Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
Indította
zOrg
, 2006. január 10. 04:34
#8781
Írta 2007. február 01. - 00:27

Pl. nekem sem, de a 2005 valamelyik hónap elöttiek közül tört el néhány és utána módosították, a váll alján van a gyártási dátum.
A sebesség mindent megold.
#8782
Írta 2007. február 01. - 00:21

rengeteg embert tudnék mutatni akinek nem tört el az elsõ generációs pike..

Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#8783
Írta 2007. február 01. - 00:05

bõvebben?
pike-bõl ajánlottak az 1. generációból cska az törik
úgy tudom
kicsit para
drop offból meg zsírúj.. nekem emiatt szimpibbnek tûnt, de ha így is pike a jobb szerintetek akkor inkább azt nézegetem
amúgy a marzo többet mozog, vagy 10 mm nem jelent olyna sokat?
pike-bõl ajánlottak az 1. generációból cska az törik
úgy tudom
kicsit para
drop offból meg zsírúj.. nekem emiatt szimpibbnek tûnt, de ha így is pike a jobb szerintetek akkor inkább azt nézegetem
amúgy a marzo többet mozog, vagy 10 mm nem jelent olyna sokat?
#8784
Írta 2007. február 01. - 00:01

#8785
Írta 2007. január 31. - 23:52

#8786
Írta 2007. január 30. - 22:31

Nem. A less az fosztóképzõ az angolban. A tekerentyû felett pedig rebound van irva, tehát értelemszerûen: a rebound/visszarugózást/ folytja vissza. Tehát nagyobb a csillapitás;)
#8787
Írta 2007. január 30. - 22:25

Nem pont a More-tól lassúl visszafele? A Less-nél gyorsan jön vissza, a More-nál lassan.
Mod: Stance-rõl beszéltem, ott ugy van ahogy írtam (és sztem a többinél is:) )
Mod: Stance-rõl beszéltem, ott ugy van ahogy írtam (és sztem a többinél is:) )
#8788
Írta 2007. január 30. - 21:52

Nekem is Black elite-m van 2003-as. A LESS felé lesz nagyobb a visszaút csillapitás, de nem kellene neki sercegnie. Az enyém inkább szuszog vagy szörcsög, de semmi esetre sem serceg. nem is lesz keményebb vagy puhább ha a visszautat csillapitom. A jobb szér tetején lehet állitani belülrõl a compressiot. Attol lesz keményebb vagy puhább a mozgás. Vagyis az út végénél felkeményedik vagy nem, ezért érzed puhábbnak.
A velotrade oldalán vannak magyar nyelvû leirások.
A velotrade oldalán vannak magyar nyelvû leirások.
#8789
Írta 2007. január 30. - 21:29

Hellosztok!
1 hete vettem egy Manitou Black Elite 120-as telót, és nincs hozzá kezelési útmutatóm.
Próbálgattam csavargatást( elõfeszítés, visszaútcsill. állítást)
Van egy Gomb(REBOUND) a teló jobb szárában amit lehet a MORE és a LESS felé tekerni. És az lenne a kérdésem, hogy melyik felé tekerve lesz nagyobb a visszaút csillapítás.
Én példámon: eltekertem LESS felé, és sokkal puhábbnak éreztem a mozgást, és a teló visszaugrásánál "sercegõ" hangot ad ki.
MOre-nál pedig keményebbnek érzem és nem hallom azt a hangot.
Válaszotokat elõre is köszönöm!!
1 hete vettem egy Manitou Black Elite 120-as telót, és nincs hozzá kezelési útmutatóm.
Próbálgattam csavargatást( elõfeszítés, visszaútcsill. állítást)
Van egy Gomb(REBOUND) a teló jobb szárában amit lehet a MORE és a LESS felé tekerni. És az lenne a kérdésem, hogy melyik felé tekerve lesz nagyobb a visszaút csillapítás.
Én példámon: eltekertem LESS felé, és sokkal puhábbnak éreztem a mozgást, és a teló visszaugrásánál "sercegõ" hangot ad ki.
MOre-nál pedig keményebbnek érzem és nem hallom azt a hangot.
Válaszotokat elõre is köszönöm!!
#8790
Írta 2007. január 30. - 18:53

#8791
Írta 2007. január 30. - 18:35

Hidegben mindenképpen segít, de elég lehet annyi is, hogy rövidebbre vágod õket, ezek plusz rugóként és az összecsukás elkerüléséért vannak bent a telóban meg talán van egy kis csillapításuk is az acél rugókhoz képest. De a telók nem lesznek érzékenyebbek (talán egy picivel) nélkülük csak kimozogják az útjukat.
A sebesség mindent megold.
#8792
Írta 2007. január 30. - 18:17

nekem xcp-m van egy elég régi
ez télleg segít hogy kiveszem azokat a rudakat? pont néhány napja tisztítottam a telót és láttam azokat de nem tudtam ,hogy mire valók?
vagy ez csak marzo-nál segít?
ez télleg segít hogy kiveszem azokat a rudakat? pont néhány napja tisztítottam a telót és láttam azokat de nem tudtam ,hogy mire valók?
vagy ez csak marzo-nál segít?
#8793
Írta 2007. január 30. - 18:09

Szerintem 4 x ra ha az ár nem nagyon számit akk marzocchi 4 x ot
105 ös rugóut átütõs ...

#8794
Írta 2007. január 30. - 18:02

Letekered mindkét oldalon a kupakot (6lapfej vagy speciális kulcs kell hozzá, évjárattól függ), kiveszed a rugókat és a rugók belsejében vannak a gumirudak, kiveszed õket és visszarakod a rugókat és a kupakokat.
thx!!
#8795
Írta 2007. január 30. - 17:44

Letekered mindkét oldalon a kupakot (6lapfej vagy speciális kulcs kell hozzá, évjárattól függ), kiveszed a rugókat és a rugók belsejében vannak a gumirudak, kiveszed õket és visszarakod a rugókat és a kupakokat.
A sebesség mindent megold.
#8796
Írta 2007. január 30. - 17:20

Vedd ki a gumirudakat az mz compból és ki fogja mozogni a teljes útját, de ugyanolyan érzéketlen marad. A többire a választ megtalálod, ha visszakeresel.
+próbálom...de hogy tudom kivenni?
#8797
Írta 2007. január 30. - 17:11

na most megint gondolkodom egy telócserén
szerintetek milyen szimplavállas átütõs telót érdemes, ami még bírja a merev vázat, de fullyba se kevés? (késõbb ha megtehetem fullyra akarok váltani)
olyan 130-160 mm rugóút lenne ideális
ami gondolkodom az a pike, drop off IV fõleg
vagy ezek nem jobbak a stance flow-nál?
az átütõ jelent vmit, vagy fullyban is lehet használni a mostani telómat gyorsszárasba, durvulásra, hosszútávon?
szerintetek milyen szimplavállas átütõs telót érdemes, ami még bírja a merev vázat, de fullyba se kevés? (késõbb ha megtehetem fullyra akarok váltani)
olyan 130-160 mm rugóút lenne ideális
ami gondolkodom az a pike, drop off IV fõleg
vagy ezek nem jobbak a stance flow-nál?
az átütõ jelent vmit, vagy fullyban is lehet használni a mostani telómat gyorsszárasba, durvulásra, hosszútávon?
#8798
Írta 2007. január 30. - 16:29

Vedd ki a gumirudakat az mz compból és ki fogja mozogni a teljes útját, de ugyanolyan érzéketlen marad. A többire a választ megtalálod, ha visszakeresel.
A sebesség mindent megold.
#8799
Írta 2007. január 30. - 14:38

Lenne néhány alapvetõ kérdésem.
Teló cserén agyalok, jelenleg egy Marzocchi '05 MZ Comp-ot használok, de nem igazán vagyok megelégedve vele, jó ha 50-60 mm-t mozog...
Egy RS Recon 327 Solo Air, Tora 318 Solo Air, Tora 318 U-Turn, Tora 302 U-Turn érdekelne.
(kb. 90 kg terhelés, 70%város+30%terep)
Kérdéseim:
-melyik lenne ideális választás?
-mi az alapvetõ különbség a tekercsrugós és a levegõs rendszer közt?(menettulajdonság, szerviz, felhasználási terület)
-a jelenlegin csak elõfeszítést tudok állítani -bár nem igazán érzékelem a változást-, mit jelent a (külsõ)visszaút csillapítás, + és - légkamra?
Köszi!
Teló cserén agyalok, jelenleg egy Marzocchi '05 MZ Comp-ot használok, de nem igazán vagyok megelégedve vele, jó ha 50-60 mm-t mozog...
Egy RS Recon 327 Solo Air, Tora 318 Solo Air, Tora 318 U-Turn, Tora 302 U-Turn érdekelne.
(kb. 90 kg terhelés, 70%város+30%terep)
Kérdéseim:
-melyik lenne ideális választás?
-mi az alapvetõ különbség a tekercsrugós és a levegõs rendszer közt?(menettulajdonság, szerviz, felhasználási terület)
-a jelenlegin csak elõfeszítést tudok állítani -bár nem igazán érzékelem a változást-, mit jelent a (külsõ)visszaút csillapítás, + és - légkamra?
Köszi!
#8800
Írta 2007. január 30. - 10:12

Nekem 1. szériás (törõs) pikeom van, eddig még nincs semmi baja, de nem durvulok vele nagyon. Az u-turntõl ne félj, tartós szerkezet és nem tullio, hanem maxle tengely van bennük.
A sebesség mindent megold.