Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#901
Posted 2012. September 19. - 15:45
#902
Posted 2012. September 11. - 22:00
2009 Specialized Suspension Setup - Sag - YouTube
na ez alapján megfogod érteni.
Nagyon jó a link,köszi.Már van pumpám és érzem a különbségeket.Brutál sokféleképpen be lehet lõni a villát.
Köszi mégegyszer!
#903
Posted 2012. September 11. - 09:46
Szia!
Nagyon sokat segítettél,viszont a kábelkötegelõt a becsúszószáron hová tegyem?(mennyire fent).
Úgy érzem telópumpát kell vennem.
Köszi az érthetõ segítséget!üdv
2009 Specialized Suspension Setup - Sag - YouTube
na ez alapján megfogod érteni.
#904
Posted 2012. September 11. - 09:43
Nagyon sokat segítettél,viszont a kábelkötegelõt a becsúszószáron hová tegyem?(mennyire fent).
Úgy érzem telópumpát kell vennem.
Köszi az érthetõ segítséget!üdv
#905
Posted 2012. September 11. - 09:17
Sziasztok!
Segítséget kérnék.Teljesen új vagyok itt a fórumon,remélem jó helyen kopogtatok.Lassan egy éve van egy 29er Gary Fisher-em,amibe az elõzõ tulaj egy elég jó kis villát tett,ami egy Marzocchi Marathon SL 04.Na most nekem ez az elsõ komoly villám.Van rajta Lock Out,csillapítás állítás,a bal lábban meg pozitiv,és negativ levegõ állítási lehetõség.A kérdésem:valaki magyarázza már el nekem,hogy mi mit jelent?Hogy tudom a 95kg-os súlyomhoz a legideálisabban belõni.Egyedül a csillapítási állítást értem(a jobb láb tetején tekerem,és hol gyorsabban,hol meg alig akar visszatérni eredeti állapotba)Ezenkívûl nekem minden kínai:)
Pláne a pozítiv/negatív levegõ.
Ha valaki tudna nekem segíteni,hogy egyszer rendesen megértsem mi miért van úgy ezen a villán,azt nagyon meghálálom.Mennyi levegõt kell a testsúlyhoz belõni,stb.
Szóval ennyi,egyszerûen szeretném a maximálisat kihozni a villából amit tud,és megérteni a lényeget.Nagyon köszönöm elõre a segítséget.üdv
Hali
Akkor már a visszaút állítási lehetõséget megtaláltad, kipróbáltad. Lényege h a helyes beállításával el lehet érni a legjobb úton tartást az elsõ keréknél. Ami ugye elég fontos. Én úgy szeretem ha elégé gyors, de még kifelé (mikor pl ugratok és a villa a levegõbe van) nem koppanjon a villa.
Lockout: ezzel az opcióval a villát ki tudod merevíteni, ami pl aszfaltos, esetleg mászáskor sokat tud segíteni. Ugyanis a tekerésre befektetett energia nem megy el a villa fölösleges mozgásával.
Rugózás: a te villádban nem spirál rugó hanem két egymástól független légkamra végzi. A pozitív kamra felelõs legnagyobb részben a (késõbb megérted) testsúlyodhoz való beállításért. Célszerû azzal kezdeni, h ha nincsen fent egy O gyûrû a becsúszon, h egy kábelkötegelõt felrakni. Annyira legyen csak szoros h éppen h csak ne csússzon le, de is szoruljon. Ez lesz segítségedre belõni a SAG értéket. A SAG érték a te esetedben szerintem olyan 20%. Ez az jelenti h a villa teljes útjának a 20%ának megfelelõ távolságot össze kell ülnie akkor ha nyugalmi helyzetben pusztán csak rajta ülsz a kerékpáron. Ezt egy fal mellett lehet talán a legjobban elvégezni. Fújsz a pozitív kamrába mondjuk 110 PSI levegõt, és ráülsz a kerékpárra. Elõtte természetesen vagy az O gyûrût vagy a kábel kötegelõt le kell nyomni a szimeringig. Amint ráülsz jobb esetben a villa befog ülni egy X értékre. Ha ez több mint a kiválasztott SAG érték akkor még fújsz bele, ha kevesebb akkor meg engedsz ki a pozitív kamrából. Ezt egyszer végig kell zongorázni, és utána meglesz már egy jó kiindulási nyomás értéked a pozitív kamrába.
Utána jön a negatív kamra. Ez a kamra azt szolgálja h mennyire könnyen induljon meg a villa. Ugyanis ez ellen tart a pozitív kamrának. Ergo ha ebben növeled a nyomást és a pozitívhoz nem nyúlsz akkor nõni fog a SAG értéked is. Itt egy kicsit sziszifuszi procedúra fog elkezdõdni. Ugyanis itt egy egyensúlyt kell eltalálnod a SAG érték ,és a villa finomsága között. Ergo addig kell csökkenteni/növelni az egyes kamrákban a nyomást míg egy olyan értékpárt kap az ember amivel finoman fog megindulni a villa (a villa tudásához képest) és és a SAG érték is megmarad.
Remélem sikerült érthetõen fogalmaznom.
Jó tekerést.
#906
Posted 2012. September 10. - 21:39
Segítséget kérnék.Teljesen új vagyok itt a fórumon,remélem jó helyen kopogtatok.Lassan egy éve van egy 29er Gary Fisher-em,amibe az elõzõ tulaj egy elég jó kis villát tett,ami egy Marzocchi Marathon SL 04.Na most nekem ez az elsõ komoly villám.Van rajta Lock Out,csillapítás állítás,a bal lábban meg pozitiv,és negativ levegõ állítási lehetõség.A kérdésem:valaki magyarázza már el nekem,hogy mi mit jelent?Hogy tudom a 95kg-os súlyomhoz a legideálisabban belõni.Egyedül a csillapítási állítást értem(a jobb láb tetején tekerem,és hol gyorsabban,hol meg alig akar visszatérni eredeti állapotba)Ezenkívûl nekem minden kínai:)
Pláne a pozítiv/negatív levegõ.
Ha valaki tudna nekem segíteni,hogy egyszer rendesen megértsem mi miért van úgy ezen a villán,azt nagyon meghálálom.Mennyi levegõt kell a testsúlyhoz belõni,stb.
Szóval ennyi,egyszerûen szeretném a maximálisat kihozni a villából amit tud,és megérteni a lényeget.Nagyon köszönöm elõre a segítséget.üdv
#907
Posted 2012. September 10. - 21:15
#908
Posted 2012. September 10. - 21:06
Nem biztos, hogy jó topicba írok, de itt nagy a forgalom. A teló ki lett szedve a bringából karbantartás céljából, a visszarakást követõen a kormány mintha kotyogna egy picit. Ez fõleg terepen tapasztalható. Mi nincs a helyén szerintetek és hogyan orvosolhatom? Kösz,
Attila
Hali
Minden alkatrészt visszaraktatok, illetve biztos h a helyére?
Továbbá meglett húzva rendesen a stucnira merõleges csavarral?
#909
Posted 2012. September 10. - 21:04
Attila
#910
Posted 2012. September 06. - 14:40
Sziasztok!
Szerintetek egy Haro Escape dirt/street vagy egy Altrix airbore dirt/street bicóhoz melyik a legjobb teleszkóp 15-20.000Ft körül?
Válaszotokat elõre is köszi.
Hali
Elõre leszögezem h nem értek a dirt/street mûfajhoz, DE a te általad belõtt 15-20 ezer ft alapján egy merev villát javasolnék.
Ugyanis egy normálos DJ is 25-tõl kezdõdik . Ilyen "alacsony" áron nem fogsz kapni ár/érték arányban használható villát SZVSZ.
#911
Posted 2012. September 06. - 14:17
Szerintetek egy Haro Escape dirt/street vagy egy Altrix airbore dirt/street bicóhoz melyik a legjobb teleszkóp 15-20.000Ft körül?
Válaszotokat elõre is köszi.
#912
Posted 2012. August 26. - 20:28
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#913
Posted 2012. August 26. - 17:53
#914
Posted 2012. August 26. - 16:27
Meg lehet szerintem csinálni, de jobb nem lesz. A jövõévi rebák is asszem SoloAir-esek lesznek. MCD egységgel talán el lehet érni némi elõrelépést de abban sem vagyok teljesen biztos.
és tényleg, megnéztem és jövõre solo air.. azért futtattam le a gondolatomat, mert ezelõtt egy reba race-m volt és valahogy a dual air jobban testreszabhatóbb volt,nekem, igaz tegnap este szétszedtem a villát, mert rég nemhasználták, és gyárilag sem nagyon kenik meg belûrõl, hát elég száraz volt az olajfogó/kenõ szivacs a szimeringnél, kapott uj olajat, keményebbre is fújtam, most nyomkodva szobában asszem jobb lett, lehet cssak ezért mozgott furán. élesben kiderül, sajnos ebben még nincs motion controll. viszont nemtudom h az mit javitana... most csak turnkey van.
#915
Posted 2012. August 26. - 15:59
#916
Posted 2012. August 26. - 14:46
az lenne a nagy kérdésem, elméletben igyvan.. szoval:
adott egy 2010es joáron szerzett RS recon SL villa, ami alapból solo air, nos ahogy néztem a dolgokat a REBA és RECON villanyak+becsúszó (CSU) megegyezik azaz átlehet rakni a dolgokat egymásba. szoval gondolom költséghatékonyság/termelés szempontjából az alsó szárak szintén megegyeznek recon/reba mivel a szimering készlet is. szoval dual-air-ositani szeretném a recont, és a kérdés az , hogy igazam van-e?
külföldi oldalakon kb.20-25 ért lehet dual air settet:
Rock Shox DualAir spring assembly, 09/10 Reba (26") 710845612879 | eBay
vélemény?
#917
Posted 2012. August 25. - 17:59
Csak szeretném a súlyomhoz beállítani a telót és azt tudom ,hogy ami a palackban van biztos tiszta(por és olajmentes). Vagy ennyire azért nem kell figyelni erre?
Annyira még nem mentem bele a témába, hogy milyen alkatrészek vannak benne, egyenlõre finomítom a gépet:)
Nitrogént egy dlog miatt érdemes, nincs hátágulása, ergo hiába melegedik fel, elenyészõ mértékben keményedik fel a rendszer
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#918
Posted 2012. August 25. - 17:42
mindenbe lehet amin van autoszelep, kérdés érdemes-e...
R7 probléma: mivel negativ rugós a rendszer, ha kevés levegõvel használod nem emelkedik ki eléggé, puhább negativ rugóra lenne szükséged.
Csak szeretném a súlyomhoz beállítani a telót és azt tudom ,hogy ami a palackban van biztos tiszta(por és olajmentes). Vagy ennyire azért nem kell figyelni erre?
Annyira még nem mentem bele a témába, hogy milyen alkatrészek vannak benne, egyenlõre finomítom a gépet:)
#919
Posted 2012. August 25. - 16:34
Sziasztok!
Az alany egy rock shox recon silver tk és a kérdés az lenne, hogy lehet-e nitrogént fújni bele szerintetek?!
Üdv,
Happi
mindenbe lehet amin van autoszelep, kérdés érdemes-e...
R7 probléma: mivel negativ rugós a rendszer, ha kevés levegõvel használod nem emelkedik ki eléggé, puhább negativ rugóra lenne szükséged.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#920
Posted 2012. August 25. - 13:55
Az alany egy rock shox recon silver tk és a kérdés az lenne, hogy lehet-e nitrogént fújni bele szerintetek?!
Üdv,
Happi