Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#2161
Posted 2013. February 26. - 12:25
még mindig gondom van
adott a fék Shimano BR-M975
elsõ PM, hátsó IS felfogatás!
elsõvel semmi gond nem is próbáltam a hátsó a gond.
telon és vázon PM felfogatás van csak
telo Manitou Skareb
váz Canyon Grand Canyon F8
a gond nem tudom beüzemelni az egészet.
vettem adaptert amire azt mondták jó SM-MA-F180S/P
azt mondták jó lesz, de nem jó semmire
azt is halottam lehet cserélgetni hogy melyik test hova megy
a képeken látszik a gond. 185 tárcsával van.
légyszi mondjatok valamit amivel meg oldható ez mert kezd elegem lenni belõle pedig még 1métert se mentem vele
#2162
Posted 2013. February 15. - 19:31
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2163
Posted 2013. February 15. - 18:53
Na akkor vezesd már le hogy fog eltörni.
pl így : Elbo at Avid Code 203 Disc in Wroclaw, Poland - photo by elbo71 - Pinkbike
vagy így : none at HAYES HFX9 in Valloire, France - photo by scratcher - Pinkbike
a második képnél a tulaj írja is hogy már régóta kopott volt és úgy használta. lehet találni számtalan képet túlkoptatott tárcsa miatti törésrõl, de nem kell messze mennem, haveri körben is fordult már elõ avid tárcsával. és nem fának/kõnek csapták és azért, hanem mert szimplán szétkopottan használták.
1.2-1.3 már nagyon durva az simán kuka. nekem a legutóbbi g2 es tárcsám is 1.3 volt szar is volt vele az m810 es saint nyomáspontja meg a fékhatás is, vettem egy új alubakos shimano tárcsát és mintha más fékem lenne. ég és föld. rengeteget számít egy-két tized mm
#2164
Posted 2013. February 15. - 18:03
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2165
Posted 2013. February 15. - 14:02
A törést azért én nem zárnám ki, bár nagyon rugalmas anyagból vannak a tárcsák.
(Télleg! nem kell valakinek a hayes, meg van egy acor is. 203-asok, adapterrel
#2166
Posted 2013. February 15. - 13:09
1,2 azért durva, én személyesen a shimano féle ajánlott minimum 1,4-et merem biztonsággal javasolni.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2167
Posted 2013. February 14. - 18:00
Ezt a szezont még bõven kihúzza a tárcsád. Típus függõ, de emlékeim szerint 1.2-1.3-ig gond nélkül.Próbáltam visszaolvasgatni, de sikertelenül:
Milyen vastagságig (vékonyságig) lehet egy tárcsát használni, mi történik, ha egy kicsit "megég".
Milyen veszélye van ezeknek a dolgoknak?
Vettem egy használt 185-ös avid g3tárcsát , a vastagsága kb 1,6mm lehet.
Mekkora annak a veszélye, hogy mondjuk eltörik a tárcsa egy masszívabb fékezéstõl? (mert akkor csúnyán bánthatja a féktestet gondolom
Ja bb5-tel használnám egy nem átütõs (RS psylo) telóval
Ilyenrõl én még nem hallatom ez csak azért is valószínûtlen mert fékezéskor, pláne erõsnél hatalmas mennyiségû hõ keletkezik ( ezért ég meg a tárcsa ha helytelenül fékezel) és mivel a hõ emelkedése lágyítja az anyagot ennek az esélye zéró, arról már nem is beszélve hogy ilyen fékezésnél hamarabb forralod fel a fékolajat. Mondjuk ez a bb5 nél nem áll fenn.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2169
Posted 2013. February 14. - 15:28
Milyen vastagságig (vékonyságig) lehet egy tárcsát használni, mi történik, ha egy kicsit "megég".
Milyen veszélye van ezeknek a dolgoknak?
Vettem egy használt 185-ös avid g3tárcsát , a vastagsága kb 1,6mm lehet.
Mekkora annak a veszélye, hogy mondjuk eltörik a tárcsa egy masszívabb fékezéstõl? (mert akkor csúnyán bánthatja a féktestet gondolom
Ja bb5-tel használnám egy nem átütõs (RS psylo) telóval
#2170
Posted 2013. February 12. - 22:08
hát ráférne egy kis erõsítés szemre is, de ki tudja hátha valami új törvényt találtak ki a erõkre náluk.
akkor marad a 180 as tárcsa arra van már adapterem legalább
#2171
Posted 2013. February 12. - 13:18
azért nem lehet, mert nem biztonságos. nézd meg azt a kcnc adaptert, és belátod mirõl beszélek. nem véletlen, hogy a nagy gyártók közül senki sem csinál ilyen adaptert.nem értem én ezt miért nem lehet gyártani mindenbõl ha már így tudják keverni a IS PM testeket :-(
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2172
Posted 2013. February 08. - 21:10
a KCNC-nek van ilyen adaptere (elõre)
köszi
meg nézem õket
de a meg oldás is meg van már :-(
180 tárcsa és elõre kell tenni a IS testet.
nem értem én ezt miért nem lehet gyártani mindenbõl ha már így tudják keverni a IS PM testeket :-(
#2173
Posted 2013. February 08. - 12:34
köszi
meg lesem de van más gondok is :-D
most úgy van hátul a vázam PM es a fék meg IS és boltan azt mondták nincs ilyen adapter ami IS fékbõl PMes vázra megy 160mm méretben
ebben kérnék segítséget aki tud ilyet írjon már, elõre vagy hátra mindegy meg cserélema testeket akkor de a vázon csak PM felfogatások vanak és az egyik fék PM a másik IS es :-(
a KCNC-nek van ilyen adaptere (elõre)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2174
Posted 2013. February 07. - 15:22
meg lesem de van más gondok is :-D
most úgy van hátul a vázam PM es a fék meg IS és boltan azt mondták nincs ilyen adapter ami IS fékbõl PMes vázra megy 160mm méretben
ebben kérnék segítséget aki tud ilyet írjon már, elõre vagy hátra mindegy meg cserélema testeket akkor de a vázon csak PM felfogatások vanak és az egyik fék PM a másik IS es :-(
#2175
Posted 2013. February 02. - 20:43
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2176
Posted 2013. February 02. - 16:36
1.Ímmel-ámmal nem szerelünk, pláne féket mert ugye csavarodás és egyéb mechanikai baromságok. ( de ha az avatárodnak van köze hozzád akkor ezt gondolom te is tudod )
2. A tárcsának és a betétnek össze kell kopnia ha nem mész hosszú lejtõre ez vidáman lehet akár 100km is azonban 150-300m szint folyamatos ereszkedés és folyamatos fékhúzás elég szokott lenni, bekopás után az addigi fékerõ sokszorosa jön elõ.
1.igen tudom de csak fel tetem és kézzel meg pörgetem
2.kézzel tovább hajtottam a kereket, kb úgy ért csak hozzá mintha egy jó nagy 8 lenne benne szóval mikor be húztam akkor is csak alig súrolta. ok azt gondoltam hogy össze kopnak meg mi egyéb, de álló helyzetben fõként kézzel nem szabad hogy meg tudjam mozdítani, a dugattyúk nem jönnek ki annyira hogy elérjék a tárcsát
így ép ésszel, ha a teljesen vissza nyomot dugó és betét közt van mondjuk 10mm akkor elméleti síkon az egész csak :-D a tárcsa 2mm vastag, akkor a betétek közt a teljesen kinyomva a halálakor 1mm lenne a rés hogy minden féle képen harapjon és legyen nyomás a rendszerben és harapjon a tárcsára (és itt még akkor a betét meg a tárcsa kopását nem is ízelem)
vagy csak én látom rosszul?
akkor még egyszer a betétek nem érnek a tárcsához mikor rá pumpálom
így ha rá pumpálok és kap még olajat hogy legyen mi kijjebb nyomja akkor az helyes vagy eszméletlen hülyeség?
#2177
Posted 2013. February 02. - 16:17
2. A tárcsának és a betétnek össze kell kopnia ha nem mész hosszú lejtõre ez vidáman lehet akár 100km is azonban 150-300m szint folyamatos ereszkedés és folyamatos fékhúzás elég szokott lenni, bekopás után az addigi fékerõ sokszorosa jön elõ.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2178
Posted 2013. February 02. - 14:05
fel próbáltam tessék lássék módjára a féket de nem harapott rá a tárcsára vígan el tekertem a kereket.
lehet hülye kérdés, de úgy állítható ez a dolog hogy kap még olajat és akkor kijjebb néznek a dugok majd?
vagy mi a teendõ?
nem állítottam nagyon be csak úgy kb középre és meg húztam a csavart kicsit szóval egy kis játékkal még finomítható de inkább kérdezek mindent mint hogy el cseszek bármit is és hogy el szidjam a búsba az egészet :-D
BR-M975 test M06 betét és ST-M975 karok
ez az elsõ volt csak a hátsóhoz adapter kell majd, és új tárcsákkal is megy fel amik azért vastagabbak de kb pár tízeddel csak.
még annyi hogy a shimano és az Avid közt remélem vagy gondolom nincs vastagság beli különbség hogy még szívassák a népet.