Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Teleszkópok - általános eszmecsere #2.

- - - - -

  • Please log in to reply
10976 replies to this topic

#4841
Gedough

Gedough

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts
És ez az EFS tényleg ilyen varázslatos cucc? Én eddig a motorex manitou zsírját használtam, az kevésbé tuti?

Forgalmazza ezt valaki Magyarországon?

#4842
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Pontosan mi az az EFS zsír? Ki gyártja?

http://www.endurofor...s.com/id80.html


#4843
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Feltöltött kép

#4844
Gedough

Gedough

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts
Pontosan mi az az EFS zsír? Ki gyártja?

#4845
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

efs zsir kell a szimmeringre belülrõl, az a titka az egésznek ;)


Raktam rá kenõanyagot, de nem zsírt. Egyébként a pike-om szépen bekopott zsír nélkül (persze a szivacsgyûrût benthagytam, hogy legyen kenése), a zsír gondolom a bekopást és a bekopás elõtti szép mozgást segíti, mert biztos hamar kidolgozza a teló. Arra kíváncsi vagyok, hogy az efs szimmering is úgy átengedi-e majd az olajat, mint a gyári fox, bár lehet ezért a fox érdesebb becsúszója felelõs.
Azt néztem, hogy a fox-nál is meg lehet csinálni azt, hogy alulra teszem az olajzárót és fölé a szivacsgyûrût, mint ahogy a pike-ban is van. Ha nem jön be a mostani felállás akkor lehet kipróbálom így. Szeretek kísérletezni :) .


A sebesség mindent megold.

 


#4846
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
enyimbe raktak....akkor lehet azert

#4847
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

Túl vagyok az elsõ olajcserén az f100 rl-ben és semmivel nem bonyolultabb, mint egy mcd-s rs-ben. A szimmering csere meg még egyszerûbb is, sokkal könnyebb kivenni a régit, az efs olajzárót meg szerszám nélkül be lehet rakni.
Fox+efs tapasztalatok majd áprilisban (megnyomkodva egyelõre nagyon tapadós érzés, be kell kopnia).


efs zsir kell a szimmeringre belülrõl, az a titka az egésznek ;)

#4848
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
szintugy ma lett kész a rebám, nagygenerál+efs

nekem nem tapad, gyönyörûen mozog

#4849
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Túl vagyok az elsõ olajcserén az f100 rl-ben és semmivel nem bonyolultabb, mint egy mcd-s rs-ben. A szimmering csere meg még egyszerûbb is, sokkal könnyebb kivenni a régit, az efs olajzárót meg szerszám nélkül be lehet rakni.
Fox+efs tapasztalatok majd áprilisban (megnyomkodva egyelõre nagyon tapadós érzés, be kell kopnia).


A sebesség mindent megold.

 


#4850
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
érdekes amugy az RS táblázata valoban...az en sulyomhoz kb 180psi az ajánlott, na most az olyan hogyha a tetõröl leugranék talan akkor kimozogná az utját....90psi van a pozotivba, egy olyan 140 a negativba igy finom lágy és könnyen megindult, nekem a floodgate ugy van h ha állva tekerek akkor olyan 1-1,5cm a mozgás ha nagyot odanyomok neki állva, akkor old...

#4851
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
SPV-t hátul szeretem mert ésszel tekerve rendbe van a hátulja, annak ellenére hogy 1 forgáspontos a kicsike. Próbáltam pár gépet a Scott építése elött, és így lett 327es Recon a végén. Nagyobb villákból egyedül az útállítás hiányzik, de ezt annyi járulékos vacakkal kapom meg (meg elsõsorban ugye az ár) hogy marad a kormányrahasalás... (kb szó szerint) (Meg ajánlottnál (jóval) kisebb nyomás, több és hígabb olaj, 130ra kihúzás; hátul 95mm és csont progresszívre tekerve; elöl hátul minimális visszaút csilli...(hátul viszont kicsit megnövelt visszaút erõ, bár 70nél már nem marad meg benne több, ez pont elég a súlymhoz) ez a setup lett végülis ideális, felfele nincs miért panszkodnom, szinte semmit nem pogózik, amúgy meg könnyen megindul, mégse csukom össze durvulva sem - csak nagyon riktán, nagyon brutálkodáskor vagy mikor túlvállalom magam :D)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#4852
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

pedig úgy azért kéne neki :)


Teljesen betekert floodgate-tel használom, terepen már nem használom a lockot a pike-on, mert hátul nincs lock csak spv, aztán az jobban zavaró, hogy csak a hátulja mozog, mint mindkét kerék.


A sebesség mindent megold.

 


#4853
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Értem én... de köves felfelén (pláne izmos köves/gyökeresen) miért jó a lock?
Izlések és pofonok; de ilyen helyeken fullyval jobban mászok (meg jobban élvezem :D) mint merevvel; nincs az az isten hogy lockolnám...


Két kormányról lockolható villát használtam idáig (Sid és Axon) és hasonló véleményen vagyok, mint Tigris, vagy te, miszerint amíg nem durva a terep, a felfelé, addig nincs szükség lockra (feltéve, hogy az ember ülve marad, és szép egyenletesen pörget), amikor viszont bedurvul, és ki kell állni, akkor meg egyrészt mindegy, másrészt jól is jöhet a mozgás egyes akadályoknál. Ráadásul a lock a villának se tesz jót.
Magam részérõl én a különféle SPV, Brain, Propedal, stb. rendszereket se szeretem...

#4854
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,271 posts

Pl az enyém "lockolva" kiállva tekeréskor nem mozog.

pedig úgy azért kéne neki :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4855
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Pl az enyém "lockolva" kiállva tekeréskor nem mozog.


A sebesség mindent megold.

 


#4856
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,271 posts

az nem lock.. a Pikeban nincs lock out.

A kompressziót növeled. Ha jól fogalmazom meg.

azért azt lock nak hívják még ha idézõjelben is
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4857
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

arra gondoltam, hogy ha jó a beállítás, akkor felold a lock és kimozozgja a köveket ;)


az nem lock.. a Pikeban nincs lock out.

A kompressziót növeled. Ha jól fogalmazom meg.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#4858
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts

Értem én... de köves felfelén (pláne izmos köves/gyökeresen) miért jó a lock?


arra gondoltam, hogy ha jó a beállítás, akkor felold a lock és kimozozgja a köveket ;)
__________________

#4859
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts

lock-ot meg személy szerint nagyon szeretem és sokat használom, nem is vennék e nélkül telót. A lényeg, hogy jó legyen beállítva a testsúlyhoz és akkor köves fölfeléken is nagyon sokat számít és nem pattog el. de még a kormányról vezérelhetõségrõl is nehezen mondanék le, pedig eleinte feleslegesnek tartottam.


Értem én... de köves felfelén (pláne izmos köves/gyökeresen) miért jó a lock?
Izlések és pofonok; de ilyen helyeken fullyval jobban mászok (meg jobban élvezem :D) mint merevvel; nincs az az isten hogy lockolnám...

Ha jól értem MCD-s lockról beszélsz hogy nem pattog el? Azaz lockol, de mégse? (Testsúlyhoz való jó beállítás)



CJ, gondolom hidrás lock hogy ne üthesd fel agresszívebb villákon... nem ismerem csak tipp.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#4860
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Így érthetõ, köszi. :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960