Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#1641
Posted 2011. July 13. - 14:22
Csatlakozván az elõttem szólóhoz:
A villádnak kellene egy pucolás,zsírzás,mert sajna egyik gyártó sem halmozza el kenõanyaggal a villák belsejét.
A gyári kenõanyag kb ennyi ideig tartott,ha nem rakod/rakatod rendbe a kenést,akkor kb egy év és kukázhatod sajna.
Jobb helyeken nem adnak el villát enélkül a mûvelet nélkül,de sajna nem ez a jellemzõ.
Javaslom keress egy hozzáértõ fórumtársat és/vagy/de leginkább egy jó szervizt ahol elvégzik rajta a szervizelést.
A kenést minimum célszerû rendberakatni,de ha már szét van kapva,akkor célszerû mindjárt a csillapításban is olajat cserélni,mert remek fémhulladékdarabok még ott is maradhatnak gyárilag.
#1642
Posted 2011. July 13. - 09:50
de ha nem ertesz hozza semmikepp ne bontsd meg.inkabb vidd szervizbe vagy szedd szet egy hozzaerto barattal.iszonyat sok alkatresz van benne de ha megerted mit miert akkor mar nem is olyan felelmetes
#1643
Posted 2011. July 13. - 09:31
Egy kis seggítség kellene. Kb. 1 hónapja vettem egy RS Recon SL telót. Mostanában kicsit nehezebben mozog. A levegõt nem ereszti, nem dobtam el a biciklit se, (nem azt mondom, a dart3-hoz képest még mindig ég és föld) de az elsõ napokhoz képest egy pöttyet keményebben mozog. Olajozzam meg a becsúszót, vagy állítsam fejre a biciklit (ezeket olvastam itt). Szétkapni nem akarom, mert nem tudnám összerakni , de valami házi praktikát tudtok ajánlani?
Elõre is köfi..
Jó fórumozást!
#1644
Posted 2011. July 12. - 19:46
A Cannondale Fatty telók csak a Cannondale vázakkal kompatibilisek? Nem gyártanak belõle 1 1/8ados vázba valót?
Sajnos nincs Fatty 4 All.
#1645
Posted 2011. July 12. - 19:45
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1646
Posted 2011. July 12. - 19:01
#1647
Posted 2011. July 01. - 19:11
Elvárások:
- Kibírja a 100 kg os súlyomat
- U-turn
- XC- felhasználásra
- testsúlyból adódóan gondolom levegõsnek több értelme lenne
- Bírjon el egy 203-as hidrós tárcsaféket
Plussz pozitívum ha lehet állítani 85-115-ig a rugóutat.
Ezek alapján a Rok Shox Tora 302 vagy 318-at gondoltam és ajánlotta egy szervizes (honlapja szerint 203-as tárcsát is bírják), de egy másik leszólta hogy az annyira gagyi hogy azt a minõséget SR Suntour-ból is megkapom sokkal olcsóbban.
Szóval segítsetek hogy szerintetek mit volna érdemes venni használtan, vagy ha esetleg új is kijönne akkor az is jó lenne.
Egyébként egy SR Santour XCR telót váltana ki az új.
#1648
Posted 2011. July 01. - 19:05
#1649
Posted 2011. July 01. - 19:03
Olyan problémám lenne, hogy van egy merida matts sport 300-m,
de megadta magát a légteleszkóp. Kérdésem az lenne, hogy
max. 20 k-ért milyen teleszkópot ajánlanátok?( városi tekeréshez kell csak)
Köszi,
ádám
#1650
Posted 2011. June 25. - 11:08
Sziasztok!
2008-as Dirt Jumper 3 teleszkópba a gyári táblázat Tenneco Marzocchi Suspension szerint csak zsír kell bele,ha jól értelmezem.
A kérdésem az lenne, hogy használna vagy ártana neki, ha 15W olajjal keverném össze a zsírt? Csak gondoltam, hogy javítana a mozgásán és az olaj mégis jobban eljut mindenhova.
Elõre is köszönöm.
Én ezt a zsír kenést sosem értettem ,h miért alkalmazzák.
SZVSZ nem biztosít megfelelõ kenést.
Ha olajat raksz bele arra figyeljél h alul a nyomórudaknál le legyen tömítve, nehogy ott kifolyjon az olaj!
Egyébként szerintem zsírt ne is keverjél bele, csak tisztán 15W olajat rakjál bele.
Meg ha nagyon jót akarsz akkor szivacsból vágjál ki két darab karikát, aminek a belsó átmérõje 30 mm , a külseje meg 35. Azt itasd át ugyan ilyen 15W olajjal és a felsõ persely és a szimering közé rakd be,( ha elfér).
Ez biztosítja h a felsõ persely is kapjon mindig rendes kenést.
Sok sikert
#1651
Posted 2011. June 24. - 21:46
2008-as Dirt Jumper 3 teleszkópba a gyári táblázat Tenneco Marzocchi Suspension szerint csak zsír kell bele,ha jól értelmezem.
A kérdésem az lenne, hogy használna vagy ártana neki, ha 15W olajjal keverném össze a zsírt? Csak gondoltam, hogy javítana a mozgásán és az olaj mégis jobban eljut mindenhova.
Elõre is köszönöm.
#1652
Posted 2011. June 24. - 16:10
#1653
Posted 2011. June 24. - 15:52
Én azon lepõdtem meg hogy Talas-ba még nem találkoztam gyorszáras verzióval(2008 utánival). Nem találok semmit róla google-el sem. Valószínû, hogy lábat cseréltek rajta vagy van ilyen is csak én nem találok?
Á, ha így néz ez ki, mint a képen, akkor kb. vattaúj. Gyorszáras TALAS pedig a 2011-es kínálatban is van még, a 110/140-es rugóutas RLC FIT és RL verzióknál a mai napig szerepel, mint opció. FOX RACING SHOX :: BIKE : FORKS : 32 TALAS FIT RL
(klikk a Compare models linkre, ott látszik rendesen, melyikbõl milyen verzió van)
#1654
Posted 2011. June 24. - 15:41
#1655
Posted 2011. June 24. - 12:08
Valaki megmondaná nekem hogy ez a Talas qr 9-es vagy 15-ös? Szerintem 9-es mert a 15-ösöknél bal oldalról megy bele a tengely.(?)FOX 32 TALAS RL « rugózás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
Sima gyorszáras a villa, viszont a gyorszár a képen benne az egy 9mm-es DT Swiss RWS thru bolt (elvileg merevebb, mint a sima gyorszár - gyorszár és a QR15 közt lehet valahol merevségben, de még az is lehet, hogy egész közel a QR15-höz).
#1656
Posted 2011. June 24. - 11:58
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1657
Posted 2011. June 24. - 11:51
#1658
Posted 2011. June 24. - 11:30
zscs, én vagyok láma vagy az általad említett XMC 130-as Dt villán nincs lock-out? Vagy csak simán máshogy hívják dt-ék.
Azt sajnos már nem nagyon lehet kapni - meg nekem bõven jó a 120-as rugóút. Különben XMC 130-at nem említettem, hanem az EXM 130-at. 2010-es modell volt ilyen, ez launch control-os, amin igen, nincs lock-out, de az nekem nem nagyon kell, sosem használom. Plusz nem annyira AM-re használom a bicajt úgysem.
(Azt gondolom láttad, hogy a "C" a karbon verzió, és azt is, mennyibe kerül ez a széria - innen már sejtheted, miért nem írtam eddig sehol EXC-t meg XMC-t!...) ;-)
#1659
Posted 2011. June 24. - 11:14
#1660
Posted 2011. June 24. - 09:51
akkor mért nem inkább revelation?
Részben az ára, részben az útállítás lehetõségei miatt nem vettem számításba. A dual position-ös verzióból csak drágábbat találtam eddig, mint a DT XMM-je és 120-150-es útból úgyis csak a 120-ast használnám. Úgy gondolom, hogy a Fox-nál kb. 10mm-rel magasabb beépítési magasság és a +10 mm rugóút miatt már a vázam geometriája is eléggé eltérne a mostanitól, mint Talas-szal a 140-es állásban. Igaz, ez lehet, hogy nem lenne nagy probléma. (?)
Hogy ne legyen egyszerû, ehhez jön még, hogy a vázamat késõbb egy maratonozósabb vázra cserélném, 120mm-es rugóúttal, ami nekem bõven elég (még sok is majdnem:-)).
Néztem a service vidijókat is, nem tudom egyelõre eldönteni, bonyolult-e ez, vagy sem. :-) DT Swiss Single Shot: