Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Autók - hírek, vágyak és a többi

- - - - -

  • Please log in to reply
19503 replies to this topic

#18361
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

a vw nem azért állítja le mert túl drága hanem mert közös nyomócsõvel is meg tudja csinálni ugyanazt, és úgy olcsóbb. pdtdi 2050 barral nyomja be a naftát a hengerbe, ez számomra elképzelhetetlen sok. a közös nyomócsövesek 1300-1700 körül vannak asszem

Most ugyanazt írtad amit én. A common rail nyomása már elérte a PD TDI nyomását csak féláron lehet legyártani. Ha valami kétszer annyiba kerül akkor nem drága?

Japánok:
+ 8 sebességes váltó

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#18362
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,383 posts

Amíg engedélyezve volt a turbó az F-1 ben, akkor ezek a motorok max 1500 ccm-esek lehettek. Bizony nagyon rövid ideig az 1000-1200 LE-t is tudták.
Igaz, a verseny végére már csak töredéke volt a teljesítmény, de ez errõl szólt.


hát mivel utánaolvastam ezért tudom.. akkor még nem néztem f1-et mivel voltam 2-3 éves kb:) aztán a turbós korszak után jöttek a 3,5 literesek 8-12 hengerrel, utána a 3 literesek 10 hengerrel és most a 2.4esek 8 hengerrel

#18363
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Igen, készen van, és hajnali fél 2-re össze is állt a verda:)
Tesztrájd:)

#18364
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,694 posts
..és remélem thy válaszolni is fog, hogy kész lett e a kereked..

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#18365
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
Thy;) most japán kontra minden másk van!;)
énis épp oda készülök. kész lett a kerék?;)

#18366
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Vazze meddig rágódtok még ezen a német kontra japán faszságon? Sztem meg francia...
Menjetek ki felvonulni, vagy bicajozni! Ezerrel üt a nap...én megyek:)

#18367
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
a golyóstollat is csak a bíró laci használja?:)

#18368
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

lor, te eltod mondani miért jobb a honda awd-je a quattronál?
vagy csak olvastad a blikkben?

ezeket mind feltalálta a honda, másnap viszont már szinte az összes nagy autógyár is alkalmazta. ja és a japánok apukája erõsebb is.

ne csináljátok már:(

#18369
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,725 posts

most már 2.4 literes és 8 hengeres, 700-750 le teljesítménnyel..

és ~700 km-t kell kibírniuk kb

Amíg engedélyezve volt a turbó az F-1 ben, akkor ezek a motorok max 1500 ccm-esek lehettek. Bizony nagyon rövid ideig az 1000-1200 LE-t is tudták.
Igaz, a verseny végére már csak töredéke volt a teljesítmény, de ez errõl szólt.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)

#18370
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts

Tudom, hogy mindenhol megy a szétszerelés. De azt nem hiszem, hogy most a VW diktál és a jápán gyárakban hegyekben állnak az bámulatos VW-alkatrészek. Sok dolgot nem a japánok találnak ki elõször, de csak akkor kezdik el gyártani amikor normálisan mûködik és megfizethetõ: pl. a wankelmotor. A VW nemsokára leállítja a PD TDI motorok gyártását mert túl drága technológia.


a vw nem azért állítja le mert túl drága hanem mert közös nyomócsõvel is meg tudja csinálni ugyanazt, és úgy olcsóbb. pdtdi 2050 barral nyomja be a naftát a hengerbe, ez számomra elképzelhetetlen sok. a közös nyomócsövesek 1300-1700 körül vannak asszem
a változó vezérlést kurvarég kitalálták, két torkú karburátornak hívták: kisgáz - 1 torok nyitva, nagygáz - 2 torok nyitva
ehhez képest a v-tec, a vvti, az fsi, stb mind ugyanaz csak másképp
ebbe felesleges belemenni, mert egy autó nem attól jó hogy mennyivel megy
hanem hogy milyen beleülni

lor, te eltod mondani miért jobb a honda awd-je a quattronál?
vagy csak olvastad a blikkben?

#18371
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
no mashol mar volt ilyesmi tema
ezert copy paste


Japánok:
- variálható szelepvezérlés (VTEC)
- hibrid
- modern wankel motor
- navigációs rendszer
- modern fokozatnélküli váltó
- vezetõ beavatkozása nékül parkoló autó
- 4 kerék kormányzás ?

Németek
- modern dízel (vagy a franciák)
- modern muscle car korszak (ez fejlõdés?)
- feneket masszírozó ülés
- 7 sebességes automataváltó
- duplakuplungos váltó
- távolságtartó radar
- újkori coupe-cabrio tetõ


Franciák
- modern dízel (vagy a németek?)
- elektronikusan állítható ~légrugó (Hydractive)
- sávelhagyáskor figyelmeztetõ elektronika

Olaszok
- F1 váltó

Amerikaiak
- head up display


magyar vonatkozasban
http://www.veteran-m...hu/barenyi.html


Amerika : defekttûrõ gumiabroncs - 90-es évek közepe ..( Chevrolet Corvette )

Japán - fûteni is tudó klímaberendezés ( Toyota , Honda )

Európa - start-stop szolgáltatás - ( generátor - önindító ) - talán Citroen


Automata váltó: USA -nemtom mikor

Japánok - GDI ( mindenhol más a neve ) - benzines közvetlen befecskendezés - Mitsubishi ?


Pár Honda találmány(ezt a márkát ismerem behatóan )

-teljesen aluminium karosszéria,
-VTEC, már 4. generáció fut, többféle fellállásban
-titánhajtókar utcai autóban,
-a világ elsõ nem egy személyes autója, ami 4 kerékkormányzással bírt
-egy tömbböl kiképzett aluminium motorblokk,
-SH-AWD(per pillanat nincs jobb, quattro elmehet messzire),
-a világ legfejlettebb navija (Acura, real time forgalomfigyelõ rendszerrel), Japánban 96-tól! 2002-tõl hangvezérléssel
-a világ elsõ forgalomba helyezett tüzelõanyagcellás autója,
-a világ legfejletteb robotja,
-a világ legnagyobb literteljesítményû szériaautó(tartósan is:),
-már a 2. generációs hibridjük kerül utcára heteken belül
-világ elsõ CMS rendszere 2004-ben Collision Mitigation Brake System (övfeszítés, maximáliis fékerõ felállítása, baleset érzékelésekor)
-a legendben(nem világujdonság, csak szemléltetésképpen a technikai lemaradást): éjjellátórendszer, HUD, sávelhagyásfigyelmeztetõ, aktív balesetmegelõzõ rendszer(öv elõfeszítés stb.)



no hat ennyi

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#18372
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Szerinted a japok nem kapnak atomjaira mindent amivel mas kijon? Szerinted pl. a japok hasznaltak eloszor a valtozoszelepvezerlest utcai autoban? (nem) Ez egy ilyen mufaj. Nem csak az autoiparban van igy. :)

Tudom, hogy mindenhol megy a szétszerelés. De azt nem hiszem, hogy most a VW diktál és a jápán gyárakban hegyekben állnak az bámulatos VW-alkatrészek. Sok dolgot nem a japánok találnak ki elõször, de csak akkor kezdik el gyártani amikor normálisan mûködik és megfizethetõ: pl. a wankelmotor. A VW nemsokára leállítja a PD TDI motorok gyártását mert túl drága technológia.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#18373
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
azert vannak dolgok melyeknek elso alkalmazasa egy bizonyos gyartohoz kothetoek.



wrc motorok elettartama 1000km korul van
elvileg teljesitmeny max 300LE
nyomatek nincs korlatozva de valoban 800Nm kornyeken

janika tavalyi verdaja is olyan volt, hogy a mernokok csak vigyorogtak amikor kerdeztek a moci nyomatekat.
nem is valtott vissza a sikanokban 8-)

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#18374
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Asztallap-szerû, és 800Nm körül. :)

Hja, de mekkora nyomatekot tudnak emelle es milyen a gorbejuk. Na az a nem mindegy. :)


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#18375
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

én úgy tom, h nagy szériában a vált vezérlést a honda alkalmazta asszem 91tõl

mint ahogy a kocka lámpát is?(ez is elhangzott itt:D:D)
fura mód mindig egyszerre jön ki minden újítás mindenhol.

#18376
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,383 posts
én úgy tom, h nagy szériában a vált vezérlést a honda alkalmazta asszem 91tõl

#18377
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts
Szerinted a japok nem kapnak atomjaira mindent amivel mas kijon? Szerinted pl. a japok hasznaltak eloszor a valtozoszelepvezerlest utcai autoban? (nem) Ez egy ilyen mufaj. Nem csak az autoiparban van igy. :)

Ismerõsöm most jött haza Németországból, ahol a Wolfsburgi VW-gyárban villanyszerelési munkát végez. Reggel és este csak az utakon csak azt látja, hogy 10 autóból kilenc VW, a maradék 1 Audi. Megfordult az összes gyártósornál, volt a Bugatti soron is. De a legérdekesebb az volt mikor a fejlesztési részlegen kellett dolgozni, mert a VW fejlesztõmérnökei éppen egy tucat japán autót buheráltak szét. Azt hiszem ehhez nincs mit hozzáfûzni...


Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#18378
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts
A legerosebb a BMW mocija volt, az mar mas kerdes, hogy ki volt az asz.

Al, a turboval a Renault volt nagy asz, nem a BMW ;)


Hja, de mekkora nyomatekot tudnak emelle es milyen a gorbejuk. Na az a nem mindegy. :)

WRC-k meg max. 300 lovasak lehetnek pölö.


Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#18379
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Ismerõsöm most jött haza Németországból, ahol a Wolfsburgi VW-gyárban villanyszerelési munkát végez. Reggel és este csak az utakon csak azt látja, hogy 10 autóból kilenc VW, a maradék 1 Audi. Megfordult az összes gyártósornál, volt a Bugatti soron is. De a legérdekesebb az volt mikor a fejlesztési részlegen kellett dolgozni, mert a VW fejlesztõmérnökei éppen egy tucat japán autót buheráltak szét. Azt hiszem ehhez nincs mit hozzáfûzni...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#18380
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,383 posts
ja bocs csak nem olvastam el, én mindig alulról fölfele olvasom..