Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18495 hozzászólás a témában

#1
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 474 hozzászólás

Szolgálati közlemény: Talpfa fórumtagot várják a "ki mivel nyomul" topicban! wink.png

Vagyok...biggrin.png



#2
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.929 hozzászólás
Szolgálati közlemény: Talpfa fórumtagot várják a "ki mivel nyomul" topicban! ;)
  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 474 hozzászólás

Ja, nekem (már nej használja) is van itthon egy 18as Crux, de már úgy érzem rajta magam, mint majom a köszörűkövön. Volt a 20as méretű, az sokkal jobb volt.

 

Érdekes ez a Marin. A pilótafülke kicsit nyitottabb, hosszabb mint a Roniné, alacsonyabb BB, több stack, de mégis, a fejcsőszög meredekebb (de az offset azonos), a láncvillahossz meg rövidebb. Szerintem jó lesz, csak a fejcsőszöget nem értem.

Nem igazán értem az 50/34 hajtást , főleg a 11-32 sorral. A Ronin is ilyesmivel jött (11-34), de teljesen értelmetlen szerintem. 39T*11-34 van most, sokkal jobb. Lehet, később kap 11-36-ot. Persze ez igényfüggő, de ez a gyári hajtás... mintha országútiznál majd vele... Bár akkor miért nem tripla a hajtás? De asszem ez nem márkaspecifikus hüJeség.

 

A teszt szépen visszaadta, amit gondoltam, mikor megláttam: az alsócsövön vezetett bovdenezés miért van szabadon? Persze, gondolom, dzsuvába te sem fogod kivinni... biggrin.png

 

Az nagyon klassz, hogy belemegy a ducibb kiskerék is! A Ronin sajnos a 700*40-et tudja max, szép időben... (Mondjuk láttam 650B-vel is, de ott kb egy papírlap fért a gumi és a láncvilla közé.) A másik, amit írt, hogy szinte ugrik a gép, tényleg ilyen. Monti után nagyon fura, de király a gyorsulás! Koskormánnyal meg aztán nagyon oda lehet pörkölni. cool.png Arra kell vigyázni, országútisokkal ne kezdj meccselni,  azért annyira nem megy. blink.png

 

...és hogy ne legyen teljesen offtopic, a fék. Az biztató, hogy nem panaszkodott rá a tesztelő. Az erejét meg majd látod. smile.png

Ettől a fokozat kiosztástól kicsit félek, megmondom őszintén. ph34r.png

Retro montis vonalról jövök, elől 3 tányérhoz vagyok szokva.biggrin.png

Szerintem elől bőven elég lesz a 46-os is, az 50-es helyett. 

Hátul is gondolkodom a fogkiosztáson, de előbb próbáljam már ki végre, majd utána ráérek agyalni rajta.smile.png

Fel kell "erősödnöm" ehhez a bicóhoz, az biztos.biggrin.png

 

Bovden:

Személy szerint én kifejezetten örülök, hogy nyitott és nem végig zárt házban fut a bovden.

Alulra kap "csőrős" bovden végeket, esetleg gumisat, mint pl. a Shimanonak is van.

Amúgy a Marin annyi sárt fog kapni tőlem, mint az összes többi bicóm. laugh.png

Azon gondolkodom, hogy az elmúlt 26 évben látott-e valaha sarat egyszer is a Crux?! smile.png Szerintem nem!rolleyes.gif

Nem kívánok senkivel sem versenyezni, pláne nem országútisokkal! laugh.png


  • Kisherceg kedveli ezt

#4
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.929 hozzászólás

Úgy emlékszembiggrin.png , hogy 1998-ban a 180cm-hez a 18inch vázméret volt az ajánlott, az akkor "trendek" szerint.

Vagy a 19-es, de ugye ilyen nem volt a Magellának, (a Kona-nál volt), ugye a köv a 20as lett volna. Azt nagynak találtam.

 

A Marint nem volt alkalmam megnézni, így nem volt más választásom, mint a gyártói ajánlásra hagyatkozni.

A 180cm magasságommal, pont erősen középre esem az 56-os méret esetén, így azért megnyugtató, nem kérdéses.

Ha szélére esnék pont a méret választásban, nem mertem volna megrendelni, kipróbálás előtt. Attól nem tartok, hogy kicsi lesz.

 

Illetve ebben a tesztben: https://www.mtbiker....ta-gravelu.html

178 cm volt a tesztelő alany, az 56os bringával.

Azt írta "kesztyűként passzolt" a bringa a magasságához. Ez is megnyugtató azért egy picit. smile.png

 

Ja, nekem (már nej használja) is van itthon egy 18as Crux, de már úgy érzem rajta magam, mint majom a köszörűkövön. Volt a 20as méretű, az sokkal jobb volt.

 

Érdekes ez a Marin. A pilótafülke kicsit nyitottabb, hosszabb mint a Roniné, alacsonyabb BB, több stack, de mégis, a fejcsőszög meredekebb (de az offset azonos), a láncvillahossz meg rövidebb. Szerintem jó lesz, csak a fejcsőszöget nem értem.

Nem igazán értem az 50/34 hajtást , főleg a 11-32 sorral. A Ronin is ilyesmivel jött (11-34), de teljesen értelmetlen szerintem. 39T*11-34 van most, sokkal jobb. Lehet, később kap 11-36-ot. Persze ez igényfüggő, de ez a gyári hajtás... mintha országútiznál majd vele... Bár akkor miért nem tripla a hajtás? De asszem ez nem márkaspecifikus hüJeség.

 

A teszt szépen visszaadta, amit gondoltam, mikor megláttam: az alsócsövön vezetett bovdenezés miért van szabadon? Persze, gondolom, dzsuvába te sem fogod kivinni... biggrin.png

 

Az nagyon klassz, hogy belemegy a ducibb kiskerék is! A Ronin sajnos a 700*40-et tudja max, szép időben... (Mondjuk láttam 650B-vel is, de ott kb egy papírlap fért a gumi és a láncvilla közé.) A másik, amit írt, hogy szinte ugrik a gép, tényleg ilyen. Monti után nagyon fura, de király a gyorsulás! Koskormánnyal meg aztán nagyon oda lehet pörkölni. cool.png Arra kell vigyázni, országútisokkal ne kezdj meccselni,  azért annyira nem megy. blink.png

 

...és hogy ne legyen teljesen offtopic, a fék. Az biztató, hogy nem panaszkodott rá a tesztelő. Az erejét meg majd látod. smile.png


Kisherceg módosította - 2024. június 24. - 15:57

  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 474 hozzászólás

oké, értem, persze, nem azért... smile.png valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem. 

 

valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.

Ronin 54 vs Nicasio 56

Egyébként jó ez az táblázat, köszi.



#6
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 474 hozzászólás

oké, értem, persze, nem azért... smile.png valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem. 

 

valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.

Ronin 54 vs Nicasio 56

Úgy emlékszembiggrin.png , hogy 1998-ban a 180cm-hez a 18inch vázméret volt az ajánlott, az akkor "trendek" szerint.

Vagy a 19-es, de ugye ilyen nem volt a Magellának, (a Kona-nál volt), ugye a köv a 20as lett volna. Azt nagynak találtam.

 

A Marint nem volt alkalmam megnézni, így nem volt más választásom, mint a gyártói ajánlásra hagyatkozni.

A 180cm magasságommal, pont erősen középre esem az 56-os méret esetén, így azért megnyugtató, nem kérdéses.

Ha szélére esnék pont a méret választásban, nem mertem volna megrendelni, kipróbálás előtt. Attól nem tartok, hogy kicsi lesz.

 

Illetve ebben a tesztben: https://www.mtbiker....ta-gravelu.html

178 cm volt a tesztelő alany, az 56os bringával.

Azt írta "kesztyűként passzolt" a bringa a magasságához. Ez is megnyugtató azért egy picit. smile.png


talpfa módosította - 2024. június 24. - 12:23


#7
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.929 hozzászólás

"edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?" - Kicsit megtévesztő a számozása a váznak.

Ez nem 56cm-es nyeregvázcső hosszúságot jelent!

A Rometnél valóban így volt, meg a legtöbb gyártónál is, szerintem így is logikus, de a Marinnál valamiért nem így van.

Más néven L-es méret. A gyártó szerint az 56os vagy másképp "L" Nicasio váz 175-183 cm között ridereknek ajánlott.

A két szélső érték, már határ eset, ott érdemes kipróbálni, mert van aki már átcsúszik a másik méretbe, tetszés, kényelem szerint, kinek melyik...

 

oké, értem, persze, nem azért... smile.png valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem. 

 

valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.

Ronin 54 vs Nicasio 56


Kisherceg módosította - 2024. június 24. - 10:45

  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#8
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 474 hozzászólás

na jól van, ez szép, kíváncsi leszek majd, hogy látod, mit tapasztalsz. smile.png

 

fékhez még annyit, hogy ezen a vázon is a láncvillán van a fék. a BB7 ugye eléggé kilóg oldalra. ez lehet probléma, mivel az országúti/gravel karok q-faktora kisebb, mint a montis karoké. én ezért (is) cseréltem Alfine-ra (plusz nem is szeretem a keskeny karokat)

 

 

edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?

"edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?" - Kicsit megtévesztő a számozása a váznak.

Ez nem 56cm-es nyeregvázcső hosszúságot jelent!

A Rometnél valóban így volt, meg a legtöbb gyártónál is, szerintem így is logikus, de a Marinnál valamiért nem így van.

Más néven L-es méret. A gyártó szerint az 56os vagy másképp "L" Nicasio váz 175-183 cm között ridereknek ajánlott.

A két szélső érték, már határ eset, ott érdemes kipróbálni, mert van aki már átcsúszik a másik méretbe, tetszés, kényelem szerint, kinek melyik...



#9
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.929 hozzászólás

Ez lett volna a meglepetés....biggrin.png

Ő lett a befutó...smile.png

 

 

https://www.marinbik...es/2024-nicasio

 

Még ide se ért, de már "látom" mit kell kicserélnem, tuningolnom rajta...ph34r.png

Jó egy csomó mindent lehetne, de ne legyünk telhetetlenek, heti akcióban - áron - nagyon korrekt, ezzel a felszereléssel így is. - szerintem

A teszteket olvasva a fék, közepesen teljesít. Itt nincs kompromisszum! Úgyhogy azt hiszem, ez lesz a legfontosabb első körben.

Persze kipróbálom majd a gyáriakat is, de azért fejben már számolok a cserével.

Ja, 56-os méretben, mint képeken is.

 

na jól van, ez szép, kíváncsi leszek majd, hogy látod, mit tapasztalsz. smile.png

 

fékhez még annyit, hogy ezen a vázon is a láncvillán van a fék. a BB7 ugye eléggé kilóg oldalra. ez lehet probléma, mivel az országúti/gravel karok q-faktora kisebb, mint a montis karoké. én ezért (is) cseréltem Alfine-ra (plusz nem is szeretem a keskeny karokat)

 

 

edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?


Kisherceg módosította - 2024. június 24. - 08:37

  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#10
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.247 hozzászólás
  • LocationSvájc
Ez mifele?

sala módosította - 2024. június 23. - 22:46

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#11
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 474 hozzászólás

nade milyen bringát? mert ez még nem derült ki... smile.png

Ez lett volna a meglepetés....biggrin.png

Ő lett a befutó...smile.png

27309356_7381203decc6e06ea7655e35cbd2e00

 

https://www.marinbik...es/2024-nicasio

 

Még ide se ért, de már "látom" mit kell kicserélnem, tuningolnom rajta...ph34r.png

Jó egy csomó mindent lehetne, de ne legyünk telhetetlenek, heti akcióban - áron - nagyon korrekt, ezzel a felszereléssel így is. - szerintem

A teszteket olvasva a fék, közepesen teljesít. Itt nincs kompromisszum! Úgyhogy azt hiszem, ez lesz a legfontosabb első körben.

Persze kipróbálom majd a gyáriakat is, de azért fejben már számolok a cserével.

Ja, 56-os méretben, mint képeken is.


talpfa módosította - 2024. június 23. - 22:35

  • Kisherceg kedveli ezt

#12
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.929 hozzászólás

Köszönöm mindenkinek...!

 

A bringán a fékkar gyárilag Shimano Claris ST-R2000 lesz.

Igazából, hogy Claris, Sora, Tiagra a mechanikus fékkar, működésben - fékezőerőben! - van befolyásoló tényezője???

Működésben (a fék tekintetében) gondolom hasonló mindegyik, súlyban, fokozatban ugye nem. Vagy tévedek???

 

Holnap, holnapután hozza a bringát a futár....

 

nade milyen bringát? mert ez még nem derült ki... :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#13
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 474 hozzászólás

Köszönöm mindenkinek...!

 

A bringán a fékkar gyárilag Shimano Claris ST-R2000 lesz.

Igazából, hogy Claris, Sora, Tiagra a mechanikus fékkar, működésben - fékezőerőben! - van befolyásoló tényezője???

Működésben (a fék tekintetében) gondolom hasonló mindegyik, súlyban, fokozatban ugye nem. Vagy tévedek???

 

Holnap, holnapután hozza a bringát a futár....

 



#14
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.690 hozzászólás

csak mert Kisherceg unszolt, de halványodnak az emlékek: a BB7 MTB és TRP HY/RD között nehezen tudnék igazságot tenni fékerőben, de talán egy kicsit még mindig a BB7 javára döntenék, természetesen ugyanazzal a karral. A sima TRP (Spyre) nem volt túl meggyőző, bár a kétoldali mozgás jó is lehetne, főleg, ha finomabb volna az imbuszos pofautánállítás. Hátra meghagytam, elöl a HY/RD teljesít, nem mondom, hogy nem lehetne jobb, monti után hiányzik a tartalék. Nekem Rival karok vannak a koson.

Valami kevesebbet húzó karral akár tuti is lehetne, a minimum beállítással elég atom volt egyenes kormányon is a BB7 SD7 karral.

Régen a bowdenhúzás is jobb volt.

 


  • Kisherceg és talpfa kedveli ezt

#15
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.929 hozzászólás

Elolvastam... nagyon hasznos!

Szóval akkor mtb változatot érdemes venni nem a road-ot???

A koskormányos verziónál úgy értelmeztem nem jött be annyira a Shimano fék-váltókarokkal, ha fent "hood-on" fogad, fékeztél..?

 

Ha koskormányhoz lesz, akkor szerintem inkább a Road, csak nagyon utána kell menni, milyen fékkarral rakod össze. Utólag gondolkoztam ezen a dolgon, szerintem nem is annyira a húzási hosszokban lehet nagy különbség az országúti fékkaroknál (hisz a BB7 Road és a TRP is jó volt alsófogásból). Valójában ott lehet nagyon mellényúlni, ha a fékkar forgáspontja alacsonyan van, mert így "hood"-on fékezve - főleg ha hozzám hasonlóan kis kezed van - sokat kell(ene) nyújtózkodni az ujjakkal, hogy jó helyen, megfelelő erőkarral tudd húzni.

 

nem tudom ,mennyire érthető a fenti gondolatmenet... smile.png

 

ilyenem volt, Tiagra 4700:

HTB1F7aES5rpK1RjSZFhq6xSdXXa9.jpg

 

trp, ezen ahogy nézem, alacsonyabban van a forgáspont, szerintem ezzel valszeg még rosszabb lett volna (nekem)

55254.jpg

 

Tiagra hidraulikus, ezen - nekem úgy tűnik - magasbban van a forgáspont, itt - gondolom - számítottak arra, hogy leginkább "hood"-on fogva lesz használva:

shimano-tiagra-st-4720-sti-shift-brake-l


Kisherceg módosította - 2024. június 23. - 20:33

  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#16
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 474 hozzászólás

A Road változatban más a golyópálya, így oldották meg a rövidebb bovdenhúzást.

A BB7 változatai a felületkezelés (festés), a csavarok és a gyárilag adott betétekben térnek el, AFAIK.

Mechanikus fékből csakis BB7-et vennék. (Van, akinek a trp bejött, de szerintem gagyi cucc.)

Itt pár hsz-el visszább írtam elég sokat.

Elolvastam... nagyon hasznos!

Szóval akkor mtb változatot érdemes venni nem a road-ot???

A koskormányos verziónál úgy értelmeztem nem jött be annyira a Shimano fék-váltókarokkal, ha fent "hood-on" fogad, fékeztél..?


talpfa módosította - 2024. június 23. - 17:33


#17
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 474 hozzászólás

A Road változatban más a golyópálya, így oldották meg a rövidebb bovdenhúzást.

A BB7 változatai a felületkezelés (festés), a csavarok és a gyárilag adott betétekben térnek el, AFAIK.

Mechanikus fékből csakis BB7-et vennék. (Van, akinek a trp bejött, de szerintem gagyi cucc.)

Itt pár hsz-el visszább írtam elég sokat.

 

Tőled vártam az első választ. Így is lett.biggrin.png

Köszönöm.

Olvasok és ha kérdésem lesz, akkor ismét kérdezek.smile.png



#18
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.929 hozzászólás
A Road változatban más a golyópálya, így oldották meg a rövidebb bovdenhúzást.

A BB7 változatai a felületkezelés (festés), a csavarok és a gyárilag adott betétekben térnek el, AFAIK.

Mechanikus fékből csakis BB7-et vennék. (Van, akinek a trp bejött, de szerintem gagyi cucc.)

Itt pár hsz-el visszább írtam elég sokat.
  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#19
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 474 hozzászólás

Üdvözlet az Uraknak!

 

Avid BB7 tárcsafék, tulajdonosok is figyelem! biggrin.png 

 

Kérdés:

- Mi a különbség az Avid BB7 országúti és az MTB változat között?

Látom, hogy van SL, Platinum és egyéb változatok. A súlyon kívül van más eltérés működésben, fékező erőben...stb?

 

Tudom, hogy ez is hit kérdés, de ha mechanikus tárcsafékek közül, melyiket érdemes venni?

Márka szempontjából: Shimano, Avid, Tektro???

Fékező erő, moduláció, karbantartás? Betét tárcsa kompatibilitás és választék?

 

Tárcsafék fronton abszolút kezdő vagyok, minden véleményt - pro és kontra - szívesen veszek és megköszönök!

 

És persze a lényeg, hogy gravel bicóra lesz.wink.png



#20
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.247 hozzászólás
  • LocationSvájc
Ami tetszik elso par ride utan
-kello fekero
-kar mozgatasa extra konnyu
- nyomaspont allitas etalon, fekkartavolsag nem valtozik
- kenyelmes fekkar
-kello tavolsag a fekpofa es tarcsa kozt, nem ciccereg
- az attetel allitas kicsit nehezkes, ra kell jojj melyik allasban mit csinal
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->