Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#1601
Posted 2011. August 13. - 12:41
Érdeklõdnék, hogy Manitou Sherman Slider plus duplavállas villával kapcsolatban mi a véleményetek? Gondolok itt elsõsorban mozgás, szervízigény, alkatrészellátás szempontokra. Jelenleg egy domain 302- m van de gondolkodom egy duplavállas alternatíván.
Elõre is közönöm!
#1602
Posted 2011. August 11. - 16:25
#1603
Posted 2011. August 11. - 15:35
Egy kis bevezetésben elöljáróban megemlíteném,hogy a villa tesztelését megelõzõen az évek során járt már nálam bringában néhány prémiumkategóriás drága villa,csillió állítási lehetõséggel,de ezek után is kellemes csalódás a Suntour zászlóshajója.
A kipróbált villa jelenleg is nálam szolgál,lássuk lépésrõl lépésre,mirõl is van szó.
1.Adatok szárazon:
SR Suntour Durolux RCA.
Nyak:Taper alumínium
Szárak,tengely-:Magnéziumötvözet lábak 20mm Q-loc tengelyrögzítéssel(zseniális).
-35mm teflonos becsúszók,ja és lakk alatti matricák.
Rugózás:Pozitív levegõkamra,a megindulásért(negatív rugó) két kisméretû acélrugó felel.
Rugóút:belülrõl állítható 140-160-180mm
Csillapítás: Suntour RCA cartridge,állítható kompresszió és visszaút csillapítás.
Súly:2250g(gyári adat)az acél nyakú 1 1/8-os 300g-mal nehezebb csak.
2.Beépítés:
-A villát a saját Alutech vázamba építettem be,ami remek alany különbözõ rugóúthosszúságú villákhoz is,mert szintén adott a lehetõség külömbözõ rugóúthosszokra a váz esetében is.
-A villát beépítés elõtt szétszedtem,a szükséges kenés biztosítása végett,illetve,hogy „átállítsam” 180mm-re.
(gyárilag 160mm-re állítva jön,de a szétszedés,pucolás kenés,mint minden új villánál,ez esetben is ajánlott)
-Belül minden nagyon rendben van a villa,mûanyag alkatrészeknek gyakorlatilag nyoma sincs(najó a negatívrugók távtartója mûanyag,de oda az való ,minden szépen megmunkált,az RCA cartridge becsúszószára is teflon bevonatú.
-A csillapítást nem bontottam,nem szükséges,majd szezon végén cserélünk olajat,ugyanis a villában található nagyátmérõjû patron bontható,nagynyomású nitrót nem tartalmaz,tehát tudunk olajat is cserélni a késõbbiekben.
-A villa célszerûen egyszerû felépítésû,semmilyen célszerszámot nem igényel a szervizelése.
-Kenéshez ajánlott a Suntour által is ajánlott sûrû telóolajat használni kb 20ml-t száranként.
-A légkamrába utólagos „tuning”-ként egy kis telózsír+sûrû olaj keveréket,összesen mintegy 20ml-t,a kemény felkoppanások elkerülése végett.
-A beülést beállítottam az általam kedvelt Kb. 30%-ra,aztán jöhetett az elsõ tesztkör:
3.Menet közben
3.1.Elsõ benyomások:
-Bassssszzzzuuussssss! DEK..VAJÓL Mozog! :DDDD
-Viccet félretéve,a villa nagyon finoman idul meg és sajna/vagy hál istennek a teljes rugóutat ugyanígy dolgozza végig,durván lineáris mozgású a villa,amit vagy szeretsz vagy nem de mindenképpen kíváló a villa mozgása,azért a zsír+olajkeverék finomított a dolgon.
-A visszaútcsillapítás viszonylag tág határok között állítható,a komperssziócsillapítás helybenállva nyomogatva nem annyira meggyõzõ de menetközben már érzed a különbséget,azomban ne várjon senki Lock-Out szélsõségekbe állítható kompressziót.
3.2:Bakony Maraton rövidtáv:
-Tudom elég beteg vagyok,hogy 180mm-t mozgó freeride/enduro géppel ilyesmire vetemedek,de Jóapámat lehetõség szerint minden évben elkísérem erre az eseményre.
-A rövidtáv terepviszonyait konkrétan kiröhögte a villa,nem volt téma neki,inkább arra volt jó a buli,hogy az esetleges gyerekbetegségeket kiszûrhessem,de nyugodtan kijelenthetem: semmi ilyet nem tapasztaltam a táv alatt.
3.3: Semmering környéki túrázgatás változó terepviszonyok között 160 ill. 180 állásban is.:
-Nna itt már elõjöttek a szükséges állítások,magashegyi túrákhoz,komoly csapatáshoz az itthon megszokottnál lényegesen beljebb tekert kompresszióval,illetve nagyobb légnyomással már nem „kopogtam” be az osztrák terep mellet sem.
A villa kíválóan teljesített mindkét rugóútállásban,de ha inkább túrázósabb/endúrósabb beállítottságú ridert feltételezünk,akkor a rövidebb rugóút a megfelelõbb.
3.4: Egy nap a semmeringi Zau[:ber:]g Bikeparkban.
Na itt elvérezhetett volna a villa,de nem tette!
A durván kifékezett mosódeszkákon,gyökereken,köveken,kissebb-nagyobb dropokon át csak halkan szuszogott,szürcsögött,de soha nem kellett miatta aggódnom!
A villa merevsége simán partiban van a „nevesebb” konkurens mainstream márkák villáival.
Mondjuk a nagyobb és/vagy rontott dropokon azért be-be koppant szegénykém,de lehet hogy errõl nem õ tehet!
Egy szó mint száz tényleg remek villa.
Negatívumok:
-nem sok
-Jövõre remélem kicsit progresszívabb mozgásúra is belõhetõ lesz,talán ez az egyetlen hiánya az én szemszögembõl.
(ahogy a külföldi team ridereket néztem valammi megmozdult ezen a téren,mert letakaró fekete címke van az RCA felirat helyén,valószínû kaphat egy nagysebességû kompresszió állítást vagy új cartridge-t a villa)
-Az olajzárása nem túl rózsás,de mondjuk nem vészesebb mint a „nagyok” néhány villája.
(bár ezen épp most fejlesztenek Suntour-ék)
-kár,hogy nem lehetek SR testrider,mert szívesen lennék!
EDIT: Azóta már kiderült,mindezen pont javítottak a jövõ évre,ezek szerint a WERX pilóták ugyanezt jelezték vissza.
pozitívumok:
-szép,igényes kivitelezés és anyagok
-Q-Loc tengely(atomzsír)
-merevség
-mozgás
-súly
-enyém :DDDD
Ja és végezetül: NAGYON AJÁNLOTT! (mint a német magazinokban)
Késõbb is zaklasson bárki,szívesen válaszolok bármilyen felmerülõ kérdésre.
Edit:Befért!
#1604
Posted 2011. August 11. - 15:07
Sziasztok, szerintetek jó vétel ?
Rock Shox Recon 351 U-Turn 85-130mm « rugózás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
jó vétel, így látatlanban. (a hirdetés nem található)
Kedves Moderátorok!
Wordben 2 oldalas Suntour Durolux tesztet beilleszthetek hozzászólásként ban nélkül?
Saját mû,nem reklám,pénzt nem kaptam érte,a villát ugyan boltosként de saját pénzbõl vettem.
Ha lehet megosztanám veletek a tapasztalataimat a villával kapcsolatban,ha lehet jelezzetek.
engem érdekelne! ha ide nem mehet, privátban elkérném!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1605
Posted 2011. August 11. - 14:58
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1606
Posted 2011. August 11. - 14:08
Wordben 2 oldalas Suntour Durolux tesztet beilleszthetek hozzászólásként ban nélkül?
Saját mû,nem reklám,pénzt nem kaptam érte,a villát ugyan boltosként de saját pénzbõl vettem.
Ha lehet megosztanám veletek a tapasztalataimat a villával kapcsolatban,ha lehet jelezzetek.
#1607
Posted 2011. August 11. - 12:37
Rock Shox Recon 351 U-Turn 85-130mm « rugózás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
#1608
Posted 2011. August 09. - 15:14
#1609
Posted 2011. August 09. - 11:53
Tapasztalatok valakinek festés ügyben?
#1610
Posted 2011. August 06. - 15:24
matricához meg google, ha nem találsz itthon akkor ebay.
#1611
Posted 2011. August 06. - 15:09
#1612
Posted 2011. August 02. - 14:47
#1613
Posted 2011. August 02. - 14:43
#1614
Posted 2011. August 02. - 14:40
#1615
Posted 2011. July 31. - 19:47
Nem szokásom állat módjára megtépni a csavarokat, szerintem egyelõre maradnak az eredeti menetek.
... a Würth-öt meg lecsekkolom
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1616
Posted 2011. July 31. - 13:54
Írtá(to)k már többen, több helyen, hogy sikerült a PM felfogatás menetét legyilkolni, amire a helicoil menetjavító rendszer szolgál orvosságul.
Adott egy viszonylag keveset használt teló, PM felfogatással, ép menetekkel.
- Érdemes azzal kezdeni, hogy rögtön megerõsítjük a menetet?
- Mindenképpen fel kell fúrni nagyobb átmérõjû menetre, vagy esetleg lehetne használni a meglévõ menetet + helicoil-t és emiatt vékonyabb csavart a féknyereg rögzítésére? (mondjuk van egy érzésem, hogy nemleges a válasz, mert egy vékonyabb csavar talán már nem bírná el mondjuk egy 180-as tárcsa feszítõ erejét)
- Néztem az árakat, kibírható a készlet ára, de két menet kedvéért már nem biztos, hogy megérné. Ebben az esetben kihez lehetne fordulni bizalommal?
Kerékpárboltok vállalnak ilyet? Mindenképpen olyan ember kellene, aki a telóra finom, drága, precíz kerékpár alkatrészként tekint, nem pedig, mint egy darab fémötvözetre.
Én a helyedben míg épek a menetek, nem bántanám õket!
Nem kell megtépni mint az álat, inkább vegyél Loctite menetrögzítõt, az oldható típussut. Én azt használom és még egyszer sem szakítottam meg menetet!!!
Ha még is amellett döntesz h átalakítód, akkor nem helicoil-t használsz hanem Würth-öt!
Sokkal jobb:több féle anyagból is lehet venni-alu,acél, roszadamentes
sokkal masszívabb mint a helicoil
nem tud a betét kijönni a a furatból,(a helicoilnál nem mindig sikerül sajnos ez, ugyanis vagy sikerül rendesen belerakni és letörni a végérõl azt a kis fület, vagy nem :S)
Én motoros boltban, szervizben szoktam megcsináltatni ha hoznak hozzá milyen problémával cuccokat.
#1617
Posted 2011. July 30. - 10:19
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1619
Posted 2011. July 30. - 00:21
Írtá(to)k már többen, több helyen, hogy sikerült a PM felfogatás menetét legyilkolni, amire a helicoil menetjavító rendszer szolgál orvosságul.
Adott egy viszonylag keveset használt teló, PM felfogatással, ép menetekkel.
- Érdemes azzal kezdeni, hogy rögtön megerõsítjük a menetet?
- Mindenképpen fel kell fúrni nagyobb átmérõjû menetre, vagy esetleg lehetne használni a meglévõ menetet + helicoil-t és emiatt vékonyabb csavart a féknyereg rögzítésére? (mondjuk van egy érzésem, hogy nemleges a válasz, mert egy vékonyabb csavar talán már nem bírná el mondjuk egy 180-as tárcsa feszítõ erejét)
- Néztem az árakat, kibírható a készlet ára, de két menet kedvéért már nem biztos, hogy megérné. Ebben az esetben kihez lehetne fordulni bizalommal?
Kerékpárboltok vállalnak ilyet? Mindenképpen olyan ember kellene, aki a telóra finom, drága, precíz kerékpár alkatrészként tekint, nem pedig, mint egy darab fémötvözetre.
Shimano PM/PM 160/180 adapter, külön csavarok a telóban, és külön a féknek.
#1620
Posted 2011. July 30. - 00:04
Adott egy viszonylag keveset használt teló, PM felfogatással, ép menetekkel.
- Érdemes azzal kezdeni, hogy rögtön megerõsítjük a menetet?
- Mindenképpen fel kell fúrni nagyobb átmérõjû menetre, vagy esetleg lehetne használni a meglévõ menetet + helicoil-t és emiatt vékonyabb csavart a féknyereg rögzítésére? (mondjuk van egy érzésem, hogy nemleges a válasz, mert egy vékonyabb csavar talán már nem bírná el mondjuk egy 180-as tárcsa feszítõ erejét)
- Néztem az árakat, kibírható a készlet ára, de két menet kedvéért már nem biztos, hogy megérné. Ebben az esetben kihez lehetne fordulni bizalommal?
Kerékpárboltok vállalnak ilyet? Mindenképpen olyan ember kellene, aki a telóra finom, drága, precíz kerékpár alkatrészként tekint, nem pedig, mint egy darab fémötvözetre.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."