Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Teleszkópok - általános eszmecsere #2.

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10976 hozzászólás a témában

#5221
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás
kb szétszedve derül ki,
f100rl bõl pl nem lehet 80-ast csinálni viszont lehet 120-ast (és tán 140-te is, bár nem emléxem pontosan, de ha igen akkor jó eséllyel lehet a 140bõl 120-at)én is gondolkodom egy 120-as vanilla rlc-n a stumpi fsr-be
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5222
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Kérdés FOX-ban jártas emberektõl; szeretnék vmi olyan 120 körül mozgó villát, mint a Psylo volt, és láttam egy 08-as Float RL-t 90-ért, csak az 140-et mozog, és 520 magas, ami már kicsit sok, van lehetõség esetleg útállításra vagy ültetésre, vele együtt a beépítési magasság csökkentésére?

#5223
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem a levegot engedi ki, inkabb az olajat at. megnyitja a lezart szelepet, amit lockolaskor zarsz. es azt allitod vele, hogy mekkora utesre engedjen.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5224
Shaun_Palmer

Shaun_Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.323 hozzászólás

szóval, megnöveli a kompressziót, de nem zár le teljesen, meg ez a big-hit blow-off cucc mit csinál? Légyszi segítsetek!


Nem vagyok benne biztos, de szerintem egy olyan szelep, ami a nagyobb ütésnél kiengedi a lokkolt villából a benti levegõt, így nem durran szét az egész.

Lehet nem, de a névbõl erre következtetnék.
"Ha nem lehetsz a legjobb, légy a legrosszabb!"

bptitans.hu


#5225
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

lehet azt tudni, hogy pontosan mi hiányzik a szerkezetbõl és méginkább azt, hogy hol/hogyan lehetne ezt beszerezni?
elõre is köszönöm a segítséget és az eddigieket is.


le tudod fotózni a belét?

#5226
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Jobb oldalt felül szabályos ütemben szörcsög a Recon SL. Lock helyén. Mi a manó van? Már csinálja egy hete. Néha rákezdi és nyomja.
?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#5227
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
elnézést az elõzõ hozzászólásom miatt... visszaolvastam, és megtaláltam a Rock Shox topicban angolul a mûködését, de nem nagyon értem... szóval, megnöveli a kompressziót, de nem zár le teljesen, meg ez a big-hit blow-off cucc mit csinál? Légyszi segítsetek!

#5228
tompi79

tompi79

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás

sztem nem. marzokat a láb alján szokták rögzíteni.
nyomórúd biztos hogy van ott is, a rugó annak a tetejére csücsül (különben mi "nyomná" a rugót?)


köszönöm a tegnapi tippet, tökéletesen bevált, sikerült szétkapnom a telót és valóban egy 20 cm-es nyomórúd szerû dolog csücsült a lábban.
pontosabban egy mûanyag csõ, benne egy vékony rúddal, aminek a végét tekergetni tudom kívülrõl, a másik vége pedig úgy 3 cm hosszan hatszögletûnek van formázva. A csõ becsúszószár felõli vége teljesen nyitott, csak egy háromágú fészek van benne, amely közepe szintén hatszögletû, ebbe ül bele a fémrúd vége. nekem nagyon úgy fest, hogy ide kellene még jönnie valamilyen szelepfedél-szerûségnek, amellyel nyithatom és zárhatom a rendszert, ezzel szabályozva az egységnyi idõ alatt áteresztendõ olaj mennyiségét. aztán persze jó lenne, ha valamilyen nyitott / zárt végállása is lenne a dolognak, hogy ne csak úgy találomra pörgessem a végét.
mivel még eddig ennyire sohasem volt szétszedve a teló, így azt gyanítom, hogy valami már gyárilag kimaradt belõle, mert tulajdonképpen az elsõ pillanattól fogva nincsen végállása a csillapításállító csavarnak és hatását sem éreztem soha, bármerre is tekertem.
tulajdonképen így végig a leggyorsabb állásban van a cucc, gyakorlatilag csak az olaj sûrûsége és a súrlódó részek csillapítanak.
lehet azt tudni, hogy pontosan mi hiányzik a szerkezetbõl és méginkább azt, hogy hol/hogyan lehetne ezt beszerezni?
elõre is köszönöm a segítséget és az eddigieket is.

#5229
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
megvan az új teló(RS Sid Team 2005körüli(Clim it Control)... minden jó(remélhetõleg), csak azt vettem észre, hogy amikor teljesen(vagyis teljesen elfordítom jobbra a kart, vagyis lezárom a telót) lock-os állapotban van, akkor még mindig rugózik, ha én nyomogatom, de ha "odavágom" a kereket a földhöz(vagyis felrántom az elsõ kereket, aztán lerakom(kicsit odanyomva a földhöz)), akkor nem mozog, csak akkor, ha nincs lezárva...
ennek így kell mûködnie? nem kéne akkor is teljesen zárnia, amikor én nyomogatom?

#5230
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
sztem nem. marzokat a láb alján szokták rögzíteni.
nyomórúd biztos hogy van ott is, a rugó annak a tetejére csücsül (különben mi "nyomná" a rugót?)

#5231
tompi79

tompi79

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás

Rakd vissza a jobb szárba a rugót, ha lehet jól feszítsd elõ + fejjel lefelé tehénkedj rá a villára (nyomd össze) és úgy próbáld a csavart lecsavarni, mert elforog a csavar a nyomórúddal együtt.
2 embernek könnyebben megy együtt.

(hülye olaszok ezt az elforgás problémát még mindig- és azóta sem tudták megoldani és még senki sem szólt nekik :))


Köszönöm a segítséget, du megpróbálom.
A jobb szárban egyébként nincsen nyomórúd, legalábbis a becsúszóban nincsen. A láb alja és az SSVF szelep között gondolom/remélem, hogy van valami kapcsolat (talán nyomórúd formájában), de az nem ér fel a villavállig, mint az ETA a bal szárban. Elõször megijedtem, hogy kimaradt a nyomórúd a telóból, de aztán utánaolvastam és azt az utalást találtam, hogy az SSVF egy "no cartridge" felépítésû rendszer, így remélhetõleg nem hiányzik belõle semmi (utánagondolva logikus is, hiszen a jobb láb tetején csak a rugóelõfeszítést tudom állítani, ahhoz meg nem kell nyomórúd).
Az nem lehet még probléma, hogy a porlehúzóknál kapaszkodik egymásba a láb és a váll és esetleg ezért nem tudom széthúzni a kettõt? (merthogy azokat még nem szedtem le)

#5232
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

Sziasztok,

Nekiálltam, hogy olajat cseréljek 2003-as Marzo Z1 drop off ETA villámban és belenézzek, hogy a csillapítás állító tekerentyû a jobb láb alján miért nem mûkszik (nincs végállása és semmi változást nem érzek, ha tekerem).
Le is szedtem annak rendje és módja szerint a becsúszók tetejérõl a kupakokat, rugók ki, olaj ki, nekiálltam, hogy a lábak alján kicsavarjam a rögzítõ csavarokat, amely egyrészt az ETA "cartridge"-be kapaszkodott a bal szárban, míg a jobb szárban valamilyen úton-módon az SSVF szeleppel kellene üsszeköttetésben álljon.
Nomármost az ETA szárat ki is tudtam szedni a helyérõl, de a jobb szárban a csavar kilazítását követõen sem vettem észre semmilyen változást, sõt, kipróbáltam, hogy meg tudom-e húzni a csavart, de az sem ment, mintha ez is örökhajtóssá vált volna.
A vállat és a becsúszókat nem tudom kiszedni a lábakból, gondolom a jobb szárban kapaszkodik még bele valami. Ha belenézek, akkor a becsúszó alján egy kereszt formát vélek felfedezni, közepén egy szeleppel.
Szedett már szét valaki hasonló felépítésû telót? Tudnátok javasolni valamit, hogy hogyan tovább? Lehetõleg ne szervizt, szeretném magam megoldani a problémát, ha lehet.

Elõre is köszi.


Rakd vissza a jobb szárba a rugót, ha lehet jól feszítsd elõ + fejjel lefelé tehénkedj rá a villára (nyomd össze) és úgy próbáld a csavart lecsavarni, mert elforog a csavar a nyomórúddal együtt.
2 embernek könnyebben megy együtt.

(hülye olaszok ezt az elforgás problémát még mindig- és azóta sem tudták megoldani és még senki sem szólt nekik :))

#5233
tompi79

tompi79

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Sziasztok,

Nekiálltam, hogy olajat cseréljek 2003-as Marzo Z1 drop off ETA villámban és belenézzek, hogy a csillapítás állító tekerentyû a jobb láb alján miért nem mûkszik (nincs végállása és semmi változást nem érzek, ha tekerem).
Le is szedtem annak rendje és módja szerint a becsúszók tetejérõl a kupakokat, rugók ki, olaj ki, nekiálltam, hogy a lábak alján kicsavarjam a rögzítõ csavarokat, amely egyrészt az ETA "cartridge"-be kapaszkodott a bal szárban, míg a jobb szárban valamilyen úton-módon az SSVF szeleppel kellene üsszeköttetésben álljon.
Nomármost az ETA szárat ki is tudtam szedni a helyérõl, de a jobb szárban a csavar kilazítását követõen sem vettem észre semmilyen változást, sõt, kipróbáltam, hogy meg tudom-e húzni a csavart, de az sem ment, mintha ez is örökhajtóssá vált volna.
A vállat és a becsúszókat nem tudom kiszedni a lábakból, gondolom a jobb szárban kapaszkodik még bele valami. Ha belenézek, akkor a becsúszó alján egy kereszt formát vélek felfedezni, közepén egy szeleppel.
Szedett már szét valaki hasonló felépítésû telót? Tudnátok javasolni valamit, hogy hogyan tovább? Lehetõleg ne szervizt, szeretném magam megoldani a problémát, ha lehet.

Elõre is köszi.

#5234
Sholty

Sholty

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!
Lenne egy sûrgetõ problémám egy SR suntour XCM teloval kapcsolatban.
Arról lenne szó hogy állítottam a rúgó elõfeszítõ kart és addig tekertem felfele, míg az állító kar kiemelkedett eltörve a befogó szerkezetet.(Tudom nem vall túl sok észre de mentségemül annyit hogy elõtte csak nem állítós telom volt).miután kijött az a baj hogy nem megy vissza akárhogy akarom visszatekerni. Nem tudom hogy lehetne mégis megoldani a dolgot, szét kell szedni teljesen a telot vagy van más megoldás is.

Itt van két kép hátha így érthetõbb:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

elõre is kösz a segítséget.
Üdv Zsolt

#5235
jepetto

jepetto

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
55r miért csak 140-et mozog? maradék két centit miért nem ?
Vega Fr + 55r powaaa

#5236
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.046 hozzászólás
Szerintem az ilyen magatartás jó színben tünteti fel mind a gyártót, mind a forgalmazót.;)

És, azóta van valami hír, hogy mi volt a gond?

Izomtéridõninja-geológus!


#5237
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
csapattársam a nyár elején csúnyán eltörte az rs reba wc karbon vállát, érthetetlen módon és helyen - ezért anyaghibára gyanakodtunk. a Biker közvetítésével ez a hír eljutott az RS-központba, ahol behívták a villát, mi elküldtük nekik. nemrég küldtek térítésmentesen egy vadonat új Reba WC-t, elnézést kértek a kellemetlenségekért, és elkezdték kivizsgálni a villát.

szóval korrektül járt el mind az RS, mind pedig a Biker.

#5238
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

hali!
valaki tudna nekem ajánlani egy szimplavállas átütõs dh-ra való villát 100e alatt?
köszi!


RS Domain 90ezer korul
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5239
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
jaja vágatlan, a psylo feliraton ott a védõfólia, megnyomkodva egészen puhának tûnt, el tudnám viselni azt a villát de hát 69-et nem ér. láttam egy Relic-et FFD-vel 45-re leárazva 65-rõl az már inkább. csak nincs pííz:( meg idõ tekerészni, majd tavasszal talán:)

#5240
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

mennyit érhet ma egy teljesen új psylo boltból? asszem XC, mert csak csillapítás és 85-125 U-turn van benne.


az ÉRTÉKE 40-50, de elkérni többet fognak :)