? Ha igen akkor ezek után milyen arányban kell levegõt fújni egyik/másik oldalba?
Esetleg valami más lehetõség?
#229
Írta 2011. augusztus 12. - 06:03
igen, át szeretném alakítani nyilt olajfürdõssé! tudsz segíteni? esetleg valami rajzzal vagy leírással hogy mit hogyan tegyek?! köszönök minden segítséget!
Rajzot+ leírást Sala-nál találsz, Google a barátod
http://www.salaracin...zo55leiras.html
#230
Írta 2011. augusztus 12. - 00:12
#231
Írta 2011. augusztus 11. - 17:37
Sziasztok! szeretnék segítséget kérni! van egy marzó 55r telóm, és erre ráférne egy szerviz! Pesten hol van ilyen szervizelési lehetõség. Probike-ban érdeklõdtem utána de azt írták, hogy már ilyennel nem foglalkoznak. Vagy ha házilag meg lehet oldani azt akkor hogyan, gondolok itt olyanra hogy nyílt olajfürdõsé tétel és hasonlók.
Legyetek szívesek segíteni! köszönöm!
Milyen szervizre gondolsz pontosan?
Csak át kéne alakítani nyílt olajossá?
#232
Írta 2011. augusztus 11. - 12:36
#233
Írta 2011. augusztus 11. - 10:05
Legyetek szívesek segíteni! köszönöm!
#234
Írta 2011. augusztus 04. - 05:49
okes rakeresek.te ezek szerint szervizelsz is?
Igen, vállalok szervizeléseket is.
#235
Írta 2011. augusztus 03. - 22:16
#236
Írta 2011. augusztus 03. - 17:12
te magad csinlalod?wow tudsz rolla mutatni kepet kivancsi vagyok ra.
nem nekem nem kell cserelni hala egnek.de nagyon sok embert ismerek aki cserelne csak hat idehaza nincs ra gep
Igen én magam csinálom. Nem egy bonyolult eljárás, csak sokat kellett kísérletezni, mire megtaláltam a pontos "beállítást"
Képet nem küldök róla, mert ezt "szakmai" titoknak tartom.
Túl sok energiám van már benne h csak úgy megosszam mindenkivel.
A google a barátod, lehet találni kiinduláshoz dolgokat.
#237
Írta 2011. augusztus 03. - 16:29
nem nekem nem kell cserelni hala egnek.de nagyon sok embert ismerek aki cserelne csak hat idehaza nincs ra gep
#238
Írta 2011. augusztus 03. - 16:18
ugy ertem hogy a paralel legyen a becsuszora de jha a labba kell tenni a szimering ala.
es mas markakal is kompatibilis vagy csak marzoval jo?
Bocsi, félre értettelek
Hát eddig Rock Shox Manitou meg Marzot csináltam. DE mást is megtudok csinálni, csak akkor szerszámot kell hozzá csinálnom.
Esetleg neked is kotyog a telod?
#239
Írta 2011. augusztus 03. - 15:09
es mas markakal is kompatibilis vagy csak marzoval jo?
#240
Írta 2011. augusztus 03. - 15:01
hogy tudod teljesen paralel a becsuszora visszatenni?van hozza valami szerszamod?
Nem a becsúszóra kell jól visszatenni hanem a lábba!!
És igen van hozzá szerszámom.