Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18544 replies to this topic

#7741
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,046 posts
csak le van festve, ha jól sejtem.
az egyikrõl kopik a fekete cucc, és alatta ott a piros.
évjáratot nem tudok.

Izomtéridõninja-geológus!


#7742
tom_sawyer

tom_sawyer

    vendég

  • fórumtag
  • 48 posts
Üdv!
A képen látható BB7 milyen idõs lehet ? Fekete tekerentyûset még nem láttam.
2006 körüli ?



http://kiss68laci.ex...50tinjw4gpn.jpg

#7743
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Nekem juicy 3-as van,elõl-hátul 160as tárcsákkal simán megállítja az 55kilómat.:D:D

köszi
szóval azt mondod, hogy végülis jó fék?!
hasonló méretû (kg) rider használja majd, mint Te

utánakérdezgettem, állítólag ugyanaz, mint a juicy 5, csak ez oem verzió.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#7744
adamszeged

adamszeged

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 274 posts
Nekem juicy 3-as van,elõl-hátul 160as tárcsákkal simán megállítja az 55kilómat.:D:D

#7745
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
használ valaki avid juicy 3 féket?
mennyire lehet gagyi mondjuk az 5-höz vagy 7-hez képest?

vagy
tárcsaféket keresek 40 ezer ft-ig (160-as tárcsával, adapterrel, xc felhasználásra)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#7746
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
akkor allitsd kozelre a pofakat. mechanikus fekkel el tudsz jatszani, a hidraulikusokbol csak a dragabbak tudjak a nyomaspont allitast.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7747
healer999

healer999

    vendég

  • fórumtag
  • 155 posts

Szerintem azért van ez a beállítás hogy több útja legyen a fékkarnak mert ugye ha éppen csak megmoccantod a fékkart és a betét már súrolja a tárcsát akkor nem tudod olyan nagy erõvel behúznia féket mintha a fékkar útjának a közepénél csinálná ugyan ezt. Szóval nagyobb az erõkar és így erõsebben tudod húzni a féket. A fix oldalit meg annyira kell ráállítani amennyire lehet de azért ne érjen hozzá a tárcsához.


Én azt szeretem ha rögtön fog, nem csipázom, ha sokat mozog a fékkar.

#7748
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 posts

Én amit kaptam a bb7-hez használati útmutatón, azon konkrétan úgy van, hogy a mozgó pofánál 1/3 az állónál 2/3 legyen a rés. De passz hogy mért pont így.


Szerintem azért van ez a beállítás hogy több útja legyen a fékkarnak mert ugye ha éppen csak megmoccantod a fékkart és a betét már súrolja a tárcsát akkor nem tudod olyan nagy erõvel behúznia féket mintha a fékkar útjának a közepénél csinálná ugyan ezt. Szóval nagyobb az erõkar és így erõsebben tudod húzni a féket. A fix oldalit meg annyira kell ráállítani amennyire lehet de azért ne érjen hozzá a tárcsához.
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#7749
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Bardocz: nem rángatni kell, csak huzod egy kicsit aztán engedes egy kicsit....ha mondjuk egy meredek lejtõn félig behuzva jössz lefelé akkor megsül akármekkora a tárcsa....rövidebb intenzívebb fékezési szakaszokat érdemesebb használni, persze ha necc van akkor tépni kell.....

bb7-re: fix elsõ oldali pofát beállítod amilyen közel csak tudod, h ne súroljon és kész ;)

#7750
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts
BB7-tel úgy fékezzek? hogy húzogatom a féket szakaszosan, mintha kocsiban mondjuk csak rugdosnám a pedált?

#7751
Tamoo

Tamoo

    vendég

  • fórumtag
  • 191 posts
Én amit kaptam a bb7-hez használati útmutatón, azon konkrétan úgy van, hogy a mozgó pofánál 1/3 az állónál 2/3 legyen a rés. De passz hogy mért pont így.

#7752
healer999

healer999

    vendég

  • fórumtag
  • 155 posts
Bocs hogy tovább kekeckedek, de elolvastam a szöveget. A 8as pontban ezt irja :"Inner pad (fixed pad) to rotor gap should appear larger than the outer pad to rotor gap." Ez kifejezetten a fékpofákról szól.
Szóval a kérdésem még mindig kérdés, ha ti is ugy gondoljátok...

#7753
healer999

healer999

    vendég

  • fórumtag
  • 155 posts
Most már világos. Félreértettem ezek szerint... De igy logikus is...

Köszi!!

#7754
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
kocának is ez a config van....teljesen jó

#7755
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Sziasztok!
Az volna a kérdésem, hogy ez a saint féktest;
http://images.chainl.../SHI0135/OC.jpg
és ez az xt fékkar;
http://www.getprice....lm775pa-med.jpg
mûködhet együtt megfelelõen?

Igen


#7756
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
Sziasztok!
Az volna a kérdésem, hogy ez a saint féktest;
http://images.chainl.../SHI0135/OC.jpg
és ez az xt fékkar;
http://www.getprice....lm775pa-med.jpg
mûködhet együtt megfelelõen?

#7757
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
Gondolom azért kell a mozgó pofához közelebb állítani, hogy az álló pofa kopásával ha nem állítottad utána ne nyomd bele a tárcsát a féktestbe.

#7758
Aty22

Aty22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts

Nézelõdtem hogy hogyan kell "jol" beállitani a fékpofákat a BB7esen. http://parktool.com/...owto.asp?id=124
Azt irják ugye, hogy a fix pofánál nagyobb rést (gap) kell hagyni mint a mozgó pofánál. De ha ez igy van, akkor minden fékezésnél a mozgó pofa kicsit eltolja-elhajlitja a tárcsát, amig nem fekszik fel a fix pofára.
Én pont forditva állitottam be, igy a tárcsa nem hajlik...

MIért van ez igy? Segitsetek már...


Az nem a pofa és a tárcsa távolsága, hanem a féktest belsõ oldala és a tárcsa távolsága.
Azt kell úgy beállítani hogy a teljes hézagban ne középen legyen a tárcsa hanem kicsit a mozgó pofa felõli oldalhoz közelebb. (Hogy miért azt nem tudom, de a fék gyári papírján is így van.) A pofákat pedig jól állítottad, az álló a lehetõ legközelebb legyen, minél kevésbé hajlítgassa a tárcsát fékezés közben.

#7759
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ugy van tervezve hogy hajlitsa a tarcsat. ez nem baj, ez ilyen.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7760
healer999

healer999

    vendég

  • fórumtag
  • 155 posts

Minél nagyobb tárcsát használsz, annál kevésbé melegszik.


Kérdés hogy a telója birni fogja-e vagy szanaszéjjel hajlik az elsõ fékezésnél...

Nézelõdtem hogy hogyan kell "jol" beállitani a fékpofákat a BB7esen. http://parktool.com/...owto.asp?id=124
Azt irják ugye, hogy a fix pofánál nagyobb rést (gap) kell hagyni mint a mozgó pofánál. De ha ez igy van, akkor minden fékezésnél a mozgó pofa kicsit eltolja-elhajlitja a tárcsát, amig nem fekszik fel a fix pofára.
Én pont forditva állitottam be, igy a tárcsa nem hajlik...

MIért van ez igy? Segitsetek már...