Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#10581
Posted 2006. March 15. - 15:52
ha nincs hozzá ilyened, a legegyszerûbb, ha bemész egy Lánc-hálózat boltba és veszel egy ritchey rózsát. az egyik felét bele kell verni a villanyakba, a másikkal meg majd összehuzod, igy nme fog lógni a fejcsapágy. anélkül NE RAKD ÖSSZE.
ez a hagyományos rózsa
ez pedig a conix.
a villanyakat ugy szokták, és érdemes elvágni, hogy 190-200 mm azért maradjon, ha netán el akarnád adni késõbb, másnak a vázába is jó legyen...
vagypedig: beleteszed a vázba, alátétek amennyit ugy érzel hogy kell, esetleg a stucni felé is egy, majd bejelölöd ami kilóg, és 3mm-rel kisebbre vágod.
semi bath: széthúzod a villát, kiöntöd azt a fél deci olajat ami benne lehet, és visszaöntesz a helyére ugyanannyit.
nyomás: www.answerproduts.com, biztos van info.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#10582
Posted 2006. March 15. - 12:24
Most vettem egy Manitou R7 Comp.-ot (nagyjából ugyanaz mint a tavalyi Skareb Elite) , ez az elsõ manitou telóm, és lenne egy-két kérdésem, ezért fordulnék az öreg rókákhoz .
1. Nagyjából leszûrtem a lényeget az angol nyelvû leírásból, ami azt írta, hogy 4 havonta a Semi-Bath olajat le kell cserélni. Na mivel ilyet még közelrõl sem láttam, megkérdezném véleményeiteket, tanácsaitokat az egyész Semi-Bath témakörrel kapcsolatban.
2.Az elõzõ telóm levegõs volt, ahhoz járt egy táblázat, amiben megvolt , hogy mekkora testsúlyhoz mekkora nyomásnak kell lennie a patronban. Az R7-hez ilyen nem volt...Szal jó lenne ha tudnátok modani , vmi adatot , hogy az én 65-70 kg-omhoz milyen nyomás kell.
3.Az elõzõ telóm nyakában felül volt egy menet. Hézagolókkal úgy oldottam meg , hogy a kormányfej kb 5 mm-rel feljebb végzõdött , mint a teló nyaka. Volt egy "kupak" , aminek a közepén volt egy csavar, ezt rátetted a kormányfejre , és a csavart behjtottad a teló nyakában lévõ menetbe, így ez összeszorította az egészet az alsó csapágytól kezdve a kormányfejig. Majd ezek után meghúztam a kormányfej két rögzítõcsavarját.
Namármost a manitou nyakában ilyen menet nincs, ergo csak a kormányfej két rögzítõcsavarját kell (és lehet ) jól meghúzni, és kész a dolog? A maradék kilógó nyakrészt , meg flexszel levágni ? A kérdés lehet ( és valószínûleg ) amatõr, de hát ezt tudjuk be az én amatõrségemnek ...
4. Jó lenne ha ellátnátok általános tudnivalókkal ígya manitou villákkal kapcsolatban , pl. karbantartás, kenés, stb....
Maximális köszönetem!
Dave
#10583
Posted 2006. March 15. - 10:21
#10584
Posted 2006. March 15. - 10:12
Zsírzópisztolyt szerintem érdemes megvenni.
Ha jól emlékszem kb 3000 Ft-ért vettem tavaly(vagy elõtte?) a SpeedMetalban (nem jelenti azt hogy csak ott van), meg hozzá egy tubus zsírt, ami azóta bõven kitart. Nem vészes összeg egyáltalán, és tényleg csak egyszer kell megvenni.
A karbantartást SZERINTEM nagyban segíti, ugyanis az én telómban 2 év után sincs igazán kosz, pedig maratonozok is, esküszöm!
Szétszedni állandóan nincs türelmem, meg feleslegesen nem is akarom bántani.
#10585
Posted 2006. March 15. - 01:19
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni azt,hogy Budapesten tudtok-e olyan bringaboltot mondani,ahol a szervíz szerszámkészletében megtalálható a Manitou villákhoz való zsírzópisztoly?Nem akarom most még megvenni,nincs annyi pénzem.Lehetõleg a központban legyen.Köszi
Csõ, zöldpont.
De nem sok értelme van rányomni a zsírt a mocsokra.
Érdemesebb venni egy tubussal, és szétszedni a villát kitisztiítani teljesen, aztán szépen bezsírozni. Zsírzópisztoly nem is kell.
#10586
Posted 2006. March 14. - 13:56
#10587
Posted 2006. March 14. - 12:14
Szeretném megkérdezni azt,hogy Budapesten tudtok-e olyan bringaboltot mondani,ahol a szervíz szerszámkészletében megtalálható a Manitou villákhoz való zsírzópisztoly?Nem akarom most még megvenni,nincs annyi pénzem.Lehetõleg a központban legyen.Köszi
#10588
Posted 2006. March 14. - 10:33
sztem ha blek akkor super vagy platinum de ezek drágák szal sztem tora....és az biztos hogy jócskán merevebb is a 32es becsúszóival, viszont nehezebb is...Jó reggelt a társaságnak!
Segítséget szeretnék, mert bizonytalan vagyok teló ügyben. (gondolom nem ritkaság :-)
Az a lényeg, hogy a Manitou Black Comp és a RS Tora alapváltozata között gondoltam dönteni, mert erre van keret, és nem nagyon találtam mást ebben a kategóriában, ami ésszerû lenne.
~90 kg vagyok és egy 20-as Kikapu vázba menne.
Kérlek cáfoljatok, tanácsoljatok, stb...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#10589
Posted 2006. March 14. - 10:29
Segítséget szeretnék, mert bizonytalan vagyok teló ügyben. (gondolom nem ritkaság :-)
Az a lényeg, hogy a Manitou Black Comp és a RS Tora alapváltozata között gondoltam dönteni, mert erre van keret, és nem nagyon találtam mást ebben a kategóriában, ami ésszerû lenne.
~90 kg vagyok és egy 20-as Kikapu vázba menne.
Kérlek cáfoljatok, tanácsoljatok, stb...
#10590
Posted 2006. March 13. - 15:50
#10591
Posted 2006. March 13. - 15:45
#10592
Posted 2006. March 12. - 23:55
ugyan ezt a vázas topikba kellett volna, de jól lárod az rc egy cc/verseny/ gép, az mc meg egy hosszabb utas trail/all mountain gép, eltérõ rugóuttal és geometriával....én az mc-t vennémSziasztok!
Lecci irjatok meg nekem, hogy miert van egy dragabb bicon (Scott Genius Rc10) kissebb mozgasu telostagok( elol 100, hatul 90mm) mint az olcsobb aru ( Mc10 ) tesojan (elol 90- 130, hatul 125mm). En azt gyanitom, hogy az rc versenyre van specializalva igy ott nem biztos, hogy jo egy "golyalabakon" allo bico.?
Ti mit tudtok?
Koszonok minden valaszt! Vasarlas elott allok es donteni kell.
En nem hiszem, hogy versenyzek mar tobbet igy lehet kenyelmesebb a hosszabb mozgasu.?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#10593
Posted 2006. March 12. - 22:21
#10594
Posted 2006. March 12. - 22:13
Lecci irjatok meg nekem, hogy miert van egy dragabb bicon (Scott Genius Rc10) kissebb mozgasu telostagok( elol 100, hatul 90mm) mint az olcsobb aru ( Mc10 ) tesojan (elol 90- 130, hatul 125mm). En azt gyanitom, hogy az rc versenyre van specializalva igy ott nem biztos, hogy jo egy "golyalabakon" allo bico.?
Ti mit tudtok?
Koszonok minden valaszt! Vasarlas elott allok es donteni kell.
En nem hiszem, hogy versenyzek mar tobbet igy lehet kenyelmesebb a hosszabb mozgasu.?
#10595
Posted 2006. March 11. - 23:34
Hy! Akkor innen érdeklõdök, mivel a keresgéléssel nemértem e eredményt.
2005 boxxer racem van. milyen olajat ajánlotok bele? mert szerintem kissé kevés van benne és már fél éves. szeretném kicserélni. és egyáltalán mennyi kell bele? visszautat hol lehet állítani? a tetején nincs ákkítási lehetõség, az alján 2 különbözõ csavar van.
pls mûveljetek ki a témából
elõre is kösz
- A csillapítást a - felülrõl nézve jobb szár alján állíthatod, úgy hogy bedugsz egy hosszú 2,5-es imbuszt.
- 5wt-s olajat kell beletenni, mindkét szárba 190cc-t
- a legjobb olajat vedd bele, az nem árt - késõbb törik össze, jobban ken
stb... (Castrol, Valvoline, Motorex...)
http://www.sram.com/...erviceGuide.pdf
#10596
Posted 2006. March 11. - 23:29
http://www.sram.com/...x/oil_chart.php
ez az elsõ találat a google-ben.
és hogy a fórum keresõmotorja megtalálja: boxxer olajszint race worldcup wc olaj stb.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#10597
Posted 2006. March 11. - 22:48
2005 boxxer racem van. milyen olajat ajánlotok bele? mert szerintem kissé kevés van benne és már fél éves. szeretném kicserélni. és egyáltalán mennyi kell bele? visszautat hol lehet állítani? a tetején nincs ákkítási lehetõség, az alján 2 különbözõ csavar van.
pls mûveljetek ki a témából
elõre is kösz
#10598
Posted 2006. March 11. - 16:26
amúgy létezik olyan amire gondolsz:
http://si6.mtb-news....1/DSC000031.JPG
hogy miért nem terjedt el.. valszeg sokkal egyszerûbb egy lengõkart meg egy rugóstagot csinálni, mint beleaplikálni egy villát.. meg a perselyekre is sokkal nagyobb terhelés jut így, a mi se a mozgásnak se az élettartamnak nem tesz jót...
Jaja, arra gondoltam
#10599
Posted 2006. March 11. - 15:08
aztan meg belegondolsz, hogy a motoroknal mar miota mukodik a kozponti rugostagos megoldas [es milyen jol]
persze ott is van ketoldali, de a jobb gepeken kozponti van.
RAUH-Welt
B E G R I F F