Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
Indította
zOrg
, 2006. január 10. 04:41
#15581
Írta 2006. december 17. - 19:55

ez megnyugtato.
akinek van tapasztalata: bb5 es bb7 kozott nagyon nagy a kulonbseg? es most akkor mindketto azzal az ocsmany roundagon tarcsaval jon?
akinek van tapasztalata: bb5 es bb7 kozott nagyon nagy a kulonbseg? es most akkor mindketto azzal az ocsmany roundagon tarcsaval jon?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15582
Írta 2006. december 17. - 15:50

Ha egyfolytában cincog, akkor állítani kell rajta, vagy ha jól bevan lõve, akkor majd bekopik. HA csak szakaszosan "cincog" akkor 8as van a tárcsában. Amúgy AVIDBB7 4ewer!!! LEgjobb fék!!!
Jahh, és én sima vfékes karral használom, abból is gagyiB+van, és addig használom még, amíg elnem töröm. majd utánna veszek jobbat. Az avidnak szerintem nemsokhíján tökmindegy milyen fékkart hsználsz, csak ne patkófékes 5ujjas legyen!!!
Jahh, és én sima vfékes karral használom, abból is gagyiB+van, és addig használom még, amíg elnem töröm. majd utánna veszek jobbat. Az avidnak szerintem nemsokhíján tökmindegy milyen fékkart hsználsz, csak ne patkófékes 5ujjas legyen!!!

#15583
Írta 2006. december 17. - 15:39

az elsõ tárcsa nekem is "cincog", megkérdeztem egy boltban, a szerelõ srác azt mondta, a tárcsák ilyenek, és be kell járódnia, majd lehet valamit állítani rajta...
nálatok is így van/volt?
köszi
nálatok is így van/volt?
köszi
Az az igazi legény, aki a tizenkilencre lapot kér!
#15584
Írta 2006. december 16. - 16:24

Szinte minden vázon, így a PolarX-en is IS rendszerû a "gyári" fékkonzol kialakítása. Ha ideírnád milyen féked van/lesz, talán még segíthetnénk is.
A kérdést megoldottuk privátban.
A kérdést megoldottuk privátban.
#15585
Írta 2006. december 16. - 16:01

Adaptert nem a vázhoz, hanem a fékhez vesszük. Függ a féktõl és a tárcsa méretétõl.sziasztok!
meg tudnátok mondani h a 2005-ös polarX-hoz milyen tárcsafékadapter kell?
#15586
Írta 2006. december 16. - 16:00

sziasztok!
meg tudnátok mondani h a 2005-ös polarX-hez milyen tárcsafékadapter kell?
meg tudnátok mondani h a 2005-ös polarX-hez milyen tárcsafékadapter kell?
#15587
Írta 2006. december 16. - 14:32

#15588
Írta 2006. december 16. - 00:50

Szerintem egy kis reszelõzsír kell rája és mindjárt nem nyikorog.
Persze elõtte érdemes benézni a lézeres homálymérõvel ,hogy egyenletesen került-e fel a zsírréteg a rotorra
Persze elõtte érdemes benézni a lézeres homálymérõvel ,hogy egyenletesen került-e fel a zsírréteg a rotorra

#15589
Írta 2006. december 15. - 23:56

ha egy bármilyen avid karral jó, akkor sh-val is.
v-fékkar v-fékkar, csak a kidolgozás más, a húzás azonos.
de cantival azért jobb lenne.
v-fékkar v-fékkar, csak a kidolgozás más, a húzás azonos.
de cantival azért jobb lenne.
#15590
Írta 2006. december 15. - 23:50

alap shimano vefekkarral mennyire nem fog mukodni egy avid madzagos tarcsafek?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15591
Írta 2006. december 15. - 23:49

#15592
Írta 2006. december 15. - 23:47

Szerintem csak akkor sikit a féke amikor fékezik nem?
Nekem is ugyan ez volt a gondom a juicy 5ös el, azt mentem 15öt a jános hegyen, azota kusspisztoly van
Nekem is ugyan ez volt a gondom a juicy 5ös el, azt mentem 15öt a jános hegyen, azota kusspisztoly van

#15593
Írta 2006. december 15. - 22:18

ha jol van beállitva és nem ér a tárcsához akkor nem kéne ciripelnie szerintem. nem lehet h 8as van a tárcsában? vagy pedig vmi levél darab, kosz, stb beragadt a féktestbe és a tárcsa éle surolja ezt.....
#15594
Írta 2006. december 15. - 18:57

Nekem még mindig karistol, nyikorog kuruttyol... a hátsó bb5ösöm, nem tudjátok mért van ez? (tiszta a tárcsa+fék és jól van beállítva)
Ez a hang elmúlik, mit kell csinálni ahhoz h elmúljon? Kinek volt ilyen fékhangja??
Ez a hang elmúlik, mit kell csinálni ahhoz h elmúljon? Kinek volt ilyen fékhangja??
#15595
Írta 2006. december 14. - 17:58

köszönöm a segítséget, mostmár képben vok, h h is mûködi ez a fék. igazából bb7 volt betervezve és azon tekergetni kell a piros kerek szart, h hozzáálljon a pofa, de az "1 dugattyús". vmi ilyesmire számítottam itt is ezért nem értettem h mit kell csinálnom, meg rá volt már szerelve az adapterre. kiszedtem a pofákat és akkor láttam h nincsenek elcsúszva a dugattyúk egymáshoz képest csak az egyik oldalt van egy kis váll, ami kívülrõl úgy néz ki, mintha az egyik dugattyú elõrébb lenne, mint a másik, hát nem, de legalább már tudom, h kell szétszedni
a hátsót sikerült harmadszorra belõnöm faszára. az elsõ kicsit serceg, ha megpörgtem a kereket. van egy kis 8as a tárcsában, de annyira kicsi, h a villához néve észre se vettem, csak amikor a pofák felöl néztem, eléggé kitekeredett állapotban
egyenlõre így marad, mert nem éreztem a keréken lassulást a pörgetésnél.
köszi még 1*


köszi még 1*
#15596
Írta 2006. december 14. - 16:50

ha van hozzá az a kis piros basz, amit szállítás közben kell belerakni, akkor azt a helyére pattintva és a fékkart párszor meghúzva is prímán középre áll. utána már könyebb belõni.

#15597
Írta 2006. december 14. - 16:39

Kiveszed a pofákat, és a dugattyúkat óvatosan visszatolod ütközésig valami lapos szerszámmal. Én csavarhúzóval szoktam. A lényeg, hogy amikor felülrõl belenézel a felszerelt fékbe, akkor ne a pofákhoz, hanem a féktesthez viszonyítva lõdd be középre.
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#15598
Írta 2006. december 14. - 16:31

nem, sajnos nem áll egyformán a 2 dugattyú. elöl a belsõ, hátul a külsõ fele kilóg a testbõl. ezzel mit tudok csinálni itthon házilag?
bocs, h ilyeneket kérdezek, de ez az elsõ tárcsafékem.
kicsit javult egyébként az elsõ az adapterhez rögzítõ csavaz meglazítására, gondolom ott nem csak egy furat van hanem nagyobb lyuk mint a csavar.
köszi
bocs, h ilyeneket kérdezek, de ez az elsõ tárcsafékem.
kicsit javult egyébként az elsõ az adapterhez rögzítõ csavaz meglazítására, gondolom ott nem csak egy furat van hanem nagyobb lyuk mint a csavar.
köszi
#15599
Írta 2006. december 14. - 15:20

Azt azért csekkold, hogy a két dugattyú egyformán áll alaphelyzetben.
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#15600
Írta 2006. december 14. - 15:15

A féktestet az adapterre rögzítõ két csavart fellazítod.
Behúzod a féket erõsen, kézzel kicsit birizgálod a féktestet, hogy beálljon irányba, ne feszítse a tárcsát semerre. Utána meghúzod a két csavart.
És ennyi, semmi több. Ha ciripel, akkor újra egy másik kerékpozícióban. A tárcsában mindig van valami nyolcas, arra kell törekedni, hogy a tárcsa jobbára szimmetrikusan a pofák között fusson.
Próba cseresznye.
Behúzod a féket erõsen, kézzel kicsit birizgálod a féktestet, hogy beálljon irányba, ne feszítse a tárcsát semerre. Utána meghúzod a két csavart.
És ennyi, semmi több. Ha ciripel, akkor újra egy másik kerékpozícióban. A tárcsában mindig van valami nyolcas, arra kell törekedni, hogy a tárcsa jobbára szimmetrikusan a pofák között fusson.
Próba cseresznye.