Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#5221
Írta 2008. október 08. - 13:53
f100rl bõl pl nem lehet 80-ast csinálni viszont lehet 120-ast (és tán 140-te is, bár nem emléxem pontosan, de ha igen akkor jó eséllyel lehet a 140bõl 120-at)én is gondolkodom egy 120-as vanilla rlc-n a stumpi fsr-be
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5222
Írta 2008. október 08. - 13:16
#5223
Írta 2008. október 07. - 23:40
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5224
Írta 2008. október 07. - 23:37
szóval, megnöveli a kompressziót, de nem zár le teljesen, meg ez a big-hit blow-off cucc mit csinál? Légyszi segítsetek!
Nem vagyok benne biztos, de szerintem egy olyan szelep, ami a nagyobb ütésnél kiengedi a lokkolt villából a benti levegõt, így nem durran szét az egész.
Lehet nem, de a névbõl erre következtetnék.
#5225
Írta 2008. október 07. - 22:51
lehet azt tudni, hogy pontosan mi hiányzik a szerkezetbõl és méginkább azt, hogy hol/hogyan lehetne ezt beszerezni?
elõre is köszönöm a segítséget és az eddigieket is.
le tudod fotózni a belét?
#5226
Írta 2008. október 07. - 21:03
?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5227
Írta 2008. október 07. - 20:31
#5228
Írta 2008. október 07. - 19:23
sztem nem. marzokat a láb alján szokták rögzíteni.
nyomórúd biztos hogy van ott is, a rugó annak a tetejére csücsül (különben mi "nyomná" a rugót?)
köszönöm a tegnapi tippet, tökéletesen bevált, sikerült szétkapnom a telót és valóban egy 20 cm-es nyomórúd szerû dolog csücsült a lábban.
pontosabban egy mûanyag csõ, benne egy vékony rúddal, aminek a végét tekergetni tudom kívülrõl, a másik vége pedig úgy 3 cm hosszan hatszögletûnek van formázva. A csõ becsúszószár felõli vége teljesen nyitott, csak egy háromágú fészek van benne, amely közepe szintén hatszögletû, ebbe ül bele a fémrúd vége. nekem nagyon úgy fest, hogy ide kellene még jönnie valamilyen szelepfedél-szerûségnek, amellyel nyithatom és zárhatom a rendszert, ezzel szabályozva az egységnyi idõ alatt áteresztendõ olaj mennyiségét. aztán persze jó lenne, ha valamilyen nyitott / zárt végállása is lenne a dolognak, hogy ne csak úgy találomra pörgessem a végét.
mivel még eddig ennyire sohasem volt szétszedve a teló, így azt gyanítom, hogy valami már gyárilag kimaradt belõle, mert tulajdonképpen az elsõ pillanattól fogva nincsen végállása a csillapításállító csavarnak és hatását sem éreztem soha, bármerre is tekertem.
tulajdonképen így végig a leggyorsabb állásban van a cucc, gyakorlatilag csak az olaj sûrûsége és a súrlódó részek csillapítanak.
lehet azt tudni, hogy pontosan mi hiányzik a szerkezetbõl és méginkább azt, hogy hol/hogyan lehetne ezt beszerezni?
elõre is köszönöm a segítséget és az eddigieket is.
#5229
Írta 2008. október 07. - 18:34
ennek így kell mûködnie? nem kéne akkor is teljesen zárnia, amikor én nyomogatom?
#5230
Írta 2008. október 07. - 18:31
nyomórúd biztos hogy van ott is, a rugó annak a tetejére csücsül (különben mi "nyomná" a rugót?)
#5231
Írta 2008. október 07. - 07:21
Rakd vissza a jobb szárba a rugót, ha lehet jól feszítsd elõ + fejjel lefelé tehénkedj rá a villára (nyomd össze) és úgy próbáld a csavart lecsavarni, mert elforog a csavar a nyomórúddal együtt.
2 embernek könnyebben megy együtt.
(hülye olaszok ezt az elforgás problémát még mindig- és azóta sem tudták megoldani és még senki sem szólt nekik )
Köszönöm a segítséget, du megpróbálom.
A jobb szárban egyébként nincsen nyomórúd, legalábbis a becsúszóban nincsen. A láb alja és az SSVF szelep között gondolom/remélem, hogy van valami kapcsolat (talán nyomórúd formájában), de az nem ér fel a villavállig, mint az ETA a bal szárban. Elõször megijedtem, hogy kimaradt a nyomórúd a telóból, de aztán utánaolvastam és azt az utalást találtam, hogy az SSVF egy "no cartridge" felépítésû rendszer, így remélhetõleg nem hiányzik belõle semmi (utánagondolva logikus is, hiszen a jobb láb tetején csak a rugóelõfeszítést tudom állítani, ahhoz meg nem kell nyomórúd).
Az nem lehet még probléma, hogy a porlehúzóknál kapaszkodik egymásba a láb és a váll és esetleg ezért nem tudom széthúzni a kettõt? (merthogy azokat még nem szedtem le)
#5232
Írta 2008. október 07. - 01:01
Sziasztok,
Nekiálltam, hogy olajat cseréljek 2003-as Marzo Z1 drop off ETA villámban és belenézzek, hogy a csillapítás állító tekerentyû a jobb láb alján miért nem mûkszik (nincs végállása és semmi változást nem érzek, ha tekerem).
Le is szedtem annak rendje és módja szerint a becsúszók tetejérõl a kupakokat, rugók ki, olaj ki, nekiálltam, hogy a lábak alján kicsavarjam a rögzítõ csavarokat, amely egyrészt az ETA "cartridge"-be kapaszkodott a bal szárban, míg a jobb szárban valamilyen úton-módon az SSVF szeleppel kellene üsszeköttetésben álljon.
Nomármost az ETA szárat ki is tudtam szedni a helyérõl, de a jobb szárban a csavar kilazítását követõen sem vettem észre semmilyen változást, sõt, kipróbáltam, hogy meg tudom-e húzni a csavart, de az sem ment, mintha ez is örökhajtóssá vált volna.
A vállat és a becsúszókat nem tudom kiszedni a lábakból, gondolom a jobb szárban kapaszkodik még bele valami. Ha belenézek, akkor a becsúszó alján egy kereszt formát vélek felfedezni, közepén egy szeleppel.
Szedett már szét valaki hasonló felépítésû telót? Tudnátok javasolni valamit, hogy hogyan tovább? Lehetõleg ne szervizt, szeretném magam megoldani a problémát, ha lehet.
Elõre is köszi.
Rakd vissza a jobb szárba a rugót, ha lehet jól feszítsd elõ + fejjel lefelé tehénkedj rá a villára (nyomd össze) és úgy próbáld a csavart lecsavarni, mert elforog a csavar a nyomórúddal együtt.
2 embernek könnyebben megy együtt.
(hülye olaszok ezt az elforgás problémát még mindig- és azóta sem tudták megoldani és még senki sem szólt nekik )
#5233
Írta 2008. október 06. - 20:36
Nekiálltam, hogy olajat cseréljek 2003-as Marzo Z1 drop off ETA villámban és belenézzek, hogy a csillapítás állító tekerentyû a jobb láb alján miért nem mûkszik (nincs végállása és semmi változást nem érzek, ha tekerem).
Le is szedtem annak rendje és módja szerint a becsúszók tetejérõl a kupakokat, rugók ki, olaj ki, nekiálltam, hogy a lábak alján kicsavarjam a rögzítõ csavarokat, amely egyrészt az ETA "cartridge"-be kapaszkodott a bal szárban, míg a jobb szárban valamilyen úton-módon az SSVF szeleppel kellene üsszeköttetésben álljon.
Nomármost az ETA szárat ki is tudtam szedni a helyérõl, de a jobb szárban a csavar kilazítását követõen sem vettem észre semmilyen változást, sõt, kipróbáltam, hogy meg tudom-e húzni a csavart, de az sem ment, mintha ez is örökhajtóssá vált volna.
A vállat és a becsúszókat nem tudom kiszedni a lábakból, gondolom a jobb szárban kapaszkodik még bele valami. Ha belenézek, akkor a becsúszó alján egy kereszt formát vélek felfedezni, közepén egy szeleppel.
Szedett már szét valaki hasonló felépítésû telót? Tudnátok javasolni valamit, hogy hogyan tovább? Lehetõleg ne szervizt, szeretném magam megoldani a problémát, ha lehet.
Elõre is köszi.
#5234
Írta 2008. október 06. - 19:06
Lenne egy sûrgetõ problémám egy SR suntour XCM teloval kapcsolatban.
Arról lenne szó hogy állítottam a rúgó elõfeszítõ kart és addig tekertem felfele, míg az állító kar kiemelkedett eltörve a befogó szerkezetet.(Tudom nem vall túl sok észre de mentségemül annyit hogy elõtte csak nem állítós telom volt).miután kijött az a baj hogy nem megy vissza akárhogy akarom visszatekerni. Nem tudom hogy lehetne mégis megoldani a dolgot, szét kell szedni teljesen a telot vagy van más megoldás is.
Itt van két kép hátha így érthetõbb:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
elõre is kösz a segítséget.
Üdv Zsolt
#5235
Írta 2008. október 05. - 20:36
#5236
Írta 2008. október 04. - 20:28
És, azóta van valami hír, hogy mi volt a gond?
Izomtéridõninja-geológus!
#5237
Írta 2008. október 04. - 18:34
szóval korrektül járt el mind az RS, mind pedig a Biker.
#5238
Írta 2008. október 03. - 23:52
hali!
valaki tudna nekem ajánlani egy szimplavállas átütõs dh-ra való villát 100e alatt?
köszi!
RS Domain 90ezer korul
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5239
Írta 2008. október 03. - 23:28
#5240
Írta 2008. október 03. - 23:01
mennyit érhet ma egy teljesen új psylo boltból? asszem XC, mert csak csillapítás és 85-125 U-turn van benne.
az ÉRTÉKE 40-50, de elkérni többet fognak