Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18533 replies to this topic

#2161
tete007

tete007

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
hali
még mindig gondom van
adott a fék Shimano BR-M975
elsõ PM, hátsó IS felfogatás!
elsõvel semmi gond nem is próbáltam a hátsó a gond.
telon és vázon PM felfogatás van csak
telo Manitou Skareb
váz Canyon Grand Canyon F8
a gond nem tudom beüzemelni az egészet.
vettem adaptert amire azt mondták jó SM-MA-F180S/P
azt mondták jó lesz, de nem jó semmire
azt is halottam lehet cserélgetni hogy melyik test hova megy
a képeken látszik a gond. 185 tárcsával van.
légyszi mondjatok valamit amivel meg oldható ez mert kezd elegem lenni belõle pedig még 1métert se mentem vele
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#2162
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Na jó, ezek már inkább elnyúltak.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2163
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 posts

Na akkor vezesd már le hogy fog eltörni.


pl így : Elbo at Avid Code 203 Disc in Wroclaw, Poland - photo by elbo71 - Pinkbike

vagy így : none at HAYES HFX9 in Valloire, France - photo by scratcher - Pinkbike

a második képnél a tulaj írja is hogy már régóta kopott volt és úgy használta. lehet találni számtalan képet túlkoptatott tárcsa miatti törésrõl, de nem kell messze mennem, haveri körben is fordult már elõ avid tárcsával. és nem fának/kõnek csapták és azért, hanem mert szimplán szétkopottan használták.

1.2-1.3 már nagyon durva az simán kuka. nekem a legutóbbi g2 es tárcsám is 1.3 volt szar is volt vele az m810 es saint nyomáspontja meg a fékhatás is, vettem egy új alubakos shimano tárcsát és mintha más fékem lenne. ég és föld. rengeteget számít egy-két tized mm
A valóság azoknak való, akik nem bírják a kábítószert.

#2164
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Na akkor vezesd már le hogy fog eltörni.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2165
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 posts
Akkor nyugodtan használni fogom. Elsõsorban azért kérdeztem a vastagságot, mert van egy hayes tárcsám, amin az van hogy minimum vastagság 1,59mm ahhoz meg elég közel van az 1,6, de akkor azért rápróbálok.
A törést azért én nem zárnám ki, bár nagyon rugalmas anyagból vannak a tárcsák.
(Télleg! nem kell valakinek a hayes, meg van egy acor is. 203-asok, adapterrel :)

#2166
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
az avid tárcsák eleve 1.8-ak gyári vastagság szerint, nem?
1,2 azért durva, én személyesen a shimano féle ajánlott minimum 1,4-et merem biztonsággal javasolni.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2167
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Próbáltam visszaolvasgatni, de sikertelenül:
Milyen vastagságig (vékonyságig) lehet egy tárcsát használni, mi történik, ha egy kicsit "megég".
Milyen veszélye van ezeknek a dolgoknak?
Vettem egy használt 185-ös avid g3tárcsát , a vastagsága kb 1,6mm lehet.
Mekkora annak a veszélye, hogy mondjuk eltörik a tárcsa egy masszívabb fékezéstõl? (mert akkor csúnyán bánthatja a féktestet gondolom :)
Ja bb5-tel használnám egy nem átütõs (RS psylo) telóval

Ezt a szezont még bõven kihúzza a tárcsád. Típus függõ, de emlékeim szerint 1.2-1.3-ig gond nélkül.
Ilyenrõl én még nem hallatom ez csak azért is valószínûtlen mert fékezéskor, pláne erõsnél hatalmas mennyiségû hõ keletkezik ( ezért ég meg a tárcsa ha helytelenül fékezel) és mivel a hõ emelkedése lágyítja az anyagot ennek az esélye zéró, arról már nem is beszélve hogy ilyen fékezésnél hamarabb forralod fel a fékolajat. Mondjuk ez a bb5 nél nem áll fenn.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2168
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts
ha eltörik a tárcsa fékezés közben, a féktest lesz a legkisebb gondod.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2169
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 posts
Próbáltam visszaolvasgatni, de sikertelenül:
Milyen vastagságig (vékonyságig) lehet egy tárcsát használni, mi történik, ha egy kicsit "megég".
Milyen veszélye van ezeknek a dolgoknak?
Vettem egy használt 185-ös avid g3tárcsát , a vastagsága kb 1,6mm lehet.
Mekkora annak a veszélye, hogy mondjuk eltörik a tárcsa egy masszívabb fékezéstõl? (mert akkor csúnyán bánthatja a féktestet gondolom :)
Ja bb5-tel használnám egy nem átütõs (RS psylo) telóval

#2170
tete007

tete007

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
KCNC PM/IS adapter vásárlás - FTW Bikes webáruház

hát ráférne egy kis erõsítés szemre is, de ki tudja hátha valami új törvényt találtak ki a erõkre náluk.
akkor marad a 180 as tárcsa arra van már adapterem legalább

#2171
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

nem értem én ezt miért nem lehet gyártani mindenbõl ha már így tudják keverni a IS PM testeket :-(

azért nem lehet, mert nem biztonságos. nézd meg azt a kcnc adaptert, és belátod mirõl beszélek. nem véletlen, hogy a nagy gyártók közül senki sem csinál ilyen adaptert.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2172
tete007

tete007

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts

a KCNC-nek van ilyen adaptere (elõre)


köszi
meg nézem õket
de a meg oldás is meg van már :-(
180 tárcsa és elõre kell tenni a IS testet.
nem értem én ezt miért nem lehet gyártani mindenbõl ha már így tudják keverni a IS PM testeket :-(

#2173
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

köszi
meg lesem de van más gondok is :-D
most úgy van hátul a vázam PM es a fék meg IS és boltan azt mondták nincs ilyen adapter ami IS fékbõl PMes vázra megy 160mm méretben
ebben kérnék segítséget aki tud ilyet írjon már, elõre vagy hátra mindegy meg cserélema testeket akkor de a vázon csak PM felfogatások vanak és az egyik fék PM a másik IS es :-(


a KCNC-nek van ilyen adaptere (elõre)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2174
tete007

tete007

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
köszi
meg lesem de van más gondok is :-D
most úgy van hátul a vázam PM es a fék meg IS és boltan azt mondták nincs ilyen adapter ami IS fékbõl PMes vázra megy 160mm méretben
ebben kérnék segítséget aki tud ilyet írjon már, elõre vagy hátra mindegy meg cserélema testeket akkor de a vázon csak PM felfogatások vanak és az egyik fék PM a másik IS es :-(

#2175
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Ha pumpálás hatására sem éri el a tárcsát akkor a rendszerben kevés az olaj, amennyiben új, ez elõfordulhat azonban nem jellemzõ. Vigyáz arra hogy csak olyan olajat tölts rá amilyen volt benne. +külön figyelem a DOT-os és az ásványos rendszerekre. Használt fék esetén nézd meg hol szivárog ha a testnél akkor ott elõfordulhat olaj sár.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2176
tete007

tete007

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts

1.Ímmel-ámmal nem szerelünk, pláne féket mert ugye csavarodás és egyéb mechanikai baromságok. ( de ha az avatárodnak van köze hozzád akkor ezt gondolom te is tudod )
2. A tárcsának és a betétnek össze kell kopnia ha nem mész hosszú lejtõre ez vidáman lehet akár 100km is azonban 150-300m szint folyamatos ereszkedés és folyamatos fékhúzás elég szokott lenni, bekopás után az addigi fékerõ sokszorosa jön elõ.


1.igen tudom de csak fel tetem és kézzel meg pörgetem
2.kézzel tovább hajtottam a kereket, kb úgy ért csak hozzá mintha egy jó nagy 8 lenne benne szóval mikor be húztam akkor is csak alig súrolta. ok azt gondoltam hogy össze kopnak meg mi egyéb, de álló helyzetben fõként kézzel nem szabad hogy meg tudjam mozdítani, a dugattyúk nem jönnek ki annyira hogy elérjék a tárcsát
így ép ésszel, ha a teljesen vissza nyomot dugó és betét közt van mondjuk 10mm akkor elméleti síkon az egész csak :-D a tárcsa 2mm vastag, akkor a betétek közt a teljesen kinyomva a halálakor 1mm lenne a rés hogy minden féle képen harapjon és legyen nyomás a rendszerben és harapjon a tárcsára (és itt még akkor a betét meg a tárcsa kopását nem is ízelem)
vagy csak én látom rosszul?
akkor még egyszer a betétek nem érnek a tárcsához mikor rá pumpálom
így ha rá pumpálok és kap még olajat hogy legyen mi kijjebb nyomja akkor az helyes vagy eszméletlen hülyeség?

#2177
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
1.Ímmel-ámmal nem szerelünk, pláne féket mert ugye csavarodás és egyéb mechanikai baromságok. ( de ha az avatárodnak van köze hozzád akkor ezt gondolom te is tudod )
2. A tárcsának és a betétnek össze kell kopnia ha nem mész hosszú lejtõre ez vidáman lehet akár 100km is azonban 150-300m szint folyamatos ereszkedés és folyamatos fékhúzás elég szokott lenni, bekopás után az addigi fékerõ sokszorosa jön elõ.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2178
tete007

tete007

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
ismét lenne kérdésem mivel hidroban nem vagyok még otthon.
fel próbáltam tessék lássék módjára a féket de nem harapott rá a tárcsára vígan el tekertem a kereket.
lehet hülye kérdés, de úgy állítható ez a dolog hogy kap még olajat és akkor kijjebb néznek a dugok majd?
vagy mi a teendõ?
nem állítottam nagyon be csak úgy kb középre és meg húztam a csavart kicsit szóval egy kis játékkal még finomítható de inkább kérdezek mindent mint hogy el cseszek bármit is és hogy el szidjam a búsba az egészet :-D
BR-M975 test M06 betét és ST-M975 karok
ez az elsõ volt csak a hátsóhoz adapter kell majd, és új tárcsákkal is megy fel amik azért vastagabbak de kb pár tízeddel csak.
még annyi hogy a shimano és az Avid közt remélem vagy gondolom nincs vastagság beli különbség hogy még szívassák a népet.

#2179
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Nem tudom mi számít egy féktárcsánál megbízhatóságnak, de az alubakosak kevésbé deformálódnak. Típushiba sem jellemzõ, régebben volt olyan széria ami a szegecselésnél kikotyogósodott, de szerintem orvosolták, mert nekem az új már nem csinálja.

#2180
Balias

Balias

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts
Miért mennyivel megbízhatóbb egy shimano mint az említett kettõ? Ezeknek milyen típushibáik vannak?