
A másik gépemen szintén egy slx van, meg sem merem tippelni hány ezer km óta nem piszkáltam.

Ez az abroncsfékeimnél, illetve a mechanikus tárcsáimnál azért nem volt így.
Nem volt még hidrós fékem, de biztos szentségelnék.
Főleg egy túra közbeni defektjavítás után, hogy visszafordítom a bringát és nem akarna fogni utána a fékem.
Mondtam már, hogy szeretem a BB7-et!
Mondtad. Agyaltam már rajta, hogy erre a bringára is tegyek BB7-et, de mivel nincs vele (SLX/666) gondom, mindig maradt. Nem rossz az, mikor már nem emlékszel, az adott cuccot mikor is vetted.*
Egyébként nem annyira gáz, meg valahol ez az én igénytelenségem** is, egy olajcsere és légtelenítés már régen ráférne, de valahogy ez mindig akkor jut eszembe, mikor épp kicsit rá kell pumpálni. közben meg leginkább csak tekerek.
* érdekes, a kor(om) előrehaladtával egyre lassabban/nehezebben szokok meg új dolgokat, főleg, ha nem pont olyanok, mint a régi. még akkor sem, ha egyébként (elvileg) jobb is.
**ja, van az az életkor/tapasztalatszint, amikor némileg átértékelődik a dolgok fontossági sorrendje. ...és tudom, ez fék, de ettől még mindig működik.
Kisherceg módosította - Tegnap, 18:42
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
levegős. felfordítva a bubi a kiegyenlítő tartályból visszavándorol a fékcsőbe. visszafordítás után pedig visszamegy a "helyére", a kiegyenlítőbe. max pár pumplás kell.
az enyám is ilyen, de nem nagyon zavar. bringázás közben fog.
Nem volt még hidrós fékem, de biztos szentségelnék.
Főleg egy túra közbeni defektjavítás után, hogy visszafordítom a bringát és nem akarna fogni utána a fékem.
Mondtam már, hogy szeretem a BB7-et!
Köszi!
Tegnap egy 20 kilométeres tekerés nem hozta vissza, de most végigkocogtattam, mozgattam a fékcsövet miközben fékkart a legmagasabb pontban tartva cibáltam, és így kb 5 perc noszogatás után kb visszajött az eredeti állapot 80%-a, de eléggé biztatni kellett.
Amúgy eléggé öntörvényű buborékok lakhatnak nálam, mert a számtalan megfordítás elhanyagolható részében hagyja csak így el magát.
levegős. felfordítva a bubi a kiegyenlítő tartályból visszavándorol a fékcsőbe. visszafordítás után pedig visszamegy a "helyére", a kiegyenlítőbe. max pár pumplás kell.
az enyám is ilyen, de nem nagyon zavar. bringázás közben fog.
husevotelefonfulke módosította - 2025. február 18. - 12:12
Sziasztok!
Mivel már nem először fordul elő, rákérdezek: mi a fizikája az egyik pillanatról a másikra eltűnő nyomáspontnak? Épp egy SLX hátsó fékkel jártam így tegnap. Felfordítottam a bringát - fogsor pucolása és lánccsere, fékhez nem nyúltam - majd amikor mindent visszapakoltam és visszafordítottam a nyomáspont teljesen elszállt, gyakorlatilag nullázódott a hátsófékem.
A fékkart elvileg senki nem húzgálta tárcsa nélkül, nem jöttek ki a dugattyúk, a pofák a helyükön voltak, olajat nem ereszt sehol a rendszer. Már legalább kétszer jártam így, ráadásul nem csak ezzel a fékkel, hogy minden látszólagos hiba nélkül elszáll a rendszer szinte nullára és kér egy feltöltést.
levegős. felfordítva a bubi a kiegyenlítő tartályból visszavándorol a fékcsőbe. visszafordítás után pedig visszamegy a "helyére", a kiegyenlítőbe. max pár pumplás kell.
az enyám is ilyen, de nem nagyon zavar. bringázás közben fog.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok!
Mivel már nem először fordul elő, rákérdezek: mi a fizikája az egyik pillanatról a másikra eltűnő nyomáspontnak? Épp egy SLX hátsó fékkel jártam így tegnap. Felfordítottam a bringát - fogsor pucolása és lánccsere, fékhez nem nyúltam - majd amikor mindent visszapakoltam és visszafordítottam a nyomáspont teljesen elszállt, gyakorlatilag nullázódott a hátsófékem.
A fékkart elvileg senki nem húzgálta tárcsa nélkül, nem jöttek ki a dugattyúk, a pofák a helyükön voltak, olajat nem ereszt sehol a rendszer. Már legalább kétszer jártam így, ráadásul nem csak ezzel a fékkel, hogy minden látszólagos hiba nélkül elszáll a rendszer szinte nullára és kér egy feltöltést.
De az ott nem egy IS vázra adapterezett PM féknyereg?
ja hát olyan flat mountra emlékeztető helyzetű IS konzol .......igazából az nincs meg hogy mért kellett előkaparni az IS t mikor már úgy nézett ki sikerült elflejteni...
értem én, hogy fejlődés, de ez most miféle problémát old meg? ja, olyat, ami a "megoldás" előtt nem is létezett!
Atomnak riszpekt, hogy rendet vágott a kérdésben! Nem hozta meg a kedvem újabb bringaépítéshez...
és akkor tovább fokozva a "flatmount IS" (nem így híják, csak kb az)
ennek végképp nem látom az értelmét
értem én, hogy fejlődés, de ez most miféle problémát old meg? ja, olyat, ami a "megoldás" előtt nem is létezett!
Atomnak riszpekt, hogy rendet vágott a kérdésben! Nem hozta meg a kedvem újabb bringaépítéshez...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Persze igazatok van, a kosz az jogos.
Látom "mély nyomott" hagyott benned, a Jettisonnal folytatott "eszmecsere".
nem volt gáz egyébként, érdekes dolgokat írt, nem minden logika nélkül. csak nem mindenben értek vele egyet. (...ami nagyszerű alap a csipkelődéshez. )
Kisherceg módosította - 2025. január 22. - 17:53
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Pontosan, ahogyan Rabbit is írja. a fékkar közelében kevesebb kosz éri.
jobban kézre is esik, mert a feszesség ellenőrzéséhez ígyis-úgyis meg kell húzni a fékkart, nem?
(plusz én néha szoktam egy-egy nyolcad fordulattal "finomhangolni" is a "fékkar-érzést", ha pofaállítás 1 kattanásnyi tekerése sok vagy épp kevés lenne. kényelmesebb, ha közelebb van a fékkarhoz.)
...persze olyan prónak kell lenni, mint Jettison, akkor el is hagyhatod!
(bocs
)
Persze igazatok van, a kosz az jogos.
Látom "mély nyomott" hagyott benned, a Jettisonnal folytatott "eszmecsere".
Pontosan, ahogyan Rabbit is írja. a fékkar közelében kevesebb kosz éri.
jobban kézre is esik, mert a feszesség ellenőrzéséhez ígyis-úgyis meg kell húzni a fékkart, nem?
(plusz én néha szoktam egy-egy nyolcad fordulattal "finomhangolni" is a "fékkar-érzést", ha pofaállítás 1 kattanásnyi tekerése sok vagy épp kevés lenne. kényelmesebb, ha közelebb van a fékkarhoz.)
...persze olyan prónak kell lenni, mint Jettison, akkor el is hagyhatod! (bocs
)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Végül is miért ne, praktikusabb itt
Eszembe se jutott volna ide rakni barell adjustert.
https://www.flickr.c...lug/53054733440
A tippem, hogy talán utólagos beépítésről van szó.
Mondjuk dagonyázás szempontjából nem biztos, hogy szerencsés a hely, fent a kanyarban kevesesebb kosz éri.
Kisherceg szerintem arra gondolt, hogy itt menet közben nem fogja tekergetni a versenyző.
Rabbit módosította - 2025. január 22. - 14:03
Talán mert nincs is semmi értelme...
Mire gondolsz?
A mechanikus tárcsafékek 99%-nál amúgy is itt van a bovden feszesség állítás. Jobban kézre esik és szem előtt van, mintha elől a kormánynál lenne.
Ízlések és pofonok....
Végül is miért ne, praktikusabb itt
Eszembe se jutott volna ide rakni barell adjustert.
https://www.flickr.c...lug/53054733440
https://www.flickr.c...lug/53054354406
Persze, mentem vele pár kilómétert.
Nem voltam még nagyobb lejtő közelében és vész fékeznem sem kellett.
Még nem blokkolta a kereket, de nem is nagyon erőltettem, mert ez nélkül is megálltam simán.
Határozottan tetszik, nem bántam meg a vételt, nem csalódtam. Már el is adtam a régit.
Tényleg nagyon jól beállítható, testre szabható. Már játszottam vele egy csomót.
Hangja nincs, illetve egyszer hallottam a legelső alkalommal valami "nyöszörgést", de egyelőre nem zenél.
Plusz pont a rugóerő állításnak, én nagyra értékelem. Finom, lágy a karok húzása (nálam), már-már "hidrós" érzés.
Már most jobban elégedett vagyok vele, mint az előzővel.
De egészen biztos, hogy még nem kopott be teljesen, kb. 10-15km mentem vele, direkt fékezgettem, akkor is ha nem kellett.
Az előző tapasztalata alapján több idő és vagy km kell neki. Meg a hosszabb lejtős fékezések után kezdett határozottabb lenni a fékerő.
Bár úgy gondolom betét, tárcsa függő is.
Úgyis "jövök" még, beszámolok róla....
talpfa módosította - 2024. október 28. - 10:34
Na, kipróbáltad végre?
Persze, mentem vele pár kilómétert.
Nem voltam még nagyobb lejtő közelében és vész fékeznem sem kellett.
Még nem blokkolta a kereket, de nem is nagyon erőltettem, mert ez nélkül is megálltam simán.
Határozottan tetszik, nem bántam meg a vételt, nem csalódtam. Már el is adtam a régit.