Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Autók - hírek, vágyak és a többi

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19503 hozzászólás a témában

#5761
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

És a xenonról.

Szerintem nem volt még, NKH általi közlemény :)

Kicsit tömény, de feldolgozható.


http://www.nkh.hu/im...non_fnyszrk.pdf


Az lenne a korrekt ha egészséges kompromisszumra képesek lennének.
Ha te jobban szeretnél látni és látszani mindaddig amíg másokra ez semmilyen negatví hatással nincs(!) addig államilag is zöldet kéne kapjon. Pl a mosó/folymatos álltáson ill menetjelzõ 'bekötésén' lazítanék; legyen elég a xenonhoz passzoló foncsor/maszk, legyen beállítva, kész. Kérdeztem közlekedésis faszit mikor tárgyaltunk arról hogy mi milyen balesetveszélyes(menetjelzõ) mondom ha semmit nem látok a mûszerfalamból és azon erõlködök hogy egy pontos idõt, sebességet, üzemanyagszinitett lássak az nem balesetveszélyes? Szerintük ugyanis egyetlen egy gyári megoldás sem felel meg az itthoni elbaxott szabályoknak :D.

Kib... szélmalomharc, túllõnek a célon, nem kicsit.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#5762
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
2500-nal mar valtasz, nem kell neki 3000-et porogni. nalam nem is szokott, max autopalyan 5ikben, de ott mar 160-nal megyek.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5763
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

ez azert jo

miert hol kellene leadnia szerencsetlen motornak a max nyomatekot? 300fordulat/percnel?


Bocs, erõsen fogalmaztam!
Csak a karakterisztika, ami nekem nem tetszik. Míg nincs turbó, taposhatod, hasít a gép akár az 1,4-es motorral. Aztán felpörög, hirtelen megjön az erõ, de nagyon. A kettõ közötti különbség túl nagy. Erre gondoltam, hogy semmi. Persze csorogni lehet úgy is, de mondjuk egy régebbi tdi (90 lovas pl.) sokkal szimpibb. Ezzel a nagyobb feltöltéssel mintha nitró lenne a kocsiban.
A görbérõl egyértelmûen látszik: ha fel bírt pörögni, rúg egy nagyot, aztán össze is csuklik. Hiába a 80-100 ló, ha a nyomaték már erõsen zuhan 3000 felett.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5764
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
tam, van belõle 125ös is. corsában elég fickós volt.

ez a xenonos dolog meg... kipróbáltuk, tényleg nem vakít, ellentétben sok gyári szettel.
dokumentum végén a kedvencem, hogy ha kendács xenon volt a verdában, akkor megosztott felelõsség meg teljes felelõsség. aha, anyukájukat.
bemész nkh-hoz, sorra jönnek ki az olyan dolgozói autók, amin rajta van a teljes homasita paletta, plusz utólagos xenon, persze swiften, mert az a ti autótok, na az tényleg rohadtul vakít. de az a gyári halogénnel is. meg a gyökerek, akik kék fényût raknak bele, amitõl nemhogy jobban, de legalább rosszabbul lát. az tényleg teljesen elvakít pár pillanatra.

#5765
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
delme :) köszi

#5766
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Egyébként zsírúj 1,7cdti Astra turbója is rossz lehetett, mert 1700-ig az sem csinál semmit


ez azert jo

miert hol kellene leadnia szerencsetlen motornak a max nyomatekot? 300fordulat/percnel?

amugy az 1.7cdti nem egy tul jo motor, legalabbis az astraban nem az, ket verzioja van, a 80-as meg a 100-as, es egyiksem sportauto.

Feltöltött kép Feltöltött kép
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5767
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
És a xenonról.

Szerintem nem volt még, NKH általi közlemény :)

Kicsit tömény, de feldolgozható.


http://www.nkh.hu/im...non_fnyszrk.pdf

#5768
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Ha ki kéne fizetni a dízel - benzin különbséget, én sem gondolkodnék dízelen. (a teljes különbséget!)

Ellenben hogy az lett, így már élvezem. És fogom is, az emlegetett 6os kézi váltóval, a common rail motort, ami alacsony fordulaton "vészesen könnyen lefullad", ellenben sok ló, és mégtöbb nyomaték :)

És majd szentségelhetek, hogy a francért nyomom neki, így 7 litert evett, a várt 5.5 helyett :)

Hehe, a kis kormosok itt vannak videón is :rofl:


#5769
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
ha már szóbajött a dízli. biztosan van olyan dízel amivel jót lehet autózni (pl bmw-nek), de akárhányszor gondolkozok el azon, hogy következõnek nézzünk e dízelt, mindig annyi hátrányt tudok mondani a dízelre, hogy aztán nem kéne. ugye alapból drágább megvenni, aztán fönntartani is, jóval kisebb fordulataszám tartományban használható, mint egy benzines, ráadásul kerreg is. egyetlen nagy elõnyét látom, hogy kevesebbet eszik. én kb évi 50ezer km-nél kezdenék el egyáltalán gondolkozni rajta
__________________

#5770
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Fordítok: A faxt nem lehet lefulladni jó állapotú dízelle, pont a vw (és pl toyota) híres ezekrõl - nem csak kopaszok hanem eleinte mindenki megcopja mert nem is érzed/hiszed hogy fullad, de máris világítanak a a visszajelzõk és felkeményedett a kormány - fócvágenbe csendbõl is észrevenni,a verso hangos klímája elnyomja a relatív halk motort ott henezebben :D.
(Pontot az i-re a gombos indítás teszi fel ilyenkor, így 1-2 helyett 4-5sec az újraindítás.)
Motorja válogatha, CDTI (1,7;1,9)HDi-kel nem volt lefulaldási gondom(1,4 68;1,6 92-110; 2,0 90-110-136), dci kicsivel nem, viszont traficba hihetetlen pocsék az élmény, olyan mint régi házasságban a szex; késõn kezdõdik és hamar vége van. Agyvérzést kaptam attól hogy nem lehet elõzni annékül hog ne kéne váltani közben. 1800 alatt semmi, 3000tõl semmi, és ált a másik kocsi mellett el is fogyott a kraft és mintha motorfékeznék úgy fogyott el az erõ...

Ide nekem THP 150, az motor, ti meg kormoljatok ahova akartok :D (175re nem tennék hosszútávú fogadást mit bír, de a 150es még egészséges kompromisszum...) karakterisztika
Hûtött turbó, száraz üzemanyag nem bántja a pumpát/befecskendezést(porlasztócsúcsok), mindig könnyen indul, olajosoknál jobban fût, sokkal szebb a hangja,nem kerepel, jobb a szaga és másfélszer tovább tart az élvezet (fordulatszám), nemkell kettõs tömegû lendkerék és annyi rezgéskiegyenlítõ szarság, nem kell foglalkozni a korommal és kromszûrõvel, stb :). ez a 2 cég jó mocikat szokott csinálni, reméljük méltó lesz a többiekhez...
Nesztek olajkályák, ez a kérdés; mi a válasz? :lol1:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#5771
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Nem hát... Gyárilag nem ilyen elvileg egyik sem, csak a nagyon lelakottak. Ezekre van írva jó kis csip, meg egy két dologgal meg van pörgetve a rendszer :)
És nem kicsit mennek.


Henger: igaz:) Ezekben csak a turbó miatt érezhetõ a haladás. Ahol nem megy a turbó, ott az autó sem. De legalább nem zabálja le az ember gatyáját is :)

Pite: fordíts kérlek :) (egy szót se értek belõle)

#5772
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Csúnya lenne, ha 4500 fölött bármit is tehetne :) Ellenben pl a gazdi nem lehetne erõtlen, ha újra 4500 fölé pörgetnéd :)

Csüccsenj bele egy 3 literes szívódízel mergába :rofl: pont olyan, mint egy 1.2 benzin.

Egy nem beteg dízelt nem lehet lefullasztani. FÕleg egy benzines után nem.


Marhaság... csüccsenj az olajfalós 2.0 pédétédéibe vagy d4dbe és azt vesze dészre hogy mi a faxért megy olyan nehezen a kormány... nem 10km van azért a hátam mögött és mindenki erre panaszkodott. Sõt, pumpedüzésre panaszkodtak a keveset látott szaksajtó is ha jól tévedek...

szerk, látom más is írta, így már meg is lehet keresni. Mercik, vw-ek szoktak (fõleg) kormolgatni, de ez a gyorsulásos azért durva, ott azért vmi átalakítgatás kell legyen még... http://totalcar.hu/tesztek/passattdi!2 Ablakos is ajánlott.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#5773
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás
de ezekse tisztán mennek szerintem :)
"Minden hülyeség" by Tomidny

#5774
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Lefulladás: az fullad le könnyen, aki nem érzi az autót. De ez nem az autó hibája.


Máshogy kell velünk rajtolni, amolyan benzines módra kis gázzal. Ez nem az, hogy érzed-e vagy sem. Vagy 2x annyi ideig engeded fel a kuplungot, akkor gáz nélkül is elindul.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5775
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
A súlyadatot kihagyod az egyenletbõl. 105-115 lovak egy 1.5 tonnás autóban sose lesznek olyanok, amik különösebbet alkossanak. Dinamikus haladásra elvileg jók. A 3.0-nak viszont kéne mennie, bár nagy bódéban annak sem kell különösen durvát alkotnia.

Nekem most kerül be a common rail, végre lesz egy jó kis rugható dízelem. A kormolására leszek kíváncsi:)

Lefulladás: az fullad le könnyen, aki nem érzi az autót. De ez nem az autó hibája.


És egy kis PD gyorsulás:

http://mypic.carstyl...eri/4616_11.jpg
http://img.carstylin..._1242045369.jpg

#5776
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
modern dízelekkel könnyû lefulladni, fõleg a pdtdi-vel, totalcarosok is gyakran írták ezt.
__________________

#5777
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Aham. Akkor a Saab turbója is haldoklott (1,9 tid-magyarul jtd multijet).
Mostani dízeleket- common rail, erõsebb feltöltés- nem lehet ütni-vágni. Elindulásnál oda kell figyelni, menet közben meg hol tart a fordulatszámmérõ.
Egyébként zsírúj 1,7cdti Astra turbója is rossz lehetett, mert 1700-ig az sem csinál semmit (max. 1,4 benyás ereje).
A szívódízel Inca viszont tökéletes ilyen szempontból. Szétráz, lassú, de kimegy a világból. Ez a jó dízelmotor, haszonjármûbe való. A régebbi tdi-k is ilyenek. De próbálnál más márkát...
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5778
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Csúnya lenne, ha 4500 fölött bármit is tehetne :) Ellenben pl a gazdi nem lehetne erõtlen, ha újra 4500 fölé pörgetnéd :)

Csüccsenj bele egy 3 literes szívódízel mergába :rofl: pont olyan, mint egy 1.2 benzin.

Egy nem beteg dízelt nem lehet lefullasztani. FÕleg egy benzines után nem.

#5779
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
probalj ki egyszer egy jo dizelmotort. engem eleg hamar meggyozott a tdi, sajat autonak nem is gondolkodok masban.
4-ig felvaltok a caddy-vel [aruval megrakodva] anelkul hogy a gazpedalhoz erne a labam. meg soha nem fulladt le alattam.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5780
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Tévedtem, A4 Sline quattro.
Szerintem semmi baja nem volt a turbónak, mert amikor felpörgött a csiga (50 helyett 170kW :)), akkor gyorsult olyat... De ha leesett 1500 körülre, gémóver. Ez a mai dízelekre jellemzõ. Az meg, hogy felül erõtlen, relatív. A lórúgás után a felsõbb tartományban nem olyan acélos (mint ált. a dízelmotorok), 4500-nál meg vége is. 2 éves, 100k km-t futott.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!